Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gilbert mist Waalse Pijl en Luik

Gepost door Blueprint 
Blueprint 17 april 2017 10:47
Scheurtje in de nier, aldus Wielerflits:
[www.wielerflits.nl]
Sub Culture 17 april 2017 14:59
De explosiviteit om de Waalse Pijl te winnen had hij niet meer.
In Luik had hij nog wel een rol kunnen spelen, maar zijn seizoen was al lang..

Sowieso fenomenaal voorjaar van Phil.
Lefevere zal zich andermaal in de handjes wrijven.
Slimmerd 17 april 2017 15:03
Nu even 2,5 week rustig om dan maar weet een etappe of 2 te winnen in de Giro waarschijnlijk.
El Chaba 17 april 2017 16:07
Dat dacht ik ook maar gisteren leek er met die explosiviteit weinig mis te zijn, dus ik had het graag willen zien.
El Chaba 17 april 2017 16:09
Wat betreft Lefevere: ja en nee. Gilbert heeft een contract getekend met een (relatief) laag basissalaris maar wel met hoge winstpremies voor het winnen van (grote) koersen, dus Lefevere zal nu flink in de buidel moeten tasten.
Sub Culture 17 april 2017 19:45
"Iedereen verklaarde me gek toen ik Philippe binnenhaalde, niemand geloofde nog in hem. Als je dan op die manier wint: een mooiere beloning voor mijn ego kan niet."

Gilbert heeft geen monstercontract, maar wel mooie bonussen naar gelang zijn prestaties. "Oneindig is die bonustabel niet, wel correct. En ik zal ze morgen met de glimlach overschrijven."
Cecchini 17 april 2017 21:13
Iemand die een grote koers wint met een gescheurde nier. Je zou zeggen knap, maar ik krijg een Tyler Hamilton deja vu.
Curzio 17 april 2017 21:17
Dus Lefevere nam eigenlijk heel weinig risico met Gilbert (door dat prestatiecontract) en gaat zich op de borst staan kloppen dat hij zogenaamd als enige nog in hem geloofde. eye rolling smiley
Blueprint 17 april 2017 21:21
Als je nou zo tegen doping bent als Lefevere, zou je zulke contracten juist niet moeten afsluiten. Er zijn er die voor minder naar de spuit grijpen.
Sub Culture 17 april 2017 23:16
Ja, dat staat er toch ook?
Gilbert leek redelijk op de retour, kan me voorstellen dat niet iedereen nog geïnteresseerd is in een 34-jarige renner met redelijke looneisen.
Dat is dan toch weer typisch Lefevere om net de juiste renners op het juiste moment aan te trekken.

Mag zich terecht op de borst kloppen.

Al weten we natuurlijk ook allemaal dat ze bij Quickstep een betere dopingdokter hebben dan bij de andere ploegen en dat dat de enige verklaring is voor het sterke rijden van Gilbert.
Joi de vivre bij een nieuwe equipe, my ass!
Andere Peter 17 april 2017 23:33
Lijkt mij inderdaad dat Lefevere die bonusjes met plezier overmaakt. Hij heeft heus geen bonus beloofd waar hij zelf verlies op zou lijden. Het enige wat onzin is in dit statement, is dat niemand nog in Gilbert geloofde. Dat is op zijn minst een schromelijke overdrijving die als doel heeft de keus van Lefevere in een beter daglicht te stellen.

Soit, één overdrijving om zichzelf beter te tonen dan hij is, in drie zinnen, dat is voor Lefevere een nette score.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/04/2017 23:34 door Andere Peter.
Carlos Danger 18 april 2017 00:11
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Iemand die een grote koers wint met een gescheurde
> nier. Je zou zeggen knap, maar ik krijg een Tyler
> Hamilton deja vu.


Bidonnetje met tramadol en gaan met die doping-banaan!
Wim De Craene 18 april 2017 07:30
Heel erg jammer want in deze vorm zou Gilbert zeker LBL winnen. WP winnen is een ander verhaal vanwege de typische aankomst. Andere Belgen moeten dan maar proberen het verlies van Gilbert op te vangen om zo ook de perfecte score in de heuvelklassiekers te vervolmaken. Dat zou wat zijn zeg! De perfecte score van de Belgen in de kassei klassiekers (WT niveau) is immers al een feit. Bijzonder van zo'n klein volkje. Ik denk dat deze prestatie van de Belgen niet onopgemerkt zal blijven. Andere kleine volken zullen daar inspiratie uit halen. Kleine volken achten zich op voorhand namelijk kansloos voor een dominante rol vanwege gebrekkige kwantiteit. Maar wanneer ze zien dat het de Belgen wel lukt dan kan dat vertrouwen en motivatie geven zodat ze extra hun best doen. Mooi hoor deze voorbeeldfunctie van de Belgen.


UCI World Ranking:
Quote

Rank Name Nation Team Age* Points

1 (1) BELGIUM BEL BEL 14986.65 (11 miljoen inwoners)
2 (4) SPAIN ESP ESP 12740.75
3 (3) FRANCE FRA FRA 12673
4 (2) COLOMBIA COL COL 12150.4
5 (5) ITALY ITA ITA 11114
6 (6) GREAT BRITAIN GBR GBR 9735
7 (7) NETHERLANDS NED NED 9266.8 (17 miljoen inwoners)
8 (8) AUSTRALIA AUS AUS 8783.75
9 (9) GERMANY GER GER 6800
10 (10) SLOVAKIA SVK SVK 5237.5
Frederik D. 18 april 2017 09:52
Aan Wim

In Andorra zijn de fietsverkopen sinds jouw analyse drastisch gestegen. De plaatselijke fietsenboer heeft zijn nering thans niet meer op 800 mtr NAP maar op 1123 mtr NAP. En aldus het ANP doet het Vaticaan thans ook meer fietsaankopen. Vanochtend heeft de Curie een fietsbel gekocht voor de rollator van de Paus. En in Luxemburg is er vannacht driftig gecopuleerd door de familie Schleck. Kleine landjes die groot willen zijn. Noord-Korea voorop.
Arriere de la course 18 april 2017 10:31
Weet jij hoe die dokter heet, die naam al een tijdje niet meer gezien hier
Jacco Banaan 18 april 2017 10:40
@Wim De Craene
Alle lof over het Belgische voorjaar, maar je lijkt nu net op die Michel Wuyts en José De Cauwer van Sporza met hun overdreven pro Belgisch commentaar. In het ronde werk presteert België nog maar weinig. Meedoen voor podiumplekken in etappewedstrijden?

+ Daarbij is Gilbert in het verleden al gelinkt (2011) aan dopinggebruik door dokter Jan Mathieu, preparatie van cortisonen.
+ Van Avermaet die ervan verdacht werd verboden injecties met herstelmiddelen te hebben gekregen van sportarts Chris Mertens. De zogenaamde 'ozondokter'.
+ Tom Boonen die ook op cocaïne is betrapt.

Als je deze 3 doping gerelateerde drieman wegstreept blijft er nog maar weinig over van de Belgische euforie. Hoe groot is de plaat voor je hoofd @Wim De Craene? Wellicht dat we over een paar jaar ook een mooi dopingcasus hebben bij de buren in België.

Ik kan me dan ook goed voorstellen dat veel wielerploegen gebruik willen maken van de diensten van José Ibarguren. Vorig jaar nog actief bij OmegaPharma-Lotto, dit jaar bij OmegaPharma-QuickStep. De wielrenners verdienen de allerbeste zorg! Ook handig om een Spaanssprekende arts in de gelederen te hebben. Oh nee, toch niet, er zijn geen Spaanse wielrenners in de ploeg. Hoe dan ook, Ibarguren heeft fraaie palmares. Toch?

In 1999 werkte hij voor Lotto. Door Willy Voet werd hij een dopingdokter genoemd, maar dat was natuurlijk gelogen. Een jaar later ging hij voor Banesto werken. Een ex-wielrenner (Thomas Davy) claimde dat er in Banesto al vele jaren een gestructureerd dopingprogramma bestond, waarbij hij dacht dat iedereen er aan mee deed. In 2002 verhuisde Jose naar Lampre. Vervelend dat kort na de Tour een Lampre-camper werd doorzocht waarbij verschillende dopingmiddelen werden gevonden in een koffer van Ibarguren. Die waren natuurlijk niet voor de renners bedoeld, vertelde hij de politie. Enkele dagen eerder was de echtgenote van Rumsas (Lampre, 3e in de Tour) aangehouden met EPO, corticosteroiden e.d. in de auto. Uiteraard ook niet bedoeld voor de Lampre-ploeg, waarom zou je dat denken?

Vanaf 2004 werkte José drie jaar voor Euskaltel, waar hij talenten als Iban Mayo bijstond. Ploegleider Mauro Gianetti heeft altijd een fijn oog voor talent gehad en trok Ibarguren naar Saunier Duval. Stom toeval natuurlijk dat Piepoli en Ricco op doping werden betrapt. Daar had de Spaanse dokter niets, maar dan ook helemaal niets mee te maken.

2011 won Philippe Gilbert overal waar hij aan de start verscheen. Het hele seizoen door, vanaf Brabantse Pijl via Tour de France tot de najaarsklassiekers. Tom Boonen had een slecht seizoen in 2011. 2012 heerste Tom Boonen over het voorjaar. Hij overwoog zelfs de Amstel Gold Race te rijden, maar realiseert zich dat dit zijn geloofwaardigheid ernstig zou ondermijnen. Hij reed de eerste van de 'Ardense' klassiekers nooit eerder en je hoeft geen kenner te zijn om Tommeke als niet-klimmer te beoordelen. Gilbert had dat hele voorjaar geen overwinning behaald. Waren er grote veranderingen in voorbereiding? Niet echt, het enige is dat medische adviezen van Ibarguren verhuisden van Gilbert naar Boonen. Toeval natuurlijk

In hetzelfde jaar werd bekend dat Ibarguren door de Italiaanse justitie in staat van beschuldiging is gesteld in het kader van de Mantova affaire (Velonation). Toen keek José al over de grenzen: hij had vanuit Spanje contact met een apotheek 1600 km verderop. Zal natuurlijk over niet meer dan een paracetamolletje gaan...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/04/2017 10:46 door Jacco Banaan.
merijntje mortirolo 18 april 2017 10:46
Trolls feeding trolls: een nieuwe prikdimensie is bereikt.
Bromertà 18 april 2017 10:57
Behalve dat er geen speld tussen te krijgen is, zouden we kunnen stellen dat er een punt op dokter i gezet mag gaan worden; wonder dokter, niet dan? Dr Ferrari eindigt ermee.
Eindhovuh 18 april 2017 11:09
Die deCraene is de troll voorbij.
Jacco banaan is vooral vermoeiend in zijn frustratie over Boom.
Maar in zijn post hierboven over Ibarguren zet hij wel pijnlijk op een rijtje hoe de wegkijk cultuur bij onze wielerjournalisten gewoon blijft bestaan.
Sub Culture 18 april 2017 11:22
Ik stel enkel vast dat Ibarguren ondanks zijn uitgebreide 'strafblad' nog altijd zijn job mag uitoefenen.
Luijt 18 april 2017 11:28
Waarmee u wat precies wil zeggen? Zolang niet veroordeeld, geschorst en verbannen met strikkie er om is 't allemaal ok? De ook door AP zo aangehangen onschuldpresumptie?
Heisenberg 18 april 2017 11:31
Mooie opsomming. Ik kijk met grote frustratie (waarschijnlijk ontstaan door afgunst) naar de prestaties van Gilbert en in mindere mate Van Avermaet.

Ik vermoed zelfs dat Gilbert niet eens geblesseerd is, maar aan de kant wordt gehouden omdat z'n motor te hard gaat. Als hij woensdag de evenmin betrouwbare Valverde eraf had gesprint, zouden er te veel alarmbellen gaan rinkelen. Parijs Roubaix hetzelfde verhaal.

Dit is natuurlijk allemaal onderbuikgevoel, maar helaas gaat het niet meer weg. De AGR was een attractieve wedstrijd, maar toch was voor mij de lol er al snel af. Toen de groep met Gilbert wegreed, wist ik al dat het afgelopen was.
Sub Culture 18 april 2017 11:31
Ik ben mij er ook wel van bewust dat het niet allemaal koosjer oogt en dat zal het uiteraard wel niet zo zijn.

Maar ik stel enkel vast dat die man nog altijd zijn job aan het uitoefenen is.

Ga me dan ook niet bezondigen aan allerlei insinuaties zonder concrete aanleiding met dito bewijslast.
El Mik 18 april 2017 12:07
Jacco Banaan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook handig om een Spaanssprekende
> arts in de gelederen te hebben. Oh nee, toch niet,
> er zijn geen Spaanse wielrenners in de ploeg.

De La Cruz en Mas?
Het voormalige koninkrijk Aragon bestaat niet meer en voorlopig horen Catalunya en de Balearen nog altijd bij Spanje.

Niet dat dit de reden is om deze arts te hebben, maar ga geen simpele onjuiste feitjes noemen winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/04/2017 12:10 door El Mik.
Luijt 18 april 2017 12:16
Nou ja, Sjaak Chiquita draagt wel het een en ander aan....
Ziender Ogen 18 april 2017 12:18
Op de startlijst van de Ronde van Kroatie worden de Basken een eigen nationaliteit toegedichtwinking smiley
valse trage 18 april 2017 12:38
Precies. Gilbert is een paar jaar een sub-sub-topper geweest en dit jaar ineens degradeert hij de wielerelite tot krabbelaars. Zondag deed hij zowat de helft van het kopwerk in de kopgroep en vernedert hij Kwiatkowski in de sprint. Blij dat deze overduidelijk opgevoerde brommer aan de kant staat, want op de Muur en in Luik was het van hetzelfde geweest.
lodjan 18 april 2017 14:02
Nieuw maskeringsmiddel? drinking smiley

[www.wielerflits.nl]
Remko 18 april 2017 14:03
Ik wou dat ik Belg was (Vlaming?). Helaas behoor ik tot het inferieure Nederlandsche ras. Klote land, met sociale zekerheid en je goed lopende economie
merijntje mortirolo 18 april 2017 14:07
Jij bent al de derde Remko met een k die ik 'ken.' Of ben jij 'die' van 888?
El Chaba 18 april 2017 15:52
José Ibarguren Taus.
Hier een interessant artikel over hem: [wielerprikbord.nl]
Jacco Banaan 18 april 2017 16:00
@El Chaba
Dat is inderdaad een interessant artikel. Patrick Lefevere deel ik in de categorie Hormoon Han Vaanhold, alleen met het verschil dat bij Hormoon Han Vaanhold renners letterlijk de pijp uit zijn gegaan.
Sub Culture 18 april 2017 18:35
Gilbert ook out voor de Giro.
Jammer.
diravi 18 april 2017 19:42
Alle insinuaties kunnen met de vuilkar mee.
Slimmerd 18 april 2017 20:08
Prima, hebben Jungels en Gaviria geen last van een zonderling
Blueprint 18 april 2017 20:46
Zou Jungels nou 13e worden i.p.v. 14e?
Snorfietser 18 april 2017 21:53
Eens dat hij de favoriet zou zijn geweest, maar met zekerheid winnen lijkt me toch wat overdreven. Een overwinning morgen van Valverde lijkt mij een stuk zekerder, echter kan hij ook iets tegenkomen. Een tweede plaats voor Martin durf ik daarentegen wel te garanderen winking smiley
Eindhovuh 18 april 2017 22:26
Al reed die wel een sterke Agr.
cyclingfreakske 18 april 2017 23:42
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat betreft Lefevere: ja en nee. Gilbert heeft een
> contract getekend met een (relatief) laag
> basissalaris maar wel met hoge winstpremies voor
> het winnen van (grote) koersen, dus Lefevere zal
> nu flink in de buidel moeten tasten.


Lefevere heeft dat al op voorhand in zijn bod ingecalculeerd. ga er maar van uit dat hij met vrijwel zekerheid wist dat Phil in zijn team weer richting oud niveau zou rijden. Lefevere gaat echt niet in zichzelf vloeken.... bovendien is het premiestelsel in overleg met de sponsors, die zowieso hun goedkeuring moeten geven eer er over premies gesproken is. En die investering verdient zich reeds terug, want Phil is opnieuw immens populair aan het worden en dat betekent veel return.

Wat hij nu al deed, was gewoon het bewijs dat het er de andere jaren ook inzat maar bij BMC nog steeds niet genoeg samenhorigheid was, teveel komannen met teveel eigen belangen. En dat ging bij Phil wringen omdat hij op puur sportief vlak eerder achteruit ging dan vooruit zoals bij Lotto.
Slimmerd 19 april 2017 01:24
Gewoon wederom top-10
El Chaba 19 april 2017 10:49
jan wauters 19 april 2017 10:51
Wat een gefrustreerde reacties lees ik hier. Alle succes is toe te wijden aan doping. In de ronde van Vlaanderen kreeg GIlbert een serieuze inzinking de laatste tien kilometer, waarschijnlijk zou hij ingehaald zijn geweest als Sagan en co niet gevallen zouden zijn. De vergelijking met Floyd Landis gaat helemaal niet op. We leven nu toch in een andere wereld als toen. Ik beweer niet dat er geen doping meer wordt genomen maar ik denk dat de wielersport nu toch veel cleaner is als 10 jaar geleden! Al het Belgische succes toeschrijven aan doping is onzin. De Belgen zijn altijd al goed geweest in de klassiekers. De Nederlanders hebben nu een sterke generatie ronde renners, moeten we daar nu ook over doping praten? De Nederlanders hebben ook een mooi verleden op vlak van doping, remember Rabo bank!
Ziender Ogen 19 april 2017 13:20
jan wauters Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een gefrustreerde reacties lees ik hier. Alle
> succes is toe te wijden aan doping.......
We leven nu toch in een andere wereld als
> toen. Ik beweer niet dat er geen doping meer wordt
> genomen maar ik denk dat de wielersport nu toch
> veel cleaner is als 10 jaar geleden! Al het
> Belgische succes toeschrijven aan doping is onzin.
> De Belgen zijn altijd al goed geweest in de
> klassiekers. De Nederlanders hebben nu een sterke
> generatie ronde renners, moeten we daar nu ook
> over doping praten?

Zeker en vergeet niet dat dat de enige manier is om af te dwingen dat ze niet als gedrogeerde zombies rondfietsen!

Veel kijkers zijn nog steeds gefrustreerd dat ze jaren lang gegijzeld zijn door liegers en bedriegers.
Dat slijt langzaam en oprispingen van achterdocht komen zo nu en dan tevoorschijn.
Zeker als 1 ploeg zo'n beetje alles wint wat het wil winnen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen