Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Thomas De Gendt: “Heb mezelf teruggevonden”

Gepost door El Chaba 
El Chaba 14 maart 2015 12:14
[www.wielerflits.nl]

Thomas De Gendt: “Heb mezelf teruggevonden”

Thomas De Gendt voerde vrijdag in Parijs-Nice een indrukwekkend nummertje op. De Belg zat voor de tweede opeenvolgende dag in de aanval, reed al zijn vluchtgenoten uit het wiel en werd pas op tweehonderd meter voor het einde gegrepen door een aanstormend peloton. “Ik geloofde er écht in dat het zou lukken”, baalt De Gendt in Het Nieuwsblad. “Soit, Ik heb hier de voorbije dagen vooral mezelf teruggevonden.”

Als troostprijs mocht de Lotto Soudal-renner na afloop de bollentrui aantrekken. “Ik wilde dat goeie gevoel terug in de benen, dat flitsende. Met die bolletjestrui kwam zelfs dat jeugd­gevoel terug: bij Topsport Vlaanderen destijds gingen we elke koers voor dit soort dingen. We reden maar op, en we demarreerden. We stelden ons samen een doel en gingen voor het maximum. Zo werden we sterk. Ik heb me donderdag en vrijdag geamuseerd. Zo moet dat. Dan rijd je goed. Als het nodig is, vlieg ik er zaterdag opnieuw in, tot ik zekerheid heb over die bolletjestrui. Er zijn nog 51 punten te verdienen. Op papier kan het nog voor ­Gilbert en Sörensen.”
_____________________________________________________________________________

Misschien achteraf praten, maar had hij met deze vorm niet gewoon voor het klassement moeten gaan?
El Chaba 14 maart 2015 12:25
En zou het er ook niet mee te maken hebben dat hij weer is herenigd met zijn vertrouwensman Hilaire Van der Schueren?
Sub Culture 14 maart 2015 12:43
Hoezo herenigd?
Hilario zit nog altijd bij Wanty en Thomas zit bij Lotto.
El Chaba 14 maart 2015 12:51
Foutje, bedankt. smiling smiley
diravi 14 maart 2015 12:52
De Gendt weer in de kopgroep, gaat lekker.
Bob 14 maart 2015 14:51
Fijn dat die man weer in vorm is. Heb gister genoten voor de tv. Een van de weinige renners die nog iets speciaals kan in de finale van een wedstrijd.
thja 17 maart 2015 09:57
Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself.

George Bernard Shaw
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen