Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Huldiging Tom Dumoulin op TV

Gepost door rustdag 
rustdag 31 mei 2017 08:15
Studio sport (2017)
31 mei 2017, 19:05 - 20:00 uur NPO 1 (nos.nl)

Extra uitzending met de huldiging van Giro-winnaar Tom Dumoulin in zijn geboortestad Maastricht. In de hal van het historische stadhuis worden Dumoulin en zijn Sunweb-ploeg ontvangen door de Maastrichtse burgemeester Annemarie Penn-te Strake. Daarna zal de Giro-winnaar zijn opwachting maken op de Markt in het centrum van de stad, die ongetwijfeld vol zal staan met in het roze gehulde fans. Herman van der Zandt presenteert de uitzending.


[l1.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2017 08:19 door rustdag.
Bromertà 31 mei 2017 08:40
Dumoulin heeft schijt aan de pers. Er gaan nu natuurlijk volksstammen reaguren van o o wat errug, maar wat mij betreft stijgt ie nog verder op de ladder van sport-persoonlijkheden. Hou dit vol, Tom !

Eddy Veen 31 mei 2017 08:48
Gesink moet met een huis vol visite verstek laten gaan, gefeliciteerd met je 31ste Robertsmileys with beer
Arsimo 31 mei 2017 09:02
Menselijke en begrijpelijke reactie, en het woordgebruik zal ik niet over vallen.

Wel is het verstandig om te blijven realiseren dat hij alleen een hele leuke boterham heeft door het essentiele feit dat topsportprestaties publiciteit opleveren. Intrinsiek heeft tenslotte topsport geen enkele economische waarde en levert alleen de sporter en zijn entourage een hoop geld op omdat mensen er naar willen kijken en meemaken en dan sponsors er zich aan willen verbinden en er geld voor willen neerleggen. Dan horen helaas dit soort onaangenaamheden er ook bij.

Aan de andere kant geldt exact hetzelfde voor sportjournalisten. Zonder topprestaties van mensen als Tom Dumoulin hebben zij ook geen (fraaie) baan.
rustdag 31 mei 2017 09:29
De sportjournalisten. zijn denk nog niet eens het probleem. Het is meer het gajes er om heen. rtl boulevard en shownieuws en dat soort tuig, die je lastig vallen Veel sporters maken de fout, om die te woord te staan, en als je dat eenmaal doet laten ze niet meer los. Een programma als hart van Nederland moet je eigenlijk ook weigeren,want dat is het zusje van shownieuws. Als je wint is het misschien leuk,maar als je Prive Shit hebt, staan ze ook voor je deur, en dat moet je zien te voor komen.


FELI GESINK!smileys with beer
Frederik D. 31 mei 2017 10:42
En dan? Met zijn allen joelen en zuipen?

Vier het in ingetogen stilte met een kopje koffie.
Eindhovuh 31 mei 2017 10:59
Wat is er nou weer mis met joelen en zuipen?
Bromertà 31 mei 2017 11:21
Ik krijg een beetje de indruk dat er iets mis gaat bij 't vermogen om onderscheid te maken tussen privé-domein en de openbare ruimte. Verder moet ik altijd keihard lachen bij "economische waarde." Bij de goeie ouwe Grieken werden de Olympische kampioenen een leven lang vrijgesteld van hun belastingplicht. Ik bedoel maar, ennuh kom asjeblief nieh aanzetten met nut en noodzaak, want dan lust ik er nog wel een stuk of wat.
Bromertà 31 mei 2017 11:24
Uhh, bij de hersenlozen niets.
Horsie is back 31 mei 2017 11:26
Peace and quiet is avoiding me, zou Tom moeten zingen.
Horsie is back 31 mei 2017 11:27
Bromertà is weer in alle staten....
Arsimo 31 mei 2017 11:30
Het gaat mij niet om nut en noodzaak. Boeit me in dit verhaal geheel niet en is tevens irrelevant in deze.

Ik geef alleen aan dat het fenomeen dat topsporters hun geld oplevert dezelfde is als die hun anonieme leven bedreigt. Twee zijden van dezelfde medaille. Hoewel menselijk en begrijpelijk is het het hard afzetten tegen de nadelen in zekere zin hypokriet. Men kan niet tegelijkertijd (luxe) leven van in de schijnwerpers staan en dat meteen ook niet willen. Er zijn uiteraard grenzen maar ook die zijn twee kanten op.

Dumoulin werd door ervaringsdeskundigen als Janssen en Zoetemelk meteen gewaarschuwd dat zijn leven nu zou veranderen. Snap dat het niet altijd even leuk is maar het hoort er nu eenmaal bij.
Andere Peter 31 mei 2017 11:32
Op de stoep voor je huis is openbare ruimte. Bij wie gaat het hier mis? Een blik naar binnen werpen mag. Een telelens naar binnen en de foto's afdrukken mag niet. Buiten posten mag, maar kan op termijn worden gezien als stalken. Niet na één samenscholing.

Overigens vind ik het ook prima dat Dumoulin hier verbaal een beetje van zich afschopt. Heerlijk dat hij zijn gevoel volgt. Als die pers daar staat op de dag van een openbare huldiging dan doen ze niets verkeerd. maar ze zullen die tweet zien en allicht een beetje minder opdringerig zijn.
Ziender Ogen 31 mei 2017 11:33
Hoeveel vermogen zou er omgezet worden in een joel en zuip sessie?

Gewicht: fors
Hellingpercentage: toenemend
Afstand: varierend
Dichtheid van de lucht: verstikkend

Kun je hier watt meewinking smiley
Ziender Ogen 31 mei 2017 11:35
O ja, Tom moet leren dat na zulke tweets de aandacht natuurlijk alleen maar groter wordt..
Andere Peter 31 mei 2017 11:43
Die economische waarde is de reden dat Dumoulin de komende jaren twee miljoen per jaar verdient. Het is de pers (en alléén de pers) die mogelijk maakt dat wij helden behandelen zoals de oude Grieken dat deden.

Het is niet de eerste keer dat je posts tonen dat je tav aandacht, reclame, persvrijheid, weinig hebt begrepen van hoe het verdienmodel van het wiielrennen in elkaar steekt.

Nogmaals, wat Dumoulin hier plaatst vind ik leuk.
Arsimo 31 mei 2017 11:49
Bromertà 31 mei 2017 11:59
Je begint mij weer iets teveel op de man te spelen. Ik ben er weer klaar mee, het wachten is op "bord voor de kop" "niet goed kunnen lezen" en "context." Voor mijn part noem je me nog (te) dom ook.

doei
Eindhovuh 31 mei 2017 12:09
Ik snap dat jij daar veel te geciviliseerd voor bent.
Maar om een enkele keer in grote euforie te zuipen en joelen vind ik erg prettig.
Dumoulin zijn huldiging vind ik niet meteen een aanleiding overigens, die euforie is alweer enkele dagen geleden en niet meer spontaan.
Ziender Ogen 31 mei 2017 12:23
Die goede oude Grieken spanden hun Olympische kampioenen voor hun politieke karretje.
Nu zijn ze tenminste financieel onafhankelijk..

En Tom betaalt zijn belastingcentjes waarschijnlijk aan onze zuiderburen.
Andere Peter 31 mei 2017 12:35
Ik reageer alleen inhoudelijk op wat je plaatst. Ik zeg niets over jou als persoon. Ik ken je niet.

Ik maak een verbinding tussen meerdere topics, ik denk wel een stuk of 10. Ik parafraseer nu. Het komt er steeds op neer dat je wil dat de wielerhelden schatrijk worden en tot in de hemel vereerd worden, terwijl je de peilers onder het verdienmodel (reclame, tv-rechten, aandacht) als minderwaardig beschouwt en wil kortwieken.

Dat kan niet samengaan.
veluweracer 31 mei 2017 13:00
Daar moet een succesvolle topsporter voorzichtig mee zijn. Met het afbakenen van zijn territorium zou hij wel eens als afstandelijk en koel gezien kunnen worden.
Dus lekker langs zijn huis blijven rijden, flink wat plaatjes schieten.
Een taart door de brievenbus proppen wordt altijd gewaardeerd. Ook hier kan Tom sterker door worden.Bij succes hoort aandacht.En fans moet je niet teleurstellen.
Wuser 31 mei 2017 14:17
Ik zou ander taalgebruik hebben overwogen, maar - zonder het overigens na te tellen - vermoed ik dat "Will you please go away?" niet meer binnen de 140 tekens paste.
Eazster 31 mei 2017 15:00
Ik maak een verbinding tussen meerdere topics, ik denk wel een stuk of 10. Ik parafraseer nu. Het komt er steeds op neer dat je wil dat de wielerhelden schatrijk worden en tot in de hemel vereerd worden, terwijl je de peilers onder het verdienmodel (reclame, tv-rechten, aandacht) als minderwaardig beschouwt en wil kortwieken.

En jullie maken de link tv gelden en verdienmodel tov van de roem als wielrenner ook veel te simpel en bovendien zwart \wit.
Ten eerste heeft Tom nooit aangegeven dat hij miljonair hoeft te worden ,maar wil er gewoon een goede boterham mee verdienen. De reclame aanbiedingen en salaris conformiteit komt vanzelf en zelfs zou hij die afslaan ,dan is zijn commerciele en publiekelijke waarde nog zo hoog ,zonder dat hij daarom vraagt.
Inderdaad een nare bijkomstigheid voor hem,waar hij zal mee moeten leven,maar iets waar je niet om vraagt ,daar mag je je gerust tegen verdedigen.
Hij doet dit op een directe manier.

Daarnaast zag ik in het andere topic dat je de reclame als noodzakelijk kwaad ziet tav het verdienmodel in het wielrennen. Het is simpel hoor.
De wielerwereld is altijd redelijk bescheiden geweest met het verdienmodel ,waardoor shirtsponsoring ,fietssponsoring en sluikreclame redelijk toereikend was voor organsiatoren om wedstrijden te organiseren en renners redelijke slarissen te betalen.
Omdat nu hoge piefen graag wat meer geld willen hebben,investeren ze hun geld om rechten te krijgen om die met winst groter te maken.
Ze zien gewoon in dat er misschien toch een grotere markt is voor het wielrennen en dat word nu meer gekaapt door grotere investeerders ,die doen het niet voor de sport ,maar voor het geld. RCS sport en Eurosport hebben een deal beklonken ,die in mijn ogen nadelig is voor het wielerpubliek. Zij verdienen hier het meest aan,teams en renners krijgen een kleine hap van de koek. Ik ga niet zeggen dat de exposure en het verdienmodel hier voor de renners wat meer omhoog gaat,maar de echte winst is gewoon voor de investeerders die het wel erg makkelijk maken. Het evenement is altijd ook georganiseerd zonder reclame in de wedstrijd en zonder verliezen voor de organisatie ,daarbij zijn er tal van mogelijkheden voor minder hinderlijke sluikreclame (Boarding,Interviews waar sponsoren worden bedankt etc) alleen levert dat ook minder op.

En sfeerbeleving is belangrijker voor de een. Jij vind het niet erg hinderlijk,die reclame ik simpelweg wel,net als ik die kut Vuvuzela's het WK in 2010 kapot vond maken. Mocht het om een mindere koers gaan dan kijk ik hem niet. dat is nu eenmaal de monopolie positie die Eurosport zich heeft verwerft.Dat begrijp ik ook wel ,maar het is een aderlating.
Horsie is back 31 mei 2017 15:23
Go away from my window, leave at your own chosen speed, past toch gemakkelijk binnen 140 tekens. smiling smiley
Massimo 31 mei 2017 16:55
Noch Dumoulin noch de media kan hier iets aan doen. Duidelijk is dat er geen afspraken zijn betreffende contacten tussen sporter en media. In bijvoorbeeld het voetbal of in de politiek zul je dit soort taferelen zelden zien: er zijn afgesproken grenzen binnen welke de journalistieke code geldt. Een voetballer of politicus wordt nooit ongevraagd in of vlakbij zijn of haar privédomein benaderd door de media. Op het Binnenhof gelden bijvoorbeeld strikte regels: interviews alleen in de ruimte vlak voor of bij de ingang van de daadwerkelijke Tweede Kamer, Nieuwspoort of in de buitenruimte (het plein tussen Eerste en Tweede Kamer). Daarbuiten of in de werkkamer van het Kamerlid: alleen in overleg met de persverantwoordelijke van de politieke partij. En ook in het voetbal zie je zelden nog dat mediacontacten plaatsvinden buiten de ruimte in en om het stadion. Daarbuiten: wederom in redelijk overleg best wel mogelijk. Hoog tijd dus dat de wielervakbond in overleg gaat met de pers en duidelijke afspraken maakt om dit soort excessen te voorkomen. De onderlinge relatie zal er zeker beter op worden.
Tinuz 31 mei 2017 17:09
Ach ja, Dumoulin lijkt me een sympathieke kerel, maar met een zekere regelmaat roept hij dingen die niet meteen de verstandigste zijn, of ondoordachtige opmerkingen over zaken waar hij geen enkel benul van heeft.
Dat hoeft niet per sé een probleem te zijn, maar het risico dat het problemen voor hem oplevert wordt wel groter.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2017 17:11 door Tinuz.
Eddy Veen 31 mei 2017 17:20
Ik hoop niet dat hij een mediatrainer in de arm neemt en zeker niet dat hij minder openhartig wordt. Jos van Emden noemde Quintana vervelend en nam zelfs het woord 'klootzakken' in de mond om de overigen op het podium te duiden. Niemand die daarover gevallen is Tom heeft zich nog aardig gedeisd gehouden als je in ogenschouw neemt wat een misselijke streken Quintana en Nibali hem hebben geleverd, nota bene nadat hij de boel had stilgelegd na de val van Quintana in een eerdere etappe. Heerlijk dat hem dit de kop niet gekost heeft. Ik zit niet te wachten op verhalen van journalisten die Dumoulin thuis belagen. Laat hem zelf uitkiezen waar hij zijn woordje doet. Wie van hem wil genieten hoeft niets anders te doen dan hoogtepunten terugkijken. Daarmee is hij zijn salaris dubbel en dwars waard.
Curzio 31 mei 2017 17:53
Quintana en Nibali zijn engelen tijdens interviews maar gehaaid op de fiets, en bij Dumoulin is dat andersom. Houdt het leuk.

Overigens heeft Dumoulin ook wel de neiging om te zeiken in the heat of the moment, dat zie je soms ook in de koers (het hoofdschudden richting Mollema op de Blockhaus bijvoorbeeld). Goed te begrijpen, maar ik kan me best voorstellen dat hij niet door iedereen sympathiek wordt gevonden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2017 17:55 door Curzio.
Frederik D. 31 mei 2017 18:11
De echte fan heeft respect voor zijn idool en laat hem daarom met rust. Bovendien, een met rust gelaten idool is wellicht meer tot nieuwe heldendaden in staat dan een idool dat voortdurend lastig wordt gevallen.
El Mik 31 mei 2017 18:13
En welke misselijke streken zijn dat dan? Als het verhaal rondom die plaspauze had geklopt, dan ja, maar zoals Dumoulin zelf ook toegaf was het zijn eigen fout dat hij achter in het peloton ging keuvelen.
Verder hebben ze WEL gewacht nadat hij ging poepen (de enige die gelijk ging aanvallen was meneer Zakarin) en dat ze niet meereden achter Pinot aan kun je moeilijk misselijk noemen. Als pakweg Froome ipv Dumoulin in zo'n situatie zit en hulp krijgt van anderen dan roept men altijd dat ze Sky niet moeten helpen. Nu was de leider een Nederlander en dan is het plots een misselijke streek.
Frederik D. 31 mei 2017 18:17
Dumoulin moet geen olie op het vuur gooien. Hij behoort zich diplomatisch op te stellen. Niet om mij te behagen. Maar om zichzelf te beschermen.

Ik begrijp hem echter zeer goed.

Ik beloof hem dat ik hem met rust laat. En hij belooft ons dat hij ooit een Tour zal proberen te winnen. smiling smiley
rustdag 31 mei 2017 18:33
L1 TV is al live met Tom

[www.1limburg.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2017 18:44 door rustdag.
Eazster 31 mei 2017 19:06
Ik vind over het algemeen dat Dumoulin zich best behoorlijk diplomatiek opstelt. Zo heeft hij het diplomatisch heel erg goed opgelost met Nibali,met zijn excuses naar die toe. Of denk je dat hij dat meende? Verder heeft hij in veel interviews die ik van hem lees aangegeven dat privacy eenmaal heel erg belangrijk voor hem is ,wat ik kan begrijpen. Het is diplomatiek dat hij meedoet aan de huldiging ,maar verder geeft hij in niet te verstaande woorden aan dat hij niet gediend is van (roddel)pers op zijn stoep. Dat Fuck Off is puur om dat een beetje te versterken,ik vind hem namelijk niet onbeschoft.
ton duk 31 mei 2017 19:14
Dumoulin die nu v Emden het podium gunt...das smileys with beer
gr
rustdag 31 mei 2017 19:17
Ja top actie van Tom.
Eddy Veen 31 mei 2017 19:36
Wanneer is deze marteling voorbij?
Prikdude 31 mei 2017 19:38
Toffe nieuwe locatie voor Pinkpop.
cyclingfreakske 31 mei 2017 22:42
Hip Zucht.....
Walnoot 01 juni 2017 09:47
Over het algemeen is Dumoulin idd een ontzettend saaie "ik zeg wat jij wil dat ik zeg" persoonlijkheid voor de camera. Maar niet als ze hem in de heat of the moment een microfoon onder zijn neus schuiven. Moeten hullie vaker doen dus, zou ik zeggen.
ton duk 01 juni 2017 10:39
Toonde zichzelf wel gelijk DE limburgse filosoof: mijn toekomst is voor later.....
gr
El Chaba 01 juni 2017 13:43
Helemaal mee eens!
En de euforie over NAC? Is die ook al weg? winking smiley
marksi 01 juni 2017 14:28
Het ongemak van de huldiging van Dumoulin - bron hp



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2017 14:28 door marksi.
Luijt 01 juni 2017 20:12
Ze doen wel wat verkeerd. Ook op de openbare weg. Maakt geen reet uit



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2017 11:56 door Luijt.
Luijt 01 juni 2017 20:13
Overschatting en overdrijving
Luijt 01 juni 2017 20:14
Vergeet ook snuiven niet.
Luijt 01 juni 2017 20:15
Jij zou s wat moeten zingen, een toontje lager
Luijt 01 juni 2017 20:17
Ik ben voor Tom, foert jongenske persmuskiet
Eindhovuh 01 juni 2017 23:16
Daar kan ik nog steeds om glimlachen grinning smiley. Maar de spontane vreugde was zondag, toen was het echt een fantastisch euforisch joelend feest. Maandag ben ik niet gegaan, minder mijn ding.
Luijt 02 juni 2017 11:59
Luijt 02 juni 2017 11:59
De beste jaren als ronderenner komen dan nog....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen