Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Onderzoek KNWU naar machtsmisbruik

Gepost door lodjan 
lodjan 28 november 2016 14:40
Lees hier het verhaal van Marijn de Vries: [m.trouw.nl]
lodjan 28 november 2016 20:38
Op KNWU.nl:
Onderzoek naar intimidatie binnen de wielersport
Geplaatst op 28 november 2016
De KNWU heeft enkele weken geleden opdracht gegeven aan een (onafhankelijk) onderzoeksbureau om onderzoek te doen naar intimidatie binnen de wielersport.
Voor de KNWU waren enkele buitenlandse ontwikkelingen voldoende aanleiding om pro-actief onderzoek te doen naar dit onderwerp binnen de Nederlandse Wielersport. Onder andere het CIRC rapport waarin staat beschreven dat er binnen het vrouwenwielrennen (op grote schaal) sprake is van intimidatie, is aanleiding geweest voor de KNWU om in Nederland dit traject op te starten. Ook de melding(en) van intimidatie binnen de Engelse (top)wielersport zijn een reden om in Nederland dit onderzoek uit te voeren.
Het onderzoek start in januari 2017 en neemt enkele maanden in beslag. Het project wordt in samenwerking met de Stichting Instituut Sportrechtspraak uitgevoerd.
Mocht je n.a.v. bovenstaand bericht vragen hebben dan kun je contact opnemen met het Uniebureau van de KNWU op 030-7513318. Als je melding wilt maken van intimiderend gedrag in je omgeving dan adviseren wij om contact op te nemen met het vertrouwenspunt Sport van NOC*NSF op 0900-2025590. Alle reacties en meldingen worden hier vanzelfsprekend vertrouwelijk behandeld en niet meegenomen in het onderzoek.

[www.knwu.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2016 20:40 door lodjan.
Nelis! 28 november 2016 23:21
Valt dit forum ook binnen de scope van dit onderzoek?
Jacco Banaan 28 november 2016 23:23
Weer een van de stokpaardjes van die Marijn de Vries omdat ze ooit een ploegleider had die gelijk zei waar het opsloeg. Dat ze er niks van bakte. Wat ook zo was. Vervolgens gaat die Marijn in een column in de Trouw een of andere masseur zwart maken. Masseur die haar zogenaamd op een plekje had aangeraakt. Als nieuw knwu bestuurslid gelijk maar lekker van wal steken. Contributie geld moet tenslotte op. Marijn kan zoveel roepen, maar wederhoor, getuigen of ander bewijs?

Tsja die... Marijn was al een tijdje niet in de media geweest en aandacht maakt nu eenmaal verslaafd... Dat hebben we ondertussen bij Thomas Dekker ook al genoeg gezien. Weg uit de media met die Marijn en weg met Thomas Dekker en doe dan ook maar gelijk Sylvana Simons, maar dat is meer iets voor het politieke forum.

Volgende onzin luchballonnetje zal voor haar wel anorexia/voeding zijn. KNWU cursussen die niet goed zijn. Teweinig aandacht voor het jeugdwielren Blablabla



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2016 23:24 door Jacco Banaan.
Nelis! 28 november 2016 23:24
Knap geschreven trouwens van Marijn, complimenten voor de actie! Blijft ziekelijk dat er mensen zijn die menen een ander te kunnen gebruiken (misbruiken ja), zonder aan het belang van diegene te denken
Ik word daar erg verdrietig van.
Nelis! 28 november 2016 23:27
Jaja Jacco... jij doet hard je best om de meest ongenuanceerde prikker te zijn en te blijven. Het prikkelt soms wel en ik kan er soms om lachen, dus die flaters zo nu en dan neem ik voor lief.
Luijt 29 november 2016 00:56
Ja Jacco, dat is wel zo'n beetje de hoek waarin we het moeten zoeken hè. Mannentaal man!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2016 12:13 door Luijt.
Sub Culture 29 november 2016 05:49
Niks mis met een goed bedoelde aai over de schaamlippen.
Eindhovuh 29 november 2016 06:49
Gedegen onderzoek zonder vooraf wenselijke conclusies kan nooit kwaad.
Meneer 60% 29 november 2016 09:06
De reactie van Jeroen Blijlevens op de column is ook wel het noemen waard. Nota bene ploegleider in het vrouwenwielrennen.

(Cynisch) "Leuk artikel in Trouw.nl!"
"Jammer dat er weer mensen beschadigd worden door deze column!"
(Ik bedoel...) "Personeel die dag en nacht voor de renners klaar staan en hier geen verkeerde bedoelingen bij hebben."

Tsja...
Arsimo 29 november 2016 09:23
Voel jij je wel helemaal lekker?

Marijn de Vries stelt hier terecht iets aan de kaart. In vele plekken in de maatschappij is dit een probleem dat verborgen blijft omdat mensen zich niet durven uitspreken, zij doet dat wel. Zou je groot respect voor moet hebben in plaats van zo te kletsen.

Sukkel.
Arsimo 29 november 2016 09:24
Blijlevens. Nog zo'n zak.
De buffel 29 november 2016 09:39
Over welke ploegleider heeft ze het trouwens?
Jacco Banaan 29 november 2016 11:08
Probleem van die Marijn is dat ze er gelijk weer een enorme show van maakt. Ze de verhalen weer sensationeler/mooier maakt dan ze zijn. Net zoals het verhaal dat ze een topcoureur was (beste 30 renster van de wereld behoorde ahum). Vervolgens op het einde van haar actieve carrière maar bleren dat ze wel talent had, maar de mindere uitslagen kwamen door een verrotte heup.

Ook toen er links en rechts wat nieuws over het gebruik van pijnstillers naar voren kwam was het alweer die Marijn de Vries die uitgebreid moest vertellen dat ze ook Tramadol had gebruikt.

Geheel toevallig is het iedere keer bij die Marijn de Vries mosterd na de maaltijd. Zometeen haalt ze er ook nog de 2e wereldoorlog erbij. Alle ellende in de wereld daardoor komt. Ze weet van gekkigheid niet meer wat ze moet verzinnen om de media te halen.

Dat helaas wereldwijd kinderen worden misbruikt is heel erg. Misbruik moet keihard worden gestraft. Maar die Merijn doet nu net of iedere mechanieker, masseur een vies mannetje is. Daar heeft Blijlevens een punt mee. Waarschijnlijk heeft ze ooit eens een flink blauwtje opgelopen, ze werd afgewezen. Probeert ze nu wraak te nemen.

Maar goed dat die Marijn de Vries nooit een Han Vaanhold (Piels) als ploegleider heeft gehad lol. Vaanhold is een ploegleider die zijn renners veelal in niet te nette woorden zijn mening geeft. Toch zie je dat al zijn renners scoren. Voor elkaar door het vuur gaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2016 11:12 door Jacco Banaan.
bakfiets 29 november 2016 11:11
Zou het niet tijd worden dat vrouwen ploegen, een vrouwelijke omkadering krijgen? Een taak voor Marijn?
Jacco Banaan 29 november 2016 11:16
Zal voor Marijn weinig uitmaken. Dan zal ze weer een ballonnetje oplaten dat er dan sprake is van lesbisch misbruik of iets in die trant
bakfiets 29 november 2016 11:22
Het gaat niet over marijn, het verbaasd mij wel altijd dat een vrouwen ploeg een mannen bolwerk is. Dan zijn sporten als judo, voetbal en hockey wel wat verder.
bakfiets 29 november 2016 11:24
En misbruik is natuurlijk wel een kwalijke zaak en goed dat er een onderzoek komt, dit staat los van marijn. Het komt helaas overal voor, in het zakenleven (grap them by the pussy), de kerk in het voetbal, hockey etc.
Gebruikernaam 29 november 2016 11:24
Jacco Banaan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Probleem van die Marijn is dat ze er gelijk weer
> een enorme show van maakt. Ze de verhalen weer
> sensationeler/mooier maakt dan ze zijn. Net zoals
> het verhaal dat ze een topcoureur was (beste 30
> renster van de wereld behoorde ahum). Vervolgens
> op het einde van haar actieve carrière maar
> bleren dat ze wel talent had, maar de mindere
> uitslagen kwamen door een verrotte heup.
>
> Ook toen er links en rechts wat nieuws over het
> gebruik van pijnstillers naar voren kwam was het
> alweer die Marijn de Vries die uitgebreid moest
> vertellen dat ze ook Tramadol had gebruikt.
>
> Geheel toevallig is het iedere keer bij die Marijn
> de Vries mosterd na de maaltijd. Zometeen haalt ze
> er ook nog de 2e wereldoorlog erbij. Alle ellende
> in de wereld daardoor komt. Ze weet van gekkigheid
> niet meer wat ze moet verzinnen om de media te
> halen.
>
> Dat helaas wereldwijd kinderen worden misbruikt is
> heel erg. Misbruik moet keihard worden gestraft.
> Maar die Merijn doet nu net of iedere mechanieker,
> masseur een vies mannetje is. Daar heeft
> Blijlevens een punt mee. Waarschijnlijk heeft ze
> ooit eens een flink blauwtje opgelopen, ze werd
> afgewezen. Probeert ze nu wraak te nemen.
>
> Maar goed dat die Marijn de Vries nooit een Han
> Vaanhold (Piels) als ploegleider heeft gehad lol.
> Vaanhold is een ploegleider die zijn renners
> veelal in niet te nette woorden zijn mening geeft.
> Toch zie je dat al zijn renners scoren. Voor
> elkaar door het vuur gaan.

Wat een reactie zeg. Schaam je dood!
D. Marrage 29 november 2016 11:40
bakfiets 29 november 2016 11:47
jacco ik zou echt hulp gaan zoeken, waarom zoveel agressie tegen deze vrouw?
Eindhovuh 29 november 2016 12:07
Een aantal reacties laten wel zien dat er mogelijk iets mis is. Wat een vrouwonvriendelijke houding zeg.
Jacco Banaan 29 november 2016 12:09
Wat fijn dat er op dit forum lui met oogkleppen aanwezig zijn. Net zoals ik 10 jaar geleden al riep dat er sprake was van massaal dope gebruik bij de Rabobank ... Heb ik in die tijd tot 2x toe een bann voor gehad.

Heb geen probleem met vrouwen hoor, meer een probleem met die Marijn de Vries... lekker mensen zwart maken in je column. Als het allemaal van haar kant zo serieus is.... Waarom heeft ze dan nooit aangifte gedaan of doet ze dat alsnog niet? Kijk dan nemen we haar pas serieus. Die voetballers in Engeland hebben dat wel gedaan.
Bromertà 29 november 2016 13:04
Hé Banaan, nu jij jezelf toch opwerpt als Rabokenner, wat kan jij vertellen over Erik Dekker, en waarom schrijf je sowieso nooit over hem? Vind je het terecht dat hij nu z'n rondjes meedraait in het amateurcircuit?
cyclingfreakske 29 november 2016 17:41
..er zijn wel meer ex profs die meedraaien op amateurniveau.
niet omdat het hoeft maar omdat ze er weer plezier aan beleven en toch actief bezig blijven.
Bromertà 29 november 2016 18:53
Als er kak aan de schoenzool kleeft, is de stoeprand nabij.
Walnoot 29 november 2016 20:38
Die bans waren niet voor wat je zei hoor. Natuurlijk zitten JW en andere Rabostrueerders niet op de realiteit te wachten, maar die ban kreeg je echt vooral omdat het allemaal nogal rottig je strot uitkomt. Misschien moet je daar eens wat aan doen, want op zich heb je af en toe best iets zinnigs te zeggen.

Hier zit je natuurlijk ook weer grotendeels mis en zeg je het op een manier waarvoor je eigenlijk je mond met zeep zou moeten wassen. Vanzelfsprekend zouden dit soort dingen ook in het wielrennen kunnen gebeuren, dus dat onderzoek lijkt me een voor de hand liggende zaak. Maar kritiek op De Vries mag van mij wel. Die komt zelden boven het niveau open deuren met een kanon kapotknallen uit, en ook hier is het allemaal weer een beetje vluchtig. Namen en feiten als er iets gebeurd is aub, net zoals bij die Engelsen. Zo komen we er nooit achter natuurlijk, want De Vries heeft nogal bij wat teams gereden. Dat komt omdat ze er inderdaad vrij weinig van kon. Beetje Zonneveld 2.0 wat dat betreft. Ben benieuwd in welk jaar ze zelf denkt bij de beste 20 van het voorjaar te hebben gehoord.
Jacco Banaan 29 november 2016 21:18
@walnoot. Idd je hebt gelijk die Marijn is net een Zonneveld 2.0. En ja ik ben van de directe communicatie. Zal in het vervolg wel wat zoetsappige teksten gaan gebruiken voor de leden op dit forum met een tere ziel. Vind het misbruik mismakend. Wat dat betreft ben ik het met je eens. En heb ik meer de kritiek op die Marijn de schreeuw aap. Wat zei doet is de grote massa bespelen. Vooroordelen kweken bij de niet actieve wielrenkenners, niet volgers, de grote massa. Die krijgen door dit soort koloms op deze manier weer een lekker blij beeld van het vrouwenwielrennen.

Dekker is cool, die heeft al zijn ex ploegmaten een zakcentje gegeven. Weet uit eerste hand dat hij een van de weinige was die dat hoerenloper lekker liet varen. Nooit heeft kunnen scoren in de eindklassement van grote rondes omdat hij bloedzakken gebruik achterwege liet.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2016 21:23 door Jacco Banaan.
cyclingfreakske 29 november 2016 22:29
je wil zeggen dat jij aan de schoenzool kleeft ?? grinning smiley
Bromertà 29 november 2016 22:44
"Nooit heeft kunnen scoren in de eindklassement van grote rondes omdat hij bloedzakken gebruik achterwege liet."

Hilarisch !
Bromertà 29 november 2016 22:46
Nee, het gaat klaarblijkelijk weer eens boven je pet.
Tinuz 29 november 2016 23:18
Moeilijk om deze beweringen van Marijn de Vries te beoordelen omdat bewijs, namen en rugnummers ontbreken.
Eerlijk gezegd zou het mij niet verbazen als Marijn de Vries ietwat lijdt aan een vorm van pseudologia phantastica.
Ze lijkt me ook een nogal linksdraaiend feministisch safe space type. Die zijn vaak losgezongen van de realiteit en obsessief op zoek naar aanwijzingen om hun slachtoffertheorieen onderschreven te zien. Dus misschien dat daar de ietwat twijfelachtige vibes die ik van haar krijg vandaan komen.

Maar goed, misbruik komt ongetwijfeld voor.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2016 23:23 door Tinuz.
Eindhovuh 30 november 2016 06:36
Zijn stuwbandje zat wat strak.
Halve Belg 30 november 2016 08:55
Zo moeilijk is het allemaal niet na te gaan voor wat betreft de ploegleider die het niet in haar zag zitten.

Ze heeft 1x een goed voorjaar gereden met een paar top 30 uitslagen: 2013. het verhaal over die ploegleider gaat dus over 2012, Toen reed ze bij Leontien.nl, daar was Danny Stam toen onder ander ploegleider (met Bram Sevens en Michael Zijlaard). Ze geeft nu aan (via twitter) dat die ploegleider nog steeds werkzaam is bij 1 van de grotere ploegen; Zijlaard (Roompot) en Stam (Boels-Dolmans). Wat Sevens doet kan ik zo gauw niet vinden. Zijlaard lijkt me sterk omdat ze al 3 jaar bij zijn ploeg reed en nogal close was met Van Moorsel en die haar de kans heeft gegeven en begeleid heeft in haar doel om prof te worden.

Dus naam en rugnummer ploegleider: Danny Stam.
Bromertà 30 november 2016 10:46
Feit is dat Erik Dekker driemaal in de Tour tijdens de hoogtijdagen van het EPO-tijdperk wist te winnen. Niet op dag één, niet op twee, niet via een gelukje in een sprint, maar door knetterhard voor de meute uit te blijven. Nog een feit is dat Erik Dekker de eerste renner uit de geschiedenis was die aan de kant moest worden gezet wegens een te hoge hematocriet.

Verder weten we ook dat Jacco Banaan, alias Michael B. zijn info krijgt tijdens de Raboclinics, waar ie klef achter de poepgaatjes van zijn idolen stumpert.
Luijt 30 november 2016 14:17
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> "waar ie klef achter de poepgaatjes
> van zijn idolen stumpert".

Ook hilarisch, mijn dank is groot!
Luijt 30 november 2016 14:36
Dat Banaan en Noot er moeite mee hebben dat Zonneveld en De Vries (zouden ze het fijn vinden om steeds in één adem genoemd te worden? Ik zie wel wat verschillen) tegen heilige huisjes aantrappen, daarvan lig ik niet wakker.
Waarom die Banaan steeds in de "we" vorm van alles de ether in slingert weet ik niet; wie vindt dat nog meer dan?
Banaan zegt al jaren te roepen dat er bij Rabo doping werd gebruikt.Toch heeft in al die jaren geen mens naar 'm geluisterd. Dat gebeurt wel als Zonneveld (c.q. Dekker) een boekje open doet. Banaan zou blij moeten zijn.

En waarom moet er steeds bij gehaald worden dat die De Vries en Zonneveld zo slecht fietsten? Lijkt me niet erg relevant en bovendien bezijden de waarheid. Als dat wel een rol zou spelen, dan kunnen we het forum wel opdoeken. AP zit bijvoorbeeld nooit op een fiets. Die Horse's ass ook niet...... Hee........, bij nader inzien misschien toch een goed idee om mensen die nooit fietsen of mensen die wel fietsen, maar 't niet kunnen, een definitieve ban te geven.
Dan moet Oege Hiddema verplicht terugkomen en good old Piet van Zetten ook.

enz. enz.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/11/2016 14:37 door Luijt.
Rory B. 30 november 2016 15:28
Over Marijn de Vries

Belangrijk om te weten is dat alles wat actueel is in de sport is ook van belang voor Marijn de Vries.

Waarom krijgt Lars Boom veel salaris terwijl Marijn de Vries ook 25uur in de week traint?

Misbruik medicijnen, het is echt heel erg Marijn de Vries, ex-profwielrenster, heeft ook een keer tramadol gebruikt.

Misbruik jonge kinderen: Marijn de Vries, ex-profwielrenster, heeft ook een keer geen nee durven zeggen tegen een viezerik.

Onaardige ploeglijders, Marijn de Vries, ex-profwielrenster, heeft ook een keer een niet pc-principle als ploegleider gehad die gewoon vertelde dat ze er niks van bakt. Cultuur in de wielrennerij, Marijn de Vries ex-profwielrenster en een van de beste 20 wielrensters van wereld (WTF) vind het maar zozo.

Kortom, het gaat altijd om Marijn de Vries, ex-profwielrenster. De aanleiding is bijzaak.
Horsie is back 30 november 2016 15:45
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------

De bijdrage van Luijt was heel leesbaar, totdat....

> Die Horse's ass
> ook niet...... Hee........, bij nader inzien
> misschien toch een goed idee om mensen die nooit
> fietsen of mensen die wel fietsen, maar 't niet
> kunnen, een definitieve ban te geven.

Dat Horsie niet op een renfiets gaat zitten is nogal wiedes, met zijn 1 pk is hij immers onverslaanbaar.
Maar het wielrennen laat ie liever aan Fred over. Horsie zag gisteren nog even stiekem, dat de teller op diens wattbeest stond op zegge en schrijve 486910 hours.
En het aantal uren op Fred's vele renfietsen nadert ook de 1000 dagen (alle trainingen achter elkaar gezet).

Dus Luijt, daar rijdt oe toch wel een erg scheeffe schaats. grinning smiley
Misschien net zoals Banaan ook maar een Luijt 2.0 overwegen?

Wie immer ohne Gewähr zegt Schockemöhle.
Linkebal 30 november 2016 15:52
Oege Hiddema moet sowieso terug, wat een held!
veluweracer 30 november 2016 16:36
Who the fuck is Marion de Vries?
Andere Peter 30 november 2016 19:26
Als dit klopt dan is voor mij de schok vooral dat Jacco 10 jaar geleden al prikte en dus pakweg 16+ moet zijn.
Andere Peter 30 november 2016 19:27
Exact. Het banbeleid van JWC begreep ik altijd 100%. En er is nooit iemand geband voor het beschuldigen van Rabo of zoiets.
Andere Peter 30 november 2016 19:29
Ik zit elke dag op een fiets. Bijna nooit op een racefiets.
Andere Peter 30 november 2016 19:36
Bullshit. Jij bent hier degene die het over Marijn de Vries maakt. Je begint nota bene met ''Over Marijn de Vries''.

Wat Marijn doet is participerende journalistiek. En journalist die echt in het peloton ging fietsen. En in column moet het juist gaan om een persoonlijke mening, beleving of ervaring. Daar is het een column voor. Bizar om dan het verwijt te maken dat het zo persoonlijk is. Dan snap je niet hoe de wereld in elkaar zit.

Tenslotte doet Marijn helemaal niet de suggesties die haar hier door de slecht lezende struisvogels in de mond worden gelegd. Ze heeft het niet over alle masseurs, maar over eentje. Ze heeft het niet over alle ploegleiders, maar over eentje. Ze schetst hoezeer een (jonge) sporter die verzorgt wordt, zich in een afhankelijke positie bevindt en hoezeer die positie kwetsbaar is. Dat ze dat schetst is heel goed.
Rory B. 30 november 2016 19:49
Ik begin niet over Marijn de Vries, ex-profwielrenster, de aanleiding van het bericht van de OP is Marijn de Vries, ex-profwielrenster.


Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bullshit. Jij bent hier degene die het over Marijn
> de Vries maakt. Je begint nota bene met ''Over
> Marijn de Vries''.
>
> Wat Marijn doet is participerende journalistiek.
> En journalist die echt in het peloton ging
> fietsen. En in column moet het juist gaan om een
> persoonlijke mening, beleving of ervaring. Daar is
> het een column voor. Bizar om dan het verwijt te
> maken dat het zo persoonlijk is. Dan snap je niet
> hoe de wereld in elkaar zit.
>
> Tenslotte doet Marijn helemaal niet de suggesties
> die haar hier door de slecht lezende struisvogels
> in de mond worden gelegd. Ze heeft het niet over
> alle masseurs, maar over eentje. Ze heeft het niet
> over alle ploegleiders, maar over eentje. Ze
> schetst hoezeer een (jonge) sporter die verzorgt
> wordt, zich in een afhankelijke positie bevindt en
> hoezeer die positie kwetsbaar is. Dat ze dat
> schetst is heel goed.
valse trage 30 november 2016 20:46
Marijn de Vries is betast door een masseur. Nee, niet leuk. En niet goed. Vieze man. Moet je naar de politie gaan om aangifte te doen. Vieze mannen heb je ook in het wielrennen. Lijkt me geen KNWU-onderzoek voor nodig.

De Vries is uitgekafferd door een ploegleider. Hoort bij topsport. Wel heel vervelend dat iemand je de waarheid zegt op zo'n onvriendelijke manier.

Geen enkele nieuwswaarde dit alles. Een grote Marijn de Vries aandachtsshow. Wanneer komt ze weer op tv? DWDD binnenkort?
Andere Peter 30 november 2016 22:13
Nee, lodjan maakt een topic over haar column. Haar column gaat over misbruik van de kwetsbare positie van sporters. Jij klaagt dat ze het altijd over zichzelf heeft. Jij praat alleen over haarzelf. Je doet precies wat je haar verwijt. Terwijl zij het niet doet. Of legitiem doet (in een column).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/11/2016 22:17 door Andere Peter.
Andere Peter 30 november 2016 22:17
Plank helemaal mis.

Dikke vette nieuwswaarde tgv de affaire in Engeland. Heb je Newsnight van de BBC gezien? En volkomen terecht liet Nieuwsuur Marijn aan het woord. Het gaat hier overigens over een achtergrond bij het nieuws. Niet alles in de media zijn nieuwswaarde. En wat marijn deed, was een column schrijven. Een column hoeft geen enkele nieuwswaarde te hebben, een column is per definitie een persoonlijke beleving.

Het nieuws is niet dat er een schaamlip is geraakt. Het nieuws is ook niet dat er een sporter is uitgekafferd.
Jacco Banaan 30 november 2016 22:41
Yes, het is die Marijn weer gelukt hoor. Ze staat weer met haar kop op televisie. Nieuwsuur was dit keer de gelukkige. De Marijn aandachtshow is weer compleet. Wat zal haar nieuwe stokpaardje de volgende keer zijn? Verplicht registratie systeem voor iedere sportbegeleider? Verplicht bewijs van goed gedrag als je een licentie bij de knwu aanvraagt? Verplicht als wielrenbegeleider plastic handschoenen dragen (voorkoming van Hiv virus, stel je voor). Alle jeugd wielrenners tot categorie 6 verplicht met zijwieltjes? Want stel je voor... wat er anders allemaal kan gebeuren. Die Marijn is een oproer kraaier. Verdient bij zo n optreden bij het nieuwsuur snel even 1000euro. Gaat ze dat nu ook fijn overmaken naar een goed doel? Nee daarvoor is ze te egocentrisch. Is ikke ikke bij haar.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/11/2016 22:42 door Jacco Banaan.
Luijt 30 november 2016 22:57
Heeft Paul nog nooit gezegd. De lottoballen, Luijt
Luijt 30 november 2016 23:02
Woon jij in Kudelstaart?
Bromertà 01 december 2016 10:00
Ik denk dat je daar een punt hebt. Bovendien geeft 't te denken dat iemand (Fred, Frans, Velodroom of hoe heet dat Paard) meer op z'n wattbeest loopt te rukken dan op de fiets door het polderland trekt: 486910 uren tegen 24000; da's 20 tegen 1. Maar, iedereen z'n hobby hè.

Trouwens, tel al die uren bij elkaar op en deel door 24 en door 365, en je krijgt meer dan 58 jaar. Hoe bejaard is dat Paard eigenlijk?
Luijt 01 december 2016 12:38
Blijlevens ziet het niet helemaal scherp. De Vries heeft het over één masseur en één ploegleider, niet over de hele beroepsgroep.
Horsie is back 01 december 2016 12:43
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk dat je daar een punt hebt. Bovendien geeft
> 't te denken dat iemand (Fred, Frans, Velodroom of
> hoe heet dat Paard) meer op z'n wattbeest loopt te
> rukken dan op de fiets door het polderland trekt:
> 486910 uren tegen 24000; da's 20 tegen 1. Maar,
> iedereen z'n hobby hè.
>
> Trouwens, tel al die uren bij elkaar op en deel door 24 en door 365, en je krijgt meer dan 58 jaar. Hoe bejaard is dat Paard eigenlijk?

1 W W W W 1 W W 2 W 1 W 1 W W 1

Vooruit dan, Bromertà.
Bovenstaande code staat voor de maand november 2016.
De lege plekken staan voor jouw zogenaamde poldertrainingen, goed geteld dus 13. De cijfers voor het aantal rustdagen. De W uiteraard voor Wattbike.
Samenvattend dus: 13 buitentrainingen, 10 trainingen Wattbike (primair krachttraining) en 7 rustdagen.

Maar weest gerust: Fred heeft geen tijdmachine en de Wattbike is nog maar ruim 4 jaar oud.
De tellerstand klopt overigens echt (de prikkerd, die mij of Fred ooit op een leugen heeft betrapt, moet nog verwekt worden). smiling smiley

Wattbike UK had voor de onmogelijke urenstand geen verklaring. Klaarblijkelijk had het iets met de batterij te maken.
Tegenwoordig doet de teller weer heel normaal en telt gewoon elk verstreken uur er netjes bij op.

Let wel op je taal: het is niet op z'n wattbeest rukken maar aan het (stuur van het) wattbeest rukken. grinning smiley

Disclaimer: Ik zie nu in de bekijken modus, dat de tekens allemaal netjes achter elkaar gezet worden.
Dit wordt dan de nieuwe kerstpuzzel om de poldertrainingen te vinden. Good luck. grinning smiley
Horsie is back 01 december 2016 13:47
Het initiatief van het onderzoek naar intimidatie in de wielersport (in de brede zin van het woord) is afgelopen zomer al opgestart. Aldus JK van de KNWU.

Nog even voor Jacco: "Als je de column van Marijn de Vries leest, maakt dat indruk".
Bromertà 02 december 2016 10:00
Paard schreef: "De tellerstand klopt overigens echt (de prikkerd, die mij of Fred ooit op een leugen heeft betrapt, moet nog verwekt worden).

Wattbike UK had voor de onmogelijke urenstand geen verklaring. Klaarblijkelijk had het iets met de batterij te maken.
Tegenwoordig doet de teller weer heel normaal en telt gewoon elk verstreken uur er netjes bij op."

Al die rara raadsel kunnen me gestolen worden, en dat je misleidende info over jezelf verspreidt om te laten zien hoe "ijverig" je bent, mag wat mij betreft onder de noemer ego-bevlekking.
Horsie is back 02 december 2016 13:08
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------

> Al die rara raadsel kunnen me gestolen worden, en
> dat je misleidende info over jezelf verspreidt om
> te laten zien hoe "ijverig" je bent, mag wat mij
> betreft onder de noemer ego-bevlekking.

Maar Bromertà dan toch, Horsie heeft juist het grootste raadsel nog achterwege gelaten.
Nu stoort ene Bromertà zich dus aan het laten zien hoe "ijverig" iemand is, want ego-bevlekking.
Iemand die zelf uur na uur zoekmaakt met het kijken naar hoe Beste Bauke (ook al een boek, dat net uit is of uitkomt) zich van het ene puntje van het zadel naar het andere puntje van het zadel slingert in een nooit aflatende grimas.

Kennelijk vergeten, hoe ene Luijt Horsie trachtte te prikkelen smiling bouncing smiley) door te suggereren, dat ie alleen maar op zijn @@@ zou zitten in plaats van de edele wielersport te beoefenen. Want daarna kun je pas een heldere blik hebben..... Dit was de concrete aanleiding voor de ontboezeming over Fred.

Edit. Maak een poll wie het morele geweten is van dit wielerforum. Neen, want er is naar één kandidaat.
Luijt 02 december 2016 13:55
Fijn dat je je paardenbek weer ruimschoots geroerd hebt en met niet te volgen bewijs voor je inspanningen komt naar aanleiding van een zal-'s-kijken-of-ze-happen-geintje van ondergetekende. En happen naar de baas, dat deden ze.

Voor de goede orde: het kan mij niet schelen of en hoeveel prikkerds zich op fietsen voortbewegen. Wattages van de prikkerds interesseren me evenmin. Geldt zeker ook voor de knol en diens baasje. Overigens, wat ik wel weet is dat Banaan niet kan fietsen. Bananen hebben namelijk poten noch kloten.

Of de schrijver nu kan fietsen of niet, een niet al serieuze discussie over de door ons allen zo geliefde sport vind ik persoonlijk het leukst. Een polemiekje hier en een speldenprikje daar, moet ook kunnen. Waar ik wat moe van wordt is de opgehitste sfeer die ook hier op het prikbord heerst de laatste tijd. Draag jij niet aan bij hoor, knol.
Bromertà 02 december 2016 14:06
Jacco Banaan 03 december 2016 01:07
@luyt
Ik rijd nog steeds bij de elite amateurs hoor. Ieder jaar win ik nog mijn koersjes. Zolang ik er lol in blijft houden blijf ik lekker bij de elite rijden. Ook de reden is dat ik er niet bij was bij de prikmavera omdat ik die dag nog een leuke clubrit had. Ja het klopt met mijn leeftijd ben ik bij de elite amateurs een van de oudere.

Persoonlijk ga ik hier op het forum liever de inhoudelijke discussie aan, echter zie lees ik steeds vaker dat forumleden elkaar persoonlijk aanvallen. Jongens denk toch aan je bloeddruk!
Horsie is back 03 december 2016 01:24
@jacco Banaan.

Neem het de jongeluit en brommie maar eens kwalijk. Ze zijn bang dat de oekaze van MARS realiteit wordt.
D.w.z. dat je pas een volgende reep chokko of zak chippa krijgt als je de vorige porties uitgedrukt in calorieën daadwerkelijk ook op de renfiets hebt verbrand.
Ik heb de krant niet zo bij de hand om te factchecken, maar zeg 50 minuten per reeppie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/12/2016 01:52 door Horsie is back.
Bromertà 03 december 2016 10:31
Luijt 05 december 2016 11:10
Ik kan me geen enkele discussie herinneren die jij hier bent aangegaan en eigenlijk ook geen enkele koers waaraan je hebt deelgenomen.
Wakuwiel 30 juni 2017 19:30
Dit is inderdaad zo typisch! Zulke incidenten komen echter niet alleen voor bij het Wielrennen. Kijk bijvoorbeeld dit artikel: (bron: [www.online-wedden-bookmakers.nl]). Bij het voetbal heb je ook veel machtsmisbruik en matchfixing!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen