Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dumoulin blijft Sunweb trouw

Gepost door JW 
JW 27 mei 2017 08:03
Contract tot eind 2021 ligt klaar voor Limburger

Dumoulin blijft Sunweb trouw
1 uur geleden
Raymond Kerckhoffs


Tom Dumoulin staat op het punt om zijn contract bij Team Sunweb open te breken en te verlengen tot en met 2021. De nummer twee in het klassement van de Giro d’Italia had nog een contract tot eind 2018, maar beide partijen hebben de intentie uitgesproken om nog drie jaar langer met elkaar door te gaan.

Een insider benadrukt dat het slechts een kwestie van tijd is voordat de Maastrichtenaar zijn handtekening onder de vernieuwde en verbeterde verbintenis zet.

De Duits-Nederlandse wielerploeg gaat het team de komende jaren steeds meer rond Dumoulin bouwen. Dat betekent dat de transformatie van sprintersploeg naar klassementsploeg voor de drie grote rondes Tour de France, Giro d’Italia en Vuelta a España wordt doorgezet. Met Dumoulin hebben ze nu een van de zeldzame toppers in de ploeg die de potentie heeft om een grote ronde te winnen. Teammanager Iwan Spekenbrink is al druk bezig om de vaste kern rondom Dumoulin verder te versterken.

Zo is er de intentie om het contract met Wilco Kelderman snel open te breken en te verlengen. In deze Giro was Kelderman sterk gestart. Hij hield in het klassement stand tussen de besten, totdat hij in de negende rit tegen een politiemotor knalde en zijn vinger brak. Kelderman zou de laatste man van Dumoulin in het hooggebergte moeten worden. Sunweb overweegt het contract met Kelderman dat eveneens tot eind 2018 loopt met twee jaar te verlengen.
Routinier Ten Dam en talenten

Ook heeft de ploeg positief gereageerd op de uitspraken van Laurens ten Dam, die er nog een jaar aan wil vastplakken. Aanvankelijk wilde de 36-jarige Ten Dam dit jaar na de Tour de France stoppen. In deze Giro blijkt dat hij een van de belangrijkste renners in de ploeg voor Dumoulin is. Zelf heeft hij in de ploeg van teammanager Iwan Spekenbrink de vreugde voor het koersen terug gevonden.

Het contract van de talentvolle Sam Oomen (pas 21 jaar) is inmiddels verlengd tot en met 2020. De ploeg verwacht dat Oomen zich ook verder ontwikkelt als een van de vaste waardes voor Dumoulin in het hooggebergte. Al is de ploeg nog op zoek naar meerdere klimmers.

Een ander talent dat Sunweb tot eind 2020 wil vastleggen is de 22-jarige Deen Søren Kragh Andersen, die in de Ronde van Oman een bergrit won. Het huidige contract met Andersen loopt aan het eind van dit jaar af.
ton duk 27 mei 2017 08:15
Dumoulin-Kelderman zijn dd de luxe-knechten voor Oomen
Sunweb zorgt in ieder geval voor onze Rondecontinuiteit zodat we zo ongeveer elk jaar een Ronde in de laatste week gaan verliezen winking smiley
gr
Eddy Veen 27 mei 2017 09:36
Mocht ik nog eens een reis gaan boeken, dan bij Sunweb, zeker niet bij Vacamsoleil. Verder ga ik nooit wat kopen van Belkin.
merijntje mortirolo 27 mei 2017 10:11
-
Hi hi, zo heb ik ooit mijn Raborekening opgezegd, omdat die bank stopte met de sponsoring van de profploeg.

Wat zijn wij toch een jankerds. drinking smiley
Curzio 27 mei 2017 10:36
Elke reden om een rekening bij de Rabobank op te zeggen is een juiste reden.
Fcdh 27 mei 2017 11:00
Begrijpelijke keuze van zowel Dumoulin als Sunweb. Gaat Sunweb ook tot 2021 door of is dat niet bekend?
Zal voor de continuïteit in het wielrennen en zeker het Nederlands wielrennen wel goed zijn.

Deze ronde is maar weer eens duidelijk geworden dat het nog steeds zeer mager is mbt klimmers bij Sunweb. Kelderman is ongelukkig uitgevallen maar gaat dat in de toekomst nog wel vaker doen, Geschke had gister een uitstekende dag en Ten Dam kan van waarde zijn maar buiten Barguil en Oomen is het niet veel bergop. Kortom werk aan de winkel komende transferperiode maar dat geven ze zelf ook aan.
Eindhovuh 27 mei 2017 11:03
Ja en Nederlandse klimknevhten zijn helemaal schaars.
Wellicht iets voor Gesink? smileys with beer
Cyclad 27 mei 2017 11:04
Bergop heeft Dumoulin Barguil (maar blijft hij als 2e viool?), Ten Dam, Kelderman en Oomen.
Dat is mooi, maar te weinig. Geschke en Preidler kunnen lang mee, Lennard Hofstede kan wellicht de stap maken.
Mannen als Konrad en Buchmann zouden mooi in de ploeg passen....
Eddy Veen 27 mei 2017 11:13
Wanneer loopt Poels' contract af?
El Mik 27 mei 2017 11:13
Denk dat Dumoulin vooral iemand nodig heeft die een rol kan vervullen zoals Pellizotti of Reichenbach in deze Giro deden.
Iemand die tempo kan maken op een slotklim als iedereen naar Tom kijkt, maar ook iemand die hem een slotklim kan op loodsen als hij het moeilijk heeft (zoals gisteren dus, Geschke deed het voor zijn doen voortreffelijk maar toch is het vrij matig als beste klimknecht)
Goed, dat had Kelderman moeten zijn, maar haal er nog maar eentje. Liefst iemand met veel ervaring ook als klassementsrenner of ervaring als belangrijke knecht van een grote klassementsrenner.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2017 11:15 door El Mik.
JW 27 mei 2017 11:22
Eens. Alhoewel het moeilijk zal zijn zo'n superknecht te krijgen.

Gelukkig gaat hij niet naar Sky. Die ploeg is al veel te sterk.
Cecchini 27 mei 2017 11:38
Ik zit o.m. aan Gesink te denken, Monfort, Hermans, van Garderen, van Baarle (ploegentijdrit), Pauwels.
Eindhovuh 27 mei 2017 11:39
Ja hoe die deze Giro en eigelijk het hele seizoen al alles op een hoop rijden is niet leuk.
Ger 27 mei 2017 12:07
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wanneer loopt Poels' contract af?


Eind 2019.
Eddy Veen 27 mei 2017 12:16
Andere Peter 27 mei 2017 12:26
:-)

Na misschien een kwart miljard investering door de jaren heen krijgt Rabobank van Merijntje even een helder signaal.
merijntje mortirolo 27 mei 2017 12:33
Een PIJN die ik ze gedaan heb!
JW 27 mei 2017 12:53
Zonder die rotte val had de sky er voor hen heel anders uit kunnen zien.
Ook komende Tour mag je toch verwachten dat ze weer domineren.
Ziender Ogen 27 mei 2017 12:55
Waar heb je die 100 euro nu geparkeerd?
merijntje mortirolo 27 mei 2017 13:02
JW 27 mei 2017 13:05
Dit is "maar" de Giro, en zelfs daar schiet de ploeg te kort. Nou is de Giro natuurlijk niet elk jaar zo sterk bezet en wordt Wilco enorm gemist. .
De Tour wordt nog een stukje moeilijker.

Het had m.i. deze Giro ook een stukje kunnen schelen als de tering meer naar de nering was gezet.
Ik had graag gezien dat ze die roze trui weer snel hadden ingeleverd bij een ploeg die hem graag een paar dagen had verdedigd.
Dat had heel wat uren pers en media-aandacht bespaard, en veel meer rust opgeleverd.
En minder stress opgeleverd.
ronald apers 27 mei 2017 13:07
als dumoulin ooit de tour wenst te winnen . weggaan bij deze ploeg en andere oorden opzoeken waar ze wel een goede klimploeg kunnen maken met een paar goede klimmers zoals nieve, kreuziger, anton etc als ondersteuning voor tom. hij verdient dit en niet een ploeg die hem laat schijten in de berm en niet in een pet.
Ziender Ogen 27 mei 2017 13:19
We wachten nog steeds op de actiefotos op de Etna Merijntje Mortirolosmiling smiley
merijntje mortirolo 27 mei 2017 13:34
Staan op mun Ifona en 'hiero' op de pc. JWC (ons aller) heeft er gister wél wat van gezien.

Kom maar gezellig langs, ik heb bubbels koud en koers op staan. (Hoe heet zo een stijlfout ook alweer?)
Curzio 27 mei 2017 13:55
Ziender Ogen 27 mei 2017 18:43
Een hyperbolische pleonasme contaminatie...denk ik.

Ik heb vandaag f**ing tuinmeubels uitgezocht!!

Dat was een grote stijlfout..
JW 27 mei 2017 21:12
Tsja, als je een beetje mee wilt doen schijnen die tuinmeubelen elk jaar van kleur te moeten wisselen.
En volgens mij een perfecte dag om die te gaan kopen; het kan er nooit erg druk geweest zijn....
Snorfietser 28 mei 2017 10:37
De ploeg is de laatste jaren al meer op het focussen op het klimwerk. Nu Dumoulin heeft laten zien echt mee te kunnen doen voor de eindzege in een grote ronde zal men op zoek gaan naar meer versterkingen in de bergen. Kelderman, Geschke, en Preidl zijn prima knechten. Ten Dam ook, maar die zal hoogstens nog een jaar doorrijden.
JW 28 mei 2017 11:57
Eens. Alleen al met Kelderman er de hele Giro bij was de ploeg een stuk sterker geweest. Dat was nu de ontbrekende schakel.

Bovendien was het een handicap voor de ploeg dat ze zo lang de roze leiderstrui in bezit hadden.
Dat vergde veel extra energie van kopman en ploeg.

Ik zie veel liever een strijd tussen kopmannen (en teams) die aan elkaar gewaagd zijn, zoals in deze Giro, dan een ronde waar al na één bergetappe vaststaat wie hem gaat winnen (zoals Froome in de Tour). Dat laatste krijg je als renners die kopman kunnen zijn van een team zich voor veel geld aan Sky als knecht verhuren.

Laat Sunweb deze ploeg maar lekker verder uitbouwen !
Ziender Ogen 28 mei 2017 22:22
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tsja, als je een beetje mee wilt doen schijnen die
> tuinmeubelen elk jaar van kleur te moeten
> wisselen.
> En volgens mij een perfecte dag om die te gaan
> kopen; het kan er nooit erg druk geweest zijn....


Ik heb maar een roze loungebank gekochtsmiling smiley
JW 29 mei 2017 09:31
cyclingfreakske 31 mei 2017 22:50
Snweb krijgt nu wel kapers o pde kust na de Girozege van TD........... benieuwd welk rondeteam het meeste geld en structuur aanbied om die Tour en andere rondes trachte nte winnen.
sorry...maar met Sunweb zal hij in een Tour altijd kansloos blijven..... tenzij het het budget met nogal wat miljoenen optrekken en daar enkele superknechten bijkopen.
Het was nu al problematisch in de Giro, en vooral dankzij de hulp van Trek (met oa Bauke) en LTJ hield men hem recht.
het was vooral een NL coalitie ipv zijn team dat de meubels redde.....

dus verwacht Trek (voor Bauke en co hun diensten in de laatste week) en, LTJ wederdiensten terug in een grote koers. Niets voor niets........
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen