Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Weer een rittenkaper

Gepost door Luijt 
Luijt 06 december 2016 11:23
Van Wielerupdate.nl

Rolland richt zich in 2017 op etappezeges in Giro en Tour

Pierre Rolland gaat in 2017 naar de Giro en de Tour. De renner van Cannondale-Drapac zal zich echter niet richten op het klassement, maar op etappezeges. Afgelopen seizoen kwam Rolland met klassementsambities naar de Tour de France, maar stelde hij teleur met de zestiende plek.

"Ik heb ervoor gekozen om, net als in 2014, de Giro en de Tour te rijden. Ik zal het volgend jaar echter op een iets andere manier doen. Ik laat het klassement links liggen, want dan ben je verplicht te volgen. Wanneer je voor etappezeges gaat kan je het je veroorloven om een paar rustige dagen te pakken", legt Rolland zijn keuze uit aan Francebleu.

In 2016 stapte de Fransman over van Team Europcar naar Cannondale-Drapac. In zijn eerste seizoen bleef hij zonder noemenswaardige resultaten, maar toch wist hij teammanager Jonathan Vaughters ervan te overtuigen zijn contract tot het einde van 2018 te verlengen. "Ik voel me op mijn plaats bij deze ploeg. Ze hebben vertrouwen in me. Het is een groot avontuur en dat loopt goed."
Luijt 06 december 2016 11:24
Het duel Rolland-Gesink! Verheugen jullie je ook al zo?
Eindhovuh 06 december 2016 11:58
Tja hij heeft al 2 ritzeges in de Tour naast 3 top 10 noteringen. Plus een 4de plek in de Giro.
Feitelijkwas hij tot en met 2014 op weg een serieuze erelijst bij elkaar te fietsen maar is het nu al 2 jaar wat mager.
El Mik 06 december 2016 12:15
Hmm, jammer.
Rolland heeft zijn twee ritten gewonnen in jaren dat hij aanvallend reed én ook top 10 in het klassement eindigde. Het kon dus prima samen, en toen hij de Giro reed werd hij daar 4e en 11e in de Tour (met aanvallend rijden). Hij was het perfecte voorbeeld dat het prima gecombineerd kan worden.
Luijt 06 december 2016 23:45
Hij degradeert zichzelf tot B garnituur, net als Gesink
Walnoot 07 december 2016 10:10
Als hij dit seizoen B-garnituur zou wezen, zou dat al ruim boven verwachting zijn. Hij heeft zichzelf vorig jaar al tot pelotonvulling gedegradeerd door bij Vaughters te gaan rijden.
Arsimo 07 december 2016 10:48
Probleem is wel dat om een succesvol ritterkaper te zijn en het niet te veel van toeval te moeten hebben om een in kansrijke positie te komen voor een bergetappe zege dat een renner als Rolland zich net zo gedegen zal moeten voorbereiden (en dus vorm en scherpte) vinden als hij in voorgaande jaren was toen hij nog wel klassementambities had.

Het is waar dat een (berg)rittenkaper tijdens een ronde het geregeld wat rustiger aan kan doen in de etappes waar niet te winnen valt en de stress is wellicht ook minder maar het wil absoluut niet zeggen dat Rolland het ook in de voorbereiding rustiger aan mag doen. Nu zegt hij niet dat hij dat zal doen maar ik vrees zoiets tussen de regels te ontwaren. Als dat mocht kloppen dan zal het in de praktijk tegen vallen - hopelijk voor hem en zijn ploeg ontwaar ik het verkeerd.
Prikdude 07 december 2016 17:49
Laat ze maar sjoelen, die etappesnatchers. Alles beter dan de zogenaamde klassementspannenkoek die enkel opgebakken wordt om wat sponsorgeld op te lepelen en ondertussen door ploegmongers voor de neus van het algemeen belang weg op de spek-en-bonen-BBQ geroosterd wordt.
Eindhovuh 07 december 2016 19:57
Doe je nu lang over zo'n post?
lodjan 07 december 2016 20:07
Het is de moeite waard.
Luijt 07 december 2016 22:46
Eazster 08 december 2016 22:06
D'r zijn steeds meer kapers op de kust. Als klassementsman daarmee kun je jezelf pas onderscheiden tegenwoordig.
cyclingfreakske 09 december 2016 00:36
niemand die zich vragen stelt bij het presteren van Roland en die hele ploeg in die periode ?? (Vooral in de Tour viel dat zeer erg op)

niemand die zich afvraagt waarom alle teams in de Tour zeer strak gevolgd en gecontroleerd werden, en ASO naar hun team toe een voorkeursbehandeling gaf naast amper controles te doen ?

de vitamines waren blijkbaar bijzonder sterk gedoseerd....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/12/2016 00:36 door cyclingfreakske.
cyclingfreakske 09 december 2016 00:55
Roland moet eerst maar weer is wat laten zien..... de afgelopen 2j stond hij nergens meer.
De vrij plotse prestaties van pre-2015,die hem snel in die subtop wist te plaatsen en gevolgd door een sterke terugval wegens een ander intern beleid, doen al een tijdje vragen stellen..
Ook om sommige klimmen reed hij met groot verzet makkelijk omhoog, terwijl enkele toppers zaten te zwoegen..... Deed denken aan Riis zijn wonderdrankje....

Daarnaast het feit dat toen dat hele team als bloc in bergritten bijna ging domineren... dat was gewoon belachelijk bij de kenners. (alhoewel ze weigerden het hardop te zeggen)
- als een middelmatig sterk team plots erg sterk rijd in bloc, is er altijd wel stront aan de knikker.
Bromertà 09 december 2016 09:51
Wie de tegelwijsheid onderschijt, verkeert op de grote hoop.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen