Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Olivier en Tusveld

Gepost door Luijt 
Luijt 16 juni 2017 09:21
De prestaties van deze heren in de ronde van Zwitserland zouden in de jaren '90 bij mij aanleiding hebben gegeven tot grote euforie. Nu ook, of, laat ik het nu tevredenheid noemen.

Ze geven hoop op weer een lichting klassementsrenners. Het zijn prestaties die hoger aan te slaan zijn dan die van Tolhoek vorig jaar en Bouwman in de Dauphiné.

Kom op Martijn en Daan, vandaag nog ff die gletsjer!!!
Sub Culture 16 juni 2017 09:38
Een 27ste en 28ste plaats in een rituitslag in een matig bezette ronde van Zwitserland.
Het is allicht niet slecht ofzo, maar nu ook niet gaan overdrijven..
ton duk 16 juni 2017 09:41
Grappig, ik dacht juist: fijn dat we wat goede bergknechten erbij hebben voor onze AKrenners Mollema ,Kruijswijk,Dumoulin , Kelderman, Poels en Oomen...
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2017 09:42 door ton duk.
Eddy Veen 16 juni 2017 09:46
Doet Gesink niet meer meeconfused smiley
Slimmerd 16 juni 2017 09:48
Eens, ze rijden onder niveau De Clercq, dus AK-mannen wil ik ze nog niet noemen.
Arsimo 16 juni 2017 09:57
Als AK-renner? Nee, in ieder geval vooralsnog niet (meer).

Dit op basis van zijn eigen uitgesproken ambities en, laten we eerlijk zijn, zijn recente prestaties in klassementen. Laatste goede klassementsuitslag was in de Tour van 2015. (of tellen we een 8ste in TDU ook al mee?)
Vittal 16 juni 2017 10:06
Het is natuurlijk vooral treurig dat een 24e plek in de Giro en een 11e plek in het Baskenland blijkbaar genoeg zijn voor de Belgen om te spreken over de sterkste klimgeneratie in jaren...

Misschien moet je daar eens je azijnsproeier op richten...

Quote
Sporza
6 Belgische klimtalenten: "De sterkste generatie in jaren"

Sporza: Vervaeke, Vanhoucke, Vereecken, De Plus, Lambrecht en Cras.

DI 30/05/2017 - 07:48
In Nederland hebben ze sinds lang weer een groterondewinnaar met Tom Dumoulin. Maar ook in België is er misschien wat moois op komst. Kurt Van de Wouwer, ploegleider bij de belofteploeg van Lotto-Soudal, analyseert 6 Belgische groeibriljanten.

Laurens De Plus (°1995 - Quick-Step)

"De grootste troef van Laurens is zijn regelmaat", zegt Kurt Van de Wouwer. "Hij heeft zelden een slechte dag en recupereert snel. Dat is toch wel belangrijk in een grote ronde. Ik was dan ook niet verbaasd over zijn knappe Giro-debuut."

"Momenteel moet Laurens in dienst rijden bij Quick-Step. En dat is misschien geen slechte zaak op zijn leeftijd (21). Als Laurens er klaar voor is, mag hij hopelijk zijn eigen kans gaan. Zijn grootste werkpunt? Als hij wil meespelen voor dichte ereplaatsen in een grote ronde moet hij nog werken aan zijn tijdrit."

Harm Vanhoucke (°1997 - Lotto-Soudal U23)
"Harm is een pure klimmer. Als belofte won hij al de Ronde van Lombardije en de Ardense Pijl. Twee lastige eendagswedstrijden, terwijl Harm echt wel gemaakt is voor zware rittenkoersen. Dat hij ook scoort in eendagskoersen, zegt al veel over zijn talent."

"In het rondewerk behoort Harm internationaal tot de absolute top van de beloften. Hij blijft stelselmatig groeien en er zit nog veel rek op. Ook bij Harm is er nog werk aan zijn tijdrit."

Bjorg Lambrecht (°1997 - Lotto-Soudal U23)

"Bjorg is iets explosiever dan de pure klimmers, waardoor hij dit seizoen al Luik-Bastenaken-Luik won voor beloften. Ook in de zware rittenkoersen heeft Bjorg al heel mooie dingen laten zien."

"In het gebergte steken Bjorg Lambrecht en Harm Vanhoucke erbovenuit bij de Belgische beloften. Er is een gezonde concurrentie tussen beiden, waardoor ze elkaar sterker maken. Maar ook bij Bjorg geldt hetzelfde werkpunt: zijn tijdrit."


Steff Cras (°1996 - BMC Development)

"Steff is ook een pure klimmer. In tegenstelling tot Bjorg Lambrecht en Harm Vanhoucke heeft hij het wel wat moeilijker om zijn stempel te drukken en wedstrijden te winnen."

"Maar Steff behoort zeker tot de grote Belgische klimtalenten. In het tijdrijden is hij wel al wat meer ontwikkeld dan de andere Belgische klimmers. Dit seizoen bijvoorbeeld werd hij 3e op het BK tijdrijden voor beloften, op 5 seconden van de winnaar."


Thomas Vereecken (°1997 - Lotto-Soudal U23)

"Thomas is van hetzelfde bouwjaar (1997) als Vanhoucke en Lambrecht en staat een beetje in hun schaduw. Maar als klimmer heeft hij zeker veel capaciteiten."

"Dit voorjaar sukkelde Thomas lang met zijn knie, waardoor hij fysiek nu wat achterop hinkt. Maar ik denk dat hij ook iemand is met wie we op termijn rekening moeten houden in het gebergte. Hij is net als Vanhoucke en Lambrecht een lichtgewicht, waardoor hij in het tijdrijden nog wat aan kracht moet winnen."


Louis Vervaeke (°1993 - Lotto-Soudal)

"Louis Vervaeke is bezig aan zijn derde jaar bij de profs, maar hij is een beetje uit de spotlights verdwenen. Toch wil ik hem ook niet te vroeg afschrijven."

"Het talent heeft hij zéker, dat heeft Louis bewezen bij
Cecchini 16 juni 2017 10:09
Nee, is druk bezig met ritten kapen. Pirate of France.
Sub Culture 16 juni 2017 10:52
Mooi om zien hoe een gewone opmerking aanleiding geeft tot een vergelijking met het Belgische 'klimgeweld'.
Bromertà 16 juni 2017 11:16
Diep in de troostprijzenkelder buigt men het hoofd over het begrip "meedoen."
D. Marrage 16 juni 2017 11:20
Quote
Vittal
Het is natuurlijk vooral treurig dat een 24e plek in de Giro en een 11e plek in het Baskenland blijkbaar genoeg zijn voor de Belgen om te spreken over de sterkste klimgeneratie in jaren...
Dat (24ste in de Giro) is dan ook een uitstekend resultaat voor een renner van 21. (Die 11de plek in Baskenland kan ik even niet volgen).
En verder: de Belgen beschikken inderdaad over hun sterkste klimgeneratie in jaren. Wat is er mis met die conclusie?
ton duk 16 juni 2017 11:23
24e...30e...plek maakt op zich nog niet eens zoveel uit...De Plus reed gewoon een goede ,opgemerkte debuutronde
gr
Kuiperberg 16 juni 2017 11:39
Laat ze eerst vanmiddag maar die Rettenbachferner even beklimmen, dan zien we wel waar deze knapen toe in staat zijn. Dit is een echte pukkel grinning smiley
Sub Culture 16 juni 2017 11:53
Ik denk dat Vittal, mooie aanwinst voor het prikbord overigens, doelt op de 11de plek in het eindklassement van de ronde van het Baskenland van Vervaeke.
Vittal 16 juni 2017 12:43
Stimmt so.

Mijn punt is voor dat Luijt gewoon even aandacht wil voor het goede rijden van deze jongeren en dat Sub dat aangrijpt om weer meteen met een frietvinger te wijzen, dit terwijl de Belgen vergelijkbare prestaties meteen aangrijpen om meteen ronkende lijstjes op te stellen. Om dan vervolgens verbaasd te zijn als 1 van die jongeren zich compleet de vernieling in traint....
Carlos Danger 16 juni 2017 14:00
Zo gaat dat, he.
Nederland had ontelbare opvolgers voor "Jopie" versleten, vooraleer Dumoulin de Giro-zege greep.
Cyclad 16 juni 2017 15:46
Even nuanceren.

Daan Olivier is klimmer, maar heeft onlangs zijn rentree gemaakt in het profpeloton. Puur op talent moet hij zelfs ooit top 10 kunnen rijden in Zwitserland.
Die jongen wordt alleen maar beter, daar gaat Lotto/Jumbo nog heel veel plezier aan beleven.

Martijn Tusveld is geen klimmer, kan wel behoorlijk heuvelop.
Hij verkent nu zijn grenzen in de bergen en dat doet hij goed. Voor Roompot en hemzelf is een 20e plaats in de Ronde van Zwitserland machtig mooi, maar ik zie in hem absoluut geen klassementsrenner. Wellicht wel de komende jaren een troefje voor de heuvelklassiekers, net als Lennard Hofstede van Sunweb en Antwan Tolhoek van Lotto-Jumbo.
Andere Peter 16 juni 2017 17:34
Een opvolger van Joop is er in geen enkel opzicht.
Luijt 16 juni 2017 18:21
Dank Ad voor de enige zinnige bijdrage...
Arsimo 16 juni 2017 18:21
Kan ook niet meer in het hedendaagse wielrennen.

Zoetemelk was een fantastisch renner maar zou in deze tijd nooit zo'n erelijst kunnen opbouwen. Een fraaie erelijst, zeker, mogelijk ook een grote ronde zege, best mogelijk - wie weet zelf 2.

Maar niet die stapels tweede, derde, vierde plaatsen bijvoorbeeld. De top is nu gewoon breder en in hoger tempo komen nieuwe toppers erbij en vallen weer terug.

Een zelfde verhaal voor Merckx trouwens.
ton duk 16 juni 2017 18:58
De heren staan na vandaag 23e en 27e in het AK
Om het in enig perspectief te zetten...De Kort staat 35e
gr
Andere Peter 16 juni 2017 21:29
Tuurlijk. De lengte van de carrière, de ereplaatsen, de zeges in eendagswedstrijden, niets en niemand is met Zoetemelk te vergelijken.

Maar wat nog steeds geldt is dat de Giro niet gelijk staat aan de Tour. Het is nog van een andere orde om die te winnen (of podium te rijden).

Ook in een ander opzicht is er vooral een nadrukkelijke mismatch. Zoetemelk won precies die 2 Ronden die Dumoulin niet won. Overigens sla ik Dumoulins Giro wel hoger aan dan Zoetemelks Vuelta.
Andere Peter 16 juni 2017 21:29
Jij ook bedankt voor nu alweer twee zinnige bijdragen.
Eazster 17 juni 2017 11:31
Da's best kort voor de Kort. Sorry kon het niet laten.
Frederik D. 17 juni 2017 14:45
Tweede plaatsen achter Merckx en Hinault geven grote klasse aan. Maar Zoetemelks tourzege in 1980 was enigszins geflatteerd aangezien Hinault afstapte. Dumoulin echter versloeg echt zijn concurrenten.

En wie weet wat Dumoulin nog allemaal presteert. Hij moet gretig blijven, goed blijven opletten en niet meer achter in het peloton keuvelen.
Andere Peter 17 juni 2017 21:37
Lekker is dat. Froome was er niet eens toen Dumoulin won. Met die knie was Hinault niet de beste. Hinault vond zelf dat hij die knie in de vernieling reed in de kasseienrit, een aanval van Zoetemelks ploeg parerend (en tijd winnend).

Met de beste wil van de wereld kan ik Dumoulins Girozege niet gelijk schakelen met Zoetemelks Tourzege. Overigens won Zoetemelk nog een paar dingetjes.
Horsie is back 17 juni 2017 21:58
Als evolutionair historicus zou AP toch moeten weten, dat de enige overeenstemming tussen het moderne wielrennen en het wielrennen van 40 jaar en vroeger is dat ze allen op twee wielen hebben gereden. Sorry renfiets, ik weet dat je veel geleden hebt bij het vergeten van je tweehonderdste verjaardag door het voltallige prikkerpeloton.
Horsie is maar een paard en zoveel horse power roept maar jalouzie op. grinning smiley
Andere Peter 17 juni 2017 23:24
Luijt 17 juni 2017 23:28
Dat doet ook niemand man.
De klasseringen van Olivier en Tusveld doen me wel denken aan de prestaties van Joop in diens jonge jaren.
Luijt 17 juni 2017 23:30
Jalouzie youzaah youwzaah youwzaah!!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen