Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tinkov overweegt een bonus van 250.000 euro voor Froome, Nibali, Contador en Quintana als ze in alle grote ronden starten

Gepost door lodjan 
lodjan 07 oktober 2014 07:55
Oleg Tinkov zou heel graag zien dat de Spanjaard Alberto Contador, de Brit Chris Froome, de Italiaan Vincenzo Nibali en de Colombiaan Nairo Quintana in 2015 de drie grote rondes rijden. De Russische zakenman, eigenaar van het wielerteam Tinkoff-Saxo, heeft daar 1 miljoen euro voor over.

Eerder riep Tinkov de wielertoppers via Twitter al op om in elke grote ronde de degens te kruisen. Nu wil hij het ook financieel interessant maken. ‘Als Quintana, Froome, Nibali en Contador alle vier akkoord gaan om de drie grote rondes te rijden, denk ik wel dat Tinkoff Bank een miljoentje vrij kan maken. Ze krijgen dan elk 250.000 euro. Dat is toch een mooi extraatje. Ik vind het een goed idee’, lanceerde Tinkov maandag zijn Grand Tour Triple Challenge. Hij deed dat in Milaan, waar de 98e editie van de Giro voorgesteld werd.

Alberto Contador, kopman van Tinkovs wielerteam, won vorige maand de Vuelta en liet maandag in Milaan weten in 2015 voor Giro en Tour te willen gaan. ‘Het is goed dat Alberto de Giro en de Tour rijdt’, zei Tinkov daarover. ‘Maar ik vind echt dat de beste renners van de wereld ze alle drie moeten rijden.’



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/10/2014 07:56 door lodjan.
Brieske 07 oktober 2014 08:01
Hihi, wat een malloot.
Gister ook weer op Twitter, iets over dopegebruikers anno 2014 dat het belachelijk is ofzo.
Antwoord iemand daarop dat hij dan ook zijn halve team kan ontslaan, waarop hij antwoord dat hij dat geen probleem zou vinden...

Groet
lodjan 07 oktober 2014 08:02
Tja, als Froome ook in de Giro start, wordt de kans op Tourwinst voor Contador groter.

Ik zou het overigens ook wel leuk vinden wanneer ze alle vier in alle grote ronden starten. Ik maak er voor ieder 250.001 euro van.

Maar dan zullen bv Froome en Quintana wel zo slim zijn om bv de Giro als training te rijden, de Tour voor een klassement en de Vuelta voor ritsucces.
predator 07 oktober 2014 09:06
Op zich een belachelijk voorstel, zie argumentatie Lodjan, maar wat wel opmerkelijk is dat je nooit alle sterke ronderenners in één ronde ziet. Maar ik zou ook niet weten hoe dat op te lossen is.
Izoard 07 oktober 2014 09:13
Teruggaan naar 1 of 2 grote ronden.
El Mik 07 oktober 2014 09:25
predator Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op zich een belachelijk voorstel, zie argumentatie
> Lodjan, maar wat wel opmerkelijk is dat je nooit
> alle sterke ronderenners in één ronde ziet. Maar
> ik zou ook niet weten hoe dat op te lossen is.

Waarom zou je het willen oplossen.. liever drie leuke grote rondes dan één.

edit. niet dat een grote ronde met alle toppers per definitie leuker zou zijn, de Tour de Froome was vorig jaar ook geen zak aan



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/10/2014 09:26 door El Mik.
Walnoot 07 oktober 2014 09:35
Jaja, daar gaan Froome en Nibali het zeker wel voor doen, een kleine 13e maand. Tuurlijk jong.
lodjan 07 oktober 2014 09:36
Dan leg jij er ook wat bij Walnoot.
Walnoot 07 oktober 2014 09:40
Kusje van mijn buurvrouw voor alle vier?
lodjan 07 oktober 2014 10:36
Ik ken jouw buurvrouw niet, maar dat lijkt me niet voldoende: ze worden het hele jaar door al platgezoend door de knapste rondemissen.
JW 07 oktober 2014 10:43
Ik vind het een belachelijk voorstel.

Los daarvan vraag ik me af of het wielrennen er leuker van wordt als elke ronde door dezelfde renners zou worden gedomineerd.
Meneer 60% 07 oktober 2014 11:02
Dan moet Tinkov niet kinderachtig doen en 2 of 3 miljoen neerleggen voor de rijder die over de drie rondes, eindklassering opgeteld, het best presteert. Winner takes all.
Dit is natuurlijk niets. Dan rijdt Froome de Giro als training. 69-ste op twee uur achterstand. Krijgt hij dan die kwart miljoen?
Walnoot 07 oktober 2014 11:03
Tja, kan natuurlijk niet zomaar een beurt van mijn buurvrouw beloven...
Robert Koopman 07 oktober 2014 11:07
Ik vind het wel een goed idee van die Tinkov.
En 250K de man extra voor deze 4 renners is toch een leuke beloning.
En wie wil de grootste renners nu niet tegen elkaar zien fietsen.
De winnaar van deze strijd geniet meer aanzien dan de winnaar van het WT klassement lijkt mij.
lodjan 07 oktober 2014 11:24
Eens met Riss. Met dit idee is best wat leuks te doen: een klassementje over de 3 grote ronden, waarbij de Tour zwaarder telt. Je hoeft ze dan niet alle drie te rijden, maar je krijgt wel bonuspunten wanneer je ze alle drie uitrijdt.

Wie zou dit klassement over 2014 hebben gewonnen? Ik denk winnaar van de Worldtour: Valverde.

1. Valverde
2. Aru,
3. Nibali
4. Contador en Quintana,
6. Peraud,
7. Froome en Uran
9. Pinot.
10 Rolland
Linkebal 07 oktober 2014 12:13
Tinkov is een clown en die moet je niet serieus nemen. Reageren op dit soort onzin maakt hem alleen maar groter.
Robert Koopman 07 oktober 2014 12:32
Clown of niet, zonder hem toch een PT team minder.
Eazster 07 oktober 2014 14:53
De beste 4 renners in elke ronde tegen elkaar strijden of toch rijke verwende mensen die niet altijd krijgen wat ze willen .hmmmmm optie 2 is ook wel ok.
Quarantanove 07 oktober 2014 20:36
Dan wordt er in ieder geval 1 miljoen Euro extra in het profwielrennen gestopt.
Kunnen andere renners proberen ook wat uit die pot mee te eten door hand en span diensten voor die vier te leveren.
Of die vier gooien het samen op een akkoordje.
predator 07 oktober 2014 21:50
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> predator Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Op zich een belachelijk voorstel, zie
> argumentatie
> > Lodjan, maar wat wel opmerkelijk is dat je
> nooit
> > alle sterke ronderenners in één ronde ziet.
> Maar
> > ik zou ook niet weten hoe dat op te lossen is.
>
> Waarom zou je het willen oplossen.. liever drie
> leuke grote rondes dan één.
>
> edit. niet dat een grote ronde met alle toppers
> per definitie leuker zou zijn, de Tour de Froome
> was vorig jaar ook geen zak aan

Daar deed Nibali toch niet aan mee?
El Mik 08 oktober 2014 01:05
Met Nibali was dat ook geen spannende Tour geworden, ik schaal hem een heel stuk lager in dan de andere drie (eigenlijk schaal ik Contador en Quintana zelfs al stuk lager in dan een Froome in topvorm).
veluweracer 09 oktober 2014 12:48
Een gek om van te houden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen