Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Beste wielerploegen naar Limburg voor revolutionaire koers

Gepost door Sjoerd102 
Sjoerd102 06 december 2016 16:10
van 1limburg.nl:

Zuid-Limburg wordt begin juni volgend jaar het decor van een nieuwe internationale driedaagse wielerwedstrijd voor profs.


Op de Sportzone in Sittard-Geleen en op de Cauberg zullen de beste ploegen ter wereld strijden tijdens de International Team Challenge (ITC).

Klimmen en sprinten
De opzet van deze wedstrijd is totaal vernieuwend, stelt organisator Infront. Op de eerste dag is er een sprintwedstrijd op een circuit rond de Sportzone in Sittard-Geleen. De tweede dag beklimmen de renners tien keer de Cauberg in Valkenburg op en worden er na elke beklimming punten verdeeld. Op de laatste dag is de finale in de vorm van een ploegenachtervolging, wederom op en rond de Sportzone.

Het evenement wordt gehouden op 2, 3 en 4 juni. De UCI steunt de wedstrijd en schaalt de ITC in als HC-wedstrijd (buitencategorie).

TV-gelden
Naast Limburg worden er later in het jaar ook ITC’s gehouden in Zwitserland (eind augustus) en Zuid-Afrika (oktober). De organisatie werkt nauw samen met Velon, een verbond van grote wielerploegen. Met De ITC hopen de teams onder andere meer tv-gelden uit de wielersport te halen, iets wat nu nog nauwelijks gebeurt.

Lees woensdag meer over deze nieuwe wielerwedstrijd voor profs in De Limburger.
Goozzer 06 december 2016 17:06
Wang Jianlin heeft de smaak goed te pakken, zo lijkt het...
Sticky Bottle 06 december 2016 17:45
Goozzer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wang Jianlin heeft de smaak goed te pakken, zo
> lijkt het...


Hmmm, wat heb ik gemist? Wat is de link tussen Wang Jianlin en Velon?
Prikdude 06 december 2016 21:17
D. Marrage 06 december 2016 22:12
Quote
Wielerflits
De beste WorldTour- en ProContinentale-ploegen kunnen rekenen op een uitnodiging.
Of ze ook komen opdagen is nog de vraag.
Eindhovuh 07 december 2016 09:23
Nieuwe zaken uitproberen is leuk. Maar of deze omnium aanpak gaat leiden tot meer dan een veredeld criterium betwijfel ik.
Halve Belg 07 december 2016 13:36
Zijn er cijfers bekend van wat voor bedragen er aan TV geld betaald worden om koersen uit te zenden?
Ik weet dat ASO Parijs-Roubaix en de Tour heel goed verkopen en daardoor winst draaien welke ze weer voor een deel gebruiken om de andere koersen mee te bekostigen. Volgens mij moeten juist heel veel koersen betalen om überhaupt uitgezonden te worden.
veluweracer 07 december 2016 13:48
Teveel.
Overdaad schaadt.
Goozzer 07 december 2016 14:59
Infront Sports & Media, waarvan hij (via Wanda) eigenaar is. Het bedrijf dat de nieuwe koersen (samen met Velon) zal organiseren en tevens de mediarechten van Velon de komende tien jaar zal beheren. Infront wordt overigens geleid door Philippe Blatter, jawel het neefje van...
El Chaba 07 december 2016 15:54
Ik weet dat ASO Parijs-Roubaix en de Tour heel goed verkopen en daardoor winst draaien welke ze weer voor een deel gebruiken om de andere koersen mee te bekostigen.

Dit lees ik wel vaker maar is volgens een papegaaifabeltje. Heb er nog nooit enig bewijs van gezien.
De ASO is tenslotte een commercieel bedrijf en ik geloof er helemaal niets van dat zij met de winsten van goedlopende koersen armlastige koersen uit de rode cijfers helpen (en waarom zouden ze ook?).
Jongste bewijs is het Critérium International, dat wordt opgeheven omdat de kosten de baten overtreffen. Waarom legt de ASO hier niet(s) bij? Precies..
Halve Belg 07 december 2016 15:57
Ze geven het in ieder geval zelf ook aan. Wellicht dat dit ook een beetje een verhaal van kijk ons eens goed zijn is. Het zou op zich ook niet zo raar zijn als je kijkt naar hoe moeilijk heel veel koersen het financieel hebben.
El Chaba 07 december 2016 16:50
Als ze het al (een beetje) doen, is het vanwege de bijbedoeling dat hun machtspositie om dingen in het wielrennen te veranderen in hun eigen (commerciële) voordeel groter is c.q. wordt naar gelang ze eigenaar zijn van meer (belangrijke) koersen.

Zie nu ook weer hun 'beslissing', samen met twee andere commerciële organisaties die eigenaar zijn van (belangrijke) koersen, om op eigen houtje het aantal renners per ploeg te verminderen. Zogenaamd om de veiligheid van de renners te verbeteren (wat een hypocrisie) maar in werkelijkheid natuurlijk alleen maar in de hoop de koersen aantrekkelijker (voor de commercie) te maken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/12/2016 16:51 door El Chaba.
Prikdude 07 december 2016 17:35
Diarreeplug.

Immer als zoete bastogne naar binnen geklokt.
Prikdude 07 december 2016 17:42
Doorslag.

Dat argument van grotere aantrekkelijkheid hebben ze zelf toch ook (mede) als rede gegeven? Hoor ook niemand over de lange termijn waarin een (veel) grotere commerciële waarde van koersen juist tot meer werkgelegenheid zal gaan leiden. De enige (echte) tegenstanders van dit plan zijn schier seniele knorrepotten die enkel de wielrennerij kunnen bewandelen met een oude, houten stok (Lefevere) - en weke amoeben van renners die door dergelijke parvenu's onder Jomando staan.
JW 08 december 2016 18:12
Ik geloof helemaal niet dat de beste teams voor deze vier wielerdagen naar Limburg komen. Zelfs niet met hun slechtste renners.

Je moet er nogal wat voor meebrengen als team. Een soort sprinttreintje èn een klimtreintje. Plus reserves. En dan moeten ze ook nog een knappe ploegentijdrit kunnen rijden....

Als ik goed begrijp moet het geld gaan opleveren. Maar wie moet die pot vullen ? TV-stations ? Het lijkt me stug dat die grif gaan betalen voor iets wat een erg onzeker experiment is. Toeschouwers ? ...?

Out of the box, dit voorstel. Maar daarom niet minder armoedig.
Arsimo 08 december 2016 23:41
Mee eens. Vrees voor doodgeboren kindje.
cyclingfreakske 09 december 2016 00:19
Goozzer Schreef:
-------------------------------------------------------
> .................. Infront wordt overigens geleid door Philippe Blatter, jawel het neefje van...



lijkt wel een slechte aprilgrap.
cyclingfreakske 09 december 2016 00:25
de verplaatsing gaat meer kosten dan het waard is.
als er wat verschijnt van een grote ploeg zal het zijn wat er op dat moment in de buurt is en geen wedstrijd geeft.... (de overschot maw)
bovendien valt de datum vrij ongelukkig om "de beste ploegen te wereld" aan de start te hebben. Of zouden de teams hun mechaniciens sturen om te koersen ?

verder een HC categorie.... zomaar in beta-fase...eye rolling smiley
ken nog wat na-Tour criteriums die dit ook verdienen en zelfs een bergklassement kunnen opmaken met de talrijke vluchtheuvels in het circuit.
Luijt 09 december 2016 07:49
Zuid Limburg moet autovrij gemaakt worden.
Halve Belg 09 december 2016 09:16
Jullie weten dat Velon bestaat uit zo een beetje de beste ploegen? Denken jullie echt dat die niet mee gaan doen?
Sjoerd102 09 december 2016 15:53
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> de verplaatsing gaat meer kosten dan het waard
> is.
> als er wat verschijnt van een grote ploeg zal het
> zijn wat er op dat moment in de buurt is en geen
> wedstrijd geeft.... (de overschot maw)
> bovendien valt de datum vrij ongelukkig om "de
> beste ploegen te wereld" aan de start te hebben.
> Of zouden de teams hun mechaniciens sturen om te
> koersen ?
>
> verder een HC categorie.... zomaar in
> beta-fase...eye rolling smiley
> ken nog wat na-Tour criteriums die dit ook
> verdienen en zelfs een bergklassement kunnen
> opmaken met de talrijke vluchtheuvels in het
> circuit.

In de week ervoor de Ronde van Belgie.
Week erna Rundum Koeln,
Dus zijn wat ploegen in de buurt.
JW 09 december 2016 16:05
Volmondig: ja.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen