Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WUR: Larsson 50 km/uur

Gepost door TomDJ 
TomDJ 14 maart 2015 18:43
Sporza:
Gustav Larsson is er niet in geslaagd om het werelduurrecord van Rohan Dennis te verbeteren. De Zweedse renner van Cult Energy kwam in Manchester niet in de buurt van de 52 kilometer. Na een uur strandde Larsson op 50,016 kilometer.
Het werelduurrecord is weer hot en we zullen het geweten hebben. Gustav Larsson was dit jaar al de vierde renner die een poging waagde, na Jack Bobridge, Thomas Dekker en houder van het record, Rohan Dennis.
Larsson, zilver op het WK tijdrijden 2009 en op de Olympische Spelen van 2008, kwam van een kale kermis thuis bij zijn poging. De Zweed haalde maar net de 50 kilometer.
Dat is ver verwijderd van het record van Dennis. De Australiër van BMC legde op 8 februari 52,491 kilometer af.


Dan was Dekker (52,221) toch een stuk verder gekomen.
Hoop toch echt dat hij een ploeg vindt.
Heisenberg 14 maart 2015 18:45
Sub Culture 14 maart 2015 18:59
Van een kale kermis, van een kale reis thuiskomen.
Is toch gebruikelijk?
Leon 14 maart 2015 19:19
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van een kale kermis, van een kale reis
> thuiskomen.
> Is toch gebruikelijk?


Kale reis, koude kermis...
Velodroom 14 maart 2015 19:39
Om 17.28 uur postte ik netjes onder het oudste WUR topic van dit prikbord onderstaand relaas.
Die wie kwam er zonet van een kale, ik bedoel koude kermis thuis: Fred Velodroom toch zeker. smileys with beer

Gustav Larsson vestigt een nieuw zweeds uurrecord met 50,16km.

De uurprestatie van Thomas Dekker krijgt hiermee veel meer relièf. `What a relief`, verzucht Thomas.
Velodroom 14 maart 2015 23:28
Hoge luchtdruk, geringe hoogte en een erg slordig gereden uur nekken Larsson om een aanvaardbare afstand neer te zetten. Of toch ook weer fysieke klachten?
We mogen de uurprestatie van Thomas Dekker t.o.v. die van Larsson wel met ongeveer een kilometer decimeren.
Zo groot is het verschil tussen Aguascalientes en Manchester wel.

Larsson begon veel te snel en leverde volgens Xavier Disley in relatie tot de eerste 10 km daarna tot bijna de finish een slordige 60W in.
De eerste 5km werd verreden met 52,7kmh zonder startnadeel en de eerste 10km idem dito met 51,84kmh.

Blijkt hieruit, dat een uur prestatie toch niet zo gemakkelijk is en heel veel ervaring vereist?
Eddy Veen 15 maart 2015 09:03
Veel ervaring lijkt mij niet nodig; Tom Dumoulin geef ik met een juiste voorbereiding (zoals Dekker) veel kans.
Velodroom 15 maart 2015 13:23
De baanervaring om echt zo goed mogelijk op de zwarte lijn te kunnen rijden kan al honderden meters opleveren.
Er moet wel met een vast verzet een uur lang maximaal in een bepaald geen comfortabele want onbeweeglijke houding worden gereden.
Fouten worden dus sneller afgestraft.
Leon 15 maart 2015 14:26
Zo bezien zou het dus meer iets voor Terpstra zijn? Al zal de afstand (of eigenlijk de tijdsduur) dan meer het probleem zijn...
thja 17 maart 2015 09:52
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zo bezien zou het dus meer iets voor Terpstra
> zijn? Al zal de afstand (of eigenlijk de
> tijdsduur) dan meer het probleem zijn...


Een uur niet praten (want dan verlies je ook te veel) is volgens mij bij Terpstra het grootste probleem.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen