Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wellens: "3 mooie zeges, maar het belangrijkste moet nog komen"

Gepost door Wim De Craene 
Wim De Craene 21 februari 2017 07:48
Quote

Wellens: "3 mooie zeges, maar het belangrijkste moet nog komen"

8 koersdagen op de teller, 3 overwinningen. Tim Wellens is als een komeet aan het seizoen begonnen. "De vorm is al top, maar ik kan nog beter worden", zegt Wellens (Lotto-Soudal).

"Strade Bianche is 1e doel, maar heb die koers nog nooit gereden"

Na twee zeges op Mallorca won Tim Wellens afgelopen zondag ook de slotrit van de Ruta del Sol. Vorig jaar had hij een heel jaar nodig om drie koersen te winnen (de eindzege in Polen niet meegerekend). Hoe komt het dat hij zo vroeg al in vorm is?

"Door mijn verhuizing naar Monaco heb ik nu elke dag mijn trainingen kunnen afwerken, omdat het weer hier altijd goed is."

"Dit waren al drie mooie overwinningen, maar de belangrijkste koersen moeten nog komen, dat mogen we niet vergeten."

De Strade Bianche is de eerste wedstrijd die Wellens heeft aangestipt. "Ik heb die koers nog nooit gereden, maar ik hoor van iedereen dat het zo'n mooie wedstrijd is. In de jeugd reed ik wel al op grindwegen en dat is me goed bevallen."

"Ik droom er al lang van een monument te winnen"
Tim Wellens begint aan zijn vijfde seizoen in het profpeloton. Hij hoopt dat er dit jaar eindelijk een vette vis inzit. "Ik droom er al lang van een monument te winnen."

"Ik weet niet of dat dit jaar zal lukken, maar hopelijk toch de komende jaren."

"Ik denk nog niet dat ik nu al aan mijn top zit. Ik hoop in de loop van het seizoen nog beter te worden. Maar over deze vorm mag ik al niet klagen. Met deze vorm zal ik goed voor de dag komen in de Strade Bianche."

"Uiteindelijk is mijn doel om elk jaar een stap vooruit te zetten. Ik merk dat dat dit jaar toch weer gelukt is."

[sporza.be]

Tim Wellens is toch wel de sensatie van dit seizoen. Hij wist zelfs Valverde te kloppen in een rechtstreeks duel op een aankomst bergop (Mallorca)! Strade Bianche is zijn eerste grote doel en daar kan hij samen met teammaat Benoot zeker een serieuze gooi doen naar de winst. Wanneer Wellens daar goed rijdt zal hij zeker vertrouwen opdoen en gelanceerd zijn voor de monumenten. Probeer hem dan meer eens van de zege te houden in LBL, dat gaat heel moeilijk worden.
ton duk 21 februari 2017 08:27
Wim De Craene Schreef:
-------------------------------------------------------
> Probeer hem dan meer eens van de zege
> te houden in LBL, dat gaat heel moeilijk worden.

dnf-43-98 en 48e (+- ) ...zijn palmares L-B-L is idd indrukwekkend...
Met regen (of zonder) ...eigenlijk is Wellens altijd in elke koers wel dark horse...
Hij zou de vette vis wel verdienen
gr
Sub Culture 21 februari 2017 09:13
Uitstekend renner maar is een beetje te veel alles of niks.
Als hij zijn dagje heeft is hij een echte topper, maar kan evengoed 96ste hopeloos anoniem eindigen.
Heeft ook te lang aan hopeloze zelfoverschatting geleden, lijkt me nu iets realistischer te zijn.
Zo'n renner die binnen een kleine 10 jaar zal afzwaaien met een meer dan behoorlijk palmares.
Bromertà 21 februari 2017 12:04
Het seizoen moet nog beginnen en om dan al 3 overwinningen op te gaan hemelen? Poehé, blij zijn met een ongeboren mus is vanzelfsprekend toegestaan, maar uhh .... Het is zelfs nog te vroeg om eieren te gaan zoeken, al is de natuur wel van slag, uiteraard.
Eindhovuh 21 februari 2017 12:32
Eindelijk een vette vis? Als je nu al tig keer in de top 5 bent geëindigd maar nooit hebt gewonnen vind ik dat een terechte uitspraak.
Nu komt het mij wat vreemd over.
Blueprint 21 februari 2017 12:39
Podium LBL:
1. Hermans
2. Wellens
3. Benoot
El Chaba 21 februari 2017 12:41
Ik heb helemaal niets met Tim Wellens.
Zeker de helft van zijn overwinningen is tot stand gekomen bij de gratie van de echte toppers die het wel best vonden omdat meneer - al dan niet bewust - reeds op grote afstand was gereden. Natuurlijk moet je dan bepaalde kwaliteiten hebben om het af te maken en het is dus zeker geen slechte renner maar bij mij roept het allemaal weinig waardering op.

Geen enkele renner overigens die op die manier een overwinning 'cadeau krijgt'..
(voordat er weer Calimerootjes zijn, die nu volkomen onterecht denken dat ik iets tegen Belgische renners i.h.a. heb)
El Chaba 21 februari 2017 12:45
Benoot en Wellens missen (nog) de kwaliteiten om L-B-L te winnen, tenzij een keer alles mee zou zitten met een verre aanval of in het geval Wellens er weer eens een extreem slecht weer editie zou komen.
Ben Hermans zie ik in deze vorm wel in staat te winnen.
BoemBoemSEP 21 februari 2017 13:02
Haha, mooie vent dit.
Inderdaad wat Eindhovuh zegt, heel vreemd met zijn erelijst.
Vorig jaar enkele mooie ritzeges in WT wedstrijden, maar behoudens één keer 4e in Lombardije altijd kansloos in klassiekers.
Mooie overwinningen in Eneco Tour en Montreal natuurlijk, verder prima renner.
bakfiets 21 februari 2017 13:28
Zijn overwinning in polen was wel heroïsch, eerlijk is eerlijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2017 13:29 door bakfiets.
Lobsen 21 februari 2017 13:36
Maar die was dan weer in Polen. Bijna een klassieke koers... ofzo
bakfiets 21 februari 2017 14:27
Het is wel world tour en dan de concurrentie zo vernederen, dat was toch wel indrukwekkend.
El Chaba 21 februari 2017 15:13
Geen toppers en gruwelijk slecht weer.
Sub Culture 21 februari 2017 17:14
Zo, ooit beef gehad met Wellens ofzo?
Ziender Ogen 21 februari 2017 22:08
Lekker een spaanse steak in een bedje van Clenbuterol! Jammie....
PVW 22 februari 2017 22:34
De Belgische Pieter Weening maar dan veel jonger en nu al een grotere erelijst. Ik gun die belgen wel zo'n renner.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen