Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

sport-pronostiek.be

Gepost door Wouter Claes 
Wouter Claes 24 september 2020 12:38
Hallo,

Blij om te zien dat ik terug binnenkan op dit forum. Vroeger zat ik hier ook weleens, maar de bevestigingsmails kwamen nu een tijd lang niet meer aan. Bedankt aan diegene die dat heeft opgelost. :-)
Alleszins tof om te zien dat hier nog leven in zit.

Sinds begin dit jaar ben ik een wielerpronostiek opgestart en graag had ik daar hier wat reclame voor gemaakt.

Er zijn voor wielrennen 4 verschillende rondes.
- Voorjaarsklassiekers ( door corona zitten nu alle nog te rijden klassiekers in één ronde)
- Giro
- Tour
- Vuelta

Het concept is simpel. Je moet 10 renners opstellen per rit en hier sterren voor geven om meer punten te verdienen.

1 renner met 4 sterren: punten X2
2 renners met 3 sterren: punten X 1.5
3 renners met 2 sterren: punten X 1.2
4 renners met 1 ster: punten X 1

Je hoeft geen rekening te houden met budgetten dus puzzelen met renners en het niet kunnen nemen van je favoriete renner zal in dit spel niet gebeuren. Je bent enkel beperkt tot 10 renners.
Je moet wel voor elke rit (ook in een ronde) opnieuw je 10 renners ingeven. Dat kan als wat werk worden beschouwd, maar dit heeft wel het voordeel dat je ronde niet om zeep is als je ploeg niet blijkt te presteren.
In rondes moet je aan de start ook je sterren geven voor de verschillende truien die meer punten opleveren en aan de start van de ronde moeten worden ingevuld.

Uitslagen en rangschikking worden automatisch bijgewerkt dus dat gaat in dit spel heel snel.

Het spel werkt goed en is (al zeg ik het zelf :-)) heel fijn om te spelen, maar hoe meer spelers hoe beter natuurlijk.

Momenteel is de klassiekers ronde aan de gang, maar je kan uiteraard steeds inpikken en nog voor dagsuccessen gaan. De Giro is dan weer de volgende grote ronde waar je een gooi kan doen naar het eindklassement.

Wees welgekomen en hopelijk genieten jullie van dit spel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen