Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Maxime Monfort

Gepost door Luijt 
Luijt 29 mei 2017 12:00
13e, op de hem zo kenmerkende wijze. 0 keer in beeld.
Anony 29 mei 2017 12:02
0 keer in beeld klopt niet, maar goed, inderdaad weer relatief geruisloos.
Eindhovuh 29 mei 2017 12:37
Een mindere uitvoering van Mollema.
Wel knap steeds.
Cecchini 29 mei 2017 12:41
Waarom die vergelijking met Mollema. Die heeft toch wel een heel wat grotere palmares. Hoe vaak is die niet al top 10 geeindigd in Grote Rondes, en op podium gestaan van andere Pro Tour koersen.
Lucho Herrera 29 mei 2017 12:44
Toch 2 keer in een kopgroep gezeten. En een bijzonder knappe tijdrit gereden. Zo kleurloos was het dus ook weer niet. Gewoon een renner die lange zware etappekoersen uitstekend verteert. En daarmee steeds rond een knappe 15e plek eindigt. Respect!
Ziender Ogen 29 mei 2017 12:54
Ja en in een Tour zal hij 20e wordenwinking smiley
Remko 29 mei 2017 13:02
ok, knap tussen de 10e en 15 e plaats.
Maar hoeveel renners gaan er, na twee weken koersen, nog echt voor het klassement in een GT? Ik denk niet meer dan 25......
Dat plaatst het natuurlijk een beetje in perspectief
JW 29 mei 2017 13:11
Hoe veel renners gaan er na twee weken koersen nog echt voor het podium ? Dat zijn er nog veel minder... Het is allemaal betrekkelijk. Het aantal renners dat zo stabiel rijdt in een grote ronde is toch vrij beperkt; en ook als iedereen zou vechten voor een plaats in de topvijftien zou het toch maar weinig renners gelukken. Grote regelmaat, weinig echt slechte dagen, op elk terrein redelijk meekunnen, dat zijn toch allemaal vereisten.
Ik heb daar altijd respect voor.

Voor Monfort geldt ook elke grote ronde de titel "beste Belg".. En ook dat verzekert hem en zijn ploeg in België van extra publiciteit. En daar gaat het toch ook om.
JW 29 mei 2017 13:17
Eens !
Mollema is een stuk beter.
Alhoewel ik begin te vrezen dat de sleet er ook bij hem iets op komt.
Hij had hier nauwelijks tegenslag.
En een ploeg die vooral de laatste week toch redelijk steun verleende.

Mooi dat hij zaterdag in die achtervolging nog van nut kon zijn voor de eerste Nederlandse Girozege.
Daarmee oogst hij in elk geval goodwill en positieve publiciteit.
En de kans dat hij er op een belangrijk moment iets voor terug krijgt.
Eazster 29 mei 2017 13:25
Maar hoeveel renners gaan er, na twee weken koersen, nog echt voor het klassement in een GT?

Tja als je zo gaat redeneren. Hoeveel sprinters met sprinttrein gaan er voor een etappe overwinning? 5-6 ..? De rest weet ook dat ze kansloos zijn.
In principe verslaat Gaviria dus ook maar 3 renners ipv180?
Horsie is back 29 mei 2017 13:28
De echte sprinter is natuurlijk Usain Bolt. Hij verslaat er meer dan 3,5 miljard.
veluweracer 29 mei 2017 13:30
Het is dat Van Belleghem over hem begint maar voor de rest is het een volledig oninteressante prestatie.
Moet zich maar eens van die klassementsambitie ontdoen en een ritje proberen te kapen.
El Mik 29 mei 2017 13:32
Maar bij die 180 anderen zitten doorgaans ook geen sprinters die wel zouden kunnen winnen als ze zouden willen.
Terwijl er achter Monfort wel heel veel klimmers staan die waarschijnlijk een beter klassement zouden rijden als ze er voor gingen. Het bijzondere aan Monfort is vooral dat hij dit wíl en ook mág van zijn ploeg.
Wat zou de ploegleiding van pakweg Rolland zeggen als die besloot weet je wat, ik ga nu proberen zo efficiënt mogelijk te rijden om 13e te worden. Of als Reichenbach zegt, zoek het maar uit Pinot ik wil 13e worden ipv 15e.

De beste Belg tja, misschien is dat de reden. Als Monfort Frans was, dan was hij knecht en heette hij Dupont.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2017 13:34 door El Mik.
Eazster 29 mei 2017 13:34
Mollema is gewoon een steengoed renner. Waarom hij af en toe zo weinig respect krijgt vraag ik me wel eens af.
Heeft niet die X-factor ,maar is wel altijd tussen de grote jongens met af en toe toch een mooie uitschieter (San Sebastian,Vuelta en Suisse etappe).
Montfort daarentegen heeft geen enkele WT overwinning en toch heb ik ook respect voor deze taaie kerel. Ze hebben allebei gewoon een sterke werk ethiek.

Daarentegen geloof ik dat Mollema als hij een van z'n befaamde uitschieters (Tour etappes naar oa Ventoux 2016 en Ax 3 Domaines 2013) heeft en dat met wat meer geluk kan vasthouden ,zie ik hem ook nog wel eens verassen met een podium plek in een ronde. Denk wederom dat hij niet z'n volledige potentieel heeft weten te halen uit deze Giro en dat geeft hij zelf ook aan. Helaas gebeurd dit hem wat vaak ,maar is zijn slechte dag nooit zo inktzwart als die vna van Garderen of Porte bijvoorbeeld.
In alles lijkt het voor de Mol net niet...maar de taaie aanhouder wint. En ik ben Mollemaouist....zelfs dat bekt niet zo lekker.
Bromertà 29 mei 2017 13:34
Soms vraag ik me oprecht af of mensen, kijkers, zogenaamde echte wielerliefhebbers die van rand en hoed weten, wel enigszins een idee hebben over het hoge niveau, waarop deze Giro is gereden. Deze Giro was uitermate sterk bezet, er is gestreden voor iedere seconden. Op geen enkel moment heeft Quintana kunnen imponeren, niet omdat hij niet goed genoeg was, maar vooral omdat de tegenstand van bijna gelijk niveau was. Pinot had minstens de vorm die ie had toen ie derde werd in de Tour, nu valt ie buiten 't podium.

De zevende plaats van Mollema toont dat ie wederom een klein treetje is geklommen naar de absolute top, die dichter en dichter op elkaar raakt.
Dat mannen als Zakarin en Pozzovivo hem voor kunnen blijven is heel erg verbazingwekkend en feitelijk zelfs zorgelijk, voor henzelf. Waarover later meer ...

[www.ad.nl]
Eindhovuh 29 mei 2017 13:36
min·der (bijvoeglijk naamwoord; vergrotende trap van min en weinig)
1. (in het algemeen) kleiner: de mindere uitgaven
2. achterstaand bij een ander: is hij daar zoveel minder om?

Ik doel er vooral op dat Mollema meestal ook vrij onzichtbaar is, een aanklamper die vrijwel nooit aanvalt. Natuurlijk is hij beter. Maar een buitenlandse wielervolger zal niet snel fan zijn.
Zelf heb ik veel respect voor zijn vasthoudendheid en karakter.
Eazster 29 mei 2017 13:40
Je gaat er vanuit dan dan Rolland hooguit 13e kan worden. Het probleem is vaak dat je nooit precies weet waar de grens ligt?
Deze discussie is al vaak geweest en ik denk dat het echt op persoonlijke voorkeur blijft doormodderen.
Rolland is ooit 4de en 8e geweest. Been there ,done that zul je denken. Echter zijn ritzeges zijn ook een been there,done that.
Jij vind die ritzege mooi van Rolland ,ik ook hoor, maar ben benieuwder of Rolland met een volledige focus ipv 4 misschien wel 3e kan worden,of gewoon weer top 10 ,maar wel in deze sterk bezette Giro. Niks mis mee toch?
lodjan 29 mei 2017 13:41
Wij waren 10 jaar geleden heel blij geweest met een 13e plaats.
Eazster 29 mei 2017 13:43
Maar een buitenlandse wielervolger zal niet snel fan zijn.

Dit komt zo vaak terug in deze discussie ,maar is zo erg niet relevant. Zoveel etappewinnaars en mooie prestaties van allerlei renners uit alle windstreken van de wereld ,die zo makkelijk vergeten worden ,omdat je tja een andere nationaliteit hebt. Zo werkt het nu eenmaal.
Bromertà 29 mei 2017 13:43
Dus respect resulteert bij jou in een negatieve associatie. Nee, duidelijk.
Eindhovuh 29 mei 2017 13:58
Hoezo? Ik ben helemaal niet negatief over Monfort of Mollema.
Waar ben ik negatief over beide?
Maar lezen is lastig.
Carlos Danger 29 mei 2017 13:59
Mijn ervaring was (ik ga niet meer naar de koers de laatste jaren) juist, dat veel buitenlandse fans Mollema direct herkenden en waardeerden,
mede door zijn opmerkelijke, ploeterende stijl.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2017 13:59 door Carlos Danger.
Curzio 29 mei 2017 14:00
Je hoeft maar te kijken wie er om Monfort heen staan om z'n prestatie te wegen: jonge renners aan het begin van hun ronde-carriere (soms uit procontinentale ploegen), knechten en aanvallers. 1x 13e worden is mooi, maar zo'n reeks neerzetten getuigt alleen maar van een treurige middelmaat.

Wat Mollema betreft sluit ik me aan bij degenen die een klein beetje teleurgesteld zijn. Hij had zich misschien wel het beste voorbereid van alle klassementsmannen (incluis verkenningen), heeft nergens pech gehad, maar kon de verwachting die je op basis van het verleden nog van hem kon hebben niet echt kunnen inlossen. Bedenk dat hij vorig jaar in de Tour op de Ventoux nog Froome terughaalde en na twee weken nog op plek 2 stond. Ik betwijfel of hij ooit het podium gaat halen in een grote ronde.
Remko 29 mei 2017 14:28
In een GT is plek 5 - 8 gewoon het hoogst haalbare voor de Mol. Dat is niets om je voor te schamen. Sterker nog dan ben je een hele goeie renner. Zeker als je dit jaar na jaar doet.
Arsimo 29 mei 2017 14:34
Hij was al eens vierde, dus het klopt sowieso al niet.
Andere Peter 29 mei 2017 14:39
Mollema is een mindere uitvoering van Merckx.
Ziender Ogen 29 mei 2017 15:00
El Mik 29 mei 2017 15:11
Ik kan me weinig feestvreugde herinneren over Koos Moerenhout die 13e werd in de Vuelta in 2005.
Eindhovuh 29 mei 2017 15:26
Volgens mij vond iedereen dat toen een hele knappe prestatie?
El Mik 29 mei 2017 15:37
Het kreeg niet of nauwelijks aandacht, laat staan dat "wij" (wie is wij?) heel blij waren.
Luijt 29 mei 2017 15:50
Die zit niet op een fiets
Luijt 29 mei 2017 15:51
Sorry Maxime, had graag wat fans voor je ontdekt hier op het forum, maar het blijkt toch een topic over Bauke te zijn....
ton duk 29 mei 2017 15:55
Ger en ik...
gr
Luijt 29 mei 2017 16:00
Ik ook wel, hoor Ton
Prikdude 29 mei 2017 16:26
A small stap for a doper but a great leap for a clean cyclist?
Prikdude 29 mei 2017 16:33
Als je dat nog nooit geworden ben of zelfs nog nooit ook maar in de buurt gekomen bent van die plek is dat een vermelding waard maar euh....
Lucho Herrera 29 mei 2017 17:05
Je hoeft geen huldiging in Bastogne te organiseren voor de 13e plek van Maxime, maar om top 15 in een grote ronde te rijden moet je meer dan een aardig stukje kunnen fietsen. En doe dat eens 7 jaar achter elkaar. Ik vind het knap.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2017 17:13 door Lucho Herrera.
Sub Culture 29 mei 2017 18:23
Monfort is een prima renner.
Anoniem en commercieel niet zo interessant.
Sympathieke Luxemburger met Vlaamse tongval, je kan hem 3 weken bijna niet opmerken.

Zolang ze daar bij Lotto blij mee zijn.
diravi 29 mei 2017 19:20
Elke renner is dat. Maar misschien bedoelde je Zoetemelk.
Prikdude 29 mei 2017 19:42
In de ronde waarin niet geheel ontoevallig Monfort ook zijn beste prestatie ooit had. Kleine verschillen daarin ook. Mollema eindigde daar qua tijd minstens vijf keer dichter op de winnaar dan hij de afgelopen 5 jaar deed. Tot deze Giro. Slechts een feit.
diravi 30 mei 2017 09:12
Er zit in ieder geval nog geen verval in zijn curve. Beetje flauw wel hoe hij hier belachelijk wordt gemaakt.
Ziender Ogen 30 mei 2017 10:09
Dat is het precies. Hij valt alleen op door zijn regelmaat.

Verder natuurlijk prima renner. Lijkt me een uitstekende meesterknecht voor Dumoulinwinking smiley
Luijt 30 mei 2017 13:39
Ik adviseer een sterke renner als Maxime maar toch van de derde rij toe te treden tot het rittenkapersgilde. Hij werkt ook niet voor een kopman.
Curzio 30 mei 2017 13:56
Ik denk dat hij helemaal geen goede meesterknecht is, om twee redenen:
1. Als hij een knechtenrol prima vind, dan had hij dat al veel eerder in zijn carriere kunnen doen. Blijkbaar zit die rol niet echt in z'n aard (hij doet ook zelden wat voor Greipel volgens mij).
2. Hij is wel regelmatig maar kan eigenlijk nooit met de beste 15 mee bergop. Hij heeft ook geen uitschieters daarin. Dus op z'n best krijg je er een renner op het niveau Ten Dam bij, maar niet meer.
PVW 31 mei 2017 06:55
Kan me nog een tour etappe herinneren waar ie veel werk voor Schleck verzette als vooruitgeschoven pion. Was toen zeer nuttig en vervulde zn knechtenrol met verve.

Verder lijkt het me inderdaad iemand die graag keer op keer wil zien hoe ver hij zelf kan reiken en het zonde zou vinden moest ie dat laten voor een kopman.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2017 06:57 door PVW.
Andere Peter 31 mei 2017 11:10
Haha, leuk. Monfort als benchmark. De Monfort-index.

Een klassiek probleem opgelost. Klassementen van verschillende ronden vergelijken door Monfort als maatstaf te nemen. Monfort is altijd 100. Zit een renner 22 minuten vóór Monfort, dan is zijn score 122. Zit een renner 37 minuten achter Monfort dan is zijn score 63.
Andere Peter 31 mei 2017 11:12
Om ritten te kunnen kapen moet je iets kunnen afmaken. Zoek nu eens Monforts zeges op. In zijn hele carrière.

Ik ben traditioneel voorstander van rittenkapen boven karretje aanhaken als 14e klassementsrenner. Maar niet voor Monfort... Kwestoe van kansrekenen.
Luijt 31 mei 2017 13:26
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Om ritten te kunnen kapen moet je iets kunnen
> afmaken. Zoek nu eens Monforts zeges op. In zijn
> hele carrière.
>
> Ik ben traditioneel voorstander van rittenkapen
> boven karretje aanhaken als 14e klassementsrenner.
> Maar niet voor Monfort... Kwestoe van kansrekenen.

Monfort wint niks omdat ie altijd voor een 15e stek in het klassement gaat (wat iets totaal anders is dan de top 8 klassering die Gesink in de benen heeft!)

Ik ben traditioneel tegenstander van ritten kapen maar voor Monfort maak ik een uitzondering. Een 14e plek kan mooi zijn als je wel eens in beeld fietst. Dat doet Monfort nooit. Hij is bovendien op leeftijd.

Maxime, die laatste paar jaar gewoon mee springen met de eerste vluchters. Jij bent zo sterk dat wel eens de last man standing kunt blijven.
cyclingfreakske 31 mei 2017 21:48
ik denk dat 1) Mollema net iets completer is

en 2) Monfort zoals altijd weer de gebruikelijke plaatsen bezet in grote rondes.

deze Giro was dan iets wat minder in beeld dan andere keren, maar hij doet het toch maar weer eens met zijn capaciteiten..
er rijd een en ander in dat WT peleton dat meer kan dan hem, maar er veel minder van bakt omdat ze qua doorzetting en afzien wat aan de luie kant zijn....
niet bereid tot het uiterste te gaan als het echt moet om het maximale eruit te halen.

de afzeikreacties die hier wel vaker passeren aan het adres van Monfort in vergelijking met Mollema en co, zijn totaal ongegrond.
staat vrijwel altijd weer in die top 20 van grote rondes..

Zijn inzet in de koers zelf gedurende het hele seizoen ligt wel ...tig malen hoger dan Jurgen VDB ooit deed in wedstrijd.
we mogen ook niet vergeten dat Monfort naast zijn klassement vaak ook nog eens in dienst rijd....en lang niet zo getalenteerd is maar vooral van veel trainingslabeur moet hebben. doe het maar eens na !

Deze renner verdient veel respect,



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2017 22:15 door cyclingfreakske.
Andere Peter 31 mei 2017 21:58
Kip/ei-kwestie. Ik denk dat hij zelden meespringt omdat hij weet dat afmaken zijn ding niet is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen