Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jos van Emden

Gepost door Ed@ 
Ed@ 28 mei 2017 20:32
Gewoon een apart topic voor deze man omdat hij dat verdient!
Steengoed renner die vaak wordt ondergewaardeerd.
Sub Culture 28 mei 2017 20:34
Het fitnessbroertje van Rob Urgert.
Vraag me niet vanwaar ik Rob Urgert ken.
rustdag 28 mei 2017 20:34
Eazster 28 mei 2017 21:20
Zo iemand die op late leeftijd merkt dat er toch wel meer kwaliteit in schuilt dan ooit gedacht.
Luijt 28 mei 2017 21:55
Wordt sterker en sterker
Marcos 28 mei 2017 22:32
Dat hij kon tijdrijden, wisten we toch al wel iets langer? 2010 al Nederlands kampioen tijdrijden bijvoorbeeld.. En de openingstijdrit van de Tour 2015 schat ik minimaal gelijkwaardig in als vandaag, daar eindigde hij als 5de na wereldtoppers Dennis, Martin, Cancellara en Dumoulin..
Eddy Veen 29 mei 2017 06:09
Toen maakte Jos het verschil vooral in het begin. Het knappe is dat hij nu in elke sectie iets sneller was dan Tom, maar die was natuurlijk niet fris meer na de loodzware derde week.
lodjan 29 mei 2017 07:42
Arsimo 29 mei 2017 09:44
Jos' derde deel gisteren was het minste (relatief dan he, hij reed fantastisch). Quinziato was bijvoorbeeld een seconde sneller en ook Amador liep wat in.

Dumoulin nam in de bochtige laaste kilometers duidelijk minder risico (dit na overleg via oortjes) en dat koste hem wel een seconde of 10 op Jos, mogelijk meer.

Ironisch genoeg - denk ik - dat als het spannender was geweest uiteindelijk voor de eindzege (dus Nibali en/of Quintana dichterbij gebleven waren) dat Dumoulin de tijdrit ook gewonnen zou hebben in de laatste 5 a 10 kilometers.

Doet niets af aan van Emden's fantastische zege, het is hem enorm gegund. Leuk ook dat Tom en Jos het zaterdagavond via een ondelinge chat zo ongeveer hadden afgesproken (nou ja, samen hoopten). Zie tweets van Tom Duomulin gisteravond waar hij dat via een screendumpje liet weten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2017 09:45 door Arsimo.
Snorfietser 29 mei 2017 10:36
Wat gun je het deze kerel! Prachtig ook om zijn emoties te zien nadat Dumoulin binnen was.
ton duk 29 mei 2017 11:52
Won vorig jaar Roglic een etappe in de Giro...ging MAX er vandoor met de aandacht....
Wint Jos een etappe in de Giro , gaat TOM er vandoor met de aandacht....
Het zit TLJ-NL niet mee winking smiley

gr
Prikdude 29 mei 2017 12:16
Jos van Emden zou wel eens verreweg de meest aimabele Nederlandstalige renner kunnen zijn.

Wie niet beter wist moet hebben gedacht dat Van Emden de Giro gewonnen had en Dumoulin de tijdrit.
Eddy Veen 29 mei 2017 23:20
RTL Late Night, mooie uitzending vanavond met Jos van Emden, Marijn de Vries, Jan Janssen en Michael Boogerd (wordt om 0.30 uur herhaald). Bij Pauw Blaudzun, die beweert dat iedereen weet dat in de Tour veel hogere wattages worden gereden dan in de Giro en dat Dumoulin daarom niet zomaar de Tour kan winnen. Verder daar Filemon Wesselink en Gert Jakobs aan tafel.
Cecchini 29 mei 2017 23:25
Ik had Blaudzun als wielerliefhebber best hoog zitten, maar dit was inderdaad erg pijnlijk.
Carlos Danger 30 mei 2017 00:04
Da's soep van gisteren, hè. Nederland heeft een winnaar en het land telt plots meer kenners dan schaatsers.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen