Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Bobbie Traksel, Kruijswijk en de rest

Gepost door Tinuz 
Tinuz 28 mei 2017 23:47
Schitterend hoe Bobbie Traksel het wielrennen beleeft! Hij was helemaal van de kaart door de overwinning van Dumoulin. Net zoals hij helemaal van de kaart was door de valpartij van Kruijswijk vorig jaar. Een betrokken man met hart voor de zaak, en een aangename co-commentator.

Man, man, wat hebben we als wielervolgers teleurstellingen moeten verduren!
Mijn gedachten gaan uit naar Steven Kruijswijk, die ongetwijfeld met een dubbel gevoel de overwinning van Dumoulin zal hebben ontvangen.
Ben 29 mei 2017 00:11
Liever Renaat Schotte zonder reclame dan Bobby Traksel met reclame. Ik kon de tv wel door het raam smijten tijdens die laatste reclame.
El Mik 29 mei 2017 00:46
Traksel moet je niet met Schotte vergelijken, maar met de Cauer. De ex-sporter vs de journalist (of zoals ze in Amerika zeggen, de color commentator vs de play-by-play commentator).

Ik vind die play-by-play commentator van ES maar niks, Traksel is wel ok-ish (beter dan Ducrot) en Kroon vind ik best goed eigenlijk, Boogerd voor af en toe er bij is ook leuk. Al is de Cauer onovertroffen in het Nederlandse taalgebied.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2017 00:48 door El Mik.
lodjan 29 mei 2017 07:40
Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens Jongens
Poupoe 29 mei 2017 09:24
Een beetje commentator doet het zoals Jos. Het kon toch niet meer mis toen Tom eenmaal over de meet was?
Bobby had 5 minuutjes voor de finish van Quintana heel even een klein rondje moeten gaan lopen en een potje zitten janken om daarna in ieder geval nog iets te kunnen zeggen in plaats van enkel maar te snotteren.
Ze maken het bij Eurosport die gasten het ook wel lastig, steeds weer opnieuw de juiste toon moeten vinden na de vervelende reclame.
Maar het liefst hoor ik toch Jose Been! Ik ben benieuwd naar hoe haar climax was geweest.
D. Marrage 29 mei 2017 09:36
Quote
Poupoe
Ze maken het bij Eurosport die gasten de kijkers het ook wel lastig,
Snorfietser 29 mei 2017 10:33
Ik ben absoluut geen fan van Traksel als commentator, maar zijn oprechte emoties gisteren vond ik juist fantastisch!
Poupoe 29 mei 2017 11:32
Snorfietser heeft wel een beetje gelijk en chargeren is mij niet vreemd.
Sport is emotie maar in mijn oren klonk het een beetje raar. Het kon zijn dat ik mij stoorde aan de toonhoogte en intensiteit van het gejank of was het een vreemd moment om juist nu in huilen uit te barsten?

Als een geliefde een lang sterfbed heeft kan jij de voorbereiden op al het leed dat jouw gaat over komen. Hier een traantje en daar een vloek en na een tijdje is het zover en er is berusting. Je zag het namelijk aankomen.
Als onze Tom in de Giro start kan jij je voorbereiden op alle vreugde die je gaat beleven. Hier een vreugdekreet en daar een sprongetje en na een tijdje is het zover. Je zag het namelijk aankomen.

Hoe je dan wel de legendarische woorden die jou als commentator onsterfelijk maken uit je bakkes moet krijgen weet ik niet.
Maar goed, ik ben ook geen commentator. Schijnt ook geen reguliere opleiding voor te zijn. Hoeft natuurlijk ook niet. Het is een roeping, de onuitwisbare drang om het publiek te informeren wat er gebeurd. Tom wint de Giro. Ik wens u verder nog een prettige avond en tot morgen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2017 11:49 door Poupoe.
Bromertà 29 mei 2017 11:34
Ik uhhh vind uhhh Bob uhhh ie Track uhh sel uhhh met uhhh wie uhhh ik uhhh hem uhhh ook uhhh maar uhhh ver uhh ge uhhh lijk een uhh waar uhh de uhh loozuhh verslaggever.
Kan die gast niet beter gewoon z'n MAVO gaan afmaken?

Dit was in wezen de mooiste Giro sinds heugenis, maar de beleving was nog nooit zo beroerd geweest, door slecht commentaar en door de tot over de grens van het toelaatbare aantal reclameblokken en daar komt nog bij die idiote clown-filmpjes van ene Flecha op wel heel ongepaste momenten.

Dood en doodzonde.
Luijt 29 mei 2017 11:35
De hier zo vaak verguisde Traksel was best oké gisteren, zeker toen ie ging janken. Ik had de eerste Nederlandse Giro overwinning liever met iemand anders als commentator gevierd (ik weet ff niet wie), maar mooi was het. Mooi toch, die blije Bobby.

By the way, op de NOS kreeg ik wel wat jeuk van dat "platform" van Maarten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2017 11:36 door Luijt.
Ziender Ogen 29 mei 2017 11:40
Ik mis Danny Nelissen als commentator op Eurosport.
Zeker in combinatie met een emotionele gast als Bobbie.
Poupoe 29 mei 2017 12:00
Als Danny deze zomer samen met Jose 3 weken lang op pad gaat om de Tour te verslaan kunnen die reclames mij gestolen worden.
Daar kan geen duo tegen op.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2017 12:00 door Poupoe.
Eazster 29 mei 2017 12:08
De Cauwer is een autoriteit op wielergebied en een kenner van het puurste soort. Hoe mooi was het geweest om de keuvelende Renaat en Jose 3 weken lang in nota bene deze Giro te hebben mogen horen ,en deze mannen hun superlatieven over Tom te apprecieren.
Sommige mensen neem je nu eenmaal meer serieus dan uhm...uhm...anderen.

De Giro op Eurosport is een beetje als Twin Peaks zonder Lynch. Wel goed ,maar de finesse ontbreekt. Hopelijk kan Sporza volgend jaar wat meer in de buidel tastten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2017 12:11 door Eazster.
Arsimo 29 mei 2017 12:40
Zouden NOS en de Belgen (sporza) niet een op andere samen kunnen bieden voor Nederlandse taalgebied tav wielerkoersen? Krachten en financieen bundelen?
Ziender Ogen 29 mei 2017 12:49
Ik zie dat niet gebeuren. Het is niet zo dat die koersen in be/nl niet te zien zijn.
Of niet in het nederlands becommentarieerd worden.
Bromertà 29 mei 2017 13:04
Eazster Schreef:
-------------------------------------------------------

> De Giro op Eurosport is een beetje als Twin Peaks
> zonder Lynch. Wel goed ,maar de finesse ontbreekt.
> Hopelijk kan Sporza volgend jaar wat meer in de
> buidel tastten.


Daar zeg je zo wat. Zonder Lynch hou je amper Twin Peaks over, dan wordt het een zielloos oppervlakkig monster, maar er liggen gelukkig 18 speelfilmuren voor TV van de bovenste plank klaar, waarmee we in de diepste spelonken van de menselijke ziel kunnen duiken.

2017 is nu al een fantastisch jaar !
jonglins 29 mei 2017 20:36
Ben ik nou de enige die het gebrul van Traksel nogal gemaakt vond?
Dankzij een vreemde timing kwam het op mij over meer over dat zijn motivatie was:
Als ik hier nu eens heel enthousiast ga zitten doen dan vinden mensen mij een vast een hele goede commentator en en wie weet wordt er over een paar jaar nog over mijn enthousiasme gesproken net als over die beroemde momenten met Jack van Gelder, Hans van Zetten en Frank Snoeks.
Poupoe 29 mei 2017 22:45
.jonglins Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben ik nou de enige die het gebrul van Traksel
> nogal gemaakt vond?

Nee
Snorfietser heeft wel een beetje gelijk en chargeren is mij niet vreemd.
Sport is emotie maar in mijn oren klonk het een beetje raar. Het kon zijn dat ik mij stoorde aan de toonhoogte en intensiteit van het gejank of was het een vreemd moment om juist nu in huilen uit te barsten?
Tinuz 30 mei 2017 19:49
Niks geen "gebrul" en niks "gemaakts" aan.
Geen enkel theater. Waar heb jij naar geluisterd vraag ik me af.
Theater hoeft van mij op zich niet verkeerd te zijn, overigens. Mart Smeets is bijvoorbeeld een theatermaker die ik als sportcommentator goed heb kunnen waarderen. Jack van Gelder idem.
veluweracer 31 mei 2017 14:37
Bobbie Verhaspel dacht er harder van te genieten dan de rest van het land.
Niemand is geïnteresseerd in de beleving van commentator. Vertellen wat hij ziet en hoort is zijn voornaamste taak. Voor emo-tv is Yvonne Jaspers de aangewezen tuthola.
cyclingfreakske 31 mei 2017 22:04
"Traksel moet je niet met Schotte vergelijken, maar met de Cauer."


mja.... dat is een belediging voor De Cauwer..... het vergelijk ? dat ze renners zijn geweest.
verder... niks, Traksel geraakt niet uit zijn woorden, breekt zinnen vaak middenin af...bij enig denkwerk nogal wat euh's en duidelijk wel ervaren is maar niet de expertise heeft die De Cauwer haaft.

let op Traksel doet echt zijn best, en het gaat beter dan voordien, maar er is nog werk aan de winkel..veel werk.
pluspunt : Ducrot komt niet tot aan zijn knieen...... (Ducrot kan misschien begrafenissen gaan doen ??)

Kroon : een vlottere babbelaar dan Traksel, en brengt het vaker mooi wat zijn redelijk bake foutjes in de commentaar wegpolijst bij menig kijker.

Breukink : sorry... hij doet zijn best maar hij spreekt zo eentonig dat je er slaap van krijgt. Wat meer pit en meer toonhoogtes zou aangenamer zijn.

Boogerd : spraakwaterval...........; en het gaat op en af..de ene keer doet hij het goed, de andere keer zakt hij er wat door door zo lijkt het - wat twijfels over gebeurtenissen die ter sprake komen.

Been : als vrouwelijke wielerliefhebster en verslaggeefster in een mannenwereld doet ze het eigenlijk best goed. Tuurlijk maakt ze fouten, maar haar enthousiasme is duidelijk aanwezig en je hoort dat ze haar job zeer graag doet.
ondanks aken dat ze soms niet of laat ziet en wat fouten maakt, blijf je toch we lweer luisteren net door dat enthousiasme..... ze is een liefhebber van deze sport.

en natuurlijk :
alles hangt af van welke co commentator de commentator krijgt... je zal maar een droogstoppel als collega van de dag - week krijgen en je weet dat het een lastige dag word om te vullen. en de luisteraar / kijker zich snel kan vervelen - geirriteerd raken.


We willen Maarten Ducrot op speed wel eens horen...
geraakt hij eindelijk uit zijn woorden ? kan hij een zin afmaken ????.. komt er dan toch iets zinnigs uit ???. ... Vragen die menig liefhebber bezighoud grinning smiley
cyclingfreakske 31 mei 2017 22:05
de reklameblokken en onzinnige promo's zijn dodelijk vervelend..... nog zo'n Giro en de TV gaat over het balkon smileys with beer
Slimmerd 01 juni 2017 10:14
Wow, wat een nonsens
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen