Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Etixx slechte verliezers?

Gepost door Rudy t. 
Rudy t. 26 maart 2015 10:41
Van Baarle deed dat perfect natuurlijk. Helaas voor hem liet de pool zich niet uit de tent lokken. Die pool had sowieso gelijk moeten reageren natuurlijk. De sneer richting klier vind ik wel triest. Vooral omdat de tactiek van van Baarle juist de beste was om te winnen.



Michal Kwiatkowski spuwde zijn gal richting Dylan Van Baarle na de gemiste overwinning in Dwars door Vlaanderen: ‘Sommige gasten zijn blij met een tweede plaats.’ Tegelijk stelde Etixx-Quick Step vast dat de echte kopmannen – Niki Terpstra en Mark Cavendish – niet op de afspraak waren. ‘Tom Boonen neemt veel druk weg. Dat beseft de rest nu.’
Wielrennen op Sportwereld.be

Dwars door Vlaanderen
E3 Prijs
Uitslagen en kalender
Etixx-Quick Step verwachtte weinig van Michal Kwiatkowski in Dwars door Vlaanderen. Maar de Pool deed meer dan meerijden. Hij viel mee aan toen Theuns en Van Baarle naar koploper Wallays toereden. ‘Michal koerst graag’, aldus Lefevere. ‘Soms misschien te graag. Als hij rijdt, wil hij ook winnen.’

Dat bleek aan de streep: Kwiatkowski, doorgaans ingetogen en voorkomend, vloekte luid en maakte misbaar na zijn vierde plaats. Het frustreerde hem duidelijk dat medevluchter Van Baarle in de slotkilometer niet meehielp in de jacht op Wallays. ‘Dat is de les die ik vandaag heb geleerd’, zo tweette de Pool na afloop. ‘Sommige gasten rijden enkel voor de tweede plaats. Hij was passief en dat vond ik maar vreemd.’


Ploegleider Lefevere deelde die mening: ‘Ik kan niet zeggen dat de tactiek van Cannondale-Garmin me verbaasde. Hun ploegleider is Andreas Klier en die heeft in zijn leven nooit een koers gewonnen. (Hij won nochtans Gent-Wevelgem in 2003, nvdr.) Dat straalt af op je strategie.’
Eazster 26 maart 2015 10:54
Van Baarle deed wat hij dacht dat ie moest doen, als hij had gereageerd was het Kwiatkowski die hem er op had gelegd. Enige dat ie eventueel had kunnen doen is zelf springen ,maar c'est la Vie. Lefevre moet z'n sneren maar een in z'n mond proberen te houden. Met zo'n ploeg met de Wereldkampioen in de gelederen word nu eenmaal meer van gevraagd en naar gekeken. Overigens net de erelijsten van beide heren gezien en die van Klier ziet er een pak indrukwekkender uit als die vna Lefevre.
ton duk 26 maart 2015 10:57
???
vBaarle deed datgene waarbij hij het meeste kans had om te winnen....
gr ToN DUK
rustdag 26 maart 2015 11:25
Van Baarle had best 1á2x kort kunnen over pakken. Zo hou je je de gang er in. Door helemaal niks te doen, weet je dat je zeker mis gaat grijpen. Om te kunnen winnen, moet je ook durven te verliezen.
Arsimo 26 maart 2015 11:38
Domme opmerkingen van Lefevere en ook Kwiatkowski. Van Baarle reed juist om te winnen. Hij redeneerde terecht dat als hij samen met Kwiatkowski achter Wallays aanrijdt hij sowieso geklopt is. Zijn enige kans om te winnen was dat Kwiatkowski het gat dicht rijdt en hij de sprint van Theuns wint. Dat gebeurde dus niet, maar van Baarle gokte op die ene winstkans die hij had. In mijn boek de ultieme wil om te winnen. Een ereplaats had hij sowieso al.
nemo 26 maart 2015 11:45
Hoor er bij. Zowel gokken dat iemand anders het dicht rijd als er moeilijk over doen.
De reactue van Lefevere over Klier vind ik triest. Triest mannetje Lefevere
Walnoot 26 maart 2015 11:51
Van Baarle ging na de aanval van Wallays hoe dan ook niet winnen. Helpt hij hem terug te brengen, wordt hij waarschijnlijk derde of vierde, want sowieso geklopt door Kwiat en Theuns in de sprint. Laat hij Kwiatkowski het werk doen, wordt hij tweede of derde, tweede als alleen Theuns hem gaat kloppen, maar meer waarschijnlijk derde omdat Wallays niet gepakt wordt. Het was kiezen tussen zo lang mogelijk de schijn ophouden dat je nog wilde winnen, of kiezen voor een betere ereplaats. Van Baarle deed het tweede. Dat heeft vrijwel niets met durf te maken.
Walnoot 26 maart 2015 11:54
Los daarvan staat het natuurlijk buiten kijf dat Garmin gisteren twee aardige kansen op de eerste overwinning van het seizoen heeft verspeeld. Van Baarle had natuurlijk gewoon moeten proberen de sprint te ontlopen, Talansky had er juist voor moeten zorgen dat Dan Martin zijn sprint kon rijden. In die zin heeft Lefevere gelijk.
Sticky Bottle 26 maart 2015 11:58
Uh Lefevere heeft toch altijd gelijk? ..... vindt hij
Sub Culture 26 maart 2015 11:58
Echte winnaars zijn slechte verliezers.
JW 26 maart 2015 12:25
Voordat de kopgroep van vier ontstond was Etixx massaal, met vrijwel het hele team, dominant vooraan aanwezig.
Inclusief de zo genaamde supertroeven Cavendish en Terpstra.
Toen de boel uiteenspatte zaten de renners van de favoriete ploeg verspreid over de koers, en waren ze niet meer in staat hun stempel op de koers te drukken. Dàar verloren ze de koers. Het wegvallen van bliksemafleider Boonen vergroot niet de kansen van de anderen, integendeel juist.

Hun favorietenrol lokt uit dat anderen de koers op hen afstemmen, en zelf slagen ze er niet in het waar te maken. Dat gold ook voor Kwiatkovsky. Hij moet zich een beetje schamen dat hij de oorzaak van zijn falen bij "nobody" Van Baarle legt.
Zonder Boonen dreigt Etixx nog moeilijke kasseienkoersen tegemoet te gaan.
sijbriskie 26 maart 2015 12:26
Eens. Maar Kwiatokowski reed eveneens als een kip zonder kop naar de finish. Ook hij had natuurlijk moeten proberen om in ieder geval Wallays (die behoorlijk aan z'n tax zat) er eerder ergens af te rijden. Nu was het wachten tot die ging met de snelle Theuns erbij. Kwiatkowski heeft zonder enig tactisch vernuft gereden en zou dus beter de hand in eigen boezem kunnen steken.
malheur 26 maart 2015 12:28
Ik vind eigenlijk niet dat van Baarle dermate strak tactisch had moeten zijn. Hoe vaak zal hij nou een dergelijke finale mogen rijden? Moeilijk te zeggen itt Kwiatkowski die volgens mij geen reet gaf tov deze zege. Reageren en meteen een elleboogje richting Kwiat had beter gepast dan helemaal niks doen en al helemaal omdat meteen duidelijk was dat onze Poolse vriend er geen zin in had.

Grootste blunder is dat beide eenzaten inclusief ploegleiding buiten de laatste demarrage hadden gerekend.

Het gebitch van Lefevere en Kwiat achteraf is natuurlijk om de aandacht van het (ook) eigen falen af te schuiven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2015 12:30 door malheur.
Simeone 26 maart 2015 12:40
Hele grote winnaars laten dit alleen bijna nooit via de media weten
Walnoot 26 maart 2015 13:02
Denk dat Kwiatkowski er in de laatste kilometers achterkwam dat hij zichzelf wat had overschat.
sijbriskie 26 maart 2015 14:10
Kan inderdaad. Of hij is tactisch (nog) niet zo onderlegd.
Sub Culture 26 maart 2015 14:15
Kwiatkowski drong er zelf bij de ploegleiding op aan om opnieuw in Vlaanderen te mogen koersen.

Liet het ook handig lopen zodat hij hele podiumceremoniegedoe kon laten schieten.
Zorro 26 maart 2015 14:20
Michel Wuyts was ook weer chauvinistisch bezig.

Krijgt een stijve van Quick Step renners, en het is geweldig dat Top Sport Vlaanderen bla bla bla
met 2 man aanwezig is in de ontsnapping bla bla bla, zegt ie over van Baarle,

"Ik heb sterk de indruk dat iedere keer wanneer Van Baarle overneemt het niet met volle overgave is"

Nee natuurlijk niet Wuyts, wat denk je nou zelf!
Trouwens kijk eens naar Theuns van Top Sport Vlaanderen.
Die verichte nauwelijks werk in de ontsnapping.
Maar daar zegt hij natuurlijk niets van.
Sub Culture 26 maart 2015 14:36
Dat eierschaaltje op je hoofdje staat je beeldig.
Walnoot 26 maart 2015 14:43
Dat trollen wordt nu wel een beetje te opzichtig hoor. Kaliber Velodroom over Van Beek.

Verkoop je Etixx sjaals? Ik zoek nog een cadeautje voor een wielervriend/fan van Boonen.
Sub Culture 26 maart 2015 14:50
Hoezo getroll?

Niks mis met wat tegengas geven tegen het éénzijdig geneuzel hier.

Je laatste regel ga ik negeren omdat ik de middelbare speelplaats nu eenmaal ontgroeid ben.
Walnoot 26 maart 2015 14:57
Shitdamn, weer niet gelukt om de meest volwassene te zijn. Ik leer het ook nooit.
Hangmat 26 maart 2015 15:12
Prima dat ze er van balen, maar de aanval op Klier is echt ongepast. Bijzonder genant wat mij betreft en ze laten zich wel erg kennen.
Quarantanove 26 maart 2015 15:44
Quarantanove 26 maart 2015 15:47
Juist , volgens sommigen mag je hier alleen plaatsen wat de meesten goed uitkomt.
Quarantanove 26 maart 2015 15:49
...en vind ik ook.
El Chaba 26 maart 2015 16:03
Misschien moet je de betekenis van trollen eerst even opzoeken want Sub Culture`s bijdragen vallen daar duidelijk niet onder.
Die van Velodroom over Van Beek overigens ook niet.

En wat (licht provocerend) pro Etixx-Quickstep gedoe kan helemaal geen kwaad als tegenwicht voor al dat overdreven 'Hup HOL' gedoe hier.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2015 16:09 door El Chaba.
Walnoot 26 maart 2015 16:04
Kijk Sub, wat een lol, de oppertrol komt uit zijn kot om bij jou in je holletje te kruipen.

I rest my case.
Walnoot 26 maart 2015 16:07
Eens met je laatste zin hoor, lijkt me ook duidelijk als je mijn bijdrage hier leest. Maar Sub schoot een beetje door. Ik nu ook door deze discussie verder te zetten. Maar ik ontken dan ook niet dat ik op zijn tijd graag een beetje mag trollen.
El Chaba 26 maart 2015 16:11
Eazster 26 maart 2015 16:41
"Dat eierschaaltje op je hoofdje staat je beeldig".

Tja als je ook maar iets zegt over iets wat met EQS te maken heeft dat niet een 100 % volledige praise bevat ,kom jij als advocaat het recht praten . Verder geen problemen mee hoor maar de Pot verwijt de ketel hier dat hij zwart ziet. Het Calimero gehalte houd jij in stand.
Massimo 26 maart 2015 16:57
Je zou zo langzamerhand moeten weten dat Subje en El Chaba niet kunnen slapen van voor hun moeilijk te accepteren kritiek. Ik wil voor de geïnteresseerden nog wel even doorverwijzen naar de spastische kramp die beide heren kregen toen er, terecht, wat negatiefs over Van Avermaet werd gezegd.
Velodroom 26 maart 2015 20:26
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat trollen wordt nu wel een beetje te opzichtig hoor. Kaliber Velodroom over Van Beek.

Wat spijt me dat nou, Walnoot. Alsnog een poging je wijze woorden wat cachet te geven.
Had ik al geschreven, dat Maas van Beek beter had moeten luisteren naar onderstaande wijze woorden? Hij stond tenslotte naast haar.

I was also curious to see how close I could come to world and Olympic champion Leontien van Moorsel’s 2003 UCI Hour Record (46.065km). This final goal was a fantasy in two respects. First, it was fantastically ambitious (even though I would have the advantage of aerodynamic equipment that was forbidden back when van Moorsel set her remarkable record in the even thinner atmosphere of Mexico City). Second, it was technically impossible under UCI rules because I’m not enrolled in the “biological passport” program, which requires athletes to undergo months of blood testing in order to establish their baseline values and facilitate anti-doping controls. I am all for requiring the strictest possible doping controls for this prestigious record. But enrolling in the program presents a formidable financial and logistical barrier for women and amateurs (who, unlike Pro Tour men, are not automatically enrolled in the program). Pacing at van Moorsel’s record, if only to see how close I could come, might help me decide whether to find a way to enroll in the bio passport in anticipation of a future, official, world record attempt.
malheur 26 maart 2015 21:23
Voor mij voelde het een beetje alsof Kwiat niet precies wist in welke gore blubberkasseienkoers hij precies aan het rijden was en het hem niet zoveel kan boeien of hij nou won of niet.
Alleen daarom al had van Baarle, die in ieder geval nog geen gewezen finaleman is, moeten aangaan om een kop-over-kop uit te lokken.
malheur 26 maart 2015 21:25
Wat heb jij tegen van Avermaet?
Cyclad 26 maart 2015 22:11
..waarna jij weer minstens even spastisch reageert als iemand terecht iets positiefs over Van Avermaet zegt. It's the circle of life.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2015 22:11 door Cyclad.
Sehnsucht 27 maart 2015 07:15
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Echte winnaars zijn slechte verliezers.

Slechte verliezers heb je ook in verschillende soorten. Slecht in verliezen zijn omdat je als competitief persoon veel liever wint is prima maar wanneer je niet mans genoeg bent om je verlies te dragen en daarom je frustraties op mensen buiten je richt (zoals in dit geval op van Baarle en Klier) ben je geen knip voor de neus waard.
Blueprint 27 maart 2015 09:04
Wat heeft Van Avermaet met Etixx of Dwars door Vlaanderen te maken?

Verder louter complimenten voor Van Baarle: hij heeft het meest optimale resultaat uit deze koers gehaald.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen