Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Anna: Who the fuck is Valverde

Gepost door rustdag 
rustdag 24 april 2017 07:41

Anna van der Breggen wint de Gold Race





Anna van der Breggen wint de Waalse Pijl




Anna van der Breggen wint Luik-Bastenaken-Luik
Noot 24 april 2017 08:17
Waarom zijn damesraces zo kort? Ze zouden toch op z'n minst even lang op de fiets kunnen zitten als de heren? Nu is dat vaak iets meer dan de helft.
Sub Culture 24 april 2017 08:23
Luie teven zijn het.
En dan maar klagen over te weinig media-aandacht en karig loon.
Curzio 24 april 2017 08:50
Knappe prestaties van Van der Breggen. Toch spraken overwinningen van Marianne Vos me vaak iets meer aan.
Blueprint 24 april 2017 09:13
Nogal een solitair type, aan de foto's te zien.
Eindhovuh 24 april 2017 09:30
Ligt het aan mij of heb je in het dameswielrennen vaker een alleenheerser dan bij de heren?

Wel erg knappe prestatie.
Orakel 24 april 2017 10:49
Damessporten zijn vaak wat minder ver ontwikkeld, wat er toe leidt dat er sneller iemand met kop en schouders bovenuit steekt.
Beetje zoals schaatsen en veldrijden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2017 10:49 door Orakel.
Bromertà 24 april 2017 10:52
Nooit geweten dat Sven Kramer een meisje was.
Sticky Bottle 24 april 2017 10:58
50% afstand echter maar en 10% prijzengeld van de mannen
Ziender Ogen 24 april 2017 11:18
Het is natuurlijk makkelijker domineren als er zo weinig beoefenaars zijn.
Ziender Ogen 24 april 2017 11:21
Sticky Bottle Schreef:
-------------------------------------------------------
> 50% afstand echter maar en 10% prijzengeld van de
> mannen


Men zegt toch altijd dat lengte er niet toe doet...

...en dat de renners zelf de wedstrijd zwaar maken.
Proost! 24 april 2017 11:21
Ja, natuurlijk. Net als bij de 100 m hardlopen dus.
merijntje mortirolo 24 april 2017 12:02
Sommige hier menen zich meer te kunnen permitteren dan anderen.
Qua abjecte vuilbekkerij dan.
merijntje mortirolo 24 april 2017 12:03
tZou overigens moete zij: "Sommige hier mene zich meer te kunne permittere dan andere."
Hoentie 24 april 2017 13:31
Iets zegt me dat Sub hier gewoon lekker zit te provoceren.
Horsie is back 24 april 2017 13:31
Horsie mag dan een paard zijn, maar hij krijgt uit een aantal reacties stellig de indruk, dat deze prikkers nog maar zelden een vrouw hebben gezien.

Algemeen kan gesteld worden, dat het lagere prestatievermogen van vrouwen samenhangt met hun vetpercentage (Marianne Vos was in de tijd, dat ze nagenoeg onverslaanbaar was, niet voor niks zo dun), hun kleinere spiermassa en minder krachtige spieren. Kleiner hart, minder bloedvolume.
De Bromertà norm van 6,4w/kg voor mannen is voor vrouwen dus 5,7w/kg. De tijd voor de Alpe d'Huez beklimming zit daarom ook in dezelfde verhouding.

Geen vrouw in het peloton kan zo'n hoog wattage per kilogram lichaamsgewicht trappen als Anna van der Breggen, kopt vanochtend de VK.
Meer dan de omineuze 6,63w/kg van Marianne Vos van weleer?

Dan Proost! Horsie dacht toch wel, dat er geen sportnummer zoveel beoefenaars kent, als juist de 100m.
Kijk al ben je de 100 gepasseerd, dan doe je de 100m toch binnen de halve minuut, al zal dat beslist niet gelden voor alle nog ter been zijnde centenarians.
No pun intended.

Met dank aan Het geheim van Wielrennen.
Hoentie 24 april 2017 13:47
Anna is een geweldige atlete, alle lof voor haar. Dameswielrennen is al lang niet meer zo'n ondergeschoven cq. in de kinderschoenen staande sport als tijdens de hoogtijdagen van van Moorsel. Het damespeloton is niet alleen groter, maar ook diverser dan marginale folklore zoals veldrijden of schaatsen.

Ook ik vind het jammer dat dameskoersen niet wat langer zijn - ik denk dat de dames prima koersen van 200 kilometer aankunnen, mits daarop wordt getraind. Overigens vind ik ook dat de herenkoersen best wat korter kunnen - met uitzondering van enkele klassiekers natuurlijk die van mij best wat langer mogen zijn.

Ik heb menige keer met enkele topdames in hetzelfde peloton mogen rijden, toen ik nog actief fietste. Loes Gunnewijk, Loes Markerink, Kirsten Wild, Marijn de Vries. Ze reden gewoon met de elite mannen mee, om niet te zeggen dat ze in de finales vaker dan eens goede elites eraf reden.

Er wordt hier altijd gezegd dat vrouwen 'gemiddeld' minder sterk etc zijn dan mannen, maar volgens mij realiseren maar weinig mensen wat dat daadwerkelijk betekent.
Als je praat over gemiddelden (of andere centrummaten) dan spreek je van een verdeling. Als je steekproef groot genoeg is, zijn de fysieke vermogens, laten we het houden op maximaal vermogen per kilo lichaamsgewicht bij goede training, normaal verdeeld voor zowel mannen als vrouwen. Je kunt dan twee krommes van Gauss tekenen, met een gemiddelde voor mannen dat gemiddeld hoger zal liggen dan voor vrouwen. De helft van de mannen scoort minder dan het gemiddelde, de helft van de vrouwen scoort meer dan het gemiddelde.

Die twee krommes liggen dus gedeeltelijk over elkaar heen.



Even afgezien van waar die waardes precies liggen, en hoe ver die gemiddelde van elkaar af liggen, en hoe groot de verschillende standaarddeviaties zullen zijn, kun je dus stellen dat sterke vrouwen bij gelijke training beter zullen presteren dan zwakkere mannen.

Of de kans op ouliers groter is bij vrouwen dan bij mannen weet ik niet, al zou ik me iets kunnen voorstellen bij de XXY discussie waarbij sommige vrouwen van nature een hoger testosterongehalte hebben dan andere vrouwen. Ze maken dan makkelijker spiermassa aan, en dat lijkt me vooral bij krachtsporten (sprinten, gewichtheffen enz) een groot voordeel.
Vlijm 24 april 2017 14:56
De dames wedstrijden hebben een maximale afstand, de heren niet.
Om de eenvoudige rede: de heren kunnen een sanitaire stop inlassen en de dames niet.
merijntje mortirolo 24 april 2017 15:03
Walnoot 24 april 2017 15:09
Vrouwen kunnen toch ook gewoon een koersbroek onderzeiken?
Jacco Banaan 24 april 2017 16:39
Niveau van de vrouwen is vergelijkbaar met dat van de Nieuwelingen-heren. Stelt niet zoveel voor.
Paar jaar geleden heeft Marianne Vos mee gedaan aan de Curaçao race. Deden toen ook profrenners mee.
Terpstra die zich werkelijk al anderhalve week lang al stomdronken had gezopen won daar.
Marianne Vos die ook tijdens deze vakantie weer wederom extreem voor haar sport levende werd eenvoudig losgereden door Terpstra op de Julianabrug
Eindhovuh 24 april 2017 16:48
Dat laatste voorbeeld is denk ik wel de definitieve beslissing in dit debat. Hier komt niemand inhoudelijk nog overheen.
rustdag 24 april 2017 17:27
Sorry Anna en alle andere dames. Neem het die boeren hier maar niet kwalijk, hun oogst is vast mislukt.
Orakel 24 april 2017 17:32
Respect voor de prestaties geleverd door de vrouwen, wordt vaak verward met de feitelijke constateringen dat de top smaller is en het niveau lager. Van Der Breggen is momenteel de beste en het is aan de andere vrouwen om het haar moeilijk(er) te maken.
Snorfietser 24 april 2017 19:26
Kijk eens naar de gemiddelde snelheid in een tijdrit. Natuurlijk rijden mannen een stuk harder, maar een nieuweling houdt dat echt niet bij.
bakfiets 24 april 2017 19:42
in de voorjaarskoersen bij de mol of bij sloten rijden de betere dames prima mee tussen de elite mannen, zeker hoger niveau dan nieuweling. Eerder junioren of amateur.
Horsie is back 24 april 2017 19:49
WK Baan Hong Kong 200 m kwalificatie

Mannen: 1 t/m 33: nr. 33 rijdt 10,452 s.
Nr. 1 bij de vrouwen, echter "maar" 10,724s.

Of denk je, dat Dafne in de samenvatting van de 100 m kwalificatie van een groot sprint toernooi (M+V) ook ergens tussen de mannen figureert.
Ja, op de OS zou nog kunnen, als er exotische deelnemers zijn.

Ergo: Gauss rijdt een kromme schaats. smiling smiley
Meneer 60% 25 april 2017 12:19
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> WK Baan Hong Kong 200 m kwalificatie
>
> Mannen: 1 t/m 33: nr. 33 rijdt 10,452 s.
> Nr. 1 bij de vrouwen, echter "maar" 10,724s.
>
> Of denk je, dat Dafne in de samenvatting van de
> 100 m kwalificatie van een groot sprint toernooi
> (M+V) ook ergens tussen de mannen figureert.
> Ja, op de OS zou nog kunnen, als er exotische
> deelnemers zijn.
>
> Ergo: Gauss rijdt een kromme schaats. smiling smiley

Vrouwen zijn in duursport relatief beter dan op sprintonderdelen. De 2:17 van Ketany gezien, zondag, Horsie? Dat was toch wel indrukwekkend. Veel te snel starten en de schade in de tweede helft (helemaal solo) toch beperken... dat heb ik mannen nog niet vaak zien doen op de marathon.

Dat mannen beduidend beter zijn op de marathon is evident. In elke sport. Dus ook wielrennen. Tuurlijk,Van der Breggen zou tussen de mannen elites vrij snel gelost worden. En natuurlijk is Terspstra ook met kater nog veel beter dan Vos. Zoals tennisser Karsten Braasch, die toen rond plek 250 op de wereldranglijst stond, ooit met 6-1 van Venus Williams won, toen een sigaretje ging roken, en daarna met 6-2 van Serena. Zonder echt voluit te gaan.

Maakt dat vrouwensport minder belangrijk? Nee. Zij kunnen niets doen aan dat verschil in o.a. kracht. Minder aantrekkelijk? Misschien, dat is voor ieder voor zich om uit te maken.

Dat bij vrouwenwielrennen dezelfde renster vaker wint omdat de top smaller is, spreekt ook voor zich. Maar dat betekent niet dat de toppers daarom ook minder goed zijn. Ik vind nog steeds dat de Vos van drie, vier jaar gelden heel goed te vergelijken is met Sagan in zijn beste dagen.

Wat dat betreft is vrouwenwielrennen zoals mannenwielrennen een jaar of vijftig geleden. Toen was het ook mogelijk dat een Tour de France winnaar ook de RVV en LBL won. Maar als je ziet waar het vrouwenwielrennen vandaan komt, dan is er al heel veel winst geboekt. De toppers zijn echte toppers.
Horsie is back 25 april 2017 20:56
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vrouwen zijn in duursport relatief beter dan op sprintonderdelen.
Vetverbranding wordt toenemend belangrijker.

De 2:17 van Ketany gezien,zondag, Horsie? Dat was toch wel indrukwekkend.
> Veel te snel starten en de schade in de tweede helft (helemaal solo) toch beperken... dat heb ik mannen nog niet vaak zien doen op de marathon.
De start van 5 km vooral was enorm snel (pace 6 min. onder eindtijd); daarna werd er gerekend op elk tussen punt steeds langzamer gelopen.
Wel onorthodox, maar m.i. niet zo heel bijzonder. Horsie wijt dit aan het bestaan van powermeters voor hardlopers. grinning smiley

>
> Wat dat betreft is vrouwenwielrennen zoals mannenwielrennen een jaar of vijftig geleden.
Mag toch hopen dat ze ietsiepietsie verder zijn.
El Chaba 26 april 2017 13:28
Mooi gesproken! thumbs up
Horsie is back 26 april 2017 19:26
Mary Keitany had inderdaad een supersnelle start met een 5 km tijd van 15:31, maar daarna nam ze praktisch elke volgende kilometer gas terug.
Ze verloor t.o.v. haar 5 km tijd daaropvolgend voor elke 5 km respectievelijk 15, 27, 39, 47, 51, 63 en 88 seconden.
Overigens, aangezien we niet op een atletiekbaan lopen zullen er ook verschillen ontstaan door parkoersverschillen. Snelle start is ook typisch voor Londen.
Ook al liep Keitany een zogenaamd women's only wereldrecord, de suggestie, die @Meneer 60% ons in deze passage voorschotelt is behoorlijk stroperig en op zijn Engels far fetched.

Horsie vindt verder, dat de beste Marianne Vos beter is (nu was) dan de beste Peter Sagan. smiling smiley

Apropos 50 jaar geleden. "Get the hell out of my race and give me those numbers"
Kathrine Switzer liep in 1967 clandestien mee in de Marathon van Boston en werd hardhandig bejegend. Dit jaar liep ze als 70-jarige mee.

In analogie is je opmerking over het vrouwen wielrennen natuurlijk gewoon raar.
Andere Peter 26 april 2017 22:14
Ze verloor t.o.v. haar 5 km tijd daaropvolgend voor elke 5 km respectievelijk 15, 27, 39, 47, 51, 63 en 88 seconden.

Steeds een seconde of 12 méér verliezen is óók een vorm van heel stabiel verval.

0 - 12 - 24 - 36 - 48 - 60 - 72 - 84
0 - 15 - 27 - 39 - 47 - 51 - 63 - 88
Horsie is back 27 april 2017 00:28
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ze verloor t.o.v. haar 5 km tijd daaropvolgend
> voor elke 5 km respectievelijk 15, 27, 39, 47, 51,
> 63 en 88 seconden.

>
> Steeds een seconde of 12 méér verliezen is óók
> een vorm van heel stabiel verval.
>
> 0 - 12 - 24 - 36 - 48 - 60 - 72 - 84
> 0 - 15 - 27 - 39 - 47 - 51 - 63 - 88

Een pace van 6 minuten (2h10:57) onder de latere eindtijd (2h17:01) willen handhaven is natuurlijk gekkenwerk.
Naar verluidt verloor Keitany door deze vorm van pacing 45 tot 60 seconden op haar eindtijd.
Overigens zaten de mannen na 5 km qua pace al dik onder de marathon in 2 uur en verloren eveneens zo'n 6 minuten op de eindtijd.
Dus mannen en vrouwen waren in dit opzicht dus ongeveer gelijk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen