Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nieuwe profploeg

Gepost door Eddy Veen 
Eddy Veen 21 november 2016 18:59
[www.beatcycling.club] Wat gaat dit wordenconfused smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2016 19:00 door Eddy Veen.
Arsimo 21 november 2016 19:15
Sympathiek, maar gaat niet werken. Volgens mij maken ze een grote denkfout.

Dat gezegd, ik wil graag over twee jaar ongelijk blijken te hebben gehad.
Eindhovuh 21 november 2016 21:46
Sympathiek maar gaat heel lastig worden.
Bij mijn club NAC is weleens gerekend aan een socio model. Maar zonder grote sponsors is het bijna onmogelijk.
Als je 10.000 man hebt die 25,- betalen ben je nog nergens.
Maar ik ben wel fan van ondernemende plannen dus, wie weet.

[www.derat.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2016 21:48 door Eindhovuh.
D. Marrage 21 november 2016 22:12
Quote
NOS
De meeste professionele wielerploegen hebben een of meerdere grote sponsoren die de ploeg overeind houden. Vertrekt de sponsor, dan verdwijnt de ploeg. De nieuwe profploeg BEAT Cycling Club wil werken volgens een andere principe.

"In het huidige model kun je je als supporter moeilijk binden aan een ploeg", zegt Geert Broekhuizen, een van de initiatiefnemers van de nieuwe formatie. "Teams veranderen vaak van naam en het shirt verandert van kleur. Het is moeilijk je daaraan te binden. Wij willen een ploeg neerzetten voor de lange termijn."

BEAT Cycling Club wil een wielerploeg zijn met een clubstructuur, zoals hockey- en voetbalclubs. Een club met een eigen identiteit waar je als fan lid van kan worden. Als lid kun je dan onder meer meepraten over het beleid van de ploeg.

BEAT, geen wielerploeg maar een wielerclub
Bij reguliere wielerploegen verandert de naam mee met de belangrijkste sponsor. Zo heette de grootste Nederlandse ploeg in 2012 nog Rabobank, een jaar later Belkin en nu Lotto-Jumbo. En de ploeg van Tom Dumoulin die we nu kennen als Giant-Alpecin heette in 2011 nog Skil-Shimano en zal volgend jaar door het leven gaan als Team Sunweb.

Dat wil BEAT Cycling Club niet. De naam van de ploeg blijft altijd hetzelfde, ongeacht het aantal sponsoren en de hoeveelheid geld die ze inbrengen.

"Teams komen en gaan. Kijk naar Team Tinkoff, de ploeg van Peter Sagan. Het team verdwijnt en de renner gaat naar een nieuwe ploeg. We moeten, denk ik, juist naar een vaste basis, een club waar fans zich aan kunnen verbinden, zoals we dat ook zien bij andere sporten", zegt Broekhuizen.
Een renner in het shirt van BEAT Cycling Club Wouter Roosenboom

In 2017 moet de basis worden gelegd voor de ploeg, die een jaar later wil debuteren in het peloton. Tot nu toe zijn er nog geen renners gecontracteerd voor BEAT, een naam die verwijst naar zowel competitie (to beat=verslaan) als gezondheid (heartbeat=hartslag).
[nos.nl]
lodjan 21 november 2016 23:10
Ik geloof er niet in. Is dit niet gewoon een marketing truc? Het kan mij ook niet zoveel schelen dat een ploeg steeds een andere sponsornaam en trui heeft.
Ruudje2209 21 november 2016 23:13
Het inkomen verschil met clubsporten zit het in stadion/sporthal inkomen en dat ga je niet compenseren.
veluweracer 21 november 2016 23:38
Net nu het profwielrennen van zijn sokkel is gevallen door het boek van T&T. Een ongelukkiger moment om er geld in te stoppen kun je niet verzinnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/11/2016 01:57 door veluweracer.
Halve Belg 22 november 2016 13:24
@ruudje, het grote verschil met andere sporten zit hem niet in stadion/sporthal inkomsten. dit zit hem met name in TV gelden en premies. Een club die in de eredivisie speelt, deelt mee in de TV geld opbrengst. Een wielerploeg ontvangt helemaal niks. Voor een Pro Tour ploeg is dit circa € 500.000 per jaar aan onkostenvergoedingen voor reiskosten vanuit organisaties. Daar zit het hele grote verschil.
Oudesluis Dronken Thuis 22 november 2016 15:03
Kennen we deze nog?

Professional Cyclingteam | Nieuw te realiseren NL wielerploeg. Doel: Pro Continental status. Aim for the moon; even if you miss you'll land among the stars. [www.projoin.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2016 15:03 door Oudesluis Dronken Thuis.
Goozzer 22 november 2016 16:18
Extra inkomsten, van welke aard ook, maken een sport (of element daarvan) natuurlijk niet financieel stabieler. Het drijft enkel de prijzen (verder) op. Stabiliteit verkrijg je in dat opzicht enkel door (extra) inkomsten te koppelen aan een bestedingslimiet...
Goozzer 22 november 2016 16:29
Op zich wel voorstander van dit soort ideeën en ik denk dat het, zij het misschien nog niet nu, ook wel enig fundament en leven beschoren kan zijn. Echter, het lijkt me veel meer voor de hand te liggen dit (succesvol) te ontwikkelen vanuit reeds bestaande structuren en als concretisering van engagement en achterban (naar sponsoren toe). Nog los van de complexiteit van het opbouwen van zo'n ploeg, is het natuurlijk niet echt aantrekkelijk om de facto geld te gooien in een bodemloze put om op die manier de facto de 'hobby' van een paar enthousiastelingen te financieren...
cyclingfreakske 22 november 2016 23:31
quote : " ...BEAT, geen wielerploeg maar een wielerclub
Bij reguliere wielerploegen verandert de naam mee met de belangrijkste sponsor. Zo heette de grootste Nederlandse ploeg in 2012 nog Rabobank, een jaar later Belkin en nu Lotto-Jumbo. En de ploeg van Tom Dumoulin die we nu kennen als Giant-Alpecin heette in 2011 nog Skil-Shimano en zal volgend jaar door het leven gaan als Team Sunweb.

Dat wil BEAT Cycling Club niet. De naam van de ploeg blijft altijd hetzelfde, ongeacht het aantal sponsoren en de hoeveelheid geld die ze inbrengen. "


exact dit zal ze dan weer de das omdoen.
een sponsor wil zijn naam op het shirt. Beat blijft erop staan ongeacht welke en hoeveel de sponsor investeert......
onder die voorwaarde word er niks geinvesteerd vrees ik, want als ze prof willen rijden, zullen ze met de voorwaarden van sponsors moeten rekening houden.


Het concept is niet vreemd en bestaat al lang......bv lotto (belgian cycling company, dat jeugdpleiding en vrouwenwielrennen etc ook voorziet)
verschil is dat de sponsor(s) zijn/hun naam duidelijk op het shirt hebben.
bij jeugswielrennen is dit systeem ook aanwezig, de sponsors willen de naam op het shirt, en de club zet ik kleine letters (subtiel) hij naam erbij.
Beat zal het zo moeten spelen of heel dat project blijft in de zandbak liggen.
cire 23 november 2016 12:30
Ik voorzie een trend om wielerploegen te vernoemen naar oude wielerhelden. Na Charly GAUL nu BEAT Breu.....
Clavan 23 november 2016 18:16
Frederik D. 23 november 2016 19:05
Of naar Beat Les.
Carlos Danger 24 november 2016 14:46
diravi 26 november 2016 08:09
Eerst maar eens een betere naam bedenken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen