Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tirreno-Adriatico 2015 (2.UWT), etappe 2

Gepost door El Chaba 
El Chaba 12 maart 2015 20:58
Tirreno-Adriatico 2015 (2.UWT), etappe 2
El Chaba 12 maart 2015 20:58
Etappe 2: Cascina - Arezzo (203 km)

Niet heel lastig, maar aan het eind wel zes keer een plaatselijke ronde van zo'n 11 km met een laatste km aan zo'n 5% gemiddeld.


Profiel:




Profiel plaatselijke ronde:








Jens Debusschere wint de eerste etappe


Startlijst en andere info: [www.gazzetta.it]
Walnoot 12 maart 2015 22:06
Die zou Sagan moeten pakken, normaal gesproken.

Zo, weer een deur uit zijn voegen.
Sub Culture 12 maart 2015 22:11
Sagan een zege toedichten is al een tijdje geen open deur meer intrappen hoor.
Prikdude 12 maart 2015 22:12
De luchtscharnieren zijn doorroest? Sagan's supersupercompensatie lijkt imploderende.
Pyama 12 maart 2015 22:27
Straks pakt Sagan drie klassiekers op rij, hij piekt nu wat later omdat hij in vorige jaren altijd wat te kort kwam.
Massimo 12 maart 2015 23:06
Sagan heeft al meer dan 250 dagen niet gewonnen, ik kan me niet voorstellen dat hij zo lang doorwerkt naar een piek.winking smiley
Tinuz 13 maart 2015 00:52
Avermaet uiteraard.
Sticky Bottle 13 maart 2015 08:20
Etappe 2 was gisteren, dit is etappe 3. Proloog blijkt de organisatie gewoon etappe 1 te noemen
lodjan 13 maart 2015 08:26
Dat komt omdat het oorspronkelijk een ploegentijdrit was.
JW 13 maart 2015 09:49
Ik waardeer Van Avermaet als renner, absoluut.
Maar vandaag is de zitting van de BWB waarvoor hij is opgeroepen.
Hij stuurt zijn advocaat, die uitstel zal bepleiten, opdat Greg onbelemmerd verder kan met zijn voorseizoen.
"Te weinig tijd voor de voorbereiding" is de gehanteerde lulsmoes.

Een dergelijke minachting voor de eigen bond zou in weinig landen worden geaccepteerd.
Ik ben benieuwd hoe dit hier gaat aflopen.
Cecchini 13 maart 2015 10:20
Om nog enigszins de sfeer bij de Lotto Jumboploeg op peil te krijgen.

El Chaba 13 maart 2015 10:29
Nu sla je toch echt door, JW.
Minachting? In weinig andere landen geaccepteerd?
Hij maakt gewoon gebruik van de rechtsmiddelen die hem door de wet zijn toegewezen.
El Chaba 13 maart 2015 10:34
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2015 10:34 door El Chaba.
Walnoot 13 maart 2015 11:03
Groene trui is toch iets minder lang geleden lijkt me? In ieder geval een zwaar ondergewaardeerde prestatie van 'm. Die trui al drie jaar zo domineren dat anderen het na een paar ritten eigenlijk al opgeven. Verder is dat gelul dat hij niet goed genoeg meer zou zijn om een van die wedstrijden te winnen die volgens bepaalde mensen monumenten moeten heten natuurlijk gewoon gelul. Vorig jaar kwam hij inderdaad behoorlijk tekort in Sanremo en Vlaanderen, de twee waar je hem mijns inziens kan verwachten. In 2013 was hij in beiden 2e, en dat in Vlaanderen zonder echt een kasseienman te zijn. Wel bekeken is Sanremo de enige waar hij topfavoriet is. En dat is wel de lastigste van allemaal op te winnen. Laatste 10 edities 9 verschillende winnaars. Freire de laatste die hem meer dan eens won, voor het eerst overigens toen hij drie jaar ouder was dan Sagan nu.
Prikdude 13 maart 2015 11:54
Nicola Boem (Bardiani CSF), Danilo Wyss (BMC), Carlos Quintero (Colombia), Chad Haga (Giant Alpecin) e Rick Flens (Lotto NL Jumbo)
JW 13 maart 2015 12:04
Als hij dat uitstel serieus nodig heeft om zijn verdediging goed voor te bereiden vind ik dat hij die tijd beslist moet krijgen. Natuurlijk. (voor alle duidelijkheid). Iedereen heeft het recht zich goed te verdedigen.

Als hij dat uitstel vraagt omdat hij geen verstoring wenst van zijn wedstrijdprogramma (en uit verschillende artikelen van Belgische media kreeg ik vrij stellig die indruk) dan vind ik dit niet acceptabel.
"Minachting van het Hof", iets in die trant.

In elk geval is de zitting uitgesteld tot 16 april a.s.
El Chaba 13 maart 2015 12:07
JW 13 maart 2015 12:09
Natuurlijk doet Boem (op het laatste moment aan de ploeg toegevoegd) weer mee.

Goed ook dat LottoJumbo zich net als gisteren weer laat zien.
Meegaan in de kansloze vlucht van de dag is in elk geval beter dan bij de pakken neerzitten.
Heisenberg 13 maart 2015 15:46
Met nog 24 km te gaan is de voorsprong nog een halve minuut.
Gelukkig vindt Sporza het nodig om de laatste 60 km in beeld te brengen.
Heisenberg 13 maart 2015 16:05
Gelukkig wel live beelden op Eurosport. Nog 5 km.
Heisenberg 13 maart 2015 16:08
Vanmarcke en Martens voorin namens Jumbo.
Heisenberg 13 maart 2015 16:11
1. Van Avermaet
Sub Culture 13 maart 2015 16:11
JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
Slimmerd 13 maart 2015 16:11
Hollo Retenstein 13 maart 2015 16:12
Het onmogelijke is gebeurd. Greg wint een koers.
Slimmerd 13 maart 2015 16:12
Sterke sprint van Greg en voorbeeldig voorbereidend werk van Oss
El Chaba 13 maart 2015 16:12
Yes, eindelijk loon naar werken voor Crack Van Avermaet!!!
Heisenberg 13 maart 2015 16:13
2. Sagan
3. Stybar

Martens 7, Poels 10
Prikdude 13 maart 2015 16:14
Sagan wel met een sterke sprint maar wint weer niet. Dit zou zomaar eens het podium in Vlaanderen kunnen zijn.
lodjan 13 maart 2015 16:22
En juist vandaag: bah!
Ik had het hem wel gegund, ware het niet dat....
Cyclad 13 maart 2015 16:25
Prachtig, het is Van Avermaet van harte gegund. thumbs up
jonglins 13 maart 2015 16:25
Sagan was wel een pak sneller
Tinuz 13 maart 2015 16:32
Er wordt altijd gedaan alsof Avermaet nooit prijs rijdt, maar ondertussen is het al jaren prijsschieten voor 'm hoor.
Dat spelletje speelt ie wel slim en vooral sluw: de vermeende underdog die nooit wint - zelfs zijn tegenstanders trappen in die bezwering - maar ondertussen kaapt Van Avermaet prijs na prijs weg voor de verdwaasde tegenstand.
Arsimo 13 maart 2015 16:40
GvA wint wel koersjes of zelfs wel eens een leuke koers (Parijs-Tours, Vuelta-etappe), maar die grote winst blijft maar uit, terwijl hij daar wel podium rijdt.





-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2015 16:40 door Arsimo.
Cyclad 13 maart 2015 16:58
Maar won niet, hè? En daar gaat het toch om. Daar weet Van Avermaet als geen ander zelf alles van.
Sub Culture 13 maart 2015 17:01
Het is toch maar weer 2de voor Sagan.
Ik kan me voorstellen dat dat mentaal toch ook zo'n beetje speelt.
Al had hij vandaag eigenlijk gewoon moeten winnen.
El Chaba 13 maart 2015 17:09
De grote vis komt dit jaar, geloof me. smiling smiley
Arsimo 13 maart 2015 17:11
Nee, dat geloof ik niet.

Al gun ik het hem wel op zich - maar ik moet daarbij eerlijk zijn, een aantal anderen net nog iets meer.
tvm 13 maart 2015 17:24
Dit lijkt inderdaad het podium te worden voor Vlaanderen, Vanmarcke misschien in ruil voor Stybar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2015 17:25 door tvm.
Walnoot 13 maart 2015 17:28
Daar weet Greg helemaal niet alles van, want die werd op zijn beurt meestal gewoon op waarde geklopt in dit soort aankomsten. Daar heeft Sagan een pak minder ervaring mee. Mooi overwinning van Greg trouwens, hij is zich toch wel echt bij de topfavorieten aan het voegen voor de klassiekers. Nu maar hopen dat die zaak tegen hem met een sisser afloopt.
Anony 13 maart 2015 17:29
Zulk goed nieuws omtrent Greg is welkom, want de schrik is aanwezig. Knappe zege, dat in ieder geval.
Massimo 13 maart 2015 17:36
Toch wel leuk voor Sagan dat 'ie over een paar weken een zege bijgeschreven krijgt.
Cyclad 13 maart 2015 18:15
Doe nou eens niet zo löllig, man.
JW 13 maart 2015 19:11
Voor Meeusen vroeg de bondsprocureur zelf uitstel, voor Van Avermaet deed zijn advocaat dat,
Aangezien het dossier dik was, en pas woensdagavond (!) aan betrokkenen werd toegestuurd, lijkt dat uitstel mij nu volstrekt redelijk.

Uitstel is echter geen afstel, en de donkere wolken boven het hoofd van Van Avermaet worden er niet lichter door als ik volgend Sporza-bericht mag geloven:


Bondsprocureur: "Als ik renners oproep, volgt meestal sanctie"


Bondsprocureur Franssen licht het uitstel bij Sporza toe: "Ik heb gisteren 45 pagina's conclusies en 33 stukken doorgemaild gekregen. dat is 40 à 50 centimeter dik afgeprint. We moeten toch de kans krijgen om dat even door te nemen en eventueel op sommige zaken te repliceren."

"Het zal in deze zaak ook niet op één of twee weken komen. Ik begrijp wel dat men trammelant maakt. Dat men zegt dat ik al sinds 2013 het dossier heb en alles weet. Maar we hebben het finale dossier pas enkele weken geleden gekregen."

"De bondsprocureur is in deze zaken vaak de pispaal, maar ik vind dat niet erg. Ze moeten er wel niet in overdrijven."

Franssen is zeker van zijn zaak, al houdt hij een slag om de arm: "In de meeste gevallen waarin ik renners heb opgeroepen voor de commissie, heeft de commissie een sanctie opgelegd. Of dat in deze zaak het geval zal zijn, zullen de verdere debatten moeten uitwijzen." Hij beaamde wel de uitdrukking "waar rook is, is vuur".
JW 13 maart 2015 19:19
Op basis van uitlatingen van de procureur vandaag in Belgische media ligt de opmerking van Massimo misschien wel dichtbij de realiteit.
El Chaba 13 maart 2015 19:30
Welke uitlatingen, JW? Heb je een linkje voor me?
Sub Culture 13 maart 2015 19:55
Bondsprocureur die verklaart dat als hij mensen oproept er meestal een sanctie volgt en verkondigt dat 'waar rook is, is er vuur'.

In deze 'zaak' wordt het 'aandeel' van de renners belicht in de media hier. Karel Geraerts, een ex-international en nog steeds actief voetballend bij Charleroi is eveneens in dit dossier betrokken en daar lees je dus nergens een letter over.
El Chaba 13 maart 2015 20:36
Pffffff, 'waar rook is, is vuur' is een onderbuik uitspraak die zeker een bondsprocoureur onwaardig is. Statistieken wijzen namelijk uit dat slechts één op de drie verdachten ook daadwerkelijk schuldig wordt bevonden, dus hij kletst volkomen uit zijn nek.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2015 20:36 door El Chaba.
JW 13 maart 2015 21:18
Als een journalist hem die vraag voorlegt en hij zegt "ja" is dat toch wat anders dan dat hij er zelf mee komt als verklaring voor de vervolging. En zo lijkt dat te zijn gegaan.

Maar ik baseerde me inderdaad deels op dat verhaal van de procureur op Sporza, dat ik deels hierboven (19.11 uur) al aanhaalde:

[sporza.be]

Bovendien gaan heel veel mensen er gemakshalve vanuit dat het bij GvA gaat om het babymedicijn, toegediend voor dat de noneedles-policy in 2011 werd ingevoerd. De aanklacht is echter nog steeds niet aan het publiek bekend gemaakt door renner of advocaat.

In dagblad De Morgen worden - voor wat het waard is - suggesties gedaan richting UV-behandeling en zelfs corticosteroïden.
Dat zou de zaak toch van andere orde doen zijn.

[www.demorgen.be]

Het kan allemaal best met een sisser aflopen. Maar dat lijkt me geenszins zeker. En de vrij grote verontwaardiging over de beschuldigingen aan GvA (populaire renner) verbazen me. Bij Contador en Valverde was dat destijds ook het geval. Populariteit of nationaliteit van een renner mag m.i. bij zoiets geen enkele rol spelen.
JW 14 maart 2015 09:42
Overigens: hoe moeilijk en complex zo'n zaak in België kan liggen wordt vanochtend nog maar weer es aangetoond in onderstaand artikel:

[www.nieuwsblad.be]

Paradijs voor advocaten als Van Maeschalkx, drijfzand en moeras voor zuivere juristen. eye popping smiley
rustdag 14 maart 2015 14:53
verkeerde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/03/2015 14:56 door rustdag.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen