Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Verwachtingen seizoen 2017

Gepost door Blueprint 
Blueprint 04 januari 2017 14:23
Naar welke koersen kijk je het meeste uit?
Wie worden de revelaties van het jaar?
Wie gaat er enorm tegenvallen?
Wat verwachten we van de Nederlanders?

Om zelf maar even het goede voorbeeld te geven:

Naar welke koersen kijk je het meeste uit?
De Giro natuurlijk. Jubileumeditie, prachtig parcours, sterk deelnemersveld en het gros van de Nederlandse klassementsrenner met ambitie aan de start. Daarnaast kijk ik altijd uit naar Parijs-Roubaix en het duo Quebec/Montreal.

Wie worden de revelaties van het jaar?
Fernando Gaviria was natuurlijk al doorgebroken, maar ik verwacht dat hij enorm dominant gaat zijn. Daarnaast zie ik Guillaume Martin nog flinke progressie boeken, gaat Michael Woods aanhaken bij de top in het zwaardere heuvelwerk, ontpopt Lutsenko zich tot een waardige topflandrien en kijk ik uit naar de prestaties van Majka en Fuglsang als kopmannen. Uit Nederlands perspectief hoop ik uiteraard op de definitieve doorbraak van Groenewegen en Van Poppel in de sprints, alsmede de opmars van Oomen met ereplaatsen in kleinere World Tour rondes met stevig parcours.

Wie gaat er enorm tegenvallen?
Ik verwacht weinig van het laatste voorjaar van Boonen en zie Gesink geen potten breken als rittenkaper in de Tour. Omhooggevallen renners op de CQ ranking als Brambilla en Planckaert zakken terug naar hun normale niveau. Greipel, Gerrans en Gilbert worden te oud en voorbij gereden door jongere mannen. Mijn gut feeling zegt dat Kristoff ook een tegenvallend seizoen kan verwachten, waar de meeste andere profrenners dan wel weer blind voor zouden tekenen.

Wat verwachten we van de Nederlanders?
Allereerst natuurlijk een spetterende Giro met Kruijswijk en Mollema als podiumkandidaten, Dumoulin met minimaal een ritzege en Kelderman hopelijk weer lekker in de aanval. In de Tour wordt het helemaal niets, behalve topknechtenwerk van Poels, die niet nogmaals een Ardennenklassieker gaat winnen. In het Vlaamse voorjaar zal het weer van Terpstra moeten komen, waarbij ik hoop op een sterke Van Baarle en niet geloof in Boom. Verder benieuwd of Groenewegen nog een stap kan maken en hoe goed Van Poppel gaat zijn na een probleemloze winter. En wat kan Oomen laten zien, wat voor programma gaat hij rijden?
Horsie is back 04 januari 2017 14:37
Horsie wacht eerst op WUR 105.
De afstand mag geen naam hebben, maar met hoeveel eenheden zou de gemiddelde hartfrequentie van dit wondermens op wielen boven zijn leeftijd liggen?
El Mik 04 januari 2017 15:15
Sky gaat alle grote rondes winnen (Landa de Giro en Froome pakt de dubbel)

De beste podiumkansen voor een Nederlander ligt niet in de Giro (te sterk bezet dit jaar), maar in de Vuelta, wat vermoedelijk ook gewoon de vooraf minst besproken maar achteraf wel leukste/spannendste van de drie rondes gaat worden, zoals meestal het geval is.

Verder blijft Sagan de beste/meest scorende renner van het jaar, maar hij wordt geen wereldkampioen.
Terpstra of Boom zorgt met de winst in Vlaanderen of Roubaix voor het Nederlandse hoogtepunt van het jaar.
Cecchini 04 januari 2017 15:28
Brambilla omhooggevallen ??
Blueprint 04 januari 2017 15:51
Goede renner, maar 32e op de CQ Ranking vind ik ietwat overdreven voor zijn kwaliteiten.
Blueprint 04 januari 2017 15:54
Met bijna 70 km individueel tijdrijden in de Giro is Landa niet mijn favoriet voor de eindzege.
ton duk 04 januari 2017 16:12
Naar welke koersen kijk je het meeste uit?
Mergelland, Parijs-Roubaix (Boom) , AGR (Lammertink) en het WK

Wie worden de revelaties van het jaar?
revelatie...laten we het de wederopstanding van Kelderman noemen

Wie gaat er enorm tegenvallen?
Koen de Kort

Wat verwachten we van de Nederlanders?
Ik verwacht dat Groenewegen en Oomen weer de stap verder vooruit zetten
Boom wint een Grote en Lammertink verrast iedereen (behalve mij) met winst AGR
Giro kan zwaar genieten worden ....

gr
Slimmerd 04 januari 2017 16:57
Naar welke koersen kijk je het meeste uit?
De grote rondes sowieso, drie weken koers op (meestal) het hoogste niveau is wat mij altijd aantrekt. Dit jaar lijkt de Giro aan het langste aan te trekken qua deelnemersveld, maar enkele valpartijen kunnen ook zo maar zorgen voor een knallende Vuelta.
Uiteraard door het seizoen heen ook de nodige eendagskoersen die altijd aanspreken; PR en LBL voorop, maar ook het Canadese tweeluik is graag gezien.

Wie worden de revelaties van het jaar?
Ruben Fernandez, een jaar later dan Miguel Angel Lopez maar volgens mij tot hetzelfde in staat. De eerder genoemde Gaviria zie ik ook nog een stap maken, had eigenlijk vorig jaar MSR al op zijn naam moeten hebben, maar maakt dat dit jaar wel af.
Verder altijd benieuwd hoe renners terugkeren van blessures/ziekte: dit seizoen dus onder andere Malori, Intxausti, M.A. Lopez en G. Bennett/

Wie gaat er enorm tegenvallen?
Gilbert, Swift en Kelderman

Wat verwachten we van de Nederlanders?
Groenewegen met een stap, genoeg overwinningen en daarmee de echte leider van LottoJumbo wordend.
Mollema en Kruijswijk die echt gaan strijden in de Giro, maar in dit deelnemersveld denk tevreden mogen zijn als ze de top-5 weten te halen.

Verrassing 2017
Pinot wint een grote ronde
Anony 04 januari 2017 19:15
Naar welke koersen kijk je het meeste uit?
De voorjaarskoersen bij ons en de daarbijhorende uitstapjes naar de stenen van de Hel en de witte wegen van Toscane. Grote Rondes, WK, najaarsklassiekers en dergelijke uiteraard ook, maar dat ligt nog zo veraf.

Wie worden de revelaties van het jaar?
Danny van Poppel, Gianni Moscon, Nathan Haas, Pierre Latour, Magnus Cort Nielsen, Lilian Calmejane, Andrea Fedi, Florian Senechal.

Wie gaat er enorm tegenvallen?
Joaquím Rodriguez, Baptiste Planckaert, Timothy Dupont, Chris Froome, Mark Cavendish, Alexander Kristoff, Steven Kruijswijk, Michael Matthews. Eigenlijk kan Sagan ook alleen maar 'tegenvallen' in vergelijking met 2016.

Wat verwachten we van de Nederlanders?
Minder spectaculaire uitspattingen dan in 2016. Ik gun Danny wel zijn doorbraak en Gesink een paar mooie overwinningen. Benieuwd of Boom nog wat wordt en of Kruijswijk en Poels enigszins kunnen bevestigen. Mollema zal er wel staan. Let op Floris Gerts.

Wat verwachten we van de Belgen?
Wereldkampioen worden. Maar beginnen met meer klassieke zeges. Greg mag daar voor zorgen, Vanmarcke maakt kans, de Lotto's zullen in de buurt komen en voor Boonen staat een glorieus afscheid hopelijk in de sterren geschreven. Qua grote rondes zal het niet beter zijn dan vorig seizoen: overal mooie ritzeges scoren lijkt momenteel het hoogst haalbare. Het is wachten op De Plus, Vervaeke of een ander klimtalent voor klassementsambities.

Verrassing 2017
Sagan wint geen grote eendagswedstrijd.
Minstens twee renners winnen hun eerste monument.
Contador verovert nog eens een grote ronde en neemt afscheid.
Horsie is back 04 januari 2017 19:23
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie wacht eerst op WUR 105.
> De afstand mag geen naam hebben, maar met hoeveel
> eenheden zou de gemiddelde hartfrequentie van dit
> wondermens op wielen boven zijn leeftijd liggen?

Ik had het live kunnen zien, maar wist niet dat het uitgezonden zou worden.
Probeerde dus op de internetvideo de start van het spektakel te vinden, maar dacht eerst dat Robert Marchand nog steeds aan het inrijden was.
Hij reed immers niet op de wielerbaan zelf, net zoiets als Plackaert's hellevaart WUR op een houten fiets. winking smiley
Ook op een alledaagse renfiets met dérailleur wat natuurlijk heel ongewoon is op een wielerbaan.
Ongetwijfeld is dat de reden waarom Marchand niet reglementair op de baan zelf reed. Met een fixie moet je wel blijven trappen.

Maar met 105 is zo'n prestatie hoe dan ook buitengewoon, want hoeveel percent van de 105-jarige mannen kunnen überhaupt zo'n uur rondrijden.
Wel had hij met zijn afstand (nu 22,547km) fors ingeboet tegenover 3 jaar terug. Liefst 16%.

Robert Marchand heeft wel een enorm karakter, het hoogste woord met zijn schelle stem en hij bleef gewoon staande doorademen, toen er na afloop wel 40 pinguïns met camera's aan een stok zich over hem ontfermden. grinning smiley

Wat gingen de mensen in het stadion te keer. Je kreeg het gevoel, dat een 105 jarige moest goed maken wat honderden Franse wielrenners lately niet meer hebben gepresteerd, namelijk een Tour de France winnen.

Uiteraard wordt zo'n recordpoging nog meer dan normaal in de topsport op de meest adequate medische wijze begeleid.
De meest opvallende man in het stadion leek warempel wel de man (zijn dokter?), die zodra Marchand weer langs kwam met zijn handen begon te wapperen.
Met twee handen omlaag bewegen. Zo van rustig aan, kalm aan.
Slimmerd 04 januari 2017 19:40
Moscon inderdaad vergeten, benieuwd naar hem. Hoop dat hij zijn gang mag gaan in het voorjaar en niet voor een bijvoorbeeld Kwiatkowski moet gaan rijden.
Carlos Danger 04 januari 2017 21:13
Hij was met een leeftijdsrecord bezig. Vandaar die gebaren. Het hoefde niet sneller.

Misschien nog een plekje vrij in de TLJ-sprinttrein?
Horsie is back 05 januari 2017 00:37
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij was met een leeftijdsrecord bezig. Vandaar die gebaren. Het hoefde niet sneller.

Dit heeft ongetwijfeld meegespeeld, maar anderszins hebben het hier wel over een 105-jarige, die heel goed met zijn energie moet huishouden en vooral niet diep in het rood terecht dient te komen. Dit zou je gewoon een steady-state prestatie kunnen noemen, omdat het op die leeftijd (Horsie las zonet, dat het aantal 100 plussers wereldwijd zo'n 450.000 zou bedragen; dus zijn er nog minder 105-jarigen smiling smiley) niet anders kan.

Marchand's prestatie (hoe voornamelijk genetisch bepaald ook) is, dat hij op 105-jarige nog een uur rondrijdt.

Van 100-102 evolueerde hij over het uur met + 2,6 km en nu dus van 102-105 in omgekeerde richting met -4,4 km.
Dit zijn wel kolossale afstanden, die niet ontstaan door een beetje temporiseren of andersom te versnellen.

Maar een grapjas is het wel. Hij gaf aan sneller geweest te zijn als hij het bord met nog maar één minuut had gezien.
Chris Boardman lag 2000 met nog maar één minuut te rijden relatief nog behoorlijk veel achter op Eddy Merckx 1972 en hield na een furieuze eindsprint nog 10m over.

Naar verluidt zou Marchand dergelijke prestaties met een hartslag van 110 hartslagen afwerken.
Dus kan Horsie het antwoord op de door hemzelf gestelde vraag van vanmiddag geven: 5.
Sub Culture 05 januari 2017 09:48
Naar welke koersen kijk je het meeste uit?
Vlaamse voorjaar, altijd aantrekkelijk koersgedrag en een pak leuker dan die overschatte Ardennenrotzoi

Wie worden de revelaties van het jaar?
Geen zicht op. Hoop weer een paar jonge Belgen die de neus aan het venster steken.

Wie gaat er enorm tegenvallen?
Kruijswijk in de Giro.

Wat verwachten we van de Nederlanders?
Geen zicht op, zie Dumoulin zijn status als wereldtopper wel bevestigen.
Voorts geen winnaars bij.

Verrassing 2017
Tiesj wint een klassieker, al zou dat nu ook weer niet echt een verrassing zijn.
Jacco Banaan 05 januari 2017 10:09
Naar welke koersen kijk je het meeste uit?
De Tour en niks anders. De rest is ondergeschikt.

Wie worden de revelaties van het jaar?
Lars Boom, gaat het in ieder geval beter doen als vorig jaar. Verwacht hem top 10 in Roubaix en Vlaanderen. Is in ieder geval op gewicht. Dat was vorig jaar wel anders.
Zakarin, gaat in de Tour top 5 rijden. Als hij de Tour niet rijdt top 5 in de Giro en Vuelta.

Wie gaat er enorm tegenvallen?
Koen de Kort, gaat geen enkele wedstrijd bij de top 30 rijden.
Robert Gesink, hele voorjaar rond plek 30 in de rondjes, rittenkaper die geen rit wint.
Valverde, wordt nu toch echt te oud.
Gilbert, paar keer top 10 in de klassiekers, maar winnen... nope!
Pieter Weening, te oud.

Wat verwachten we van de Nederlanders?
Poels knechtenrol met hier en daar een klein overwinning.

Verrassing 2017
Kelderman, heeft nu dezelfde dope als Dumoulin dus zal nu vaker van voren te zien zijn.
Maurits Lammertink, gaat in alle heuvelklassiekers van voren meedoen.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2017 10:33 door Jacco Banaan.
Slimmerd 05 januari 2017 10:23
Zakarin top 5 in de Tour, dat zou wel een sterk staaltje zijn daar de Giro en de Vuelta op zijn programma staan (en ik in hem nog geen Valverde zie)
Jacco Banaan 05 januari 2017 10:33
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zakarin top 5 in de Tour, dat zou wel een sterk
> staaltje zijn daar de Giro en de Vuelta op zijn
> programma staan (en ik in hem nog geen Valverde
> zie)

Thanks, heb het aangepast.
Arsimo 05 januari 2017 11:34
Naar welke koersen kijk je het meeste uit?

Giro, aprilklassiekers en het WK in Noorwegen

Wie worden de revelaties van het jaar?

Zoals genoemd Gaviria, Lutsenko en aanvullend:
- Sep Vanmarcke (vormt met van Baarle een tandem in het Vlaamse werk die het gat dat Cancellara en Boonen achterlaten zal invullen en nu met zeges)
- Sam Oomen

Wie gaat er enorm tegenvallen?

- Gilbert (al is dat geen tegenvallen, ik verwacht sowieso niets, tegenvallen kan alleen als er verwachtingen zijn)
- Contador (verwacht men opnieuw teveel van. Komt niet op podium Tour)
- Boonen (ondanks dat hij er alles voor zal doen zal het er niet meer uitkomen in april)

Wat verwachten we van de Nederlanders?

Eindelijk sinds 27 jaar een Nederlander op een grote ronde podium, wie dat is en in welke ronde zal me een worst wezen (vermoedelijk Kruiswijk of Mollema in de Giro). Groenewegen en van Poppel mengen zich verder tussen de grote mannen en winnen hier en daar van ze waaronder Groenewegen 1x in de Tour. Een Nederlander wint 1 klassieker in april. Dumoulin wint (eindelijk) het WK tijdrijden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2017 11:35 door Arsimo.
bakfiets 05 januari 2017 11:42
Ik hoop dat er bij de nieuwe lichting van roompot groeibriljantjes zitten. Ik ben benieuwd of gougeard zijn belofte gaat inlossen, wat heeft die mij vorig seizoen laten vallensmiling smiley En ben erg benieuwd wat offredo bij wanty kan. Quick step in het waalse werk? Dan Martin, alaphillipe, gilbert, stybar, gaat dat goed? En benieuwd naar onze schansspringer wat werden daar vorig jaar grapjes over gemaakt, het viel niet tegen.
Lucho Herrera 05 januari 2017 12:09
Naar welke koersen kijk je het meeste uit?
De Omloop, Strade Bianche, Ronde van Vlaanderen en mijn persoonlijke topfavoriet Parijs - Roubaix. Verder lijkt de Giro ook dit jaar weer erg leuk te worden. De Tour en WK volg ik ook op de voet, alhoewel die qua koersverloop vaak tegenvallen.

Wie worden de revelaties van het jaar?
Let op Davide Rebellin. Talentje hoor. Nog steeds piepjong

Wie gaat er enorm tegenvallen?
Baptiste Planckaert, Romain Bardet & Steven Kruijswijk.

Wat verwachten we van de Nederlanders?
Na de editie van 2008 wist ik zeker dat Sebastian Langeveld op een dag de Ronde van Vlaanderen zou winnen. Die verwachting is helaas niet meer realistisch. Maar als Hayman Parijs - Roubaix kan winnen krijg je als niet-rationeel denkende supporter toch weer geloof in het onmogelijke! Hup Sebas.

Robert Gesink zou ik graag naar een overwinning in een Touretappe schreeuwen in 2017. Dubbelslag op Planche des belles Filles.

Wat verwachten we van de Belgen?
Het wordt nu tijd voor het eerste monument voor Greg van Avermaet. Iemand met zijn staat van dienst hoort toch minstens 1 keer de Ronde te winnen. Sep Vanmarcke gun ik het persoonlijk dan weer meer. Ik denk dat Tom Boonen op hoog niveau afscheid zal nemen, maar ik zie hem niet voor de 5e keer winnen in Roubaix. De Gendt zie ik weer veel op kop sleuren in lange ontsnappingen met enkele mooie zeges tot gevolg. Gilbert zou wel weer eens kunnen opbloeien bij Quick Step.

Verrassing 2017
Ibarguren & Lefevere zullen na afloop van iedere Quickstep overwinning openheid geven over het medisch beleid van de ploeg



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2017 12:27 door Lucho Herrera.
Luijt 05 januari 2017 12:36
Pas ook even dat gezwam over dope van Dumoulin en Kelderman aan dan.
El Mik 05 januari 2017 12:50
Bij minder tijdritkilometers zou hij ook geen topfavoriet zijn voor de meesten, maar voor mij wel tongue sticking out smiley

En in de Giro tijdrit van vorig jaar was hij sneller dan Kruijswijk (en maar een klein beetje langzamer dan Dumoulin en Nibali), al was dat natuurlijk wel een lastige tijdrit en is vooral de laatste in de Giro een stuk vlakker, maar dat is net zo goed in het nadeel van de andere Giro kanshebbers, tenzij Dumoulin of Thomas echt mee gaan doen maar daar geloof ik niet in.
Zie Landa daar wel juist tijd pakken in de tijdritten tegen de Aru's en Chavesjes.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2017 12:58 door El Mik.
MarcoV 05 januari 2017 13:01
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Pas ook even dat gezwam over dope van Dumoulin en
> Kelderman aan dan.

waarom mag hij niet zwammen, maar mag de prik-elite wel eindeloos over Ibarguren zwammen? Allebei gezwam .. (waar allebei kernen van waarheid in kunnen zitten)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2017 13:01 door MarcoV.
Clavan 05 januari 2017 13:23
Bron: Volkskrant gewoon gratis via de site


Giro d'Italia dit jaar hoofddoel voor Dumoulin; Kelderman mee als knecht

Wielrenner Tom Dumoulin gaat dit jaar vol voor de winst in de Ronde van Italië en zal niet meedoen aan de Tour de France. Dit zei hij zelf donderdag tijdens de presentatie van de nieuwe 'Duitse' wielerploeg Sunweb op het vliegveld van Münster-Osnabrück.
Door: Just Fontein 5 januari 2017, 12:15

'Het was niet makkelijk om niet voor de Tour te kiezen', zegt Dumoulin. 'Ik mis nog één trui. In Düsseldorf heb ik kans om het geel te pakken. Maar wil ik een rol kunnen spelen als klassementsrenner, moet ik nu een volgende stap maken. Ik hoop dat het geel ooit nog komt.'

Dunouolin gelooft nog niet in een podiumplek in de Giro: het parcours is met lange en zware beklimmingen niet op zijn lijf geschreven, zegt hij. 'Zevende of zoiets, zou al mooi zijn.'

Dumoulin wordt in Italië bijgestaan door Wilco Kelderman die overkwam van Lotto NL Jumbo. Kelderman, die voorheen kopman was, noemt zijn nieuwe rol een uitdaging. 'Het is ook wel eens lekker wat minder onder druk te staan. En Tom is echt een stapje verder dan ik.'

Kelderman krijgt zelf kansen in wedstrijden als Down Under, de Ronde van Romandië en de Ronde van Polen. Hij hoopt op een prominente positie in de Vuelta.

Met de deelname van Dumoulin en Kelderman geven opnieuw twee Nederlandse renners vooralsnog de voorkeur aan de Ronde van Italië boven de Tour. Ook Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo) en Bauke Mollema (Trek) verschijnen aan de start van de Giro.

Dumoulin begint het nieuwe seizoen in de Ronde van Abu Dhabi. 'Na de Giro rijd ik de Ronde van Zwitserland; over de rest van het seizoen hebben we nog niets besloten.' Daarmee houdt Dumoulin de deur voor Tour-deelname nog op een kiertje, maar waarschijnlijk zal de Fransman Warren Barguil het kopmanschap van Sunweb op zich nemen in Frankrijk.
Revanche

LottoNL-Jumbo-kopman Steven Kruijswijk is in Italië uit op revanche. Door een valpartij twee dagen voor het einde verspeelde hij in 2016 de roze leiderstrui en eindigde hij net buiten de top drie. 'De koers verliep nagenoeg perfect voor mij. Twee weken lang kon ik me in de top tien handhaven. Vervolgens de leiding genomen in de rit naar Corvara en mijn positie verstevigd in de klimtijdrit. In feite ben ik nooit op mijn waarde geklopt', zei Kruijswijk bij bekendmaking van de het Giro-parcours.

Voor zijn honderdste editie trekt de Ronde van Italië zich geheel en al terug op eigen bodem. 'We omarmen heel het land', aldus koersdirecteur Mauro Vegni bij de presentatie eind oktober vorig jaar. 'Het vaderland wordt van zuid naar noord doorkruist. Waar de laars zich verbreedt, gaat het kriskras heen en weer om het landschap te vieren en de geschiedenis van de Giro te eren.'

De start is 5 mei 2017 op Sardinië.
Eindhovuh 05 januari 2017 13:27
Naar welke koersen kijk je het meeste uit? De voorjaarsklassiekers. In dat 4-luik zit altijd wel een topkoers.

Wie worden de revelaties van het jaar? Geen idee. Ik hoop een Nederlander.

Wie gaat er enorm tegenvallen? Kwestie van verwachtingen Ik denk dat Contador niet meer gaat vlammen in een grote ronde.

Wat verwachten we van de Nederlanders? Over de breedte vast weer prima. Of er een grote vis bij gaat zitten is toeval. Parijs Roubaix zou kunnen. Podium Giro ook. We missen echte supertoppers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2017 13:30 door Eindhovuh.
Luijt 05 januari 2017 13:34
Hee MarcoV!
Oké, dan zwamt ie toch lekker verder!
Jacco Banaan 05 januari 2017 13:48
Kelderman is vooral mentaal. Vorig jaar beleefde Kelderman niet zijn beste seizoen in zijn loopbaan. Zijn karakter is daar mede van invloed van geweest. Wilco die het voor elkaar krijgt om op de meest vreemde plekken op zijn muil te gaan. Is af en toe net Gesink. Die rug van Kelderman is simpelweg brak. Dat was een paar jaar geleden al, maar is ondertussen alleen maar erger geworden. Door zijn klasse heeft hij het lang kunnen verbloemen, maar uiteindelijk ging het in de Tour definitief mis. Toen werd er door Mathieu Heijboer geroepen dat hij het een maandje rustig aan moest doen. Alleen Mathieu Heijboer vergat erbij te vertellen dat in dat maandje ook maar eens met de handen boven de dekens moest gaan slapen. Van al dat Kamasutra zijn al genoeg ruggen aan puin gegaan.
MarcoV 05 januari 2017 13:49
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------

> Dunouolin gelooft nog niet in een podiumplek in de
> Giro: het parcours is met lange en zware
> beklimmingen niet op zijn lijf geschreven, zegt
> hij. 'Zevende of zoiets, zou al mooi zijn.'
>
> Dumoulin wordt in Italië bijgestaan door Wilco
> Kelderman die overkwam van Lotto NL Jumbo.
> Kelderman, die voorheen kopman was, noemt zijn
> nieuwe rol een uitdaging. 'Het is ook wel eens
> lekker wat minder onder druk te staan. En Tom is
> echt een stapje verder dan ik.'
>


Lees ik dat nu echt, zou Dumoulin 7e al mooi vinden?
Zijn 'knecht' Kelderman, die 'minder ver is' werd toen hij net 23 was al 7e in de Giro ...
Eindhovuh 05 januari 2017 13:52
Jij hebt zelf geen fijne relatie of wel?
Bromertà 05 januari 2017 13:59
Khep T. Dekker of M. Boogerd nooit over de rug horen klagen. Ennuh, S. de Jongh is ook he-le-maal niet doof.
JdB 05 januari 2017 14:23
Die Giro was iets minder sterk bezet.
Jacco Banaan 05 januari 2017 14:25
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jij hebt zelf geen fijne relatie of wel?

Mohammed Ali had zes weken voor belangrijke wedstrijden geen seks meer. En wel om twee redenen komt seks je sportprestatie niet ten goede komen. Je bent erna minder agressief en je verspeelt testosteron waardoor er minder spanning op je spieren staat. Daarbij zoals eerder genoemd kan je met een zwakke rug, je rug in het geval van Kelderman nog meer aan puin helpen.
Clavan 05 januari 2017 15:19
Ik denk eerder dat Kelderman 't liefst onder ligt, af en toe voor de vorm wat zuchtjes puft en liever aan z'n lycra ploeggenoten denkt. 'Not that there's anything wrong with that'
Lucho Herrera 05 januari 2017 15:56
Zo zwak was het deelnemersveld in 2014 niet hoor: J. Rodriguez, N. Quintana, Aru, Landa, Scarponi, Uran, Majka, Rolland, Pozzovivo, D. Martin, D. Moreno, Hesjedal, Kruijswijk, Kelderman, Evans, Cungeo, Poels, S. Sanchez.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2017 16:22 door Lucho Herrera.
Walnoot 05 januari 2017 16:22
Snap er niets van dat allerlei mensen hier Gilbert als mogelijke tegenvaller beschouwen. Hoeveel slechter moet hij dan zijn dan vorig seizoen? De Volta Limburg Classic aan Floris Fucking Gerts laten omdat hij zelf niet kon winnen, dat deed hij vorig jaar ook al. De ploeg laten werken om dan 8ste te worden op een hem op het lijf geschreven EK ook. Niks interessant winnen in 2016, check.

Daarnaast ga ik ervan uit dat Levfvevfvre nog steeds weet waar Abraham de weed haalt, dus ik kan niet anders dan denken dat Gilbert op zijn minst minder slecht gaat doen in 2017. Misschien kan hij nog eens wat betekenen voor een ploeggenoot in een belangrijke wedstrijd, dat zou al een hele opsteker zijn. De sprint aantrekken voor Gaviria in de E3 prijs of iets in die geest.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2017 16:23 door Walnoot.
Cyclad 05 januari 2017 18:32
Naar welke koersen kijk je het meeste uit?
De Giro, Parijs-Roubaix en Strade Bianche.

Wie worden de revelaties van het jaar?
Oomen, Latour,

Wie gaat er enorm tegenvallen?
Geen idee.

Wat verwachten we van de Nederlanders?
Sterke prestaties van Tom Dumoulin en Steven Kruijswijk, weer een stap voorwaarts van Dylan Groenewegen, de doorbraak van Sam Oomen en een opflakkering van Wilco Kelderman.
El Mik 05 januari 2017 19:09
De meeste namen die je noemt doen dit jaar ook mee en/of waren toen knecht of nog niet doorgebroken (niemand zal in januari 2014 Landa genoemd hebben bij zo'n rijtje), of ze waren zoals Cunego niet echt serieuze klassementsrenners.

Nu is de starlijst nog niet eens voor een vijfde bekend en doen er al zoveel grote namen mee. En daar komen nog zeker heel wat renners van het niveau D. Moreno of Kruijswijk (2014) bij, laat staan Cunego, Poels of Landa (zoals zij in januari 2014 bekeken werden dan).
JW 05 januari 2017 19:58
Tijdens zijn verrassende Vuelta was het verhaal van Dumoulin nog dat hij niet voor een zesde plaats of daaromtrent zou gaan maar alleen geïnteresseerd was in een topklassering. Dat kan ik me nog heel goed herinneren.
Inmiddels heeft hij blijkbaar heel wat bijgeleerd.

Afgelopen jaren werd hij verschillende keren in staat geacht zo'n toppositie te behalen maar kwam hij, na die Vuelta, niet echt in de buurt.
Pas in deze Giro komt hij echt goed voorbereid en met sterke ondersteuning aan de start.
Zijn allereerste keer !
Pas aan de hand van dit Giro-avontuur kan een serieuze inschatting van zijn capaciteiten in een grote ronde worden gemaakt.
M.i. alle reden om veel van dit (echte) debuut te verwachten !
Eddy Veen 05 januari 2017 22:25
Dumoulin komt zo dadelijk aan het woord in Nieuwsuur.
Carlos Danger 05 januari 2017 22:37
Ik laat me graag verrassen.
Frederik D. 05 januari 2017 22:45
Ik zag Dumoulin bij de presentatie van de ploeg. Hij leek gewicht kwijt te zijn geraakt. Of zag ik wat ik wilde zien?
JW 05 januari 2017 22:52
Prikdude 05 januari 2017 22:53
Denk niet dat je per se het deelnemersveld van destijds heel erg onderschat maar een van de velen bent die meegaat in de populaire overschatting van de huidige Giro. Dat zal deels wel komen door de sterke Nederlandse afvaardiging.

Quintana is nog altijd niet bevestigd (evenals Chaves). Nibali en Aru de enige twee zekerheidjes met grote ronden op zak maar beiden behoren niet tot de absolute rondetop. Pinot en Landa stonden beiden slechts een keer op de laagste tree van het podium maar dat is komende Giro alweer van twee jaar terug. Daarna is Mollema de meest gearriveerde rondetopper met een top 5 notering in een grote ronde (Vuelta).

Destijds stond dit aan de start:

- Evans (Tourwinst 2012 + 7 keer top 5 in GR waaronder 3e in Giro '13)
- J. Rodriguez (2e, 3e, 3e en 4e in AK's grote ronden '12 & '13)
- N. Quintana (2e in Tour 2013)
- Hesjedal (Girowinst 2012 / 5e Tour 2010)
- Scarponi (in 4 voorafgaande Giro's top 5 waaronder winst)
- Uran (2e in Giro '13)
- D. Moreno (3 keer top 10 Vuelta in voorafgaande jaren)
- Majka (7e in Giro '13)
- Rolland (2x top 10 Tour de France)
- Pozzovivo (3x top 10 Giro)
- S. Sanchez.(8e Vuelta '13 na 7 eerder top 10 noteringen in GR (waarvan 3 keer podium))

En dan nog renners als Kruijswijk, Kelderman, D. Martin, Aru, Landa, Cungeo, Poels, Basso, Kiserlovski, Monfort, Pellizotti en Niemiec.
Edit: en Pozzovivo, Scarponi en Uran staan er inmiddels anders op natuurlijk...

Startlijsten zijn gewoon gelijkwaardig en hebben vooral gemeen: de absolute top ontbreekt.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2017 22:57 door Prikdude.
Koppi 05 januari 2017 23:11
Wat zeg je nou jongen?
El Mik 05 januari 2017 23:14
Welke absolute top? Froome is er niet inderdaad.
Daarna is Quintana onbetwist de grootste en die gaat gewoon mee doen zoals het er naar uit ziet.


Wat zijn daarna de grootste namen die ontbreken. Bardet staat met zijn ene 2e plek in de Tour echt niet meteen boven een Nibali, Aru, Chaves of Pinot verheven. Contador? In naam wel, maar die is wel over zijn top heen (net als Evans destijds) en staat wat mij betreft ook niet meer boven die namen verheven.
Valverde? Beetje hetzelfde verhaal als Contador.


En jij gaat voorbij aan het feit dat er pas een naam of 20 bekend is. Je kunt wel een lijstje maken van Landas, Poelsjes en freakin Kiserlovkitjes, maar er gaan nog minstens 20 renners op die startlijst erbij komen met minstens de namepower van die drie (in januari 2014 stelde dat toch niks voor joh, dat Landa in 2015 door zou breken kon men toen niet weten, dan kun je net zo goed een Bernal als grote naam voor dit jaar gaan opschrijven ).



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2017 23:17 door El Mik.
Anony 06 januari 2017 00:14
Toch een iemand die mijn aanzet mbt de Belgen overneemt. Thanks.
ton duk 06 januari 2017 09:59
Ik had het ff overwogen.....
gr
Bromertà 06 januari 2017 11:47
Oké Koppi, ik zal wat harder praten.

Een van de beste rukscènes uit de filmgeschiedenis komt uit American Beauty, waarin Kevin Spacey naast zijn vrouw in bed ongegeneerd wat handwerk verricht.

Afijn, het stamt zo'n beetje uit het biefstuktijdperk toen het waanidee postvatte dat een goede vrijpartij nadelig zou zijn voor de sportprestatie. Afgekeken bij de duivensport werd zelfs het weduwnaarschapsprocedé tot in extremis uitgeprobeerd. Eddy Planckaert was daarvan het meest prominente slachtoffer. Toen hij zijn vrouw vele weken niet had aangeraakt, gierde de spanning door de onderdrukte lusten zo gigantisch door zijn lichaam dat het knellende en gladde lycra voldoende was om hem een heus orgasme op de fiets te bezorgen.

Afsluitend weten we allemaal dat met een banaan naar bed gaan beter kan worden vermeden. Wel schijnt hij in het oor goed te werken tegen krokodillen.
Horsie is back 06 januari 2017 12:42
Zoals de banaan in het oor van Ernie niet helpt om de krokodillen op afstand te houden, zo vergroot het afzien van seks de avond voor een wedstrijd de kans op een medaille niet. Wél flink in de touwen klimmen helpt net zo min — het maakt allemaal geen bal uit.

Meer seks leidt tot meer testosteron. Maar wat was er eerder, de kip of het ei?

Met dank aan de skepsis van Susanne.
Blueprint 06 januari 2017 15:20
Ik weet het niet met Quintana, zijn ploegleider lijkt niet echt warm te lopen voor de dubbel Giro/Tour.
Snorfietser 06 januari 2017 15:40
Naar welke koersen kijk je het meeste uit?
MSR (eerste echt grote koers van het jaar en altijd spannen tot op de meet), de Giro (100ste editie en mooi deelnemersveld) en natuurlijk de Tour.

Wie gaat er enorm tegenvallen?
Kruijswijk eindigt in de Giro slechts ergens tussen plaats 6 en 10 (achter Mollema) en kan ook in de Vuelta niet overtuigen als echte rondetopper. Quintana in de Tour, nadat hij in de Giro te ver in het rood is gegaan. Landa maakt het opnieuw niet in de Giro. Ook Aru komt in de Giro tekort tegen het echte geweld.

Wat verwachten we van de Nederlanders?
Terpstra is goed in het voorjaar, maar wint geen grote koers. Boom rijdt in de RVV top 10 en in Roubaix top 5. Mollema rijdt top 5 in de Giro en lever prima knechtwerk voor Contador in de Tour. Kruijswijk dus in de subtop in de Giro en Vuelta, de rest van het jaar onzichtbaar. Poels pakt wat etappes in diverse rondjes en is wederom een geweldige knecht voor Froome. Gesink gaat in verschillende koersen een etappe pakken, waarvan 1 in de Tour. Dumoulin eindigt de Giro net als Kruijswijk ergens tussen plaats 6 en 10 en weet beide tijdritten te winnen, hetgeen zeker perspectief biedt als ronderenner. Wordt Nederlands-, Europees- en Wereldkampioen tijdrijden. Groenewegen maakt opnieuw een stap, maar komt door een nog net iets te onervaren sprinttrein tekort voor een etappezege in de Tour. Van Poppel rijdt een leuk voorjaar en pakt zijn ritjes mee. Kelderman blijkt wederom niet goed genoeg. Lammertink rijdt top 10 in de AGR, Brabantse pijl en diverse andere keuvel koersen. Sam Oomen maakt de volgende stap en rijdt net aan top 10 in de Vuelta.

Verrassing 2017

Tony Martin gaat mooie dingen laten zien in het voorjaar. Gesink gaat het de Aussies heel moeilijk maken in de TDU. Kämna kom na een lastig debuutjaar bovendrijven bij Sunweb. Nizzolo wint eindelijk een etappe in de Giro. Bystrom breekt dit jaar echt door, met als hoogtepunt de wereldtitel in eigen land.
Prikdude 06 januari 2017 16:39
> Welke absolute top? Froome is er niet inderdaad.
> Daarna is Quintana onbetwist de grootste en die
> gaat gewoon mee doen zoals het er naar uit ziet.


Quintana is echt verre van zeker en ALS hij meedoet is dat meer als voorbereiding op de Tour. Absolute (top) was verkeerd gekozen, dat zijn idd enkel Froome en Quintana. Maar de renners daaronder zijn (ook) allemaal niet aanwezig: Bardet, Porte, Contador, Yates (Valverde). Nibali is de enige van de (bevestigde) Giro deelnemers die ik daarbij zou (kunnen*) zetten. De Tour is de graadmeter en je bent zo goed als je laatste koers(en). Anders begeef je je namelijk op... namen droppen. Van de gehele top 10 uit de afgelopen Tour lijkt geen enkele renner in de Giro te starten om te winnen.

*Doe ik niet.

> Wat zijn daarna de grootste namen die ontbreken.
> Bardet staat met zijn ene 2e plek in de Tour echt
> niet meteen boven een Nibali, Aru, Chaves of Pinot
> verheven. Contador? In naam wel, maar die is wel
> over zijn top heen (net als Evans destijds) en
> staat wat mij betreft ook niet meer boven die
> namen verheven.
> Valverde? Beetje hetzelfde verhaal als Contador.


Dus Bardet kan nog geen top zijn gebasseerd op zijn laatste jaar/grote ronde maar Valverde en Contador kunnen om hun laatste jaar/grote ronde wel afgeschreven worden?

> En jij gaat voorbij aan het feit dat er pas een
> naam of 20 bekend is.


Wie komen er nog bij dan? Vrijwel alle ploegen hebben de voornaamste namen al naar voren geschoven.

> de namepower

In die bijlijst staat inderdaad veel namepower of door te breken figuren vergelijkbaar met renners nu als Pozzovivo, Van Garderen, Rolland of Zakarin,
Is Aru ook namepower? Afgelopen Tour er af gereden door Kreuziger, Meintjes en D. Martin. Ik som juist een hele riedel namen op MET hun prestaties voorafgaand aan die Giro. Als er groot verschil zit, zit dat in de leeftijd. In 2014 meer oudere renners en komende editie meer renners die nog een hele carrière voor zich hebben. Met (een volledig voor de winst gaande) Quintana en Chaves acht ik komende editie ook wel sterker bezet, maar niet zo overdreven sterker als voorgedaan wordt. Namepower is blijkbaar kwalijker dan gewoon namen op een startlijst er bij verzinnen.

> (in januari 2014 stelde
> dat toch niks voor joh, dat Landa in 2015 door zou
> breken kon men toen niet wete


Landa is doorgebroken maar direct ook weer terug geklapt. Vooralsnog een eendagsvlieg - een matiger versie van Hesjedal. Zijn bijdrage aan de sterkte van de startlijst is voor 2017 niet veel groter dan in 2014.
Prikdude 06 januari 2017 22:48
Koersen
Tour Down Under, nieuwe World Tour-Strade, -London en -Califorinie, het voorjaar, een Tour zonder al te veel tijdritkilometers en vooral het (hopelijk volledig verregende) WK in Bergen.
Revelaties
Renners als Oomen, Latour, Calmejane en G. Martin zetten wellicht wel (weer) wat stapjes maar niet groot genoeg om als echte revelaties te gelden, Moscon en Benoot hebben grotere kwaliteiten (en stappen). Maar Doull en Kung zijn mijn 2 centen.
Tegenvallers
Ga mee met Snorfietser's Giro tegenvallers. Froome gaat een matig seizoen draaien, Chaves valt wat terug en Vanmarcke bakt er weinig van bij Cannondale.
Nederlanders
Dumoulin wordt toch echt de man in de Giro, Gesink rijdt een gaaf seizoen. Groenewegen blijft hangen, Oomen groeit door. Lammertink valt tegen maar Slagter komt juist weer wat beter voor de dag. De verandering van omgeving doen Kelderman, Teunissen en Hofland goed maar de Nederlandse surprise wordt Jeroen Meijers.
Boom? Tsja, we hebben allemaal een chicken duck woman thing waiting for us.
Belgen
Benoot reveleert (opnieuw), Naesen zet de sterke lijn door, Boonen is driftig maar onmachtig, Gilbert sporadisch betamelijk, de beoogde klassementsrenners maken slechts babypasjes, Teuns rijdt sterk in Wallonië en Campenaerts komt met wat mooie strapatsen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/01/2017 22:51 door Prikdude.
Jacco Banaan 07 januari 2017 00:18
Wat bedoel je met chicken duck woman? Dat Boom veel teveel tijd kwijt is aan het videutje kijken samen met zijn tattoo chick?
Walnoot 07 januari 2017 12:54
Vind dit altijd moeilijk, verrassingen, tja. Als Bardet de Tour wint, lost hij gewoon mijn verwachting in (en ook die van Prikdude). Als Coquard twee Tourritten wint is dat ook gewoon de normale gang van zaken. Krijg ik kudos van iemand hier als dat gebeurd? Waarschijnlijk niet want jullie weten dat ook. Misschien verrassend is dat Froome uit gaat vallen in de Tour en Contador en Porte het podium complementeren. Colbrelli wordt hier onderschat maar gaat gewoon een prima seizoen draaien met veel ereplaatsen in WT-wedstrijden. Sam Oomen kan denk ik alleen maar teleurstellen op het forum, omdat we niet gaan schrikken van goede resultaten op .1 en .HC niveau. En in zijn eerste grote ronde gaat hij een beetje naamloos rondrijden natuurlijk. Beste Nederlander van het seizoen met ogen dicht Dumoulin. Beste Belg van het jaar Tim Wellens, die eindelijk eens achter zijn mietenprogramma vandaan komt en met de grote jongens buiten gaat spelen. Vanmarcke wint geen klassieker want Naesen rijdt hem het hek in op de Patersberg. Bennoot daardoor eerste Belg in de Ronde.

Revelatie van het jaar wordt Ganna, die op Moscon/Sagan-achtige wijze gaat binnenkomen bij de profs. Beetje jong alleen nog die Ganna, misschien de revelatie van 2018 dan maar. Hopen dat Saronni hem niet sloopt, op Mohoric-achtige wijze zeg maar.
El Mik 07 januari 2017 15:22
Quote

Quintana is echt verre van zeker en ALS hij meedoet is dat meer als voorbereiding op de Tour. Absolute (top) was verkeerd gekozen, dat zijn idd enkel Froome en Quintana. Maar de renners daaronder zijn (ook) allemaal niet aanwezig: Bardet, Porte, Contador, Yates (Valverde). Nibali is de enige van de (bevestigde) Giro deelnemers die ik daarbij zou (kunnen*) zetten. De Tour is de graadmeter en je bent zo goed als je laatste koers(en). Anders begeef je je namelijk op... namen droppen. Van de gehele top 10 uit de afgelopen Tour lijkt geen enkele renner in de Giro te starten om te winnen.

Quintana zegt zelf te starten, dus ik zie geen reden om er van uit te gaan dat hij dat niet doet.

De Tour is helemaal niet de (enige) graadmeter, vond je Totschnig of Boogerd destijds ook van meer waarde voor de startlijst van een Giro dan Simoni of Savoldelli, omdat ze betere Tours reden? Yates en Porte?? Really? Renners als die twee of pakweg Meintjes kunnen wel beter presteren in de laatste Tour dan Aru, dat maakt ze nog niet grotere kanshebbers voor de komende Giro (als ze wel mee deden). Mollema reed Aru er ook af in de Tour en had zonder pech dik top 10, waarschijnlijk top 5 gereden, gaan we Bauke nu ook groter dan Aru maken?

Quote

Dus Bardet kan nog geen top zijn gebasseerd op zijn laatste jaar/grote ronde maar Valverde en Contador kunnen om hun laatste jaar/grote ronde wel afgeschreven worden?
Ik schrijf Contador en Valverde niet af, ik zet ze niet meer bij de absolute top. Het niveau van renners als Aru, Chaves. Bardet overstijgen. Het niveau van op dit moment Froome en Quintana dus. Contador hoorde er bij, maar nu niet meer (Valverde heeft er eigenlijk nooit echt bij gehoord).

Yates en Porte horen wat mij betreft sowieso niet in dat rijtje thuis. Vooruit, Pinot die ik wel noemde in de vorige post misschien ook niet.

Quote

Wie komen er nog bij dan? Vrijwel alle ploegen hebben de voornaamste namen al naar voren geschoven.
De voornaamste namen ja, maar het ging in dat stuk waar je reageert niet om de voornaamste namen maar om namen van het niveau dat Kiserlovski, Poels en Landa in januari 2014 hadden.
Rui Costa is er nu inmiddels al bij gekomen, pakweg Monfort, Nieve, Intxausti, Fuglsang, Dupont, A.Cardoso, Siutsou, Atapuma, Geniez, Caruso, Trofimov, Formolo, Jurgen VDB, De La Cruz en zo kan ik nog wel even doorgaan zijn ook zulke namen die er zomaar bij kunnen komen. De meesten zelfs wel beter dan Kiserlovski. Poels en Landa waren toen eigenlijk gewoon nog helemaal niks.

Quote

Namepower is blijkbaar kwalijker dan gewoon namen op een startlijst er bij verzinnen.
Zie hierboven.

Quote

Landa is doorgebroken maar direct ook weer terug geklapt. Vooralsnog een eendagsvlieg - een matiger versie van Hesjedal. Zijn bijdrage aan de sterkte van de startlijst is voor 2017 niet veel groter dan in 2014.
Landa was in 2014 een renner die zijn belofte van die mooie ritzege in Burgos in 2011 nooit had waargemaakt, een keertje leuk gereden in Asturias maar in sterker bezette koersen weinig tot niets laten zien. Zeker in grote rondes niets.

Landa is anno nu misschien een eendagsvlieg in grote rondes, maar dat is nog altijd beter dan de geendagsvlieg die hij in januari 2014 was. En hij heeft daarnaast inmiddels ook Trentino gewonnen en ritzeges in de Vuelta en Baskenland (2) behaald. Betere prestaties dan hetgeen hij voor januari 2014 had laten zien, bovendien leek hij vorig jaar in de Giro gewoon goed op weg om te gaan strijden voor het podium na zijn uitstekende tijdrit. Hij werd ziek, dat is geen reden om te twijfelen aan zijn niveau in mijn ogen, kan gebeuren. Als Bardet dit jaar uitvalt in de Tour ga je hem toch ook niet opeens veel lager inschalen? Of Pinot na de afgelopen Tour.
Ik heb Landa overigens ook nooit in het rijtje met Nibali, Aru en Chaves gezet (dat ik persoonlijk veel van hem verwacht is iets anders dan zijn objectieve waarde voor de startlijst), maar dat hij nu van grotere waarde is dan in 2014 lijkt mij vrij evident. Hij was toen geen grotere naam dan pakweg Foliforov of Kudus op dit moment zijn.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/01/2017 15:25 door El Mik.
Walnoot 07 januari 2017 17:19
Porte was na Froome de sterkste man in de Tour, en rijdt al twee jaar iedereen die je verder noemt in alle andere koersen kapot. Op Contador na. En Froome is ook simpelweg nog beter dan Quintana. Bergop zijn ze aan elkaar gewaagd, in de TT heeft Q geen schijn van kans. Ik schat ze zo in:

Froome
--
Quintana
Contador
--
Porte
Bardet
Nibali (die toch alle grote rondes op zijn naam heeft en daarnaast in al die rondes nog minimaal een podiumplaats heeft gepakt)
--
Chaves
Aru

Top tien te complementeren met te kiezen renners uit het rijtje Valverde, Pinot, Yates, Mollema. Wellicht Dumoulin, Zakarin en Lopez na dit seizoen.

En de Giro is leuk bezet, zeker als Chaves en Quintana mee gaan doen. Maar kan zeker niet aan de Tour tippen.
Prikdude 07 januari 2017 22:58
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Quintana zegt zelf te starten, dus ik zie geen
> reden
om er van uit te gaan dat hij dat niet
> doet.


Onderdeel van de problematiek.

> De Tour is helemaal niet de (enige) graadmeter,
> vond je Totschnig of Boogerd destijds ook van meer
> waarde voor de startlijst van een Giro dan Simoni
> of Savoldelli, omdat ze betere Tours reden?


Evident. Ongeveer hetzelfde als Sagan en Van Avermaet mee zouden doen aan de Tour of Rwanda.

> Yates en Porte?? Really?

Really.

> Renners als die twee of pakweg
> Meintjes kunnen wel beter presteren in de laatste
> Tour dan Aru, dat maakt ze nog niet grotere
> kanshebbers voor de komende Giro (als ze wel mee
> deden). Mollema reed Aru er ook af in de Tour en
> had zonder pech dik top 10, waarschijnlijk top 5
> gereden, gaan we Bauke nu ook groter dan Aru
> maken?


Het ging over toppers, niet over kanshebbers in de Giro. Beetje het hele twistpunt. Maar Yates en Porte zouden Aru evenlang achterop kunnen dulden als een bolderkar die met een dropveter achter een scooter gespannen is.

> Ik schrijf Contador en Valverde niet af, ik zet ze
> niet meer bij de absolute top.


Euh.

> (Valverde heeft er eigenlijk nooit echt bij
> gehoord).


Daar heb je wel gelijk in, denk dat hij daarom ook zo'n streber is geworden.

> De voornaamste namen ja, maar het ging in dat stuk
> waar je reageert niet om de voornaamste namen maar
> om namen van het niveau dat Kiserlovski, Poels en
> Landa in januari 2014 hadden.


Je blijft je teveel focussen op die bijlijst die gewoon gelijk is - en niet zo belangrijk. Je kunt voor die Giro er ook nog vast wel 10 renners bij zetten van dergelijk niveau.

> Rui Costa is er nu inmiddels al bij gekomen,

Kiserlovksi.

> Zie hierboven.



> Landa is anno nu misschien een eendagsvlieg in
> grote rondes, maar dat is nog altijd beter dan de
> geendagsvlieg die hij in januari 2014 was. En hij
> heeft daarnaast inmiddels ook Trentino gewonnen en
> ritzeges in de Vuelta en Baskenland (2) behaald.
> Betere prestaties dan hetgeen hij voor januari
> 2014 had laten zien, bovendien leek hij vorig jaar
> in de Giro gewoon goed op weg om te gaan strijden
> voor het podium na zijn uitstekende tijdrit. Hij
> werd ziek, dat is geen reden om te twijfelen aan
> zijn niveau in mijn ogen, kan gebeuren.


Ik zeg niet per se dat Landa toen zoveel voorstelde, hij doet dat nu nog steeds niet. Chronisch overschat - zeker op prestaties. Als alles meezit, zoals in 2015, toen hij lekker in de luwte naar zijn career high toe peddelde, denk ik dat hij komende Giro wel kans maakt op top 10 en bijvoorbeeld Amador voor blijft.

> Als Bardet
> dit jaar uitvalt in de Tour ga je hem toch ook
> niet opeens veel lager inschalen? Of Pinot na de
> afgelopen Tour.


Nee tuurlijk niet, Bardet is iemand die de hele jaar met de wereldtop mee doet, nu al enkele jaren lang en nog altijd stabiel groeit.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/01/2017 22:59 door Prikdude.
ton duk 08 januari 2017 13:16
Zit nu ff naar de selectie Roompot te kijken....
Enige verwachting (hoop) is een goed presterende Ligthart als kopman
Echte doorgroeitalenten zie ik niet direkt of ben ik te negatief ??
gr
Pyama 08 januari 2017 13:30
Iemand die Nibali niet bij de absolute rondetop ziet kan je toch niet serieus nemen? Kijk eens even naar die man zijn palmares. Hoort bij het hele kleine clubje dat alle grote ronden heeft gewonnen. En sommige zelfs vaker dan 1x.
Prikdude 08 januari 2017 13:42
Jacco Banaan 08 januari 2017 19:06
Lol, dat is mijn ex. Uiteindelijk heb ik haar aan de kant gezet omdat ze niet kon koken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen