Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Programma Tom Dumoulin 2017 vervolg

Gepost door Vittal 
Vittal 28 mei 2017 19:43
Wat zouden jullie een logisch vervolg programma vinden voor Tom voor de rest van het jaar.

De ploeg had voor de Giro aangegeven dat hij bij een goede Giro uitslag hij geen Tour de France rijdt.
Alleen de Ronde van Zwitserland staat nu nog op het vooraf bekend gemaakte programma.

via Ronde van Zwitserland, rustperiode en de dan opbouwen naar de Vuelta (klassement) en WK in Bergen?
Of juist niet voor een klassement gaan in de Vuelta, er zitten immers maar 41 km ITT in en het deelnemersveld met Froome, Chaves, Aru en Zakarin liegt er niet om...

Of toch proberen om de vorm door te trekken naar de Tour om te kijken waar het schip strand? En daar desnoods gaan voor het geel in Dusseldorf en de rest van de ronde Barguil en Kelderman helpen?
rustdag 28 mei 2017 19:50
Ik hoor net dat hij voor het WK tijdrijden gaat. de weg daar naar toe is nog niet duidelijk. Maar als hij de Vuelta gaat rijden zal hij denk niet voor het klasm gaan .
Carlos Danger 28 mei 2017 19:51
Moeilijk, hè. Nagenieten.
rustdag 28 mei 2017 19:54
Ik geniet me Kapot, net AD live stream zitten kijken. met de Nabeschouwing.
Frederik D. 28 mei 2017 21:31
Zelf zou ik toch voor de Vuelta gaan. Rondes zijn mooier dan WK's.
Luijt 28 mei 2017 21:59
True that Fred!

Giro of Tour winnen beats an Olympic gold medal any time
ton duk 28 mei 2017 22:16
Hopelijk gaat Dumoulin zich in 2018 richten op de vlaamse klassiekers om onze zuiderburen te laten zien dat je deze wedstrijden ook schoon kunt winnen
gr
Sjorsoll 28 mei 2017 22:22
Hoop wel dat hij de Vuelta doet, daar ligt toch nog unfinished business.
Maar ik heb hem ergens horen zeggen dat dat niet het plan is. Volgens mij wil hij via Canada naar het WK.

Volgend jaar hopelijk de Tour. Het zou me niets verbazen als de Tour-organisatie Tom enigszins tegemoet komt met veel tijdritkilometers om een strijd tussen hem en Froome te stimuleren.
Marcos 28 mei 2017 22:29
Kelderman gaf voor de Giro aan "Giro knecht ik voor Tom en Vuelta knecht Tom voor mij", dus dan rijdt hij geen klassement in de Vuelta in ieder geval.. Zwitserland zou zijn volgende koers worden inderdaad, maar ik vraag me af hoeveel zin hij daar nog in heeft.. Denk dat hij komend weekend nog de Hammer Series rijdt omdat het "thuis" is en hij daarna rust neemt.

Heeft ook aangegeven dat het WK tijdrijden z'n volgende grote doel, het parcours zou hem moeten liggen in ieder geval.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2017 22:29 door Marcos.
Andere Peter 28 mei 2017 22:50
En de rit in lijn op het WK?
El Mik 29 mei 2017 00:29
Waarom zou de Tour-organisatie een parcours uittekenen dat Bardet en Pinot niet ligt, om Dumoulin te paaien. Omdat ze in de war zijn met Samuel?
Fashionisto 29 mei 2017 01:00
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Moeilijk, hè. Nagenieten.

thumbs up
Eddy Veen 29 mei 2017 06:06
Ach, met Kelderman en zonder poepen in de berm had hij aan één tijdrit ruimschoots voldoende gehad.
Zorro 29 mei 2017 06:43
Je vergeet "het keuvelen, achterin het peleton" Eddy smiling smiley
Eddy Veen 29 mei 2017 08:27
Kun je nagaan.
Arsimo 29 mei 2017 09:17
Zo mooi zijn als Tom Dumoulin dit jaar nog een keer alles op het WK-tijdrijden zet. Parkoers zo goed als ideaal, en een keer moet hij die titel toch pakken. Meerdere keren nergens voor nodig, dat mogen types als Rohan Dennis, Tony Martin e.d. nastreven.

In volgende jaren zal het ook moeilijker worden want dan zal Dumoulin ook willen gaan voor Vuelta- en/of WK-weg winst en dan past optimale voorbereiding voor het WK-tijdrijden niet zo.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2017 09:17 door Arsimo.
Curzio 29 mei 2017 09:56
Over nagenieten gesproken, hier de Giro door de ogen van Renaat Schotte: klik

Spoiler-alert: er wordt niet gekoerst.
Orakel 29 mei 2017 10:43
Ik denk dat Tom Dumoulin niet opportunistisch is en heel cool en berekenend zijn toekomst uitstippelt. Waarom zijn zojuist opgebouwde reputatie te grabbel gooien in de Vuelta en daar op een parcours wat hem gewoon niet echt ligt meestrijden voor een plek rond 5-9 in het klassement? Laat dan inderdaad Barguil of Kelderman zich richten op het klassement in de Vuelta.

Tom zal weldra merken wat deze zware inspanning met zijn lijf heeft gedaan en hoe hij hier van herstelt. Wat kleine rondjes van een week (inderdaad Zwitserland, of Dauphine) en daarna mooie klassiekers als San Sebastiaan. Najaar een halve Vuelta voor de vorm, of wat wedstrijden in Canada. Pieken bij het WK in zowel de tijdrit als de wegrit (waar een Jelle Nijdam voor een uitgepierd peloton mogelijk is).

Volgende grote ronde voor een klassement zou ik pas in 2018 plannen en dan wederom op basis van de profielen en het aantal tijdritkilometers. Hopelijk heeft Sunweb goed opgelet en constateren zij dat er enerzijds heel wat marge is (poepincident), maar dat het er ook op lijkt dat het uitschakelen van de Sky ploeg héél goed uitgepakt heeft. In de laatste bergritten kon Dumoulin standhouden doordat de aanvallers alleen zaten. Een Sky ploeg met Thomas, Landa én Rosa was in staat om Dumoulin te slopen. Dumoulin heeft naast onzekere factor Kelderman en de bijna met pensioen gaande Ten Dam een echte meesterknecht nodig die bergop lang bij hem blijft en de gaten dicht rijdt. Een renner die zijn eigen ambities opgeborgen heeft (type Nieve, Caruso, Gesink) of een jongeling die tekort komt om zelf die stap naar podium grote ronde te maken (type Buchmann, of Howson).
Snorfietser 29 mei 2017 10:43
Ik heb het parcours van de Tour de Suisse nog niet bekeken, maar doorgaans is die ronde goed te combineren met de Giro. Als hij volgends plan in Zwitserland start, dna wordt het natuurlijk geen Tour. Gezien het feit dat hij voor het eerst in zijn carière nu alles op een grote ronde heeft gezet, lihkt het me verstandig om niet naar de Tour te gaan (ook niet voor de tijdrit), maar via de Vuelta (voor dagsucces) op te bouwen naar het wk.
Cecchini 29 mei 2017 11:58
Hoe vaak moet Dumoulin nu nog vertellen, dat hij dit jaar niet in de Tour is te zien.
Cecchini 29 mei 2017 20:07
Tour-voorbereiding Dumoulin verloopt moeizaam

Renner van Sunweb is oververmoeid

28 mei 2017 door Frank Heinen


Het is nog maar de vraag of Tom Dumoulin over ruim een maand topfit aan de start staat van de Tour de France. De sympathieke Limburger heeft zich de afgelopen weken in Italië voorbereid op het wielerspektakel, maar meldde vandaag dat hij ‘vermoeid’ is.

Ploegleider Aike Visbeek: “Tom is overtraind, mogelijk als gevolg van een verkeerde inschatting van onze trainers. Daarnaast heeft hij de laatste tijd veel te veel champagne gedronken. We doen er alles aan om hem alsnog op tijd in vorm te krijgen.”

Reacties

Puike prestatie!

Meneer Dumoulin is tenminste een ras-echte Limburger zonder migratieachtergrond.

Konden we dat maar van alle bekende Limburgers zeggen.

Het toont maar weer eens dat het goede van eigen bloed en bodem komt
Eindhovuh 29 mei 2017 20:16
ton duk 29 mei 2017 22:12
Hier krijg ik geen speld tussen...
gr
Tinuz 29 mei 2017 22:34
Ik zou in deze situatie de Ronde van Zwitserland schrappen, en rustig weer opbouwen richting Vuelta en WK.
Omdat hij de Tour niet lijkt te gaan rijden kan een renner van zijn statuur moeilijk de Vuelta links laten liggen, lijkt me.
Horsie is back 29 mei 2017 22:56
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tour-voorbereiding Dumoulin verloopt moeizaam
>
> Renner van Sunweb is oververmoeid
>
> 28 mei 2017 door Frank Heinen
>
>
> Het is nog maar de vraag of Tom Dumoulin over ruim
> een maand topfit aan de start staat van de Tour de
> France. De sympathieke Limburger heeft zich de
> afgelopen weken in Italië voorbereid op het
> wielerspektakel, maar meldde vandaag dat hij
> ‘vermoeid’ is.
>
> Ploegleider Aike Visbeek: “Tom is overtraind,
> mogelijk als gevolg van een verkeerde inschatting
> van onze trainers. Daarnaast heeft hij de laatste
> tijd veel te veel champagne gedronken.
We doen er
> alles aan om hem alsnog op tijd in vorm te
> krijgen.”

Cecchini, wie is er nu oververmoeid. Jij toch niet, want hier kan ik niet veel van brouwen. grinning smiley
Eddy Veen 29 mei 2017 23:57
Je krijgt een mooie parallel als Tom Dumoulin (1990) in 2018, vijftig jaar na Jan Janssen (1940) de Tour wint.
Blueprint 30 mei 2017 15:13
Wielerflits meldt dat Dumoulin de Hammer Series, Zwitserland en het NK rijdt om vervolgens rust in te bouwen. Daarna is het WK tijdrijden het hoofddoel met BinckBank Tour/Quebec/Montreal of de Vuelta als voorbereiding.
Vittal 30 mei 2017 18:50
Ik zou dan toch voor de Vuelta gaan, met Dumoulin als kopman. Hij kan daar denk ook mee doen om het podium. Zeker als de andere toppers als Froome, Chaves en Aru vermoeid uit de Tour kunnen komen.
Walnoot 30 mei 2017 20:52
Zou leuk zijn. Men heeft hier een half jaar lang ruzie gemaakt over welke grote ronde het zwaarst bezet zou zijn: de Giro of de Tour. Maar het zou zomaar kunnen dat we in de Vuelta doodleuk Monfort, Froome, Chaves, Dumoulin, Aru, Contador, Nibali, Valverde, Zakarin, Yates, Yates, Majka, Jungels, Kruijswijk, Kelderman, Oomen, Formolo, Van Garderen, Pozzovivo, ... tegenkomen.
Marcos 30 mei 2017 22:16
Als Dumoulin echt de WK-titel als grote doel heeft, denk ik dat hij niet vol voor het klassement in de Vuelta gaat. Dan wordt de kans een stuk kleiner op een wereldtitel 1,5 week later.. Dan zie ik hem eerder wat ritten uitkiezen en misschien wat knechten voor Kelderman en Barguil..

En het startveld in de Vuelta oogt nu wel fantastisch ja, maar de kans is groot dat een aantal helemaal niet starten (omdat ze toch hebben gekozen voor een ander programma of omdat ze nog gesloopt zijn na de Tour) en aantal na de 1ste bergrit al op een half uur achterstand staan.
Andere Peter 31 mei 2017 11:06
Als Dumoulin goed is in de Vuelta, dan drijft hij vanzelf naar een goed klassement. Ook als hij het niet per se wil. Dumoulin op 90% eindigt waarschijnlijk hoger dan Barguil op 100%. Ik zou Kelderman niet eens zien als klassementsrenner indien je die 2 hebt.
Eddy Veen 01 juni 2017 00:51
Met het winnen van de Giro en de Vuelta in een jaar zou Dumoulin nog meer historie schrijven. Toch denk ik dat hij het WK tijdrijden voorrang geeft al is het maar omdat hij dan een jaar lang al zijn tijdritten in de regenboogtrui mag rijden.
DopingKopen 02 juli 2017 22:14
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen