Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sky in Giro

Gepost door Slimmerd 
Slimmerd 28 april 2017 12:29
Sky lijkt alles op de klassementsambities van Thomas en Landa te zetten in deze Giro. Zelfs Viviani is niet opgenomen in de definitieve selectie. Deze bestaat naast de twee kopmannen uit Deignan, Elissonde, Seb. Henao, Puccio, Golas, Kiryienka en Rosa.

Vrees dat we met deze ploeg wel weer eens een eentonig beeld in de bergen kunnen gaan krijgen, maar laten we hopen op de aanvaller van een Yates, Quintana, Pinot, Dumoulin, Nibali.
Verder benieuwd naar Thomas in het echte hooggebergte!
Brieske 28 april 2017 12:57
Ik ben niet onder de indruk.

Groet
Cyclad 28 april 2017 13:11
Ik wel. Thomas en Landa kunnen weleens heel goed gaan presteren. Toegegeven, bij beide renners kan het ook zomaar niets worden.
Vooral met Diego Rosa hebben ze ook een zeer sterke adjudant.
Ik schat de kansen van Thomas iets hoger in, vooral omdat zijn vorm beter lijkt dan de vorm van Landa.
Bummetje 28 april 2017 13:57
Voor Sky is dit een B-team, maar toch zal het in de breedte waarschijnlijk het sterkste team van de Giro zijn. Hoewel Movistar de selectie nog niet bekend heeft gemaakt en Quintana vermoedelijk toch ook niet slecht zal willen omringen.

Maargoed, met alleen een sterk team in de breedte win je geen ronde. Landa heeft sinds zijn supergiro 2 jaar terug niet kunnen bevestigen en Thomas heeft ook nog nooit bewezen drie weken door te komen zonder slechte dag. En zo zou het sterke Sky na drie weken zomaar naar huis kunnen gaan met slechts één schamele achterin-de-top-10-notering.
Jacco Banaan 28 april 2017 15:27
Verwacht eerder meer van Henao. Die heeft de afgelopen maanden bijna in iedere koers top 10 gereden. Dat kan weleen de grote dark horse worden in de Giro.
Walnoot 28 april 2017 15:32
Dit is die andere Henao. Sergio Henao was natuurlijk direct een van de kopmannen geweest als hij op de startlijst had gestaan.
Pyama 28 april 2017 15:32
Pyama 28 april 2017 15:34
Landa liet zich overigens al goed zien in Trentino. Na de eerste tijdrit zal Thomas wel eerste man van zakt zijn maar in de bergen zal dat snel omdraaien. Landa vorig jaar ook al goed in de TT vlak voor de beruchte BBQ.
Slimmerd 28 april 2017 15:36
Tsja, elke commentaar is overbodig, maar toch ook weer te dom om niet te reageren. Jacco, wanneer ga je je eens bezig houden met koersen ipv al je Gesink-bashen?
MarcoV 28 april 2017 15:44
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Landa liet zich overigens al goed zien in
> Trentino. Na de eerste tijdrit zal Thomas wel
> eerste man van zakt zijn maar in de bergen zal dat
> snel omdraaien. Landa vorig jaar ook al goed in de
> TT vlak voor de beruchte BBQ.

ja bij jouw Basken ligt het natuurlijk nooit aan hun eigen beperkingen, maar aan vergiftiging door de niet-Basken ...

ben meer benieuwd naar Thomas, het ultieme Sky-project, van achtervolger tot klimmer (bij Wiggins was dat proces al voor Sky ingezet)
Pyama 28 april 2017 15:53
Wat is je punt precies Marco? Ik hou niet van Sky. Ook niet van Basken bij Sly. Jij vond de tijdrit van Landa vorig jaar niet heel goed? Of ben je nog verdrietig over de boze sneeuwmuur? Bij jouw Kruijswijk ligt het natuurlijk nooit aan zijn gebrek aan stuurmanskunst maar aan vervelende obstakels op de weg en Nibali.

In Catalonië zakte Thomas er flink door dus voorlopig zeer verstandig om op twee paarden te wedden.
Orakel 28 april 2017 16:27
Landa is al jarenlang 'een grote belofte' iemand die bergop onnavolgbaar is 'mits hij zijn topvorm heeft'.
Ook dit jaar weer een groot vraagteken. Viviani geeft aan dat nr. 1 in de pikorde Thomas is.
Laat ik er van uitgaan dat Sky zicht heeft op de vorm en wattages en dat Landa gewoon een meesterknecht a la Poels zal zijn deze Giro.
JW 28 april 2017 19:39
Van Yates, Pinot, Dumoulin en Nibali mag je m.i. aanvalswerk verwachten, van Quintana lijkt me dat wat minder waarschijnlijk.
Daarnaast hoop ik toch dat ook Kruijswijk bij de aanvallers zal zitten.
Bromertà 28 april 2017 20:03
noem aanvallen helemaal van verwacht niet tja ook Mollema niets Ik ach
El Chaba 28 april 2017 20:40
Best aardig die Skyploeg in deze Giro maar niet te vergelijken met de bizar sterke Tourploeg.
Gezien de uitdagers verwacht ik zeker geen Sky dominantie in deze Giro..
MarcoV 28 april 2017 21:27
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat is je punt precies Marco? Ik hou niet van Sky.
> Ook niet van Basken bij Sly. Jij vond de tijdrit
> van Landa vorig jaar niet heel goed? Of ben je nog
> verdrietig over de boze sneeuwmuur? Bij jouw
> Kruijswijk ligt het natuurlijk nooit aan zijn
> gebrek aan stuurmanskunst maar aan vervelende
> obstakels op de weg en Nibali.

Kruijswijk is niet van mij allereerst, en ondanks z'n nogal dure fout in de afdaling zag ik hem wel imponeren in de Giro.
Landa reed vorig jaar een aardige tijdrit, 20e, wel achter bv. Nibali, nadat hij overigens bergop allesbehalve imponeerde in begin die Giro (zie rit 6). Maar blijkbaar is dat nog een referentie waard. Oh. Nu nog een keer een referentie van een 20e plaats van een niet-Bask, en je verhaal klopt als een bus.
Blueprint 28 april 2017 21:59
Als Thomas zijn status als kopman waarmaakt, moet ik nog zien hoeveel renners kunnen volgen wanneer Rosa en Landa op kop gaan rijden.
El Mik 28 april 2017 22:18
Ik vraag me af hoe sterk die Tourploeg van Sky gaat zijn als Poels niet 100% is of zelfs niet zal starten.
Thomas/Landa zullen na de Giro ook niet 100% zijn als ze meedoen, blijven over Henao en Nieve als beste knechten en daarna ehm.. Kwiatkowski?
Blueprint 28 april 2017 22:20
Misschien kunnen ze Intxausti nog tijdig reanimeren?
JW 28 april 2017 23:03
Dat Sky met deze "B-ploeg" waarschijnlijk een dominante rol zal gaan spelen in het eerste deel van deze Giro lijkt me geen boude stelling.
Dat ze dat tot het einde vol zullen kunnen houden moet ik eerst nog zien gebeuren. Ik geloof er niet in.
Vooral omdat het de Giro is en niet de Tour.
Zeker in 2017 is de Italiaanse ronde een stuk zwaarder dan de Franse.
Bovendien kunnen Thomas en Landa niet tippen aan Froome.
Dat zal ook de concurrenten eerder uitnodigen om voor de aanval te durven kiezen.

En bij die concurrenten zitten naar mijn idee voldoende renners die die uitdaging aandurven.
Curzio 29 april 2017 09:22
Het begrip co-kopmanschap is blijkbaar voor velen niet overtuigend. Terwijl dat toch in alle communicatie van Sky valt terug te zien. Ik verwacht dan ook niet dat Landa veel op kop zal rijden. Veel waarschijnlijker is dat hij relatief vroeg zal moeten/mogen aanvallen, terwijl Thomas zal proberen te volgen in de groep. Dus misschien krijgen we wel een andere tactiek te zien dan we van Sky gewend zijn.
PVW 29 april 2017 09:29
Ik zie een scenario voor me waarin Thomas de eerste 10 dagen lijkt te vliegen. Dan stort ie in. Ze laten Rosa op.m wachten. De dag er na valt Landa weg. Rosa blijkt in het vervolg de sterkste Sky maar meer dan 7e zit er niet meer in.
Orakel 29 april 2017 10:34
@ Curzio
Viviani spreekt in een interview over een 100% kopmanschap van Thomas.

"It’s a special Giro and the Ciclamino points jersey is back for the sprinters. It’s the 100th edition and it’s a special one to miss. This is the team’s decision and we’ll go 100 per cent for Thomas. After the Tour of the Alps he’s really confident of winning or being on the podium. I hope to see them on the front for the Giro.”
Curzio 29 april 2017 12:54
Je citeert het commentaar van een renner die zelf geen Giro gaat rijden.

Brailsford is duidelijk genoeg: [www.velonews.com]
JuanPe 01 mei 2017 01:22
a



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/12/2017 21:16 door JuanPe.
Miquel1983 06 mei 2017 09:17
Rosa wat mij betreft de sterkste van de ploeg. Die kent zijn eigen krachten niet. Maar ik denk niet dat hij mentaal het kopmanschap aan kan. Dat zagen we eerder al bij Astana. Thomas als klassementsrenner over 3 weken geloof ik niet zo in. Landa was 2 jaar geleden de revelatie, maar vorig jaar vond ik hem zwak rijden in de Dauphine en de Tour. Sky zal natuurlijk wel weer op kop gaan rijden, maar echt potten gaan ze volgens mij niet breken, behalve dan misschien een of enkele etappe-overwinningen van Rosa nadat de kopmannen gefaald hebben.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen