Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dumoulin doet mee aan BinckBank Tour

Gepost door rustdag 
rustdag 07 juni 2017 18:09
Dumoulin doet mee aan BinckBank Tour

Tom Dumoulin maakt in augustus zijn opwachting in de BinckBank Tour, voorheen bekend als Eneco Tour. De Binckbank Tour is onderdeel van de UCI WorldTour.


De winnaar van de honderdste editie van de Ronde van Italië verschijnt komende zaterdag voor het eerst sinds zijn Giro-overwinning aan de start van een WorldTour-koers, bij de proloog van de Ronde van Zwitserland. Dumoulin verlengde eerder deze week zijn contract bij Team Sunweb tot 2022.

In april dit jaar werd bekend dat onlinebroker BinckBank zijn naam verbindt aan de voormalige Eneco Tour. De enige meerdaagse wielerwedstrijd uit de WorldTour in Nederland en België bestaat uit zeven etappes, de start is 7 augustus in Breda. De winnaar van de laatste editie in 2016 was Niki Terpstra.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/06/2017 08:19 door rustdag.
Carlos Danger 07 juni 2017 18:20
Ba-da-binck, ba-da-bank.
Bob 07 juni 2017 18:48
Waarom rijdt hij dan geen Vuelta? Dat is jouw conclusie toch?
rustdag 07 juni 2017 19:00
Iemand van de ploeg zei dat tijdens de Giro. Het is dus de BinckBank Tour geworden.
Slimmerd 07 juni 2017 20:25
Vuelta is pas hierna, pas die kop eens of kom met een bron
rustdag 07 juni 2017 21:25
Ben ik niet duidelijk slimmerd, iemand van de ploeg zei dat. in een interview.
JW 07 juni 2017 22:06
Ik had dat ook ergens gelezen (WF ?).
In elk geval is het wk tijdrijden zijn volgende grote doel.

Veel groter nieuws lijkt me dat hij maar liefst tot 2022 bij Sunweb heeft bijgetekend !
Dat zal Sky jammer vinden, Brailsford was duidelijk gecharmeerd van hem.
Nu rustig en gestaag doorbouwen aan de ploeg, en dan heeft Nederland komende jaren een prachtig ijzer in het vuur !
limbo1967 07 juni 2017 23:14
In Limburgs Dagblad van vanochtend stond dat men bij Sunweb nog twijfelden om na de BinckBank tour de Vuelta te doen als voorbereiding op WK, of de Canadese wedstrijden. Bij TD blijkbaar kleine voorkeur voor Vuelta (wellicht niet voor klassement).
rustdag 08 juni 2017 08:18
Oke dat had ik niet begrepen, dat zou mooi zijn als hij toch de Vuelta gaat rijden. En dus niet de Combi BinckBank / Canada maar de Vuelta er aan vast plakt. En zich zo voorbereid op het WK tijdrijden.
cyclingfreakske 09 juni 2017 15:20
klinkt zoals de Ronde van Tutterland. hoe zijn ze erop gekomen ??? brainstormen met Trump ? grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen