Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Poels en Kelderman

Gepost door Eddy Veen 
Eddy Veen 31 mei 2017 09:00
Beiden staan op de startlijst van de Ronde van Zwitserland. Gaan ze het halen?
Tinuz 31 mei 2017 12:03
Het is angstvallig stil geweest rond Poels.
Arnold 31 mei 2017 13:24
Poels zeker niet.
Carlos Danger 31 mei 2017 18:04
Gebroken vinger. Pff, had gewoon de Giro uit moeten rijden. Watje.
cyclingfreakske 31 mei 2017 22:12
idd.... leek me nogal een flauw excuus.
Er zijn renners genoeg geweest die met gebroken delen een ronde uitdeden. erger dan een vinger
(een gebroken rit in bv een bergrit is vaak veel pijnlijker en energievrtender omdat de ademhalingscontrole nog problematischer word)
Eddy Veen 31 mei 2017 22:27
Als dit niet ironisch bedoeld is heb jij Carlos niet goed begrepen.
Marcos 31 mei 2017 23:04
Bij Kelderman is de verwachting dat hij pas eind juni/begin julli weer kan fietsen, dus Zwitserland komt sowieso te vroeg ja.
cyclingfreakske 01 juni 2017 00:37
bij Kelderman is wat aan het handje....grinning smiley
Carlos Danger 01 juni 2017 01:54
Gepamperde millennial.
Arnold 01 juni 2017 08:51
Poels doet Route de Sud.
El Chaba 01 juni 2017 09:36
Je weet weer eens totaal niet waarover je praat. Hoe je je vinger breekt en ook welke vinger maakt namelijk nogal een verschil.
Bij Kelderman was het zijn (cruciale) linkerwijsvinger waarbij een operatie noodzakelijk was. Hij mag drie weken niet op een echte fiets zitten, dus dat zegt genoeg.
Kom jij weer aanzetten met het volstrekte non-argument dat een gebroken rib erger is. Doet totaal niet ter zake. Hij mag van de dokter drie weken niet fietsen, punt.
Dus niks "flauw excuus"..!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2017 09:43 door El Chaba.
Slimmerd 01 juni 2017 10:00
Tot die van de startlijsten wordt gehaald
Bromertà 01 juni 2017 10:25
Zo is het. En het goede nieuws is dat Wilco (al) weer op de fiets zit, al is het een MTB.

[www.strava.com]
Ziender Ogen 01 juni 2017 11:14
Top. Misschien dat hij ook deelneemt aan de Hammer series.
Carlos Danger 01 juni 2017 15:02
Als ie dan maar niet op zijn vinger slaat.
Eddy Veen 01 juni 2017 15:59
Ziender Ogen 01 juni 2017 17:13
cyclingfreakske 01 juni 2017 20:25
flauw excuus was ironisch........... net als de opmerking Carlos Danger.

natuurlijk hangt het een beetje af wat voor breuk je hebt... de wijsvinger is zowieso een probleem omdat het remmen problematisch verloopt en heel wat risico's inhoud als je verderkoerst (valpartij is zga zeker)
en ja ik weet best waarover ik spreekt pver breuken etc oplopen en verder koersen....
4x heb ik het voorgehad waarvan 3x een pink, nog eens een gebroken schouderblad, sleutelbeenbreuk, polsblessure (scheur van 7 cm lang naar boven toe en 3mm openstaand aan de pols, ook nog 2 botjes in de enkel... maar toch elke keer doorgereden..... de pijn die erbij kwam was onder het rijden uiteindelijk te doen (behalve de enkel maar toch tot de finish doorgeramt)
dus daar moet je me niet vertellen wat breuken in pijn kunnen betekenen. Maar mentale sterkte betekent niet altijd de slimste keuze en men moet nadien toch de beste optie nemen richting volgende wedstrijden.
dat is wat kelderman hier gedaan heeft... overigens is het zowieso game over met een gebroken wijsvinger wegens vooral veiligheidsredenen


en.............. hoe grappig kan het zijn dat hij 3 weken niet kan fietsen en nu reeds al met de MTB nog wel gaat rondcrossen........ dus zo heel erg kan het niet geweest zijn dan men eerst rondbazuinde. het is niet de eerste keer dat men van iemand sprak met een ernstige breuk en het nadien een scheurtje in een bot was.... een groot verschil..



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2017 23:12 door cyclingfreakske.
Bromertà 01 juni 2017 22:15
Wie niet gehinderd wordt door enige kennis en compleet onverschillig staat in het aanschijn van de waarheid moet minstens net zo raar gecoiffeerd zijn als Trump.
cyclingfreakske 01 juni 2017 23:13
wat minder aan de pillen zitten kan je helpen............;
Orakel 02 juni 2017 10:16
Ik heb bij Contador en Kelderman wel eens het idee dat ze ervaren onder grote druk te staan, faalangstig zijn.
Ze vallen net iets te vaak op belangrijke momenten en kunnen het vervolgens niet opbrengen om op 95% van hun kunnen door te koeren.
Wat doen ze dan: afstappen en richten op de volgende koers.

Nogmaals, dit is iets wat ik opmerk en dat hoeft geen waarheid te zijn, het kan ook toeval zijn.

Maar laten we geen discussies starten over 'waarheid'. Dingen als: de dokter zegt dit of dat. Wij weten niet wat de dokter zegt.
de enige informatie die we hebben is datgene dat we met eigen ogen zien en de subjectieve persberichten en twitters die ons bereiken.
Bromertà 02 juni 2017 11:12
Ik denk 't ook hoor, dat Kelderman liever lui uitgestrekt op de operatietafel gaat liggen en daarna lekker thuis binnen op de rollerbank gaat zitten tollen om vervolgens op de MTB-er lekker door de bossen te crossen dan dat ie mee zou helpen aan de Roze Trui van Dumoulin.

Echt een klote mentaliteit heeft die Kelderman en Contador ook met zijn zogenaamde gebroken scheenbeen en zere schouder een jaar later.

De waarheid? Laten we samen even keihard lachen.
El Mik 02 juni 2017 11:14
Je kunt Contador toch moeilijk verwijten dat hij het niet kan opbrengen om op 95% door te koersen, als er nu iemand nooit opgeeft en altijd doorgaat is het Contador wel.
Bijvoorbeeld vorig jaar in de Vuelta, hij was echt niet goed maar met zijn strijdlust beslist hij uiteindelijk wel de ronde (in Quintana's voordeel)
Orakel 02 juni 2017 11:44
Ik constateer vooral dat Contador al jarenlang de strijd op het hoogste niveau uit de weg gaat.
Hoogste niveau = Tour (enkel daar is de volledige wereldtop in hoogvorm).
Valpartijen en planning waren aanwijsbare oorzaken, maar ik heb ook het gevoel dat Contador liever afhaakt dan verliest.

Bromerta: onder hoogspanning ontstaat de reflex om te vechten, of om te vluchten. Dat weet je vast.
En daarbij: ook renners die kiezen voor de vluchtreflex kunnen zo nu en dan werkelijk gehavend en geblesseerd afhaken.
Het een sluit het ander niet uit.

Maak je verder niet druk, het is slechts mijn mening gebaseerd op wat ik zie en denk.
Verhalen van wielrenners, staf en persberichten neem ik sowieso met een korreltje zout (onbetrouwbare bronnen).

Zullen we een priktoto houden in welke etappe Contador dit jaar de Tour verlaat?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2017 11:52 door Orakel.
Arsimo 02 juni 2017 11:54
Je zou misschien iets meer van feiten dan van gevoel uit moeten gaan:

2016 TdF: uitgevallen in 9de etappe (twee keer zwaar gevallen die Tour)
2015 TdF: 5de
2014 TdF: uitgevallen in 10de etappe (scheenbeenbreuk)
2013 TdF: 4de
2012 TdF: - (schorsing)
2011 TdF: 5de
2010 TdF: 1ste (afgenomen vanwege positief)
etc

Je mag van Contador vinden wat je wil maar dat hij de confrontatie uit de weg gaat en en helemaal in de Tour slaat echt helemaal 100% volkomen totaal nergens op.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2017 12:03 door Arsimo.
Walnoot 02 juni 2017 12:00
Lijkt me niet. Contador probeerde wel degelijk in 2015 om de Giro en de Tour te winnen, dat kan je moeilijk bestempelen als de strijd uit de weg gaan. Ook vorig jaar verscheen hij gewoon in topvorm aan de Tour. Dat hij afhaakte had inderdaad met de planning voor de rest van het seizoen te maken, maar denk niet dat hij nog op 95% zat. In 2014 had hij een serieuze blessure, toen had hij niet de keuze om door te gaan. In 2013 wederom in topvorm, maar anderen waren gewoon beter.
Carlos Danger 02 juni 2017 12:28
Is die Contador eindelijk een keer positief, wordt hem de zege ontnomen.
Je zou voor minder op da bank gaan liggen.
Orakel 02 juni 2017 13:01
"Je mag van Contador vinden wat je wil maar dat hij de confrontatie uit de weg gaat en en helemaal in de Tour slaat echt helemaal 100% volkomen totaal nergens op"

Voor de dubbel gaan... Ik lees dat als -> Froome is niet te kloppen, dus ik probeer in ieder geval de Giro te winnen en zie daarna wel.
Juist een voorbeeld van de strijd uit de weg gaan.
Idem voor Quintana dit jaar.

Uiteraard staat het in de pers mooier om "voor de dubbel te gaan" tegenover "ik kies de mentaal en fysiek net wat minder zware ronde uit om te pieken".
Nibali en Dumoulin waren daar in het verleden wel open over: daar rijden waar je de meeste kans hebt op een eindzege.
Bromertà 02 juni 2017 13:03
Ik maak me niet druk. Ik lig in een deuk en weet dat ik niets van wat je beweert serieus kan nemen, wat het beste is als mensen geen enkel besef hebben van het belang van feiten.
Arsimo 02 juni 2017 13:25
De dubbel deed Contador twee keer in zijn carriere en slechts een keer gedurende de Froome-periode (2015). Niet 2014, niet 2016, niet 2017.

Jouw aanname over zijn motivatie voor die dubbelpoging is voor jouw rekening (ik deel die niet) maar belangrijker is dat je bewering "Ik constateer vooral dat Contador al jarenlang de strijd op het hoogste niveau uit de weg gaat" dus sowieso niet met de feiten overeenkomt zelfs al zou je onverhoopt over zijn motivatie in 2015 gelijk hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2017 13:32 door Arsimo.
Ziender Ogen 02 juni 2017 13:33
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik maak me niet druk.

Dit lijkt me een understatement. Waarom zo Don Quichotterig de laatste tijd Brom?

De molenwieken van de commercie draaien gewoon door.
Orakel 02 juni 2017 13:45
"belangrijker is dat je bewering "Ik constateer vooral dat Contador al jarenlang de strijd op het hoogste niveau uit de weg gaat" dus sowieso niet met de feiten overeenkomt"

2013 - Contador ging de strijd aan en trok de conclusie dat Froome een klasse beter reed.
2014 - Contador verliet de Tour n.a.v. een beenbreuk. Oh ja? Maandje later start en wint Contador de Vuelta. 2014 past binnen mijn constatering.
2015 - Contador ontloopt de strijd en gaat voor de Giro (we weten toch dat de dubbel niet kan). Dus 2015 past ook binnen mijn constatering.
2016 - Contador staakt op 10 juli (last valpartij? beetje koorts? wel aanvallen en lossen). Geeft op en zet zinnen op Vuelta. Zie 2014.
Arsimo 02 juni 2017 13:53
Hier fotootje vlak na zijn afstappen in de Tour 2014.

Deed-ie expres zo omdat er geen zin meer in had en zich op de Vuelta ging mikken. Tuurlijk joh.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2017 13:55 door Arsimo.
Orakel 02 juni 2017 14:24
@ Arsimo
A.C. stond niet voor Contador in de Fuentes zaak.
In 2007 was Contador clean en streed hij tegen een opgevoerde Rasmussen.
Toen Schleck materiaalpech kreeg, had Contador dat pas véél later in de gaten.
Die clenbuterol, dat was biefstuk door een vriend hygiënisch meegenomen op een bloedhete dag.
Als Contador zijn zeges telt, dan telt hij de van Rasmussen gepikte zege mee, maar ook de zege waarin hij zelf betrapt is.

Volgens mij redelijk wat feiten die aantonen dat de betrouwbaarheid van Alberto C. tamelijk omstreden is.

Als de entourage rondom Contador vervolgens een mooie show maakt rondom het afstappen, dan heb ik alle recht om daar vraagtekens bij te zetten.
Niet enkel gebaseerd op onderbuik, maar ook op feiten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2017 14:25 door Orakel.
Arnold 02 juni 2017 15:53
Geloof jij ook dat de maanlanding in scene is gezet toevallig?
Orakel 02 juni 2017 15:58
Arnold Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geloof jij ook dat de maanlanding in scene is
> gezet toevallig?

Vraag je dat aan de mensen die Contador een betrouwbare bron vinden, of vraag je dit aan mensen die Contador niet zomaar geloven?
Carlos Danger 02 juni 2017 16:18
Maanlanding??confused smileyconfused smiley???
cyclingfreakske 03 juni 2017 00:43
de film Capricorn One in de jaren 70 gaat over een Marslanding die in scene was gezet.... maar in realiteit was de film een soort complot theorie thema dat de maanlanding in scene was gezet zodat de AMerikanen de eerste menselijke landing op de maan kon claimen.
Zelfs tot nu vandaag lijkt het er sterk op dat er waarheid achter zit maar is anderzijds nog steeds 1 van de bestbewaarde geheimen.
zeker omdat de beelden van vroeger nogal wat fouten bevatten, doet het meer vragen oprijzen dan er verklaringen zijn.

zover zijn verwijzing naar de maanlanding.........
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/06/2017 00:44 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen