Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Voorbereiding Tour klimmers TLJ

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 02 juni 2017 15:20
Gesink tweet dat hij 2,5 week gaat trainen in Spanje met Roglic en Bennett. Ze rijden dus geen Dauphine en geen Zwitserland.

Het lijkt mij wat vreemd om geen serieuze voorbereidingskoers te rijden (Gesink en Bennett reden het laatste in Californië - 20 mei - en Roglic in Romandië - 30 april -). Of zit er wel een logica achter deze voorbereiding?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2017 15:20 door Heisenberg.
Vittal 02 juni 2017 15:28
Ja, ze willen zeker weten dat ze weer teleurstellen en niet in vorm zijn. Dat lukte LTJ en haar voorgangers altijd perfect de afgelopen jaren.
Eazster 02 juni 2017 16:01
Inderdaad vreemd. Een beetje snelheid in de benen en wedstijdritme voor de Tour lijkt me niet verkeerd. Doe zo nodig de Tour du Sud.
Daarbij stond voor Roglic en Gesink Suisse toch wel in de planning. Rare jongens die Lotto's .
Carlos Danger 02 juni 2017 16:19
Ze gaan lekker ritjes van elkaar kapen.
Blueprint 02 juni 2017 16:21
Jammer, voor Roglic en Bennett zou Zwitserland toch een mooie doelstelling zijn.
Prikdude 02 juni 2017 17:02
Movistar, BMC, Sky, Sunweb, UAE en Lotto-Jumbo. Toch een select gezelschap. Laat ze maar schuiven.
Fcdh 02 juni 2017 17:09
Ben vooral benieuwd hoe Roglic de hoogtestage gaat verteren. Zag vorige week al besneeuwde tweets van hem langskomen op de Sierra Nevada.
De ploeg en die jongen kennen nog lang zijn grenzen niet en iets zegt mij dat hij een grote ronde renner gaat worden 1 of 2 winters verder.
Roglic en Bennet hebben dit seizoen duidelijk een stap voorwaarts gezet.
Een beetje wedstrijdritme kan nooit kwaad en ik vind het ook wel opmerkelijk dat we ze niet gaan zien in de Dauphine, Zwitersland, Elektrotour of welke wedstrijd dan ook. Aan de andere kant dat ritme kan je ook de eerste paar dagen in de Tour opdoen. Ik heb niet het idee dat het verwachtingspatroon zo hoog ligt dat beide mannen iets moeten komende Tour? Meer dat ze dingen mogen. Gesink daarentegen...
MarcoV 02 juni 2017 17:19
Roglic is binnenkort in ons land te zien in de ZLM Tour
Vittal 02 juni 2017 17:39
Ik zie Roglic in topvorm wel meedoen om de gele trui in Dusseldorf.
Marcos 02 juni 2017 19:22
Bij Bennett en Gesink was wel bekend dat ze niks zouden rijden tussen Californië en de Tour. Cali/Zwitserland en dan Tour is misschien ook wat overdreven, zeker als je in goede vorm in Cali start..

Roglic had ik wel in Zwitserland verwacht, maar blijkbaar hebben ze ervoor gekozen om het trainingskamp daarvoor niet af te breken inderdaad.. Hij staat wel op de startlijst voor Ster ZLM Toer, maar dat lijkt me niet echt een koers voor hem (al kan hij alsnog ver komen met een goede proloog)
Lucho Herrera 02 juni 2017 21:11
Gesinks hoogtestages gecombineerd met Zwitserland pakte ook niet altijd goed uit. Nu hebben ze in het begin van het jaar al voor deze route gekozen. Hij rijdt wel nog NK tijdrijden en NK weg.
BoemBoemSEP 03 juni 2017 08:25
Gesink heeft natuurlijk al echt veel gereden en is vroeg aan het jaar begonnen in Down Under.
Roglic/Bennet ook de nodige rittenkoersen, al dan niet voor de winst, volle bak gereden.

Jammer voor ons, maar de ploegleiding zal er wel over na gedacht hebben.
ton duk 03 juni 2017 08:58
Tja, het Nieuwe wielrennen.....
Waar sponsor Sunweb zeer tevreden zal zijn na de Giro, zal dat op de burelen van Lotto-Jumbo een stuk minder zijn..

Alle kaarten (en hoop) op Groenewegen (en een bietje Gesink)
gr
Carlos Danger 03 juni 2017 13:08
Zo ontevreden hoeven ze daar toch niet te zijn. Geen echt grote prijs, maar ja, daar zijn er ook niet zo veel van.
Wel mooie resultaten van Roglic, Bennet, Groenewegen, Van Emden en de eerste zege van Roosen.
El Chaba 03 juni 2017 13:17
Lijkt me een zeer goede zaak om het eens op deze manier te proberen. Andersoortige voorbereidingen de afgelopen jaren hebben vaak tot weinig of niets geleid.
Walnoot 03 juni 2017 13:51
Neem aan dat Kruijswijk in Zwitserland de absolute kopman is en zijn seizoen moet gaan redden. In de zomer presteert hij nooit wat, dus dit is een beetje zijn laatste kans. Had ik toch, ondanks het zwakke startveld, Bennett of Gesink meegestuurd als meesterknecht. Met wat minder hoogtestage kan je ook wel ritjes aanvallen in de Tour of 17e worden in het klassement (in omgekeerde volgorde).

Roglic op hoogtestage en dan naar de Elektrotour kan ik wel volgen. Die man lijkt me met afstand de meest geschikte renner die Lotto heeft om volgende jaren de kopman te zijn in de Tour. De enige die dit jaar heeft laten zien met de beste renners mee te kunnen in het rondewerk. Hem een keer in Nederland een rondje laten winnen om wat bekendheid bij het thuispubliek op te doen, is daarom misschien geen gek plan. Daarnaast lijkt het hooggebergte zijn enige zwakke punt te zijn, dus een beetje klimtraining kan ook geen kwaad.
Orakel 03 juni 2017 14:26
Algarve en Californië gewonnen.
Podium Romandië.
Ritten in Baskenland, Giro, verschillende sprintzeges Groenewegen.
Verre van slecht. Alsof Excelsior 8e staat in de Eredivisie.
Wanny 04 juni 2017 15:12
Voor Gesink liggen zijn doelen toch later in de Tour. Tegen die tijd zal ie toch wel ingereden zijn?
ton duk 04 juni 2017 17:18
Neem maar van mij aan dat dhr van Eerd wel baalt
Enig hoogtepunt in zijn ogen (vEmden) wordt dan ook weer weggekaapt door Dumoulin

Laat van Eerd kiezen tussen Roglic/Bennet in top5 of 1 etappe-overwinning Groenewegen/Gesink...kiest hij 100% zeker voor de etappe
Hij kijkt namelijk sport zoals Ton DUK kijkt

gr
cyclingfreakske 05 juni 2017 00:18
Porte... die gaat een te dunne basis hebben, heeft amper gekoerst.
trainen is 1 ding, maar wedstrijdritme is nog belangrijker naar de Tour toe.
Zou weleens kunnen dat hij net te weinig ritme heeft en daardoor gewoon een stuk meer energie gaat verspelen en een slechte dag, een echte slechte dag met erg veel tijdverlies kan worden.
lodjan 05 juni 2017 06:01
Toch meer koersdagen dan Froome.
Horsie is back 05 juni 2017 14:39
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Porte... die gaat een te dunne basis hebben,
> heeft amper gekoerst.
> trainen is 1 ding, maar wedstrijdritme is nog
> belangrijker naar de Tour toe.
> Zou weleens kunnen dat hij net te weinig ritme
> heeft en daardoor gewoon een stuk meer energie
> gaat verspelen en een slechte dag, een echte
> slechte dag met erg veel tijdverlies kan worden.

Het zou wel eens kunnen gaan zijn, dat cyclingfreakske wel/niet gelijk gaat krijgen. grinning smiley
Orakel 06 juni 2017 11:25
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Porte... die gaat een te dunne basis hebben,
> heeft amper gekoerst.
> trainen is 1 ding, maar wedstrijdritme is nog
> belangrijker naar de Tour toe.

Kijk het programma van de afgelopen jaren van Johan Esteban Chaves eens na.
En hij is zeker niet de enige,
Andere Peter 06 juni 2017 15:27
Exact. Laat die gasten dat lekker zelf uitzoeken. Wat voor de één goed is, is dat niet per se voor de ander.
cyclingfreakske 06 juni 2017 23:39
idd, maar Chaves is een heel ander type renner en meer klimmer dan Porte.
Porte is veel meer een machtrenner die zijn beperktere klimtalent aanscherpt. De vraag is : hoever is hij blijven vermageren en hoeveel heeft hij ingeboet aan weerstand en een slechte dag snoeihard binnenkomt? of heeft hij daar een evenwicht gevonden ? EN hoe sterk staat hij mentaal nog na al dat hongeren ?

Porte heeft toch wat meer competitie nodig, met dit programma kiest hij duidelijk voor een opbouw IN de Tour zelf..al mag je zeker zijn dat hij zoals gewoonlijk in week drie onderuit gaat, vaak is dat geen klein beetje. dus hij hoopt dat hij blijft groeien in die ronde... het aantal renners dat dat aankan is op 1 hand te tellen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen