Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wuyts: "Een nieuwe Boonen is op dit moment niet in aantocht"

Gepost door Remko 
Remko 22 februari 2017 09:52
Wuyts: "Een nieuwe Boonen is op dit moment niet in aantocht"

[sporza.be]

Ik vraag me echt oprecht af of de gemiddelde Belg Boonen net zo ziet zoals Wuyts dat doet. "Boonen is rock-'n-roll. Hij speelt geen rolletje". Serieus? Ik zie het niet, maar dat zal wel zijn omdat ik geen Belg ben.

En dan ook verbazing dat niet iedereen weet dat hij gaat stoppen: [sporza.be]
Ik snap het niet en leef kennelijk in een heel andere wereld dan Wuyts.
El Chaba 22 februari 2017 10:31
Wuyts is totaal niet toerekeningsvatbaar als het om Tom Boonen gaat.
Ik ook niet trouwens.. grinning smiley
Sub Culture 22 februari 2017 10:53
Ervaring van de voorbije jaren leert mij bij het live kijken van koersen in Vlaanderen dat Sagan meer rock 'n roll is en meer respons krijgt van het Vlaamse wielerpubliek dan Boonen.
Soit, het stoppen van Boonen is geen ramp voor het Belgische wielrennen, talent genoeg op dat terrein.


Voorts wens ik jullie veel ergernis toe ook dit voorjaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/02/2017 10:54 door Sub Culture.
El Chaba 22 februari 2017 10:59
Ik vrees dat het vooral veel teleurstelling en ergernis voor Wuyts zal worden. Het enige dat zal tellen in P-R is winst en die kans acht ik weliswaar niet onmogelijk maar toch vrij klein.
Sub Culture 22 februari 2017 11:22
Waarom acht je die kans vrij klein? Op basis waarvan?
Prikdude 22 februari 2017 11:26
Geef alleen een goede Vanmarcke en een sterk op (vlakke) kasseien verbeterde Sagan iets meer kans dan een weer op volledige oorlogssterkte verkerende Rock 'n Boonen.

Doch, Hayman gaat gewoon dubbelen.
Walnoot 22 februari 2017 11:29
Zou Degenkolb, Stybar, Kristoff, Greg, Hagen, Terpstra, Stannard en Tony Martin ook nog niet direct afschrijven.

Maar Lars Boom gaat ze allemaal kapot maken, dus de rest rijdt voor plek 2 en 3.
Bromertà 22 februari 2017 11:31
Laatst kwam ik per ongeluk terecht in zo'n docu-soap achtige reportage. Met wielrenners. Het bleek om de ploeg Quick Step te gaan. De kale kop van Boonen was niet te missen. Op voor mij onbegrijpelijke wijze begon ie een of ander liedje te zingen of op te hemelen. Op een manier waardoor ik dacht met een vijftienjarige te maken te hebben. Nee, qua persoonlijkheid ga ik liever met een grote boog om deze zelfvoldane sporter heen. Zap. Weg.
Wanny 22 februari 2017 11:51
Boonen zal best Parijs-Roubaix kunnen winnen, maar de tijd dat renners de laatste 50 km solo naar Roubaix reden lijkt gelukkig voorbij. Dus is het pakketje kanshebbers groot en zal niet altijd de sterkste winnen.
Remko 22 februari 2017 12:04
Alleen om Wuyts hoop ik dat Boonen niet wint. Voor de rest:

Hup Tiesj, Sep, Greg, Jasper, Jurgen Stijn en Jens!
El Chaba 22 februari 2017 12:07
Vorig jaar had hij natuurlijk de mazzel dat een hoop favorieten (letterlijk) wegvielen en zelfs toen wist hij nog niet te winnen. Zoveel geluk krijgt hij natuurlijk niet nog een keer dus de vraag is eerder, waarom zou hij wel winnen?
Sub Culture 22 februari 2017 12:15
Omdat hij tonnen ervaring heeft, op kasseien nog altijd bij de beteren is, een sterke ploeg rond zich heeft en het in een sprint op de piste kan afmaken. (als hij er dit keer wel slim koerst)
Remko 22 februari 2017 12:19
Overigens, ik stem nog steeds op Sporza af want het Nederlandse commentaar is door de bank genomen zo slecht dat ik de obsessie van Wuyts voor lief neem. Daarbij is Jose de Cauwer een koning natuurlijk.....
bakfiets 22 februari 2017 12:24
sven nys als co-commentator ook erg goed
Remko 22 februari 2017 13:06
Ja idd, Nys ook prima!
El Chaba 22 februari 2017 13:40
El Chaba 22 februari 2017 13:40
Wim De Craene 22 februari 2017 14:17
Quote

Wuyts: "Een nieuwe Boonen is op dit moment niet in aantocht"

Als Wout van Aert definitief voor de weg zou kiezen dan zou Wuyts bovenstaande quote zeker niet maken.
El Chaba 22 februari 2017 14:30
Quote
Remko
"Boonen is rock-'n-roll. Hij speelt geen rolletje". Serieus? Ik zie het niet, maar dat zal wel zijn omdat ik geen Belg ben.

Coke snuiven, vreemdgaan en meerdere keren gepakt voor veel te hard rijden..
Zie je het nu..?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/02/2017 14:30 door El Chaba.
Remko 22 februari 2017 14:32
Inderdaad, lijkt me evident dat v Aert bij een definitieve overstap naar de weg ook ten minste 3 keer de RVV en 4 keer PR gaat winnen. O ja, en een keer wk natuurlijk.
Alleen dat rock-'n-roll van Boonen zal hij nooit kunnen evenaren....
Blueprint 22 februari 2017 14:33
Ze hebben Van Keirsbulck toch?
Remko 22 februari 2017 14:35
@ El Chaba; ja ik zie het nu. VDB eat your heart out!



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/02/2017 14:36 door Remko.
lodjan 22 februari 2017 18:50
Ik heb wel eens slechtere supportersliedjes gehoord:
[youtu.be]
Columbus SLX 23 februari 2017 07:48
Het ergste wat ik Wuyts ooit heb zien doen was een quiz aan ploeggenoten hoeveel kennis van Tom Boonen ze hadden. Is al wat langer geleden... maar echt van het niveau van welke renner had Tom Boonen vroeger een poster op zijn kamer hangen. Te triest voor woorden.

Toch zijn er 2 dingen van Tom Booenen die is respecteer - de lengte van zijn carriere.
En hij kan verliezen met respect naar zijn tegenstander. Is Cavendish bijvoorbeeld niet toe in staat.

Toch hoop ik dit jaar op de jonkies die doorbreken.
Of de oude rotten die onverwacht toch nog een grote overwinning behalen (zoals Hayman).
De nationaliteit maakt mij dan minder uit.
Snorfietser 23 februari 2017 17:55
Ik heb jarenlang genoten van zowel Boonen als Cancellara. Twee prachtrenners die jarenlang aan de absolute top hebben gestaan, die je niet snel vergeet. Er zullen echter altijd nieuwe helden opstaan zoals een Sagan. Wellicht bedoelde Wuyts dat er voorlopig geen nieuwe Belgische renner van dat niveau opstaat, echter zie ik Benoot nog wel een heel eind komen, en verwacht ik dat Van Avermaet de komende jaren ook nog gaat excelleren in het Vlaamse werk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/02/2017 08:56 door Snorfietser.
merijntje mortirolo 23 februari 2017 21:58
Wuyts is een knuppel, maar ik houd van hem.

Maar goed, ik ben wat verknipt, want hetzelfde idee heb ik over Boonen zelve, El Chaba, Sub Culture en Brieske.

kZal Boonen na zijn 'pensioen' toch wel koesteren als hij die de, toentertijd in mijn ogen veel te hoge, verwachtingen van zijn bewonderaars zelfs oversteeg. (Drie keer RVV, vier keer P fucking R, WK, BK (drie keer (? uit mijn hoofd)), Groene Trui plus een smak etappes in de Tour, Veenendaal-Veenendaal!...)

Refererend aan Snorfietser: Boonen en Cancellara hebben de koers (meer dan enkel die kasseienshit) tijdenlang kleur gegeven, daar kijken we toch godverdomme voor?

Enniewee: Wuyts is me ietsjes te idolaat.
Bromertà 24 februari 2017 09:43
Ik wacht de bloedzakken nog effe af. Hoe dan ook, 100 x liever Wuyts dan 1 minuut Eurocum of die rechtsdraaiers van de NOS. Hup Marianne ! Thieme hè ! Want, er gaat niets boven de Natuur. Sorry god.
Eindhovuh 24 februari 2017 11:18
Boonen krijgt hier inderdaad veel en veel te weinig waardering. Tommeke tommeke wat doe je nu!
ps: fuck bloemenmeisje Marianne van de partij voor de poes. Fuck Jesse Obama en fuck Geert Wilderiaans. Tot zo ver dit bericht in de zendtijd voor politieke partijtjes.
Bromertà 24 februari 2017 12:26
En Fred zag dat het goed was.
Er gaat niets boven de natuur.
Ontwapenend !

Blueprint 24 februari 2017 13:49
Is er eigenlijk wel een nieuwe Wuyts in aantocht?
Prikdude 24 februari 2017 14:42
Al jaren, hij krijgt alleen maar geen contract bij de VRT...

JW 24 februari 2017 17:31
El Chaba 24 februari 2017 19:41
De NOS, oh sorry NPO, is zo links als wat. Je moet wel heel extreem links zijn omdat niet te zien. Oh, je bent voor Thieme, haha, dat zegt alles..
cyclingfreakske 24 februari 2017 22:19
...en juist net nog minder kans omdat iedereen op zijn wiel zal gaan zitten, wetende dat hij zich een laatste keer zaal tonen t/m Roubaix.
vreese tevens ook dat deze Roubaix misschien wel de moeilijkste van allen zal zijn als het gaat om te winnen...
Roger De Vlaeminck heeft zijn doos spijkers al klaarstaan.... spinning smiley sticking its tongue out
cyclingfreakske 24 februari 2017 22:29
tja... je kent Boonen dan ook helemaal niet. wat je hem net niet kan verwijten is zelfvoldaanheid.... simpele sympathieke gast die ondanks zijn palmares geen nek opzet, en ja wat onozel kan doen om de sfeer erin te houden, net als Stybar, Vanmarcke, Gilbert en ga zo maar door.

onder Peter Post allemaal uitzetten en wel vaker schade toebrachten in kamers, door al hun fratsen.... dan zijn het nu wel doetjes op dat vlak.
JW 24 februari 2017 22:36
Vroeguh.. in de vorige eeuw, toen was alles anders.
Maar ons NOS-journaal is tegenwoordig al bang om onjuistheden van Trump als "onjuistheden" te bestempelen. Want daarmee zouden ze van partijdigheid kunnen worden beschuldigd.
En bij de campagnestart van Wilders in Spijkenisse maakte de verslaggever van de publieke omroep melding van een "ongekende" opkomst van de Wildersfans. In werkelijkheid waren dat maar 150 à 200 Wildersfans, en heel veel journaille. Zoals de NOS zelf een dag later corrigeerde.

Als je de huidige NOS (of NPO) extreem links noemt ben je m.i. een beetje de richting kwijt. En nee, ik ben niet extreem links smoking smiley

Overigens: bestaat er zoiets als rechtse of linkse sportverslaggeving ?
Ik denk het niet.
cyclingfreakske 24 februari 2017 22:38
dat zal nog moeten blijken, maar er word hem wel een grote toekomst voorspelt op de weg. Net als M. VD Poel...
Bromertà 25 februari 2017 11:10
"Sfeer?" Ik noem het existentiële leegte vanuit een spirituele onvolwassenheid. Het interview met Boonen dat gisteren bij de NOS werd uitgezonden en de opleukfranje eromheen was hier wel een heel potsierlijke bevestiging van.
Ziender Ogen 25 februari 2017 15:12
Nooit gedacht de verkiezingsposter van de PSP te zien op een wielersitesmiling bouncing smiley
Heb zelf een voorkeur voor politieke partijen die een positief programma hebben.


Hup linkswinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen