Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Omloop Het Nieuwsblad 2017 (1.UWT)

Gepost door El Chaba 
El Chaba 24 februari 2017 18:27
Omloop Het Nieuwsblad Volk 2017 (1.UWT)



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/02/2017 18:34 door El Chaba.
El Chaba 24 februari 2017 18:27


Omloop Het Nieuwsblad Volk 2017 (1.UWT): Gent - Gent (198,3 km)

De uitsmijter van morgen en ook voor het eerst een WT-koers!

Startlijst: [www.cyclingfever.com]

Kaartje:





Profiel:




De hellingen:

# Beklimming km +/km - Lengte Gem. max.
1 Leberg (1) 54,4/143,9 950 m 4,2% 13,8% -
2 Berendries 58,5/139,8 940 m 7,0% 12,3% -
3 Tenbosse 63,4/134,9 450 m 6,9% 8,7% -
4 Eikenmolen 68,9/129,4 610 m 5,9% 12,5% -
5 Muur - Kapelmuur 80,7/117,6 - - - -
6 Valkenberg 98,4/ 99,9 540 m 8,1% 12,8% -
7 Kaperij 117,0/ 81,3 1000 m 5,5% 9,0% -
8 Kruisberg 128,9/ 69,4 1800 m 4,8% 9,0% kasseien ( 450 m)
9 Taaienberg 138,6/ 59,7 530 m 6,6% 15,8% kasseien ( 500 m)
10 Eikenberg 143,9/ 54,4 1200 m 5,2% 10,0% kasseien (1200 m)
11 Wolvenberg 147,0/ 51,3 645 m 7,9% 17,3% -
12 Leberg (2) 157,4/ 40,9 950 m 4,2% 13,8% -
13 Molenberg 162,9/ 35,4 463 m 7,0% 14,2% kasseien ( 300 m)

De kasseistroken:

# Strook km +/km - Lengte
1 Haaghoek (1) 51,4/146,9 2000 m
2 Haaghoek (2) 107,2/ 91,1 2000 m
3 Donderij 133,6/ 64,7 300 m
4 Ruiterstraat 147,1/ 51,2 800 m
5 Karel Martelstraat 148,4/ 49,9 1300 m
6 Holleweg 149,8/ 48,5 350 m
7 Haaghoek (3) 154,4/ 43,9 2000 m
8 Paddestraat 167,8/ 30,5 2300 m
9 Lippenhovestraat 170,5/ 27,8 1300 m
10 Lange Munte 177,5/ 20,8 2500 m

Uitslag vorig jaar:
(Volledige uitslag: [cqranking.com])

1. BEL VAN AVERMAET Greg BMC 4h54'12" 140
2. SVK SAGAN Peter TNK 84
3. BEL BENOOT Tiesj LTS 72
4. GBR ROWE Luke SKY 62
5. FRA GOUGEARD Alexis ALM 06" 54
6. BEL DEBUSSCHERE Jens LTS 09" 48
7. FRA PETIT Adrien DEN 09" 42
8. BEL THEUNS Edward TFS 09" 36
9. BEL STUYVEN Jasper TFS 09" 30
10. FRA LADAGNOUS Matthieu FDJ 09" 26



Eindelijk en terecht de eerste 'grote' vis voor Van Avermaet. Later dat seizoen zouden er nog grotere volgen.

Weersverwachting: half tot zwaar bewolkt, 6-9 graden, wind uit het zuidwesten, kracht vier.

Start: 11.35 uur.
Finish: rond 16.35 uur.
Sub Culture 24 februari 2017 18:29
Eindelijk, het wielerseizoen begint!
Sticky Bottle 24 februari 2017 18:56
Ah voorbereidingskoersen voor de Ronde beginnen


"Ik wil pieken in de Ronde en Roubaix. Dit weekend nog niet",
[sporza.be]
Jacco Banaan 24 februari 2017 18:57
Lars Boom heeft in ieder geval weer een grote waffel:

dat ik in deze periode nog wat extra aan het trainen was. Voor Astana speelde de Omloop geen rol. Of ik daar nu was of niet, ik moest later in het jaar goed zijn. Ik ben er nu vooral weer bij omdat deze koers belangrijk is voor Team LottoNL-Jumbo én omdat er weer WorldTour-punten te verdienen zijn.”

Lars Boom: “Ik ben nog niet volledig top, natuurlijk. Mijn beste vorm moet binnen een paar weken volgen. Maar ik wil wel duidelijk stellen dat ik op zijn minst de finale wil rijden. En de finale rijden, dat doe je toch om te winnen.
El Chaba 24 februari 2017 19:09
Tja, dat de echte toppers voor het Vlaamse voorjaar nog niet in hun absolute topvorm (willen) zijn is natuurlijk logisch. De RvV en P-R volgens pas over respectievelijk vijf en zes weken.
merijntje mortirolo 24 februari 2017 19:43
Quote
El Chaba
voor het eerst een WT-koers!

Santos Tour Down Under, Cadel Evans Great Ocean Road Race en Abu Dhabi Tour waren/zijn toch ook WT?
El Chaba 24 februari 2017 19:50
Quote
El Chaba
Eens! (Kneus)
Sub Culture 24 februari 2017 20:12
Ja, ergens wel logisch dat de protagonisten pas de topvorm binnen een goeie maand te pakken hebben.

De Omloop is doorgaans wel een goeie indicator voor de rest van het voorjaar.
merijntje mortirolo 24 februari 2017 20:40
Ridder Kale Knikker 24 februari 2017 21:12
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe Lars er gaat staan. Heb stiekem toch wel hoge verwachtingen van Lars dit voorjaar (en dat is nieuw voor me). Lars lijkt eindelijk echt serieus met zijn vak bezig te zijn. Schone schijn of toch?
El Chaba 24 februari 2017 22:38
Ja en nee. Wat bijvoorbeeld Stannard betreft dus niet..
Carlos Danger 24 februari 2017 23:14
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eindelijk, het wielerseizoen begint!


Nog even, Jose, en we hangen weer aan je lippen.
ton duk 25 februari 2017 08:50
Ridder Kale Knikker Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe Lars er gaat
> staan. Heb stiekem toch wel hoge verwachtingen van
> Lars dit voorjaar (en dat is nieuw voor me). Lars
> lijkt eindelijk echt serieus met zijn vak bezig te
> zijn. Schone schijn of toch?

Nee, gewoon realiteit en wat hij (en ik) al uitdraag sinds zijn terugkeer TLJ
In Algarve was ie top (zie zijn tijdrit) maar dat alles is natuurlijk nog geen 100% garantie op succes
gr
Zorro 25 februari 2017 09:28
Lars Boom gaat dit jaar een grote voorjaarsklassieker winnen.
rustdag 25 februari 2017 10:11
Ik zie het ook wel gebeuren, even geen lekke band en andere ongemakken. dan kan het zomaar.
Prikdude 25 februari 2017 10:20
Sagan: "Iedereen weet dat het echte seizoen pas begint in de Tirreno-Adriatico. Het klassieke seizoen begint vanaf Milaan-San Remo."
Prikdude 25 februari 2017 10:26
[sporza.be]

...en nou oprotten met je kutvragen...
ton duk 25 februari 2017 10:40
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zie het ook wel gebeuren, even geen lekke band
> en andere ongemakken. dan kan het zomaar.

Die andere ongemakken zijn dan zijn boezemvrienden Terpstra en Vanmarcke....
gr
rustdag 25 februari 2017 11:45
Geen Commentaar.
Hoentie 25 februari 2017 12:29
Prachtig antwoord op de 'stelling' die Tom Boonen doet, dat je de Omloop kunt winnen op 80%: "Geen idee, ik heb deze race nog nooit gewonnen".
Ziender Ogen 25 februari 2017 14:24
Eindelijk het gaat beginnen, toch??
Ik zit al een uur naar gelul te kijken op canvaseye rolling smiley
Ziender Ogen 25 februari 2017 14:32
Yes, eindelijk beelden. En nog wel de Haaghoek met valpartij. Ben daar zelf ook een keer op mijn plaat gegaan....
Carlos Danger 25 februari 2017 15:12
Gelukkig geen schijfremmen.
Ziender Ogen 25 februari 2017 15:13
Het is de omloop van de vallende renner geworden.
Eazster 25 februari 2017 15:15
Boonen al twee keer op z'n gat,dat gaat morren aan z'n moraal.
Kristoff zag er ook gehaven uit.
Terwijl de eerste prikjes worden gegeven met Stuyven en Avermaet.
rustdag 25 februari 2017 15:16
Boom lag er helaas ook weer bij
Ziender Ogen 25 februari 2017 15:20
Sagan schud even aan de boom op kasseienstrookhot smiley
Eazster 25 februari 2017 15:21
Maar Boom vind wel de aansluiting in de elitegroep.
Waar zijn de mannen van de Zegetrein? Geen Gilbert,Boonen,Terpstra,Stybar nu in de kop van de koers,dat zal wel veranderen.
Eazster 25 februari 2017 15:21
Oh wacht geen Boom,het is Roosen schijnbaar.
Ziender Ogen 25 februari 2017 15:22
Er is te hard aan de Boom geschud, Lars is naar huis...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/02/2017 15:25 door Ziender Ogen.
rustdag 25 februari 2017 15:55
Knap van Groenewegen zeg.
Ziender Ogen 25 februari 2017 15:57
Alles komt bij elkaar, denk ik. Groenewegen gaat een kans maken.
rustdag 25 februari 2017 16:03
Hij is er denk af
Dennis 25 februari 2017 16:07
gewoon eraf gereden of pech gehad?
rustdag 25 februari 2017 16:11
Eraf gereden maar hij was duidelijk niet alleen
Carlos Danger 25 februari 2017 16:19
Het zijn natuurlijk drie klasbakken, maar om ze nou als een motard-sandwich naar de meet te loodsen, gaat toch wel wat ver.
Tijd om wat anders te gaan doen.
El Chaba 25 februari 2017 16:19
allemaal teruggeslagen door valpartijen. Hetzij erin hetzij er door opgehouden.
Ziender Ogen 25 februari 2017 16:23
1 ding is zeker Vanmarcke wordt derdegrinning smiley
Slimmerd 25 februari 2017 16:36
Sagan geeft al twee jaar deze koers aan GvA, hij wil net als Boonen deze koers niet op zijn palmares?
Eazster 25 februari 2017 16:42
Wederom een leuke koers ,finale begint hier steevast al op zo'n 80 km. 3 sterksten blijven over. Teunissen heeft een zeer verdienstelijke koers gereden ,de rest van de Nederlanders (Tepstra??) niet al teveel gezien.
Anony 25 februari 2017 16:45
In een sprint bergop is er op de hele wereld geen betere dan Greg Van Avermaet.
Beest. En hij is nog lang niet in topvorm.
Slimmerd 25 februari 2017 16:51
Geen idee of ze de drie sterksten waren, o.a. Boom, Boonen en Kristoff door die massale valpartij uitgeschakeld. Terpstra en Benoot geen idee waarom die uit beeld bleven. Stuyven en Theuns leken te kort te komen in ieder geval.
Eazster 25 februari 2017 17:01
Van Boonen durf ik te beweren dat hij niet sterk genoeg was\is. Terpstra ,Benoot ,Boom ok geen idee hoe ze waren.Wel typisch dat het zoat een kopie was van vorig jaar toen ook Sagan en Avermaet streden voor de winst. Alert zijn ,van voren blijven het kost energie op de momenten dat het moet.Daar lijken deze 3 toppers in elk geval een stap voor te zijn op de rest.
El Mik 25 februari 2017 17:01
Terpstra zat bij de val of werd er in ieder geval door opgehouden, zat op een gegeven moment in groep 5 (geen idee wat groep 5 was op dat moment, maar zo gaf Renaat hem)
Eazster 25 februari 2017 17:03
Sagan was leuk met zijn steenkolen Engels. Met zijn ik Jezus figuur zo antwoorden op naar mijn mening normale vragen van Renaat word zo vermoeiend als hij er zelf uitziet.
Ziender Ogen 25 februari 2017 17:43
I love Sagan. Wordt zo vrolijk van die man. Straalt alleen maar plezier uit.
Bromertà 25 februari 2017 18:19
Ja, hij gaat als tweede over de meet, maar is toch de winnaar van alle wielerharten. Ook zijn interviews zijn magistraal ontregelend.

Ook hoopvol is, dat de beste drie niet kozen voor die oerlelijke stupide schijfremmen. Hulde.
bakfiets 25 februari 2017 18:49
gilbert is beter als ik verwachte
ton duk 25 februari 2017 19:22
Blijkbaar vinden ze bij TREK dat de nrs 1 t/m 3 uit koers moeten worden genomen ivm onreglementair op de stoep rijden smiling smiley

Sagan tegen VanMarcke: waarom demarreer je niet...ik had jou niet terug gepakt....
Vanmarcke: de ploegleiding wilde dat ik ging sprinten....

gr
El Chaba 25 februari 2017 19:25
Het is inderdaad heel moeilijk om niet van die man te houden. Maar alsjeblieft, zeg, laat hem nu op zijn mist naar de kapper gaan..
JdB 25 februari 2017 19:50
Het was overigens wel vreemd dat de koplopers op de stoep mochten rijden en de achtervolgers op datzelfde punt er door een commissaris werden afgestuurd.
Sticky Bottle 25 februari 2017 21:08
En trek heeft gelijk. Vlaanderen pocht enorm met hun mooie kasseienkoersjes maar intussen doen ze er niks aan als de renners er helemaal niet overheen gaan rijden. Hou dan gewoon de Vlaamse rondjes allemaal op het circuit van Zolder ofzo

Overigens is het vooral de UCI jury die enorme zakkenwassers zijjn en hard roepen dat ze de renners zullen aanpakken maar het gewoon niet durven (of mogen van organisatie omdat het hun koersen verpest). Zeg het maar

Iig respect voor Ronde van Vlaanderen want dat is volgens mij de enige koers die er voor zorgt met hekken en lint dat je niet naast de kasseien kan rijden
Tinuz 25 februari 2017 21:53
Die schijfremmen zouden wat mij betreft vandaag nog verboden moeten worden!
Ik ben ook radicaal tegen die afzichtelijke klapschaatsen.
merijntje mortirolo 25 februari 2017 21:59
Echt serieus, houd je nu bij het openen der topics en voor de rest je muil. (Best een kek zinnetje).
Ziender Ogen 25 februari 2017 22:02
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die schijfremmen zouden wat mij betreft vandaag
> nog verboden moeten worden!
> Ik ben ook radicaal tegen die afzichtelijke
> klapschaatsen.


Rijd je ook nog in een citroen deux chevaux?winking smiley
Bromertà 25 februari 2017 22:08


Verder pleiten wij voor buitenijs. Al dat artificiële is ons veel te uhh modern. Dâhtrekkuhwûnieh

PS. Mart Smeets had gelijk dat wereldrecord van Eric Heiden is nooit meer verbeterd.
Massimo 25 februari 2017 22:43
Wanneer die kapper in de mist dient te gaan knippen wordt het natuurlijk helemaal nooit wat met de coupe van Peter.
Tinuz 25 februari 2017 22:52
Sven Kramer op gewone schaatsen zou voor Ard Schenk geen partij zijn geweest. Avec deux vitesses.
Frederik D. 25 februari 2017 23:41
En de Elfstedentocht weer in de zomer. Gewoon op opbindschaatsen 200 km klunen. Kluun'n.
Slimmerd 26 februari 2017 00:45
Mooie fanpraat, gefeliciteerd met weer een zege.
Sub Culture 26 februari 2017 10:36
Schitterende koers, schitterende winnaar!
Sgan moet wel niet gaan overdrijven in zijn interviews.
Miquel1983 26 februari 2017 11:18
Sagan, Van Avermaet en Van Marcke waren inderdaad erg sterk. Maar toch ontsierde die massale valpartij voor de Taaienberg voor mij de wedstrijd. Die was te bepalend om daarna nog echt van de koers te kunnen genieten.

Karma van Parijs Roubaix van vorig jaar misschien? Toen zaten Trek-Segrafredo en Sagan achter de valpartij, terwijl Ettix (met Boonen en T. Martin) er als de kippen bij was om meteen vol gas te geven. Nu trok Trek na de valpartij juist vol door en waren Ettix en Katusha (met Martin) de grootste slachtoffers. Alleen Sky en van Marcke zaten in beide wedstrijden voor de valpartij, maar Sky vond ik gisteren mager en van Marcke is nou eenmaal geen afmaker, al hoop ik dat hij ooit nog een grote koers zal winnen, maar dan moet hij niet met Sagan en van Avermaet naar de streep rijden.

De mannen van Trek kunnen zich erg boos maken op de jury, maar ze moesten zelf op de Eikenberg lossen bij Sagan en co. Ettix oogde overigens wel sterk voor mij, zeker Stybar, Trentin en Gilbert die allen terugkwamen uit de achtergrond. Terpstra en Boonen valt niet te zeggen doordat ze veel pech hadden. Terpstra had schijnbaar voor de massale valpartij al lek gereden en een keer op zijn snufferd gelegen (zie interview bij NOS).
El Chaba 26 februari 2017 12:27
Ze hebben natuurlijk zeker wel een punt als je onderstaande leest:

[www.cyclingnews.com]

Shortly after the finish of the Omloop Het Nieuwsblad in Ghent, Belgium, several director sportifs were furious and hunting down the UCI commissaires on site. Before and during the race, the UCI commissaires reminded the riders about the rule that obliges riders to stay away from sidewalks and bike paths.

On Saturday, they specifically targeted the Mater pavé section in a decisive zone of the race. The message from the UCI-commissaires caused chaos. Some groups used the bike path and other riders were forced to get off and ride the cobbles for two kilometres.

The organisers had a dream podium featuring Olympic champion Greg Van Avermaet (BMC Racing), world champion Peter Sagan (Bora-Hansgrohe) and popular Sep Vanmarcke (Cannondale-Drapac). Would they disqualify this trio and call Trek-Segafredo's Fabio Felline as winner?

A pavé section of two kilometres after 148 kilometres of racing was targeted. The zone featured after three key climbs in the race, the cobbled Taaienberg and Eikenberg and then the Wolvenberg. Then there’s a lot of pavé awaiting the riders with the Ruiterstraat first. At kilometre 148 come the Karel Martelstraat and Holleweg street, a section often referred to as the cobbles of Mater. A smoothly paved sidewalk flanks the section, 50 kilometres from the finish in Ghent.

The first groups rode on the sidewalk. A little later, the sidewalk was blocked by a motorbike from the UCI commissaires, as photographer Tim De Waele spotted.

“A group that included Jasper Stuyven, Gianni Moscon, Matteo Trentin and Ian Stannard was furious when a motorbike was standing still on the sidewalk,” De Waele told Cyclingnews.

At the finish line, Jasper Stuyven (Trek-Segafredo) was fuming. “I rode like an amateur in the sprint. Actually Felline wins because the others rode on the sidewalk while they were told not to use it,” Stuyven told Cyclingnews. Trek's Felline was the fourth to cross the line at the Emile Claus Boulevard.

“We don’t understand if the riders at the front were maybe be disqualified. Because everybody knows that it wasn’t possible to go on the bike path. Everybody, they see in front they go. It’s not me who decides this, it’s the judge, but if these are the rules then they are for everybody,” Felline said.

Team director Dirk Demol was furious. After parking his team car he walked off, trying to find the UCI commissaires. “For two kilometres they rode on the sidewalk. Two days ago, there was a meeting with the UCI and they explicitly said that from now on they would enforce the rule. Yesterday they repeated their message again, adding that they would act when checking the TV images after the race. During the race today Philippe Mariën said explicitly that at kilometre 148 it was forbidden to use the sidewalk, that it was obliged to ride on the cobbles. The first riders rode on the sidewalk and our riders rode on the cobbles,” Demol said.

Luke Rowe (Sky) stated that the riders were well aware that they were not allowed to use the bike path. On the particular section he rode in the main chase group behind the favourites group that included eventual podium finishers Greg Van Avermaet, Peter Sagan and Sep Vanmarcke. “All I know is that we got told this morning not to ride on any bike paths and if you ride on any bike paths then you get thrown out of the race. We rode onto the Karel Martelstraat section and rode on the cobbles all the way along. I’ve just finished the race so I haven’t seen what they did. It’s a grey area, and it’s up to the commissaires what they do but whether they rode on the cobbles or the pavement, they were the three strongest guys. I’ve just finished the race so I’m not in a position to comment, not having all the details I don’t want to give them a bad word if I don’t know the facts,” Rowe said.

Lotto-Soudal’s director sportif Marc Sergeant also approached the UCI commissaires after the race.

"The UCI told us that they wanted to try and polish up the image of cycling. So we should work together and no longer use sidewalks and bike paths. Today they marked out one section and warned that over there it really wasn’t allowed, the Karel Martelstraat and then the Holleweg. The lead group and the next group were on the bike path. The next group was taken off the bike path by a commissaires, shouting they had to get off. There was a lot of discussion because some were allowed and others weren’t. The UCI warned that would use TV-images too. I went to them to ask about it and they said, ‘no, no, on fait la course.’ Everybody went over there. If they warn then they have to do it. My message is that they should warn if they don’t enforce the rules,” Sergeant said.

At the post-race press conference, Cyclingnews asked winner Greg Van Avermaet about what he knew about the specific section. The Olympic champion had just joined Peter Sagan, Sep Vanmarcke, Andrei Grivko and Thomas Boudat in a move after the Wolvenberg when reaching three successive pavé sections, featuring in a group of six riders.

“Something was said about it. It’s easy to take such a decision but in races like this one it’s not possible," he said. "They tried the same thing four, five years ago in Kuurne at the Varentstraat [pavé section]. The lead group rode on the path and the peloton rode on the cobbles. In Flanders it’s just impossible to apply the rules. They have to do it like in the Ronde van Vlaanderen, then nobody is able to ride on it. This way ... Everybody is on their limit. Nobody would reach the finish in Ghent. You would have to take out everybody from the race.

"If you set a rule like this then you have to do it the right way. In Flanders it’s just impossible. Once the start is given half the peloton needs to be taken out of the race because to move up, you have to go on a bike path. If there’s a crash, you need to manoeuvre around it. You can’t keep it under control,” Van Avermaet said.
Andere Peter 26 februari 2017 13:17
Smeets' commentaar was daar formidabel. Juist omdat we het nu nog steeds over dat fragment hebben. De juiste sfeer overgebracht. Daar was hij ook goed in, ongeacht de feitenbasis. Legendes en feiten verdragen elkaar slecht. Maar toch. Dat eeuwige record van Heiden werd 5 weken later al verbeterd. Op gewone schaatsen. Door de obscure Rus Dmitri Oglobin. In Alma Ata, dus met de grote hoogte als voordeel. Dat voordeel gold echter niet voor Tommy Gustafsons record 2 jaar na Heiden, in Oslo: 14.23.59. Laaglandbaan, buiten, gewone schaatsen. Een reële verbetering van Heidens eeuwige record. Daarna volgt nog een record van een Medeo-Rus (Malkov) met hoogtevoordeel.

De eerste grote innovatiesprong die vergelijkingen met alles daarvoor zinloos maakt, is die van de indoorbanen (Karlstad, later weer Gustafson en koss). Pas daarna volgt de sprong van de klapschaats.

[nl.wikipedia.org]

Ik heb eigenlijk een hekel aan schaatsen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/02/2017 13:21 door Andere Peter.
Prikdude 26 februari 2017 13:30
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Ik heb eigenlijk een hekel aan schaatsen.
veluweracer 26 februari 2017 13:50
Als Vanmarcke de aankomst beter bestudeerd had was de kans groot dat ie gisteren gewonnen zou hebben.
Hij wordt vol de bocht uit geduwd en moet zo veel meer meters maken dan Van Avermaet. Seb zat niet stuk.
veluweracer 26 februari 2017 13:56
Curzio 26 februari 2017 14:12
Mee eens, het was net of ik Wesley "sleutelhanger" Snijder een interview zag geven.
Andere Peter 26 februari 2017 15:33
Hier ben ik eigenlijk in principe wel mee akkoord.
Bromertà 26 februari 2017 17:57
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Smeets' commentaar was daar formidabel. Juist
> omdat we het nu nog steeds over dat fragment
> hebben. De juiste sfeer overgebracht. Daar was hij
> ook goed in, ongeacht de feitenbasis. Legendes en
> feiten verdragen elkaar slecht. Maar toch. Dat
> eeuwige record van Heiden werd 5 weken
> later al verbeterd. Op gewone schaatsen. Door de
> obscure Rus Dmitri Oglobin. In Alma Ata, dus met
> de grote hoogte als voordeel. Dat voordeel gold
> echter niet voor Tommy Gustafsons record 2 jaar na
> Heiden, in Oslo: 14.23.59. Laaglandbaan, buiten,
> gewone schaatsen. Een reële verbetering van
> Heidens eeuwige record. Daarna volgt nog
> een record van een Medeo-Rus (Malkov) met
> hoogtevoordeel.
>
> De eerste grote innovatiesprong die vergelijkingen
> met alles daarvoor zinloos maakt, is die van de
> indoorbanen (Karlstad, later weer Gustafson en
> koss). Pas daarna volgt de sprong van de
> klapschaats.
>
> [nl.wikipedia.org]
> ords_10.000_meter_mannen
>
> Ik heb eigenlijk een hekel aan schaatsen.

Jûheppûrègeenreetvanbûgreepûhè?

We praten hier over puur natuur wereldrecords. Russen zijn per definitie niet te vertrouwen en Russische sporters al helemaal niet. Bovendien is de baan van Alma Ata nooit door de ISU goedgekeurd - het gerucht ging dat die baan slechts 386,67m was; met twee keer wind mee. Gustafson en Karlstad reden op KUNST ijs ! Lees je dit wel goed ? Bovendien deed Karlstad aan wedstrijdvervalsing door bewust ijssplinters in de ogen van z'n tegenstanders te trappen. Dat was geen schaatsen meer, maar je reinste baandestructie.

Dan nog dit. De zoon van Ype, op die suffe klappers, had per ronde 400m lang alle windblazers mee en nog kon ie de tijd van TJ Flowers niet kloppen.

Kortom, en wel hierom:

Schaatsen is een schitterende sport en Eric Heiden straalt magistraal op de Olympus. Voor Eeuwig.
Simeone 27 februari 2017 08:48
Medeo nooit door de ISU goedgekeurd???
Dus Eric Flaim is nooit wereldkampioen geworden?
Prikdude 27 februari 2017 14:42
~



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/02/2017 20:45 door Prikdude.
Wim De Craene 27 februari 2017 20:01
Nico Verhoeven voor De Omloop:
Quote

Ik las dat er zowat twaalf favorieten zijn op de eindzege. Wel, daar zat er geen enkele van ons bij. Lars Boom hebben ze dus over het hoofd gezien. Wij hebben alvast in de breedte een sterk team en gaan ons zeker tonen in de Omloop."

[www.demorgen.be]
grinning smiley


Gelukkig bestaan er ook realisten:
[wielerprikbord.nl]
cool smiley
Andere Peter 28 februari 2017 02:28
Slap gelul over Medeo niet goed gekeurd door ISU. De ISU hield daar in 1974 en 1984 de EK allround voor vrouwen. En in 1988 de WK allround voor mannen. Dat er iemand uit lolligheid iets zegt over de lengte zou ik niet als feit gaan overnemen. Natuurlijk leidde hoogte tot betere omstandigheden. Daarom zeg ik ook dat Gustafson/Oslo een reële verbetering was van Heiden/Lake Placid.

Kunstijs/natuurijs, dat maakte in die buitenomstandigheden wel wat, maar niet zoveel verschil. Niet zoals de indoorbanen of de klapschaats. Maar nog belangrijker: vanaf 1977 lag daar in Lake Placid echt kunstijs. Heiden reed in1980 gewoon op kunstijs, net zoals Gustafson in Bislet,

Lees gerust effe na:

[en.wikipedia.org]

The city was awarded the 1980 Winter Olympics in 1974, at a time when an artificial ice track was being constructed (this was opened in late-fall of 1977). The first international championship to be held at the new rink was the 1978 World Sprint Speed Skating Championship for women and men.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/02/2017 02:32 door Andere Peter.
Bromertà 28 februari 2017 10:41
Sinds 1984 gaat men wel heel nonchalant om met de feiten. Wiki is inderdaad goedgekeurd door:



Nog effe en je gaat Obama de schuld geven.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen