Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Giro d'Italia 2017 (2.UWT), etappe 19

Gepost door El Chaba 
El Chaba 25 mei 2017 17:58
Giro d'Italia 2017 (2.UWT), etappe 19
El Chaba 25 mei 2017 17:59




Giro d'Italia 2017 (2.UWT), etappe 19: San Candido/Innichen - Piancavallo (191,0 km)

Hup Tom Dumoulin..!

Kaartje:





Profiel:





De beklimmingen:

2:30-12:33 | km –13,9/177,1 | Cat. 3: Passo Monte Croce Comelico/Kreuzbergpass (7,9 km à 4,3%, max. 8%)
14:43-15:02 | km 104,7/–86,3 | Cat. 2: Sella Chianzutan (11,7 km à 5,6%, max. 10%)
16:57-17:35 | km 191,0/––0,0 | Cat. 1: Piancavallo (15,4 km à 7,3%, max. 14%)









Profiel laatste kms:








Zou het dan eindelijk?

Top 10 AK na etappe 18:

1 NED DUMOULIN Tom TEAM SUNWEB 80h 0’ 48” 0’ 00”
2 COL QUINTANA Nairo MOVISTAR TEAM 80h 01’ 19” 0’ 31”
3 ITA NIBALI Vincenzo BAHRAIN - MERIDA 80h 02’ 00” 01’ 12”
4 FRA PINOT Thibaut FDJ 80h 02’ 24” 01’ 36”
5 RUS ZAKARIN Ilnur TEAM KATUSHA ALPECIN 80h 02’ 46” 01’ 58”
6 ITA POZZOVIVO Domenico AG2R LA MONDIALE 80h 02’ 55” 02’ 07”
7 NED MOLLEMA Bauke TREK - SEGAFREDO 80h 04’ 05” 03’ 17”
8 NED KRUIJSWIJK Steven TEAM LOTTO NL - JUMBO 80h 06’ 36” 05’ 48”
9 GBR YATES Adam ORICA - SCOTT 80h 07’ 54” 07’ 06”
10 LUX JUNGELS Bob QUICK-STEP FLOORS 80h 08’ 22” 07’ 34”

Start: 12.00 uur.
Finish: rond 17.15 uur.
Curzio 25 mei 2017 18:38
Hier voor de zekerheid toch maar een mannetje als Preidler of Haga vooruitsturen door Sunweb zou ik zeggen. Of allebei. Lekke band of sanitaire noodstop daar halverwege kan dodelijk zijn.
Orakel 25 mei 2017 19:58
Dit is gewoon een heuveletappes. Tom's sterke terrein. Zou Landa wéér aanvallen, of wachten op zaterdag?
Carlos Danger 25 mei 2017 20:19
Arme Hollandse Tom wordt hier vakkundig in het Italiaans-Columbiaans coke-maffia pak gestoken.
Eddy Veen 25 mei 2017 20:36
Dumoulin moet nooit meer stoppen als Quintana of Nibali pech krijgt. Vandaag is gebleken dat hij er niets mee wint. Met Mollema en Kruijswijk moet hij het maar eens over het WK in Bergen gaan hebben, zodat de samenwerking alvast kan beginnen. Anders maak je met Kelderman, Oomen, Olivier, Mathieu van der Poel, Poels, Gesink, ten Dam en Clement ook een leuke ploeg.
rustdag 25 mei 2017 20:51
Gaan we dreigen ouwe. ;
Eddy Veen 25 mei 2017 20:57
Het doel heiligt de middelenwinking smiley
Walnoot 25 mei 2017 21:02
Ik probeer altijd het beste in zo'n parcours te zien, maar hier kan ik weinig van maken. Das goed nieuws voor Dumoulin. Tenzij hij een enorme off-day heeft, komt hij natuurlijk zonder problemen aan de voet van de slotklim. Die eerdere heuvels zijn niet zwaar genoeg om het pak uiteen te rijten en liggen ook nog eens veel te ver van de finish. Die slotklim is natuurlijk wel zwaar genoeg om flinke verschillen te maken, maar het lijkt me wel een aardig kolfje naar de hand van Dumoulin. Zaterdag is veel gevaarlijker.

De belangrijkste vraag voor morgen lijkt me de omvang van de kopgroep. Ik zou zeggen dat ze minstens twaalf man nodig hebben om tot de finish weg te blijven. Movistar en Bahrein zullen de boni's niet licht weggeven.
Tinuz 25 mei 2017 21:08
Het is mijns inziens ook niet slim van Dumoulin. Nairo en Nibali rijden niet voor plek 2 of 3.
diravi 25 mei 2017 21:53
Ik zie niet veel verschil tussen morgen en zaterdag.
Blueprint 25 mei 2017 21:55
Dan raad ik je aan om de profielen nog eens goed te bekijken.
JW 25 mei 2017 22:09
Zouden Movistar en Bahrein inderdaad alles op de boniseconden zetten ?
Afgaande op vandaag lijkt het me de vraag of ze Dumoulin voor kunnen blijven.
ton duk 25 mei 2017 22:18
Zowaar, de anti-Dumoulist verandert van kamp
Nu TLJ en TREK nog...
gr
Luijt 25 mei 2017 22:22
Je bent er nog nooit geweest, daar bij Piancavallo. Heuveletappe, grapjas
Blueprint 25 mei 2017 22:32
Quintana en Nibali moeten minuten goedmaken op Dumoulin. Zijn ze daar toe in staat, dan gaan die paar seconden ook geen rol meer spelen.
Wim De Craene 25 mei 2017 22:36
Nu Pinot het podium ruikt zal hij eerder bereid zijn om zijn knechten in te zetten wanneer Nibali en Quintana te aanval trekken vermoed ik. Dat is gunstig voor Dumoulin.
El Mik 25 mei 2017 22:49
De voorlaatste klim morgen is veel minder lastig dan de Grappa en heeft een minder lastige afdaling en het belangrijkste: tussen de top van die klim en de voet van slotklim zitten 70 vlakke kilometers.
Na de Grappa nog geen 20km.
Slimmerd 25 mei 2017 23:30
Dat deed hij vandaag al, Reichenbach was erg sterk
Andere Peter 26 mei 2017 02:30
Ik denk eerder dat Pinot (of Zakarin) zelf de eerste aanvaller van de top-5 zal zijn. Dan gaan Nibali en Quintana allicht gewoon weer bluffen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2017 02:31 door Andere Peter.
Luijt 26 mei 2017 08:08
Mij moet van het hart dat ik de reactie van Nibali op de kritiek van Dumoulin goed kan volgen.

Niet lullen maar fietsen, Tom! Natuurlijk is iedereen tegen jou!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2017 11:26 door Luijt.
ton duk 26 mei 2017 09:03
Die begrijp ik ook

Lekker alles op scherp gezet door Tom
Op de FBpagina van TLJ regent het berichten met maar 1 strekking : Samen tegen Nibali en Quintana smiling smiley
gr
Eindhovuh 26 mei 2017 09:03
Ik verdenk Dumoulin dat hij dat ook wel weet en het toch zegt. Soort psychologisch spel.
Bromertà 26 mei 2017 09:07
Tom hoopt dat Quintana en Nibali hun podiumplaats verliezen. Ik hoop 't ook.
Sub Culture 26 mei 2017 09:08
Heb het voor Dumoulin, maar die reactie op Nibali en Quintana, tja..
Voorts gisteren andermaal de vaststelling dat die laatste 2 simpelweg niet goed genoeg zijn.
Die fletse aanvalletjes van Quintana bergop... Quintana dacht allicht dat hij aan 90% de Giro ook wel kon winnen (ik ook overigens), en dat was allicht nog gebeurd ook zonder Dumoulin.

Voor mij is de eindzege in de Giro al een uitgemaakte zaak, tenzij extrasportieve pech, maar dat wens je natuurlijk niemand toe.
Bromertà 26 mei 2017 09:13
Begreep ik nou goed dat Nibali het woord "karma" in de mond nam? En het gebrek hieraan Dumoulin verweet? Terwijl ie nota bene vorig jaar geen greintje respect toonde voor de Roze truidrager Steven Kruijswijk, die hij geen blik noch naam waardig achtte.

Het wordt hoogtijd dat ons miraculeuze universum de dobbelstenen wat minder onachtzaam zal gaan gooien. Moge Dumoulins gebeden gehoord worden.
Orakel 26 mei 2017 09:16
Gisteren bleek dat Movistar een slap tempo op kop reed (bleek o.a. uit het feit dat op 3 km van de aankomst het gat met de kopgroep nog maar 17 seconden was).
Een laag tempo is ongunstig voor Dumoulin. Het loont dan om aan te vallen en zonder knechten levert dat problemen op voor de Roze Trui.
Nu Pinot en Zakarin terug in de race voor het podium zijn, is het niet ondenkbeeldig dat deze twee teams de bonificaties in zicht willen houden om vandaag in de slotklim de truc van gisteren te herhalen.
Dat hoge tempo en vervolgens als één groep richting slotklim speelt Dumoulin in de kaart.
Dit Rit Naar Bordeaux 26 mei 2017 09:35
Nibali moet niet zo zeuren. Tom zegt toch niks verkeerd als hij hoopt dat Nibali en Quintana het podium verliezen door de hele dag op zijn wiel te rijden? De reactie van Nibali is er een van de getergde verliezer... De Haai verdrinkt en de Condor ziet zijn jachtterrein verkleind worden.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2017 09:36 door Dit Rit Naar Bordeaux.
Dit Rit Naar Bordeaux 26 mei 2017 09:40
Laf rijden is het natuurlijk niet van Nibali en Quintana.
Walnoot 26 mei 2017 09:53
Integendeel, zoals die Belg van Eurosport zou zeggen. Het was juist laf geweest als ze wel achter Pinot aan waren gereden. Voor de neutrale kijker veel leuker als ze het niet doen. Nu blijft het tenminste een beetje spannend.
Curzio 26 mei 2017 10:17
Over die Belg van Eurosport gesproken: ik vind het duo Bellemakers/Knaven best aangenaam om naar te luisteren. Bellemakers is sympathiek en Knaven is wat ontregelend/onvoorspelbaar, met soms een leuke anekdote (zoals de hagelbui in Zwitserland).
Eazster 26 mei 2017 10:26
Dan bedoel je Kroon.En die Belg is van Belgium uh ik bedoel van Belleghem.
Eazster 26 mei 2017 10:28
Aan de andere kant jongens....Als jullie in de koersschoenen van Quintana en of Nibali zouden staan en het lukt niet , zouden jullie ook niet zo pokeren?.
Het gaat om Giro winst he...
Bummetje 26 mei 2017 10:30
Met Kroon erbij is het goed te doen inderdaad. Nog liever hoor ik Boogerd als co-commentator. Alleen Bobby Traksel vind ik echt ondermaats, dat zijn de dagen waarop ik met Engels commentaar kijk.
Meneer 60% 26 mei 2017 10:41
De pech voor Dumoulin is nu eenmaal dat Quintana en Nibali beiden al veel succes hebben geboekt en dat een podiumplek hen niet veel doet. Hadden Zakarin en Mollema op dezelfde plekken gestaan, dan was het verhaal al heel anders geweest.

Daarnaast heeft Tom duidelijk de grootste kansen op de eindzege. Als Pinot vijf minuten zou pakken, dan balen Quintana en Nibali waarschijnlijk ook, maar dan is Tom toch echt de grootste verliezer. Dat weten ze alledrie.

Plus: de kansen in de tijdrit, met de huidige verschillen, van Quintana en Nibali zijn ongeveer gelijkwaardig. Ook dat laatste is belangrijk. Als Nibali derde had gestaan op 3 minuten achterstand en Quintana op 30 seconde, dan had Nibali ook meer tegen Quintana moeten rijden. Nu is hun tactiek dat ze hopen op een grote inzinking van Tom. En dan hebben ze beiden plots een heel serieuze kans op de eindwinst. Ze hebben dus beiden een even groot eigen belang.

In theorie, nu Pinot dichterbij is gekomen, zou de samenwerking zelfs kunnen worden uitgebreid met hem.
Ziender Ogen 26 mei 2017 10:48
Combo Van Belleghem en Kroon werkt idd uitstekend. Eventueel Kroon en Boogerd laten rouleren.
Ziender Ogen 26 mei 2017 10:52
Door nepdemarrages uit voeren en ze daarna het oogwit uit de ogen te kijken heeft Tom zelf voor die situatie gezorgd.
Blueprint 26 mei 2017 11:02
Ik ben zeer tevreden met Karsten Kroon.

Vandaag maar eens Stef Clement in de kopgroep of moeten ze weer collectief het handje van Kruijswijk vasthouden?
Tinuz 26 mei 2017 11:22
Beetje dom en beetje arrogant van Dumoulin. Ik kan het niet anders zien.
Luijt 26 mei 2017 11:28
Quintana is een saaie lul op een fiets.

Kruijswijk rijdt Nibali van het podium.
Luijt 26 mei 2017 11:33
Dumoulin zeurt zelf.

En dat zijn we niet van 'm gewend tenzij we dat zijige limbo accentje van m als gezeur zouden willen betitelen. Ik niet. Meestal zegt ie wel zinnige dingen. Gisteren niet, ook niet over z'n Mollema en Kruijswijk.

Tom is zenuwachtig.

Maar wel gewoon de sterkste.

Hup Tom!
Andere Peter 26 mei 2017 11:38
De pech voor Dumoulin is nu eenmaal dat Quintana en Nibali beiden al veel succes hebben geboekt en dat een podiumplek hen niet veel doet.

Dat is inderdaad de kern. En als de tegenstand met het wapen blufpoker komt, dan zul je dat als leider moeten kunnen beantwoorden. Ik denk dus dat Dumoulin dit goed doet. Laten merken dat jij ook bereid bent alles- of niets te spelen.
Andere Peter 26 mei 2017 11:41
Dumoulin moet nooit meer stoppen als Quintana of Nibali pech krijgt. Vandaag is gebleken dat hij er niets mee wint.

Dat is niet gebleken, Er is geen samenhang, laat staan een oorzakelijk verband. Het was toen beter voor Dumoulin om niet volle bak door te rijden. De reden daarvoor was niet: hopen dat een eeuwigheid later Nibali en Quintana niet meer voor de winst zouden spelen. Wat een rare verwachting zou dat zijn.
ton duk 26 mei 2017 11:44
Beste Bauke, Steven en Tom,
Wat geniet ik elke dag van jullie in deze giro. Nederland met 3 renners in de top 10 van een grote ronde. Ik waan me weer in de jaren 80 waar mijn wielerliefde begon. Deze giro is nu al historisch, maar kan nog historischer worden. Nederland kan weer eens een grote ronde winnen.
Wat was het fijn geweest Steven als er vorig jaar hulp was na je valpartij in de giro. Die hulp was er niet. Wat was het fijn geweest Bauke als jij vorig jaar in de tour na je valpartij hulp had gehad. Die hulp was er niet. Wat was het fijn geweest Tom als je 2 jaar geleden hulp gehad in de Vuelta toen er een combine van ploegen nodig was je uit de leiderstrui te rijden. Die hulp was er een beetje van Laurens.
Nu kan die hulp er wel zijn! In een giro waarin Nibali en Quintana het op een akkoordje hebben gegooid, alle Italianen voor Nibali rijden en de hulp van Tom uit eigen ploeg door de organisatie uit de wedstrijd is gereden. In deze giro is jullie hulp Steven en Bauke meer dan ooit gerechtvaardigd.
Wees niet bang, we vragen jullie niet jezelf volledig weg te cijferen. Blijf bij Tom in de buurt, zodat indien nodig jullie samen de achtervolging kunnen doen.
Niemand zal zich over paar maanden nog herinneren of jullie 6e 7e of 8e zijn geworden, maar over 20 jaar weet iedereen nog dat Nederland de giro won, omdat Mollema en Kruijswijk daaraan hebben meegewerkt.
Tom, Steven en Bauke, dit is de kans om geschiedenis te schrijven. Het is aan jullie!

mede namens Ton DUK
Eddy Veen 26 mei 2017 11:57
thumbs up Overigens zie ik Kruijswijk wel een ommezwaai maken, Mollema is daar mijns inziens minder toe bereid. Noorderlingen zijn wat krenteriger ingesteld dan zuiderlingen, zeg ik met een Friese moeder.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2017 12:05 door Eddy Veen.
pl0rk 26 mei 2017 11:58
Bellemakers is okee maar mij wel te hijgerig. het is natuurlijk stukken beter dan Been maar toch, ik merk dat ik liever het engelse commentaar opzet. (ook niet zaligmakend hoor maar luistert wel relaxter).
Cecchini 26 mei 2017 12:06
 Vrijdag 26 mei, etappe 19

San Candido - Piancavallo, 191 km met opnieuw een aankomst bergop.

Giro d'Italia honderd jaar

Italië-correspondent Jarl van der Ploeg en wielerverslaggever Just Fontein Volkskrant reizen langs het parcours van de honderdste Giro d'Italia op zoek naar de mooiste verhalen.

Op bezoek bij Pinarello, de heilige onder fietsbouwers

Watertanden in de showroom van het Italiaanse topmerk

In Treviso is een winkel waar de meeste wielerfans alleen naar durven kijken. Wie naar binnen loopt, is verloren. Zie de Dogma F10, even mooi als onbetaalbaar.

In een showroom in Treviso houdt Carla Pinarello (57) trots het nieuwste model omhoog: de Dogma F10. De klant die vlak achter haar staat, kijkt er verlekkerd naar, maar blaast zijn wangen vol als hij het prijskaartje ziet: meer dan 10 duizend euro. Tegen beter weten in kijkt hij naar zijn vrouw.



Sorry jongen, zie je haar denken. Doorlopen. Voor een Pinarello moet je sparen.

De etappe van vrijdag doorkruist de regio Veneto: geboorte- en sterftegrond van Giovanni Pinarello. Die finishte ooit als laatste in de Giro, maar begon na zijn wielercarrière een fietswinkeltje dat beduidend succesvoller was. De zaak aan het Piazza Giuseppe Mazzini groeide in zestig jaar tijd uit tot een van de duurste, succesvolste en geliefdste fietsmerken ter wereld.

Het bedrijf Pinarello, dat sinds de dood van Giovanni in 2014 wordt gerund door dochter Carla en haar broer Fausto Pinarello, verkoopt meer dan 30 duizend fietsen per jaar, goed voor een omzet van tegen de 60 miljoen euro. En omdat de dominantste wielerploeg ter wereld, het Britse Team Sky van Chris Froome, op Pinarello's rijdt, wordt het merk vrijwel elke koers populairder. Vier van de afgelopen vijf Tour de Frances werden erop gewonnen.

Bedevaartsoord

In tegenstelling tot landen als Vietnam of China, staat het Made in Italy-keurmerk in de wereld synoniem voor klasse en excellentie

'Het begon allemaal hier', wijst Carla langs de glimmende Dogma F10 over haar schouder, richting de oude werkplaats van haar vader. In 1953, vertelt ze, was Giovanni in volle training voor de Giro toen hij een telefoontje kreeg van zijn ploegbaas: er was op het laatste moment een jong talent bij de ploeg gehaald. Of hij het heel erg zou vinden toch thuis te blijven? 'Ter compensatie kreeg pappa 100 duizend lire aangeboden. Hij accepteerde en begon toen dit.'

De winkel is uitgegroeid tot een bedevaartsoord. Jaarlijks komen honderden toeristen de Mercurio Disk en de Razha K even strelen. 'Dat komt omdat wij feilloos passen in het rijtje Ferrari, Lamborghini, Gucci en Armani', zegt Carla. 'Allemaal producten van een bijzonder hoge kwaliteit - niet gratis, maar wel gemaakt met erg veel aandacht voor schoonheid.'

Voor haar bedrijf betekent dat: geen goedkope frames uit China, geen buitenlandse durfinvesteerders, maar handwerk in de fabriek die nog altijd in Treviso staat. Het maakt van Pinarello een merk voor puristen; wielerliefhebbers die de opmars van Angelsaksische merken als Cannondale en Trek met lede ogen aanzien - merken zonder ziel.

In die zin staan de Italiaanse fietsenmakers, van Pinarello tot merken als Colnago en Bianchi, symbool voor de gehele Italiaanse exportindustrie, die succesvol is. Niet alleen kwantitatief, vooral kwalitatief. In tegenstelling tot landen als Vietnam of China, staat het Made in Italy-keurmerk in de wereld synoniem voor klasse en excellentie. En eerlijk is eerlijk: met een pittig prijskaartje.

Voor de etalage aan het Piazza Giuseppe Mazzini houdt opnieuw een toerist halt om zich te vergapen aan de nieuwe modellen in de winkel. Hij blijft staan tot ook zijn vrouw hem uit zijn droom helpt. Hup, doorlopen
Walnoot 26 mei 2017 12:12
Bellemakers is die wielrennert, die commentator heet Jeroen Vanbelleghem, even voor de duidelijkheid.
Eddy Veen 26 mei 2017 12:26
Met een beetje fantasie zou je kunnen zeggen: nog twee twintigminutentestjes voor Tom en de zaak is beklonkensmileys with beer
Luijt 26 mei 2017 12:27
Dumoulin moet helemaal niet alles of niets spelen. Namelijk lullig dan als dat niets wordt. Hij is namelijk de sterkste.

Vandaag zal ie er rekening mee moeten houden dat ie Nibali, Quintana en Pinot zelf zal moeten terughalen. En dan niet gaan mauwen.

De rest laten rijden is mijn advies.
Slimmerd 26 mei 2017 12:28
Luijt 26 mei 2017 12:30
Dank voor deze bijdrage dokter, met name ook vanwege de foto!
Eddy Veen 26 mei 2017 12:30
Luijt 26 mei 2017 12:31
Fijn boekje, vooral het gedeelte over het bezoek aan het fietsfabriekje.
Tinuz 26 mei 2017 12:39
Dumoulin heeft na een nachtje slapen ook ingezien dat hij een beetje dom was gisteren.
Eazster 26 mei 2017 12:41
Waarom van tevoren niet een akkoordje overleggen met Kruiswijk? Zo van wij (Sunweb) controleren de koers tot de slotklim en dan mag jij (Kruiswijk) aanvallen en haal Ik (Dumoulin )je niet terug. Kruiswijk gaf zelf in een interview aan dat hij wel verwacht dat de groten naar elkaar zouden gaan kijken.
Een Nederlandse combine lijkt dus logisch ,maar kun je niet afdwingen.
Het lijkt me terecht dat die top 10 plekken gewoon ook waardevol zijn hoe zeer Duk ook zegt dat niemand die zich herinnert. Tevens geeft hij zelf aan dat hij verliefd is geworden op het wielrennen in de jaren 80 toen de top klassementsplekken weelderig tierden voor de Nederlanders. Dat is een beetje een contradictie.
Misschien moet Dumoulin zijn touwtje wat overduidelijker aan de brievenbus hangen en kan de Mol er niet meer omheen.
Slimmerd 26 mei 2017 12:42
Teklehaimanot, Paterski en Bilbao zijn de eerste aanvallers met een serieus gaatje, 20'' na 20 km
JW 26 mei 2017 12:55
Jij vond het waarschijnlijk volslagen onbegrijpelijk dat Nederlander en ex-Ajacied Blind woensdag geen balletje in eigen doel schoot ?
Slimmerd 26 mei 2017 13:02
13 renners zijn aangesloten bij dit drietal, namen nog onbekend (evenals de voorsprong momenteel)
Slimmerd 26 mei 2017 13:04
o.a. Rolland, Herrada en Ludvigsson hebben de sprong naar voren gemaakt.
El Mik 26 mei 2017 13:04
Dumoulin riep vooraf het hardst dat Kruijswijk en Mollema hem niets interesseerde en hij ze gewoon als concurrenten zag. Dumoulin klaagde op de Blockhaus over Mollema die niet mee overnam (dat Mollema even daarna moest lossen en gewoon niet kón had hij geen begrip voor schijnbaar) en Dumoulin haalde gisteren ook Kruijswijk en Mollema terug toen die voor een eerste keer gingen.

Ik vind het een beetje heel erg vreemd dus dat juist Dumoulin nu verwacht dat de andere Nederlanders hem zouen gaan helpen. Bovendien heeft Mollema al een paar keer in deze Giro zijn mannen op kop gezet, met name toen Amador in een ontsnapping zat.
Slimmerd 26 mei 2017 13:08
Ook Rui Costa, JvdB, Devenyns, Koshevoy, Boaro, Muhlberger, Shalunov, Boem en Chevrier in de kopgroep
Ziender Ogen 26 mei 2017 13:10
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Italië-correspondent Jarl van der Ploeg en
> wielerverslaggever Just Fontein Volkskrant reizen
> langs het parcours van de honderdste Giro d'Italia
> op zoek naar de mooiste ....
>
> In tegenstelling tot landen als Vietnam of China,
> staat het Made in Italy-keurmerk in de wereld
> synoniem voor klasse en excellentie
>
> 'Allemaal producten van een bijzonder hoge
> kwaliteit - niet gratis, maar wel gemaakt met erg
> veel aandacht voor schoonheid.'
>
> Voor haar bedrijf betekent dat: geen goedkope
> frames uit China, geen buitenlandse
> durfinvesteerders...
> wielerliefhebbers die de opmars van Angelsaksische
> merken als Cannondale en Trek met lede ogen
> aanzien - merken zonder ziel.
>
> In die zin staan de Italiaanse fietsenmakers, van
> Pinarello tot merken als Colnago en Bianchi,
> symbool voor de gehele Italiaanse exportindustrie,
> die succesvol is. Niet alleen kwantitatief, vooral
> kwalitatief. In tegenstelling tot landen als
> Vietnam of China, staat het Made in Italy-keurmerk
> in de wereld synoniem voor klasse en excellentie.
>

Ik ben zo vrij om de bijzinnen uit het objectieve journalistieke stuk te halenwinking smiley

Stuk tekst waar ik tegelijkertijd jeuk en plezier aan beleef. Ik voorzie een grote carriére bij een Italiaanse werkgever.
Slimmerd 26 mei 2017 13:20
De kopgroep is dus veertien man sterk:

AG2R: Chevrier
Astana: Bilbao
Bardiani: Boem
Bora: Mühlberger
Cannondale: Rolland
CCC: Paterski
DDD: Teklehaimanot
FDJ: Ludvigsson
Gazprom: Shalunov
LottoNL: JvdB
Movistar: Herrada
Quickstep: Devenyns
UAE: Costa
Willier: Koshevoy

Voorsprong reeds 4'12



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2017 13:28 door Slimmerd.
Slimmerd 26 mei 2017 13:37
Bereid uw allen voor op 125km oorlog, peloton gebroken, Dumoulin en Kruijswijk niet erbij vooraan
rustdag 26 mei 2017 13:37
Tom gelost door de mannen quin Nibali
Slimmerd 26 mei 2017 13:37
Bahrein, Movistar en FDJ rijden vol door
Ziender Ogen 26 mei 2017 13:40
Ziender Ogen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Door nepdemarrages uit voeren en ze daarna het
> oogwit uit de ogen te kijken heeft Tom zelf voor
> die situatie gezorgd.


Dus....

Hup Tom, als hij ze in deze etappe weer in de poppetjes van hun ogen kan kijken dan wint hij de Giro.
rustdag 26 mei 2017 13:40
klaar over en uit?
Jacco Banaan 26 mei 2017 13:43
Jahoor, en Kelderman wordt nu echt gemist, Dumoulin heeft weer lopen slapen. Man man man, zo win je natuurlijk nooit een grote ronde.
Eazster 26 mei 2017 13:44
Oei wat is er gebeurd? Is het peleton in tween gebroken op die korte klim? En zat Tom niet vooraan?
Jacco Banaan 26 mei 2017 13:44
Hoop voor Tom dat hij een grote zak met geld heeft en een paar ploegen wat centen kan toestoppen zodat ze mee helpen om op kop te rijden zodat hij weer in de 1e groep aansluit.
ton duk 26 mei 2017 13:44
Men geeft 2 minuten maar ik telde er 25 seconden...
Kijk ik dan niet goed ??
gr
Eddy Veen 26 mei 2017 13:45
We moeten ons gaan opmaken voor de Vuelta.
PVW 26 mei 2017 13:46
Hoe is dit nou mogelijk????? 1,5 a 2 min achter. Ik geloof het gewoon niet...
PVW 26 mei 2017 13:46
Tijdsmeting niet geheel betrouwbaar. Wordt nu halve minuut gegeven.
Ziender Ogen 26 mei 2017 13:47
Verschil QuiNib met Dumo is onduidelijk maar lijkt klein.
JW 26 mei 2017 13:47
Lijkt me wat te vroeg voor paniek.
Dit is het terrein dat zijn ploeg moet aankunnen.
Ziender Ogen 26 mei 2017 13:48
QuiNib zijn ontsnapt toen Dumoulin stond te pissen volgens Rai..
Eazster 26 mei 2017 13:51
Het is me wat met de sanitaire stops deze Giro. Dit zou natuurlijk wel een actie zijn buiten de geeikte regels.
Jacco Banaan 26 mei 2017 13:51
Hier een stream voor de werkende mensen die op kantoor zitten
[cycling-today.com]
Ziender Ogen 26 mei 2017 13:51
Geen paniek?

QuiNib gaat ervoor, het gaat niet meer stil vallen
Jacco Banaan 26 mei 2017 13:52
Nu voortaan nooit meer in de remmen als Quintana of Nibali pecht/oponthoud hebben, die vuile ratten!
Ziender Ogen 26 mei 2017 13:52
Eindhovuh 26 mei 2017 13:54
Gat lijkt halve minuut. Nog mannen genoeg die meedraaien. Als de rai gelijk heeft hoop ik dat Nibali en Quintana beide materiaalpech krijgen.
Jacco Banaan 26 mei 2017 13:55
Kan Laurens ten Dam niet een van zijn beruchte valpartijen/ crashen uitvoeren als hij precies voor Nibali en Quentana rijdt. Net zoals Kelderman Sky uitschakelde
Heisenberg 26 mei 2017 13:55
Van mij mogen ze nu ook een sleutelbeentje breken. Kansloos. Vooral Movistar dat zo zat te hameren op fairplay na die ploegentijdrit (Catalonië).
rustdag 26 mei 2017 13:55
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2017 13:55 door rustdag.
rustdag 26 mei 2017 13:56
Is er geen bekende van hier langs het parcours, kan die niet even een touwtje spannen
Curzio 26 mei 2017 13:56
Hoeveel knechten zijn er in beide groepen, en wie rijdt er?
Ziender Ogen 26 mei 2017 13:56
Tis ook een zwaktebod natuurlijk...
Ziender Ogen 26 mei 2017 13:57
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2017 14:01 door Ziender Ogen.
Eindhovuh 26 mei 2017 13:58
Mobistar, fdj, katusha en bahrein man of 10 tegen giant, lottonl, orica en nog 1 ploeg man of 8
El Mik 26 mei 2017 13:58
Voorin rijden FDJ, Katusha, Movistar, Bahrain
Daarachter Sunweb, LottoNL, Trek (heeft Tom toch zijn Nederlandse pact), Orica, Emirates
Jacco Banaan 26 mei 2017 13:59
Kijken of de Nederlanders nu wel een pact kunnen sluiten. Kruiswijk en Mollema zitten ook in de groep Dumoulin.
El Mik 26 mei 2017 13:59
Er zou zijn aangevallen tijdens een plaspauze van Dumoulin
Jacco Banaan 26 mei 2017 13:59
Wordt wel knetterhard gereden in deze etappe, dit gaan een hoop renners voelen de komende dagen.
Ziender Ogen 26 mei 2017 14:00
Er zijn voldoende knechten het is meer een soort doorgevoerde peletonbreuk
Bergvlakte 26 mei 2017 14:04
Het zou niet doorgegeven zijn via de radio dat dumoulin een plaspauze had
Heisenberg 26 mei 2017 14:05
Al die reclames. Irritant Eurosport.
Gat is niet erg groot. Clement en Ten Dam worden nog gespaard.
Horsie is back 26 mei 2017 14:06
Goeddoeme.
Horsie kijkt even niet en het wielrennen is ineens weer de katholieke sport van list en bedrog, zoals gisteravond door een zwartharige zanger in de ééndagsvliegshow van Pauw werd gedebiteerd en een onbetaalbare reactie van moeder-overste ontlokte.
PVW 26 mei 2017 14:09
Yeah sure. We zetten toevallig op het vlakke even aan op dat moment. En laat ie nou zomaar dan lossen he.
Heisenberg 26 mei 2017 14:11
"The RAI commentator said that Rojas stayed with Tom to inform Quintana the "right" moment to attack. Crazy shit..."
Bergvlakte 26 mei 2017 14:12
Beste kwaliteit livestream voor de mensen die geen tv in de buurt hebben: [vk.com]
Jacco Banaan 26 mei 2017 14:12
Als Tom zometeen nog ff gaat poepen dat is de poep & plas cirkel weer rond.
Jacco Banaan 26 mei 2017 14:13
Bergvlakte Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beste kwaliteit livestream voor de mensen die geen
> tv in de buurt hebben:
> [vk.com]

VK is een ordinaire porno site, dat wil je niet weten hoeveel zooi je daar vindt.
Sub Culture 26 mei 2017 14:14
Als er effectief een aanval is geweest tijdens plaspauze Dumoulin zou ik dat beneden alle niveau vinden van Movistar en/of Bahrein.
Anderzijds, als Dumoulin gisteren zijn mond had gehouden had hij dit nu mss niet voor.
Heisenberg 26 mei 2017 14:15
Clement tegen Pelitzotti nu. Verder geen knechten meer bij Dumoulin, Mollema, Kruijswijk en Yates.
Bergvlakte 26 mei 2017 14:15
Jacco Banaan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bergvlakte Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Beste kwaliteit livestream voor de mensen die
> geen
> > tv in de buurt hebben:
> > [vk.com]
>
> VK is een ordinaire porno site, dat wil je niet
> weten hoeveel zooi je daar vindt.


Deze link kwam van tiz cycling en werkt prima
Jacco Banaan 26 mei 2017 14:17
Nu gaat Dumoulin zelf op kop rijden van de groep om het gat te dichten.
Jacco Banaan 26 mei 2017 14:18
Met Kruiswijk en Mollema!
Eindhovuh 26 mei 2017 14:18
Gelijkspel.
Kan van den Broeck niet afzakken?
Heisenberg 26 mei 2017 14:18
Geen knechten meer. Yates neemt over, Nederlanders nu wat lafjes. Even volle bak. Gat 28".
Heisenberg 26 mei 2017 14:18
Jacco Banaan 26 mei 2017 14:19
Jos van Emden doet beulenwerk voor Dumoulin!
Jacco Banaan 26 mei 2017 14:19
Kelderman wordt gemist...
Jacco Banaan 26 mei 2017 14:20
Als Dumoulin vandaag nog aansluit bij Quintana en Nibali hoop ik dat hij ze gelijk in de berm rijdt.
Eindhovuh 26 mei 2017 14:21
20 seconde. Kom op pak die laffaards!
Hangmat 26 mei 2017 14:22
Als ze terugkomen heeft Dumoulin wel al een seriues jasje uitgedaan
Eindhovuh 26 mei 2017 14:22
Jacco Banaan 26 mei 2017 14:22
Mollema voor het eerst op kop van de groep
Tinuz 26 mei 2017 14:23
GVD tijdens plaspauze Dumoulin aanvallen. Tja, nu is het wel over met de vrede.
Heisenberg 26 mei 2017 14:23
Quintana ook geïsoleerd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2017 14:23 door Heisenberg.
Bergvlakte 26 mei 2017 14:23
Quintana heeft geen ploeggenoten meer over
Heisenberg 26 mei 2017 14:24
Yates blijkt beste knecht van Dumoulin
Eindhovuh 26 mei 2017 14:25
Yates rijdt het dicht!!
Eindhovuh 26 mei 2017 14:26
Dumpulin oogt niet super. Of verbeeld ik me dat?
PVW 26 mei 2017 14:26
En nu mn hartslag weer omlaag zien te krijgen. In volle rust hartslag van 100 hahaha.
Prikdude 26 mei 2017 14:26
Prikdude 26 mei 2017 14:27
Eigen tempo plus waarschijnlijk meer moeten geven na het plassen.
ton duk 26 mei 2017 14:27
Ik deel dat gevoel...
gr
Jacco Banaan 26 mei 2017 14:28
Nu zal het zo in de vallei volledig stilvallen lol
Horsie is back 26 mei 2017 14:28
PVW Schreef:
-------------------------------------------------------
> En nu mn hartslag weer omlaag zien te krijgen. In
> volle rust hartslag van 100 hahaha.

Fred laat zich niet van de wijs brengen. Pols 48. cool smiley
ton duk 26 mei 2017 14:29
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Go Jurgen!


Altijd al mijn favoriete renner geweest
Heb van de week dus niet voor niks een topic voor ;m geopend...
smileys with beer
Eindhovuh 26 mei 2017 14:32
Quintana moet zelf eten halen.
Ik zou tempo omhoog gooien.
Carlos Danger 26 mei 2017 14:32
Mooi toch?
Jij aan de kant pissen. Prima. Wij pissen in onze broek en rijden door.
Mourinho vs. Bosz



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2017 14:34 door Carlos Danger.
PVW 26 mei 2017 14:33
Onder de 50 haal ik alleen in bed.
Eddy Veen 26 mei 2017 14:36
In een tweepersoonsbed met Joop Zoetemelk zeker?
Heisenberg 26 mei 2017 14:37
Dumoulin was of niet super, of gewoon heel slim. Hield zich rustig en Clement, Van den Broeck en Yates losten het mooi op.
Heisenberg 26 mei 2017 14:40
Kopgroep Bilbao, Rolland, Henao, Sanchez, Sjaloenov en Rui Costa.
Goede kans op ritzege voor deze mannen. Er zijn (bijna) geen knechten meer om te achtervolgen.
Eazster 26 mei 2017 14:40
Tja ja Mourinho VS Bosz. Ik kan in veel meegaan met wat geoolofd is om een heilig doel te bereiken,dat vind ik een plaspauze niet. Dat is een internationale wielerwet hoor!
Nu ook niet meer zeiken over de dopingwapenwetloop? Of bij een blessure doorvoetballen? Och ja laat een knecht zich maar torpederen op Nibali of Quintana en er een Death Race van maken. Alles mag!
Eazster 26 mei 2017 14:41
Je kunt over Mourinho veel zeggen en hij haalt ook trucs uit de kast, maar onsportief in het spel zelf vind ik hem niet. Wat Movistar doet kan gewoon niet.
Sub Culture 26 mei 2017 14:42
Is niet de eerste keer dat Movistar het niet te nauw neemt met de ongeschreven wielerwetten.
Het kostte hen een paar jaar terug ook eens het klassement van Valverde in de Tour.

Dit krijgen ze vroeg of laat ook terugbetaald.
Ziender Ogen 26 mei 2017 14:42
Quintana zonder helpersgrinning smiley
En misschien nog wel een koekje van eigen deeg...
JW 26 mei 2017 14:43
Wel. De toon is nu wel gezet voor de rest van deze Giro.
Wat zeg ik ? Voor de hele rest van dit wielerjaar.
Curzio 26 mei 2017 14:44
Iemand een voorbeeld uit de recente historie dat dit ook gebeurd is?
Heisenberg 26 mei 2017 14:45
Was trouwens wel een van de spannendste uurtjes van het wielerjaar. Wel fijn dat er een happy end was.
PVW 26 mei 2017 14:45
eye popping smiley
Nee daar heb ik heb nou niet bepaald interesse in. Weet wel een aantal andere namen, maar die zullen mn hartslag ook weer eerder doen stijgen dan dalen smoking smiley
Curzio 26 mei 2017 14:46
Iszon bewuste aanval tijdens plaspauze van de leider wel eens vaker voorgekomen?
Tinuz 26 mei 2017 14:46
ONGELOOFLIJK The RAI commentator said that Rojas stayed with Tom to inform Quintana the "right" moment to attack. Crazy shit...

[twitter.com]

Ik gun die Movistar ratten helemaal niks meer!
ton duk 26 mei 2017 14:46
Vrouw DUK leest de koers als geen ander
Na 1 uur niks gezegd te hebben (goed ingeschat, wel zo veilig) : we kunnen morgen gewoon naar de Jumbo hè
gr
Fcdh 26 mei 2017 14:50
Sterk staaltje onsportiviteit van Movistar en Bahrein.
Zelden vertoond en goed bedacht met Rojas in het wiel van Dumoulin.
Zegt alleen wel heel veel als je dit soort trucs nodig hebt om kans te maken op de overwinning.
Over anderhalf uur volgt een koekje van eigen deeg verwacht ik en dat zou ook de enige juiste en gepaste actie zijn.
Ziender Ogen 26 mei 2017 14:50
Nu moet je nog lootjes gaan kopen ook...
Sub Culture 26 mei 2017 14:52
Doe mij maar een grote inzinking van de heren Quintana en Nibali vandaag en een NL podiium in Milaan (met die Zakerin heb ik ook niks)
Sub Culture 26 mei 2017 14:53
Overigens 3de reclameblok in 25 minuten op Eurosport, belachelijk.
ton duk 26 mei 2017 14:54
Ik ben net ingelogd op www.lotto.nl
gr
Curzio 26 mei 2017 14:55
Jungels/QS heeft volgens mij niet meegereden voorin toch? Chic.
merijntje mortirolo 26 mei 2017 14:55
Op de RAI zegt de ploegleider van Tom dat hij NIET bezig was met een sanitaire stop.
Eazster 26 mei 2017 14:55
Bobby vergelijkt nu fijn even hoe ze moeten profiteren van een situatie en doet dat met de vergelijking in de wind rijden ,plaspauze en koffiepauze?! Koffiepauze WTF?
Ga maar snel effe naar de reclame ja...deze man heeft het van een goudvis.
Ziender Ogen 26 mei 2017 14:57
Kvind Zak wel aandoenlijk, beetje stuntelig maar met een enorm doorzettingsvermogen.
JW 26 mei 2017 14:58
Ik denk dat de Giro nu wel beslist is.
Als ze al dit soort onzalige trucs moeten verzinnen, dan is dat toch wel pure armoede.
De term "ratten" lijkt me een onterechte belediging voor deze diersoort.
Hoop alleen nog dat ze ook naast het podium eindigen.
avhhsc 26 mei 2017 14:58
misschien een gat in de markt voor koers pampers
Sub Culture 26 mei 2017 14:58
Bobbie 'BFF' Traksel.
Het hoeft niet meer voor mij.
Curzio 26 mei 2017 14:58
Geen Sunweb knechten teruggekomen volgens mij? Tactische fout om niemand mee te sturen in die eerste vlucht.
ton duk 26 mei 2017 14:59
Ik weet eigenlijk niet of er behalve Jungels een andere QS mee was ?
Dumoulin had in ieder geval mazzel dat orica/Yates voor WIT rijdt
gr
Fcdh 26 mei 2017 15:00
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Overigens 3de reclameblok in 25 minuten op
> Eurosport, belachelijk.
Maak er maar 4 van binnen 30 minuten.
Dan hebben we in de finale geen reclameblokken wordt er dan gezegd.
Heisenberg 26 mei 2017 15:01
Sunweb komt zo wel terug. Groep Dumoulin staat bijna stil.
Van de renners nu in de aanval is Landa volgens mij de beste geplaatste op 40 minuten. Geen zorgen voor Dumoulin dus.
PVW 26 mei 2017 15:02
Die had daar nu toch niet meer gezeten. Vandaag had dat geen verschil gemaakt ben ik van overtuigd.
Curzio 26 mei 2017 15:02
Ja, zat een mannetje mee, die pas op kop kwam na de aansluiting.
Curzio 26 mei 2017 15:04
Je hebt het werk van VDB niet gezien?
PVW 26 mei 2017 15:08
Jazeker wel. Die was heel nuttig in de achtervolging. En volgens mij is ie onderhand ook wel terug net als een aantal sunwebbers dus in die zin is zowel jouw als mijn opmerking niet meer actuek.
Fashionisto 26 mei 2017 15:08
Als het allemaal waar blijkt te zijn dat Dumoulin is geschaduwd door Rojas tijdens zijn sanitaire stop, dan zet ik grote vraagtekens bij hetgeen dat Quintana zei na de beruchte poep-etappe naar Corvara. Toen zei hij het volgende: “Om de een of andere redenen verloor de leider in het klassement het contact met onze groep”, begint Quintana zijn verhaal. “Toen hij dat moment kende, viel ik niet aan. Het was een gebaar van respect, aangezien hij ook sportief was toen ik ten val was gekomen afgelopen zondag. Andere ploegen wilden echter hun eigen koers rijden, niet zozeer om te profiteren van het pechgeval maar gewoon voor hun eigen belang.”

Dit herlezende zou ik zeggen dat hij niet beter kon dan Nibali volgen.
Sub Culture 26 mei 2017 15:24
Het zou nu niet om een plaspauze zijn gegaan maar Dumoulin zat gewoon achterin het peloton.
Luijt 26 mei 2017 15:31
De berichten blijven wisselend over de coupe van zojuist. Het is misschien het prettigst als Tom straks gewoon z'n 20 minuten test weer van stal haalt en wat minuten pakt op al die haaien.
Curzio 26 mei 2017 15:31
En toevallig Kruijswijk, Mollema en Yates ook? Blijft een raar verhaal. Interview met Dumoulin achteraf maar afwachten.

Voor de rit heeft Landa goede papieren, alleen zn werk van gisteren kan misschien voor problemen zorgen.
Hangmat 26 mei 2017 15:38
Op Wielerupdate:

De aap lijkt nu uit de mouw te komen. Dumoulin was niet aan het plassen toen Quintana en Nibali wegreden. Hij zat zelf niet op te letten en reed even achteraan. Gevalletje eigen schuld dikke bult dus. Hopelijk is hij inmiddels wel wakker, want hij kan dus geen moment verzwakken.
merijntje mortirolo 26 mei 2017 15:43
Stelletje papegaaien...
Sub Culture 26 mei 2017 16:01
En zo heeft Flecha zijn absolute dieptepunt ook bereikt.
JW 26 mei 2017 16:03
Dat is voor mij dagelijks het moment voor de plaspauze.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2017 16:03 door JW.
Sub Culture 26 mei 2017 16:05
ton duk 26 mei 2017 16:08
Was dat dan niet Devenijns vanuit de oorspronkelijke kopgroep ?
gr
JW 26 mei 2017 16:09
Vanavond maar even afwachten.
Er zijn veel tegenstrijdige reacties, en ik kan me moeilijk voorstellen dat dat hele verhaal zomaar uit de lucht komt vallen.
Geen rook zonder vuur ?
JW 26 mei 2017 16:10
Kestie van het ideale moment kiezen smiling smiley
Miquel1983 26 mei 2017 16:13
iemand een goede livestream van eurosport? procyclinglive.com is blijkbaar uit de lucht
ton duk 26 mei 2017 16:14
Miquel1983 Schreef:
-------------------------------------------------------
> iemand een goede livestream van eurosport?
> procyclinglive.com is blijkbaar uit de lucht


ja...www.reclameomde5minuten.eurosport.eu
Super Grover 26 mei 2017 16:15
Miquel1983 26 mei 2017 16:16
dankje, maar website werkt helaas niet bij mij (internal error)
Super Grover 26 mei 2017 16:17
Zag ik net ook, maar paar keer vernieuwen helpt.
Miquel1983 26 mei 2017 16:21
ik probeer het, maar krijg nu steeds een blanco scherm op die website. iemand anders nog een andere stream?
Miquel1983 26 mei 2017 16:24
Sub Culture 26 mei 2017 16:26
Trek vanaf morgen dus ook met een mannetje minder..
Fcdh 26 mei 2017 16:26
Vond die van Steels toch beter.
Eindhovuh 26 mei 2017 16:29
Die TD's hangen graag achterin.
rustdag 26 mei 2017 16:29
Jacco Banaan 26 mei 2017 16:30
Dumoulin ligt ervan af, is gelost.
Sub Culture 26 mei 2017 16:33
Wat een slotweek rijdt Landa zeg.
Eindhovuh 26 mei 2017 16:35
Vrees dat dit niet goed gaat komen
Jacco Banaan 26 mei 2017 16:38
Voorlopig hangt Dumoulin er nog gewoon aan.
Jacco Banaan 26 mei 2017 16:40
Dumoulin lost nu...
JW 26 mei 2017 16:41
Wordt nog een lange klim zo.
Ik hoop dat hij er doorheen komt.
Jacco Banaan 26 mei 2017 16:45
Kruiswijk ook geparkeerd.
Fcdh 26 mei 2017 16:46
Wat een werk van Geschke zeg. Had hij dat de hele giro maar gekund.
Carlos Danger 26 mei 2017 16:47
Sub Culture 26 mei 2017 16:53
de duivel is terug!
Sub Culture 26 mei 2017 16:57
grote geluk van Dumoulin is dat Nibali en Quintana niet top zijn.
PVW 26 mei 2017 17:03
Ik zit inmiddels zonder beeld. Iemand met een update?
Sub Culture 26 mei 2017 17:03
Verschrikkelijke regie.
Eddy Veen 26 mei 2017 17:10
Dumoulin heeft één voordeel, hij kan meteen naar het hotel.
Sub Culture 26 mei 2017 17:11
En zo Quintana weer een halve minuut bonus zonder noemenswaardige indruk te maken.
ton duk 26 mei 2017 17:13
Dit is toch duidelijk de Skyrenner Landa, Blinde !!
gr
ton duk 26 mei 2017 17:15
en we moeten elkaar, helaas, gelijk geven....
gr
JW 26 mei 2017 17:15
Het wordt een hele lange dag morgen.
Tom verliest de ruim een minuut op Quintana, en ziet de concurrentie toenemen.
Nog één dag aanklampen !
ton duk 26 mei 2017 17:18
met misschien het voordeel dat Movistar met een goed tempo controleert....zeg ik uit pure (wan)hoop
gr
predator 26 mei 2017 17:19
Geen touw aan vast te knopen, maar 4 man kunnen nog de Giro winnen. Gruwelijk spannend dit.
Prikdude 26 mei 2017 17:21
Iedereen is doods, Dumoulin heeft het binnen.
rustdag 26 mei 2017 17:23
ik denk het ook, zelfs ten dam kan nog winnen.
predator 26 mei 2017 17:24
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Iedereen is doods, Dumoulin heeft het binnen.

Uhhh, iets met een huid van een beer.....
Miquel1983 26 mei 2017 17:25
De eerste reactie van Tom Dumoulin: "Stom, heel stom. Ik zat gewoon achterin. Het had niets met een plaspauze te maken. Ik had vandaag heel slechte benen."
Prikdude 26 mei 2017 17:27
Iets met wat uit mijn kont komt en wat ik heb aan fatalisme. Kondig al maanden aan dat Tom deze Giro op reserve kan winnen.
El Mik 26 mei 2017 17:29
Ik zie Zakarin of Pozzovivo ook nog wel iets geks doen morgen.
Eazster 26 mei 2017 17:34
Ik ben in de hitsige valkuil getrapt van de geruchten... Excuses ,het blijkt dus gewoon een onoplettendheidje van Dumoulin.
De Giro met al zijn chaos stevent af op een ongeloofelijke apotheose,dat is zeker! Wat zal het druk zijn bij Unibet met al die veranderende koerskansen.
JW 26 mei 2017 17:39
Wat een dag.... sad smiley

Ik weet niet of het wel gezond is om dit soort dagen de Giro te kijken.
De laatste jaren is het wel een heel bizarre ronde.

Na gisteren leek de zege me toch echt binnen.
Na morgen kan het podium zelfs uit beeld zijn.
Milaan is plotseling weer veel verder weg.

Als dit de slechte dag was kan het morgen allemaal nog goed komen.
Hooguit kun je stellen dat Nibali en Quintana ook niet geweldig meer ogen.
Cecchini 26 mei 2017 17:40
Onnodig boni's weggeven aan Quintana, dan 2 minuten poepen in de berm, gisteren geen tijd pakken waar het kon, concurrentie onnodig dichterbij laten komen en daarna ook nog een beetje de concurrentie provoceren, en vandaag weer te ver van achter zitten. Een ezel stoot zich niet 2 x aan dezelfde steen is het gezegde. Ik word een beetje kriegelig en nerveus van zoveel onprofessioneel gedrag. De slechte benen van vandaag zijn hem vergeven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2017 17:43 door Cecchini.
Tinuz 26 mei 2017 17:42
Geen geboren wielrenner, die Dumoulin.
Cyclad 26 mei 2017 17:53
Wat een etappe! Zinderend en prachtig.

Nog 5 kanshebbers, ongekend. Quintana heeft nu wel roze, maar moet zijn voorsprong uitbreiden op Dumoulin. Nibali moet aanvallen, anders wint hij niet. Pinot en Zakarin idem.
Ik vond Nibali niet fris vandaag en Quintana ook niet. Movistar mag morgen de aanvallen van Pinot, Zakarin en Pozzovivo counteren. Reken maar dat die het zullen proberen. Dumoulin heeft maar één kans: een normale dag morgen. Dan lossen ze hem niet en zijn de 38 seconden op Quintana zeker speelbaar.
stoempert 26 mei 2017 17:57
Was dit gewoon een slechte dag of gaat het kaarsje langzaam uit na drie weken koers? Morgen maar weer ff kijken spinning smiley sticking its tongue out Mocht het stilaan op zijn dan zal de afsluitende tijdrit ook wat minder zijn. Ik denk dat Pinot er mee vandoor gaat.
ton duk 26 mei 2017 18:02
Misschien voelt Tom zich ineens verlost van de druk/trui morgen en stelt ie zondag orde op zaken...
gr
Horsie is back 26 mei 2017 18:24
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Misschien voelt Tom zich ineens verlost van de
> druk/trui morgen en stelt ie zondag orde op
> zaken...
> gr

Tom moet morgen goed doorkomen anders kan hij de roze trui wel vergeten.
Hij kan in de roetsj tijdrit echter heel veel goed maken, maar voor het pakken van de roze rui moet de achterstand morgen niet (al te veel) oplopen.
Kuiperberg 26 mei 2017 18:35
Bizarre Giro en dat dan net de 100ste moet zijn. Mooier kan het niet. Maar Dumoulin is wel zelfkritisch maar maakt toch soms stomme fouten. Hij had bv. net als Cor Vriend in een marathon van Amsterdam in de jaren 80, De poep uit zijn broek moeten halen en wegsmijten. Damn about the shit. Door dit poepincident verspeelt hij mogelijk de Girowinst. Morgen schijt aan alles en doorfietsen. Maar let op Pinot die heeft vleugels.
Bob 26 mei 2017 18:42
Je kunt het ook positief bekijken. Dumoulin verkiest ervoor om vanaf de start van de klim eigen tempo te rijden (omslagpunt). Andere goden die er nog langer aan blijven hangen (Kruiswijk, Monfort, Polanc, Konrad) verliezen veel meer tijd.

Jungels had gister een slechte dag en vandaag weer goede benen. Laten we hopen dat voor Dumoulin hetzelfde geldt. Zijn dezelfde types.
ton duk 26 mei 2017 19:12
19.10 Vrouw DUK durft weer wat te zeggen: samenvatting begint op NPO1
Ik scheld wat over rood-wit en roze ....en eindig met zwart
Best leuk die natuurserie nu op NPO2

gr
JW 26 mei 2017 19:57
Heb voor het eerst die NPO-uitzending gezien.
Ten slotte hoop je op een sprankje hoop.

En dat is er nog zeker.
Zelden een renner gezien die na zo'n nederlaag twee minuten daarna zo'n interview geeft.
Niet kapot, maar vief en monter. En reëel.

Wat mij betreft geloof ik er nog volop in.
Kuiperberg 26 mei 2017 20:11
Harmeling zei het treffend; Dumoulin was eigenlijk na de finish veel frisser dan verwacht. Ook vreemd trouwens dat er niets werd gezegd over Kruijswijk...die kreeg toch echt patat. Arme Steven, het besef van het verlies van vorig jaar zal nu des te meer voelbaar zijn. Unieke en enige kans op de eindzege...
Horsie is back 26 mei 2017 20:31
Rob Harmeling was wel heel plastisch naar aanleiding van de uitspraken van Tom Dumoulin. "Vandaag met de hand in de vijver, morgen is het een tsunami"
Horsie dacht eerst, dat Rob wilde gaan zeggen: "morgen is ie eraf". smiling smiley
Bromertà 26 mei 2017 20:55
Maar wat zeggen de cijfers? Nou, vooral dat Pozzovivo het toppunt van onvermoeibaarheid in vlees en bloed vertegenwoordigt. Hij is nog net zo fris als op Oropa, waar hij op 95% van de perfecte renner in watts per kilogram imiteerde, en vandaag doet dat ventje dat opnieuw. Ongelooflijk, wat knap. En, zij nog opgemerkt dat deze cijfers aan de conservatieve kant zijn: de [DrF] waarde (zie check) is telkens hoger dan de vermogensmeter van Anacona aangeeft, terwijl hij "slechts" 65kg op de weegschaal legt.

Hafijn, hier ook ergens de inzinking van Dumoulin, zie maar.

JW 26 mei 2017 21:38
Excuses zijn m.i. niet nodig.
Er waren zó veel berichten uit allerlei bronnen (Sporza, RAI, ploegleider, enz. enz.) dat dat bericht lange tijd betrouwbaar leek.
Het valt niemand te verwijten dat ze er in tuinden.

Laten we maar blij zijn dat het bericht niet klopte.
Het zou echt een hevige smet op deze Giro zijn als het wèl juist was.
JW 26 mei 2017 21:46
Het verhaal van de vermeende plaspauze wordt nog wat beroerder. Dat is te zien op beelden in het napraatprogramma van de RAI.
Terwijl Dumoulin gezellig keuvelt achterin het peloton zijn het de ploegmaten van Tom zèlf die het peloton vooraan uit mekaar trekken !
Pas daarna nemen andere teams het over.

[https://u.nya.is/djrsgn.mp4]

Dat maakt het allemaal nog pijnlijker.
Ik wil de oortjes terug !
Ook voor Sunweb.
Tinuz 26 mei 2017 21:49
Haha, wat een farce! Tja, dan kan ik er wel vrede mee hebben. Dumoulin is in elk geval aan zijn ploegmakkers verplicht om zijn uiterste best te doen de komende twee dagen.
Frederik D. 26 mei 2017 22:34
De hele ploeg van Dumoulin moet morgen uiterst attent rijden. Dumoulin mag niet meer achteraan bungelen. Zeker morgen kan er nog heel veel gebeuren. Er zijn tenslotte nog veel kanshebbers. Maar deze Giro is op zich reuze spannend.
Eddy Veen 26 mei 2017 22:49
Ik heb er nog wel vertrouwen in. Hij moet gewoon hetzelfde doen als Floyd Landis in de 17de etappe van de Tour van 2006, maar dan zonder doping.
Ziender Ogen 26 mei 2017 22:55
Sorry, ik was degene die het vermeende plasincident op het prikbord heeft gegooid.

Mea culpa, mea maxima culpa.

Kon de geruchten niet negeren, stel je voor dat het waar was...
Het droeg wel bij aan de beleving van de koers. Het was een fantastische etappe..
Er zijn ineens wat kanshebbers bijgekomen.

Morgen nog zo'n dag?
Ziender Ogen 26 mei 2017 22:57
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb er nog wel vertrouwen in. Hij moet gewoon
> hetzelfde doen als Floyd Landis in de 17de etappe
> van de Tour van 2006, maar dan zonder doping.

Dat kan dus niet. Ik denk dat het doel is om niet meer dan een halve minuut aan de broek te krijgen.
Carlos Danger 26 mei 2017 23:36
Vooral op Nibali niet veel meer verliezen. Die heeft, als het moet, een knappe tijdrit in de benen.
Horsie is back 26 mei 2017 23:53
De tijdrit is een roetsjbaan, dus het meest op het lijf van Dumoulin geschreven. Aerodynamica gaat een enorme rol spelen.
Tenzij Dumoulin veel sterker is verzwakt dan de anderen of morgen de achterstand onoverbrugbaar wordt.
Leon 27 mei 2017 01:09
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar let op Pinot die heeft vleugels.

Zo bijzonder was die toch niet bezig? Heeft een kilometer of 10 solo z'n gang mogen gaan en houdt maar 12 seconden over.
cyclingfreakske 27 mei 2017 01:28
en wat betekent zenuwachtigheid bij hem , zoals we in de Vuelta al gezien hebben ??? geen slechte dag, wel verval.
verschil : in de Vielta liet hij zich helemaal gek maken, nu is dat al een stuk minder...

alleen moet hij leren geen grote muil op te zetten naar iemand die al jaren toprenner is en een stevig palmares en zeker krediet-respect heeft opgebouwd naar zijn concurrenten toe.... dat word vaak afgestraft.
ik denk ook dathet niet bij de Giro alleen gaat blijven, maar dat men het hem nu de komende tijd vaak lastig gaat maken op alle vlakken, om te zeggen dat hij niet moet gaan zweven en zich als een lul moet gedragen als hij over anderen spreekt.

les nr 1 is vandaag gebeurd... morgen zal men hem weer bestoken.

de opmerking van Nibali aan TD zijn adrs over Pinot .... "Dumoulin moet eens leren denken dat ook Pinot hem uit het roze kan rijden."
TD dacht niet zover na en gaf Pinot een minuut kado...zou TD dan voor Te Dom staan ???
Ziender Ogen 27 mei 2017 01:32
Ja is roetsjbaan maar meer dan 2 minuten gaat hij niet pakken op Quintana.
cyclingfreakske 27 mei 2017 01:37
mja plasincident..... Traksel deed in de commentaar alsog het in zijn tijd nooit gebeurde... maar het gebeurde zelfs vrij vaak.

Verder is het zowat elke grote ronde wel gebeurd op een redelijk kritiek moment in een of andere etappe........
gekend truucje is dan zogenaamd wachten en toch redelijk tempo rijden, zodat de andere(n) een heel pak energie kost..... valt minder op dan vandaag, maar dit is wel schering en inslag in de koers.
daarom zijn er nogal wat die vanop de fiets plassen ipv te stoppen, diep in de koers. kwestie van minder tijd vermiezen en je niet te laten verassen.
cyclingfreakske 27 mei 2017 01:42
en de domste... na wat hij gisteren flikte tegenover Nibali en Quitana was vragen om een opdonder... en die kreeg hij vandaag al, morgen deel 2.
en dikke kans dat hem dat een tijdje gaat achtervolgen.......... dit soort toprenners laten niet met zich sollen en genieten wel erg veel respect en bijval in het peleton.
Zeker een eerzuchtige en trotse Nibali niet.
Andere Peter 27 mei 2017 02:33
Euhh, je zegt hetzelfde als ik. Hij moet voor de winst gaan en niet voor plaats 2, zoals sommige renners zouden kunnen doen die niet denken te kunnen winnen.
cyclingfreakske 27 mei 2017 16:51
de meest recente die klaarduidelijk in beeld was ??
dat was de Tour waar heel pak met oa Cancellara en Pinot keihard tegen het asfalt gingen in de etappe naar Huy.
SKY overlegde en draaide het gas vol open terwijl er aanstalten werd gemaakt om te neutraliseren door de renners, snel gevolgd door de koersdirectie... en zelfs dat werd een paar km's lang genegeeerd door SKY. Ror ASO dreigde het team uit koers te nemen, toen gingen ze in de remmen.
let op : de situatie was extreem, de koers werd geneutraliseerd omdat er geen enkele ambulance in koers was op dat moment..... zoja, had de koers gewoon doorgedenderd.

de Giro etappe waar het de laatste paar 100m begon te sneeuwen, en NIET Quintana, WEL ROLAND het gas opentrok terwijl er totale verwarring was over een neutralisatie. Quintana kreeg de volle lading terwijl hij enkel volgde in de aanval van Roland.
nu ja...die was rijkelijk te laat en de 1e groep had pas in de laatste 100m sneeuw... vooral "de bus" kreeg meer te verduren. EN terecht ging de koers door.

Andy Schleck die een fout maakte en Contador fors ging doortrappen...zogenaamd niet gezien. (en terecht doorgereden)
Diezelfde Tour ging ook Contador zijn team op bevel van Riis eens in de aanval, toen Schleck wilde plassen....

TD zijn "plasje" was er geen, hij dacht erover er een te doen maar dan moet je niet ergens achetraan het pak zitten om te laten weten dat je een "gerespecteerde" plaspauze wil..... neen, de comcurrentie hoort enkel dat TD achteraan ergens zit te prutsen en dus gaat het gas open.

De Tours van Armstrong stonden ook redelijk bol, waar men ogenschijnlijk trager ging rijden maar eigenelijk rechterhand Jekimov in zijn stoicaanse stijl gewoon sneller ging rijden. het is niet altijd zeer opzichtig, de meeste gevallen zijn vooral stiekem opgezet.

Indurain die meer dan eens werd geflikt door de Franse renners, Delgado, Roche, Pantani,... maakten het allemaal mee.

Bernard Hinault en Lemond deden het ook meer dan eens in die betwiste Tour.
Hinault durfde vlak voor de bevoorading zelfs het tepo keihard opdrijven om de tegenstand zonder eten en drinken te zetten voor een tijdje.

Bijna in elke koers heb je dit soort 'incidenten'......


Wat jonge renners vooral moeten leren is , dat wanneer ze vooraan in het klassement staan en in de laatse week zitten van een grote ronde, je NOOIT even rustig kan plassen door je latten uit te zakken en eventjes te parkeren. Nope.... is vragen om problemen... je moet het doen als de anderen het ook doen, niet op een ander moment. ik vind dat het teammanagement van TD hierover te laks is om hem dat wijs te maken.

kortom :
het hoort bij de sport. En het is van alle tijden en hoe vreemd het ook klinkt, een onderdeel van het tactisch steekspel...
In grote rondes zal alles gebruikt worden indien de klassementrenners op een zakdoek van elkaar staan. (uitgezonderd elkaar doen vallen uiteraard)
het "TD"incident" is een tactisch gebeuren, en ook wel deels als antwoord op zijn arrogante aanvallen bij de pers op Nibali.... het had anders kunnen zijn zonder die grote bek.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2017 17:00 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen