Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kruijswijk bij met plek 3

Gepost door Luijt 
Luijt 19 juni 2017 09:25
Van Wielerupdate.nl

Kruijswijk blij met plek drie: "Kwam zonder verwachtingen"


18 juni 2017 – Steven Kruijswijk eindigde zondag in de Ronde van Zwitserland als nummer drie van het algemeen klassement. De renner van LottoNL-Jumbo was blij met die klassering. Na de mislukte Giro d'Italia, waar hij vroegtijdig af moest stappen, sprak hij van een meevaller.

Kruijswijk begon met niet al te veel verwachtingen aan de Ronde van Zwitserland. "De Giro was mijn grote doel, dit is een meevaller. Na het afstappen in Italië ben ik hier naartoe gekomen zonder al te veel verwachtingen. Ik ben blij met de derde plek en dat ik mezelf op verschillende dagen bergop heb kunnen laten zien", liet hij weten in een eerste reactie aan de NOS.

Ploegleider Addy Engels sloot zich daarbij aan. "Je streeft natuurlijk altijd het hoogst haalbare na. Voordat we hier naartoe kwamen, wisten we niet hoe goed Steven was. Vervolgens blijkt na drie dagen dat Steven goed is. Twee weken nadat hij in de Giro uitviel, rijdt hij hier wel podium in een meerdaagse WorldTour-ronde. Dat is een knappe prestatie. Het waren eerlijke duels en daarin bleek dat Simon Spilak en Damiano Caruso net iets beter waren", zegt hij op de website van LottoNL-Jumbo.
Luijt 19 juni 2017 09:30
En hoe denken wij hier zelf over?

Om te beginnen verdient Steven een eigen topic.

En zijn we er blij mee? In mijn ogen zouden we dat wel moeten zijn. Maar Dumoulin heeft de lat natuurlijk hoog gelegd, met name ook om verwende prikkers enthousiast te krijgen.

Voor zover mogelijk geabstraheerd van Tom is mijn conclusie dat Steven trots en tevreden mag zijn. Oké, geen topveld en zeker geen winnaar in de ploegleiderswagen, maar toch in iedere etappe die er toe deed op de afspraak geweest; dus geen Keldermannetje gedaan.

En Steven heeft laten zien dat ie in een andere koers dan de Giro ook iets kan.

Mijn pet gaat in ieder geval af Steven!

Groet, Luijt
ton duk 19 juni 2017 09:42
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mijn pet gaat in ieder geval af Steven!
>

Echt niet met dit weer
gr

ps: Ja, we ( Ger en ik) zijn er ook blij mee..op naar de Vuelta
ton duk 19 juni 2017 09:46
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Ploegleider Addy Engels sloot zich daarbij aan.
> "Je streeft natuurlijk altijd het hoogst haalbare
> na.

Dat gevoel heb ik bij TLJ.NL nou zelden....
gr
Arsimo 19 juni 2017 09:57
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> En Steven heeft laten zien dat ie in een andere
> koers dan de Giro ook iets kan.

FYI: Steven Kruijswijk werd in 2011 ook al eens derde in de Ronde van Zwitserland, en won toen ook nog een rit.

Dus niet voor het eerst dat hij naast de Giro een goede uitslag rijdt. Maar het is tot op heden wel deze periode van het jaar (mei, juni) voornamelijk. Keertje in Noorwegen in augustus en dit jaar liet hij zich relatief vroeg een beetje zien in Catalunya en Valencia.

Ben benieuwd of hij zijn echte topvorm - die hij tijdens de Giro en ook afgelopen ronde van Zwitserland net niet leek te halen - in de Vuelta wel haalt. Tot nu toe in zijn carriere heeft nog niet willen lukken in die koers. Het parkoers lijkt dit jaar redelijk gunstig voor hem, vier keer finish bergop na relatief lange zware klims, en weinig aankomsten na een pittige afdaling. Een lange tijdrit en deze in begin van derde week na diverse zware bergetappes, da's ook redelijk gunstig. Jammer wel zo goed als helemaal vlak.
Eindhovuh 19 juni 2017 10:19
Een 3de plek is natuurlijk een prima resultaat,maar niet heel bijzonder.
Ik heb het gevoel dat ze bij LottoJumbo snel tevreden zijn. In dit deelnemersveld was een top 5 altijd realistisch als je uit een Giro komt waar je hele seizoen qua training op was toegespitst.

Maar goed er zal zo wel iemand komen die uitlegt dat dit het maximaal haalbare is, je geen verwachtingen mag koesteren, renners altijd optimale afwegingen maken tijdens de koers, etc etc.
Orakel 19 juni 2017 10:38
Er waren maar 20-25 renners die een serieus klassement in Zwitserland wilden rijden en een stuk of 15 daar van zijn óf te jong (Mamykin, Eiking) of van een ander kaliber (Monfort, Nieve). In feite was voor Kruijswijk een top10 aan zijn stand verplicht. Maar podium rijden, is toch een slag beter. Alle reden dus om blij te zijn met deze prestatie. Vóór Pozzovivo, Izagirre, Frank en Costa telt. En laten we eerlijk zijn: Spilak (top in een week) en Caruso (meerdere top10 GT's) waren afgelopen week gewoon net wat beter, niets om je voor te schamen.
Cecchini 19 juni 2017 10:40
Dat van die 20-25 renners geldt eigenlijk voor elke Ronde.
Bromertà 19 juni 2017 10:47
"dus geen Keldermannetje gedaan."

Wat heeft Kelderman in hemelsnaam met de prestaties van Kruijswijk te maken?

Van mij, en dat meen ik oprecht, mag Kelderman op magistrale wijze de Vuelta winnen, met Kruijswijk naast hem op het eindpodium aan een kant naar keuze, maar 't mag ook andersom zijn.
veluweracer 19 juni 2017 11:18
Kelderman zal dan op een of andere manier de valpartijen achter zich moeten laten. Die beginnen zijn handelsmerk te worden.
veluweracer 19 juni 2017 11:22
Kruijswijk heeft wederom zijn klasse getoond. Het is een karaktervol baasje. Minzaam. Eerlijk. Ingetogen. En op eenzame hoogte binnen zijn ploeg.
Arsimo 19 juni 2017 11:52
Op eenzame hoogte? Hmm, als klassementsrenner is hij wellicht nog de no 1 in de ploeg, maar op eenzame hoogte, nee, dat niet meer met duidelijke sterk opgaande lijn bij Bennett en Roglic. Die twee moeten het nog doen in een grote ronde kwa klassement (Bennett al 10de in Vuelta toch) maar in het kleinere werk zijn ze al minstens de evenknie van Kruijswijk, en op punten hem feitelijk al voorbij.
Curzio 19 juni 2017 11:59
Het is logisch en terecht dat Kruijswijk tevreden is met dit resultaat. Na zijn verhoogde status binnen de ploeg volgend op de Giro van 2016 heeft hij eigenlijk niet meer kunnen bevestigen, deels door pech. Dat hij nu het podium haalt is goed voor het vertrouwen, zowel het zelfvertrouwen als het vertrouwen van de ploeg.

Dat laat onverlet dat deze podiumplek geen prominente plek zal krijgen in de Nederlandse wielerannalen, omdat 'ie zonder glans tot stand is gekomen (als Tusveld hier derde was geworden, was het een heel ander verhaal geweest). Kruijswijk zal toch nog een keer echt moeten oogsten, ofwel door een podiumplek in een grote ronde, ofwel een overwinning in een kleine ronde, ofwel een etappezege tegen klassementsrenners.
JW 19 juni 2017 11:59
Horsie is back 19 juni 2017 12:28
Het blijft glazen bol kijken.

Bauke Mollema viel ook nooit op.
Nu zijn hij en Dumoulin onze beste twee wielrenners.

Gefundenes Fressen voor Horsie.
Arsimo 19 juni 2017 12:45
Hoe bedoel je "Bauke Mollena viel ook nooit op"? Mollema is echt niet uit de lucht komen vallen hoor. Of vind je bijvoorbeeld als belofte de Ronde van de Toekomst winnen iets onopmerkelijks?
Horsie is back 19 juni 2017 13:08
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe bedoel je "Bauke Mollena viel ook nooit op"?
> Mollema is echt niet uit de lucht komen vallen
> hoor. Of vind je bijvoorbeeld als belofte de Ronde
> van de Toekomst winnen iets onopmerkelijks?

Gefundenes Fressen kwam ditmaal uit de VK. De pointe was, dat Dumoulin en Mollema beiden niet voorbestemd leken grootse dingen te gaan doen.
Dit was dan gebaseerd op hun heel jonge jaren. Het artikel houdt zich bezig met de vraag of de wielersport een Tom Dumoulin-effect kent?
Nieuwelingen, 15 en 16 jaar, aan de start van het NK 2017 dragen Tom Dumoulin op handen. Figuurlijk dan.

Overigens op 15, 16 jarige leeftijd zat Mollema nog met zijn neus in de studieboeken.
Wielrennen begon voor Bauke Mollema formeel pas op bijna 20-jarige leeftijd, dus bleef hij heel lang verborgen voor de glazen bol van wie dan ook.
Arsimo 19 juni 2017 13:29
Mollema begon wel iets eerder met koersen dan zijn 20-ste. Wel relatief laat idd maar begon met koersen rond zijn 16de. Debuteerde in echte belofteploeg in 2006, hij was toen 19. Hij won als belofte o.a. Circuito Montañés en Tour de l'Avenir. Dat zijn wel echte uitslagen waarna men verwachtingen mag hebben en die waren er dan ook. Mollema volgde ruwweg dezelfde weg als Gesink als jongeling en van die werd een hoop verwacht. Ook van Mollema werd door echte volgers wel al e.e.a. verwacht. Begon ook sterk alleen Pfeiffer gooide even flink de rem er op, maar daarvan hersteld werd hij in zijn derde grote ronde vierde (Vuelta). Hoezo geen grote dingen? Nee, geen meervoudig Tour-winnaar, maar zijn prestaties die hij tot op heden geleverd heeft liggen prima in de lijn met zijn prestaties op jonge leeftijd.

Voor Dumoulin werd idd iets minder verwacht, althans wat klassementen in grote rondes betreft. Die laatste heeft hij idd nu al overtroffen. Voor tijdrijden, kleine iets vlakkere rondes en mogelijk eendagskoersen zag menigeen zijn enorme potentieel al vroeg.

Gefundenes Fressen? Is dat een eufemisme voor slecht huiswerk doen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2017 13:30 door Arsimo.
Bromertà 19 juni 2017 13:37
Luijt 19 juni 2017 13:41
Kelderman zakt er tot nu toe steeds doorheen op enig moment. Kruijswijk niet in deze TdS.

Van mij mag Kelderman ook de Vuelta winnen overigens; graag zelfs.
Cecchini 19 juni 2017 13:49
Wat een weelde in het Nederlandse wielrennen!



HOOGTIJDAGEN

Amper drie weken na de Giro-zege van Tom Dumoulin reed Steven Kruijswijk alweer naar de derde plaats in de Ronde van Zwitserland. Het kan momenteel niet op in het Nederlandse wielrennen.

door Pim Bijl / ADl

Nuchterder in het peloton dan Pieter Weening uit Harkema krijg je ze niet. Praat met hem onder de snikhete Zwitserse zon over de opeenstapeling van bijzondere Nederlandse prestaties in zijn sport en dan klinkt dat lange tijd ongeveer als volgt: ,,Mwoah. Goh. Tsja. Jawel. Mwoah.''

Maar na enige tijd kan ook Weening niet anders dan concluderen dat 'we' met een uitzonderlijke wielergeneratie te maken hebben. ,,Ik ben gewoon niet zo emotioneel aangelegd'', zegt Weening. Toch is het tijd voor hosanna. ,,Ik mag hopen dat de mensen thuis dit heel leuk vinden. Want wat Dumoulin in de Giro deed, is helemaal uitzonderlijk goed. En nu rijdt Kruijswijk hier weer supersterk en heel knap.''

Het is mooi om deel uit te maken van zo'n bijzondere generatie ronderenners. Ik merk echt dat het leeft, al nemen de verwachtingen toe
Steven Kruijswijk
Zo zat Steven Kruijswijk (30) twee weken geleden nog een tikje jaloers voor de televisie toen hij Tom Dumoulin in het roze in Milaan zag staan. En nu staat hij na een tijdrit zonder verschuivingen in het klassement zelf op het erepodium van de Ronde van Zwitserland, zij het op de derde plaats achter de Sloveen Simon Spilak en de Italiaan Damiano Caruso.

,,Hier ben ik toch wel erg blij mee'', zegt Kruijswijk, terwijl er een druppel zweet van zijn neus valt. ,,Het is mooi om deel uit te maken van zo'n bijzondere generatie ronderenners. Ik merk echt dat het leeft, al merk ik ook dat de verwachtingen toenemen. Men verwacht al gauw dat je een ronde wint, op het podium rijdt. Of van mij en Bauke (Mollema) dat we gaan werken voor Tom als hij in het roze rijdt. Hier moet iedereen gewoon van genieten, denk ik.''

Jarenlang moest Nederland het veelal met de kruimels doen, enkele uitschieters daargelaten. Zo volgde er na Weenings gewonnen Touretappe in 2005 een lange leegte, die pas negen jaar later werd ingevuld door Lars Boom. Dankzij Dumoulin duurde het daarna een stuk korter, hij won vorig jaar al twee ritten in de Tour. En dan zijn er ook de klassiekers om in te lijsten. Niki Terpstra in 2014 met Parijs-Roubaix. En vorig jaar Wout Poels in Luik-Bastenaken-Luik en Bauke Mollema in Clásica San Sebastián.

In de grote rondes hoeft allang niet meer een man als Robert Gesink alle druk te dragen. In 2013 verdreven Mollema en Laurens ten Dam in de Tour als het duo 'Bau en Lau' nog het cynisme bij het publiek. Zij werden uiteindelijk zesde en dertiende in Parijs. Die resultaten lijken nu ineens normaal geworden.

In mei startten er drie mannen uit ons vlakke land met podiumambities in de Giro. ,,Succes went snel'', zegt Lotto-Jumbo ploegleider Addy Engels. Door de winst van Dumoulin in de Giro verbleekt ineens een sterke zevende plaats van Mollema. ,,Dat was een paar jaar geleden nog super. Dat geldt ook voor wat Kruijswijk hier in deze koers op topniveau doet. De maatstaven worden verlegd. Dat is mooi, dat betekent dat het goed gaat.''

Bij de huldiging van Dumoulin in Milaan werd ook de tijdritzege van Jos van Emden gevierd. Die prestatie, hoe bijzonder ook, viel in het niet bij de derde winst van een grote ronde ooit. Luxeproblemen zijn het. Deze week ook: terwijl Kruijswijk in Zwitserland om de eindzege streed, toonde Dylan Groenewegen ondertussen in de ZLM Toer zijn sprintersdijen met twee zeges. ,,Die timmert ook aan de weg", vindt Jean-Paul van Poppel, in de jaren 80 en 90 winnaar van negen Tour-etappes. ,,Het zijn tijden waarin je plots meer sporters hebt met een groot talent. Die maken elkaar sterker. Wie werd er tweede in de Tour achter winnaar Joop Zoetemelk? Juist. Hennie Kuiper. Dat is geen toeval, denk ik.''

Zelfs de Tourzeges van Chris Froome hadden een sterk oranje tintje vanwege het meesterwerk van Wout Poels. En, fluisteren kenners, dan komt de talentvolle Sam Oomen er nog aan. En barst ook Wilco Kelderman van de potentie. En Mathieu van der Poel 'speelt' voorlopig nog in het veld en op de mountainbike, maar in hem schuilt op de weg ook een groot kampioen. Volgens zijn opa Raymond Poulidor zelfs een mogelijke Tourwinnaar.

Van Poppel verwacht het niet, maar zegt: ,,Het kan ook zomaar weer over zijn. Wat er dit jaar is gebeurd, is echt heel bijzonder. Jongens als Dumoulin zijn nog lang niet klaar, maar laten we dat wel blijven beseffen.''

Van euforie was geen sprake gisteren bij Kruijswijk, die nog baalde van zijn teleurstellende Giro. Maar de derde plaats in de Ronde van Zwitserland mag er zijn, drie weken na het roze feest van Dumoulin op Piazza Duomo.

Wat een weelde!
Luijt 19 juni 2017 13:54
In tegenstelling tot het stukje van Thijs vind ik dat weer helemaal niks.
Cecchini 19 juni 2017 13:57
En waarom dan niet ? Dan kan de discussie misschien daarover doorgaan. Dit doet me altijd teveel denken aan moeders met een zeurend kind aan de hand, waarvan het kind vraagt "waarom is dat mama ?" en dat moeders antwoordt "daarom".



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2017 13:57 door Cecchini.
Arsimo 19 juni 2017 14:10
Mee eens. Nietszeggend stukje.

Waarom?

Misschien voor oppervlakkige Nederlandse sportvolgers is het nog wat, maar voor iemand die het wielrennen een beetje volgt staat er helemaal niets nieuws in.

Bovendien suggereert het alsof nu er iets speciaals gebeurt in Suisse en ZLM na en door de overwinning van Dumoulin. Wat onzin is. Kruijswijk werd als eens derde - met ritzege zelfs - in de Ronde van Zwitserland en Dylan Groenewegen won vorig jaar ook in de ZLM-Tour. In het hele stuk wordt vergeten - terwijl dat wel in deze context relevant is - dat Kruijswijk in gewonnen positie lag in de Giro vorig jaar.

Thijs Zonneveld doet tenminste iets met zijn stukjes. Of er zit echte info, inzicht of ideeen in, of het is grappig anecdotisch geschreven. Okay, hij gebruikt een paar bekende schrijverstruukjes maar ze werken meestal wel. Interessanter in ieder geval dan nietszeggende stukjes zoals bovenstaande van Pim Bijl [misschien heeft die Bijl ook wel interessante stukjes gemaakt, maar die ken ik dan niet, sorry daarvoor]
Cecchini 19 juni 2017 14:19
Kijk, zo kan het ook. Ik vond het ook niet zo bijzonder stukje van die Bijl (veel meer dan een opsomming was het niet). Ik plaatst met enige regelmaat een krantenartikel, om een discussie hier op gang te brengen, waar ik vaak niet eens aan meedoe. Maar sinds ik op mijn donder heb gekregen van Spaak, dat ik als abonnee van de Volkskrant niet zomaar een artikel van de VK-site mag plaatsen doe ik het nog maar zelden.
Prikdude 19 juni 2017 14:35
Een generatie is zo goed als haar beste renner, kennelijk.
Walnoot 19 juni 2017 17:23
Curzio Schreef:

> Kruijswijk zal toch nog een keer echt moeten oogsten, ofwel
> door een podiumplek in een grote ronde, ofwel een
> overwinning in een kleine ronde, ofwel een
> etappezege tegen klassementsrenners.

Of een keer om het even welke koers gaan winnen. Als is het maar een etappe in de ronde van de Algarve of iets dergelijks. Op dit moment is Kruijswijk een beetje de tamme variant van Haimar Zubeldia, op die manier wil je volgens mij niet door het leven gaan als je zo goed kan klimmen.

Misschien een leuke quizvraag voor tijdens de Tour: noem een serieus te nemen klassementsrenner met minder overwinningen op zijn palmares dan Kruijswijk?

Edit: kuttypo's.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2017 17:25 door Walnoot.
Arsimo 19 juni 2017 17:37
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Misschien een leuke quizvraag voor tijdens de
> Tour: noem een serieus te nemen klassementsrenner
> met minder overwinningen op zijn palmares dan
> Kruijswijk?

Damiano Caruso

(echt waar smiling smiley, namelijk slechts 1 zege. Leuk in deze context)
Cecchini 19 juni 2017 18:40
Maar heeft nooit een weeklang in het Roze gereden.
Horsie is back 19 juni 2017 19:33
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mollema begon wel iets eerder met koersen dan zijn
> 20-ste. Wel relatief laat idd maar begon met
> koersen rond zijn 16de. Debuteerde in echte
> belofteploeg in 2006, hij was toen 19. Hij won als
> belofte o.a. Circuito Montañés en Tour de
> l'Avenir. Dat zijn wel echte uitslagen waarna men
> verwachtingen mag hebben en die waren er dan ook.
> Mollema volgde ruwweg dezelfde weg als Gesink als
> jongeling en van die werd een hoop verwacht. Ook
> van Mollema werd door echte volgers wel al e.e.a.
> verwacht. Begon ook sterk alleen Pfeiffer gooide
> even flink de rem er op, maar daarvan hersteld
> werd hij in zijn derde grote ronde vierde
> (Vuelta). Hoezo geen grote dingen? Nee, geen
> meervoudig Tour-winnaar, maar zijn prestaties die
> hij tot op heden geleverd heeft liggen prima in de
> lijn met zijn prestaties op jonge leeftijd.
>
> Voor Dumoulin werd idd iets minder verwacht,
> althans wat klassementen in grote rondes betreft.
> Die laatste heeft hij idd nu al overtroffen. Voor
> tijdrijden, kleine iets vlakkere rondes en
> mogelijk eendagskoersen zag menigeen zijn enorme
> potentieel al vroeg.
>
> Gefundenes Fressen? Is dat een eufemisme voor
> slecht huiswerk doen?

Het is ook wel erg heet om effe Genie Google te raadplegen. Arsimo laat liever zijn onderbuik knorren.
Alles wat Horsie deed was even zijn gefundenes fressen laten zien. Zo voor het oprapen.

Wat hield dat nu in? Een guote uit een VK artikel over het eventueel bestaan van een Tom Dumoulin-effect.
Hierin werden Dumoulin en Mollema niet bepaald geportretteerd als sporthelden die van meet af aan voorbestemd leken om toekomstig groots te worden.
De moraal: wanhoop als ambitieuze jongeling niet te snel, kijk naar Dumoulin en Mollema.

En daar komt Arsimo al aan gegaloppeerd om toch te laten zien, dat dit (voor Mollema) helemaal niet het geval was. Want alle glazen bollen stonden immers op tilt.

En dan doet plotseling Arsimo ook mee met de heersende mode Horsie in de hoek te willen zetten.

Als je toch iets zinnigs over talentontwikkeling wilt lezen ga dan eens naar www.sportsscientists.com.
Walnoot 19 juni 2017 19:55
Als knechten voor Porte in de Tour het hoofddoel is van je seizoen, voldoe je niet echt aan de voorwaarden om serieuze klassementsrenner genoemd te mogen worden...
Stümpert 19 juni 2017 22:58
Nieve in goede doen kan volgens mij gewoon de TdS winnen.
Arsimo 20 juni 2017 04:07
Ik noemde Caruso natuurlijk als antwoord op jouw vraag omdat het grappig is dat hij net voor Kruijswijk eindigde afgelopen Ronde van Zwitserland. Waarin hij als kopman van zijn ploeg werd uitgespeeld trouwens,

Als Kruijswijk voor BMC zou rijden zou hij ook voor Porte moeten werken.

Hun grote ronde palmares schelen trouwens niet zo erg veel. 3 x top 10 versus 2 x top 10, en bij beiden in Giro en Vuelta.
cyclingfreakske 21 juni 2017 15:24
die 3e plaats is een erg goed resultaat.
laten we niet vergeten dat LJ nog steeds geen evenwicht heeft in zijn team, al is het beter dan de jaren ervoor.
Nog steeds rijden kopmannen vaak alleen bergop, en rondes worden gewonnen met een team.
Arsimo 22 juni 2017 12:46
(zie nu pas je reactie, sorry)

Googelen op Gefundenes Fressen levert honderden hits - logisch want een spreekwijze. Ik weet dat je op een of ander artikel wijst maar welke geen idee. Wees eens wat duidelijker dan vaag kletsen. Plaats een link als je iets op internet als bron of argumentatie gebruikt. Hoort ook bij goed huiswerk doen.

Als ik een ding niet doe dan is reageren op basis van een onderbuik. Niet dat die onderbuik niet groot genoeg is helaas, maar mensen die me kennen weten dat ik aan onderbuikreacties een grafhekel heb.

Je schrijft geregeld best goeie dingen, absoluut, maar bewust of onbewust is het ook vaak vaag of verwarrend wat je neertiept. Mag hoor en als je het leuk vindt, prima, ga je gang, maar leer er dan ook mee leven als dan af en toe meewarrig of hard afwijzend wordt gereageerd - dat hoort er dan ook bij.

Plaats je nog ff die URL? Want ik zou nog graag willen oordelen of dat artikel enige merits heeft of ongeinformeerde flauwekul is. Ik hou vooralsnog een open blik.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2017 13:11 door Arsimo.
Horsie is back 22 juni 2017 20:32
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> (zie nu pas je reactie, sorry)
>
> Googelen op Gefundenes Fressen levert honderden hits - logisch want een spreekwijze. Ik weet dat
> je op een of ander artikel wijst maar welke geen idee. Wees eens wat duidelijker dan vaag kletsen.
> Plaats een link als je iets op internet als bron of argumentatie gebruikt. Hoort ook bij goed huiswerk doen

Dacht toch het uitgebreid te hebben beschreven. Een artikel uit de papieren Volkskrant waarin werd ingegaan op een eventueel bestaand Dumoulin-effect, meer in de betekenis van trekt het vele jongeren meer aan ook te gaan wielrennen. Hierbij werd gekeken naar 15- en 16 jarigen. In het artikel kwam tot uiting, dat op die leeftijd (Mollema en Dumoulin waren daarop geen uitzondering) er nauwelijks zicht is op hoe zij het 10 jaar later in het grote profpeloton (indien at all) zullen gaan doen.

> Als ik een ding niet doe dan is reageren op basis van een onderbuik. Niet dat die onderbuik niet groot genoeg is helaas, maar mensen die me kennen
> weten dat ik aan onderbuikreacties een grafhekel heb.

Goed, hierbij heb ik je veronderstelde gemakzucht te gemakkelijk vertaald als onderbuikgevoel.

> Je schrijft geregeld best goeie dingen, absoluut, maar bewust of onbewust is het ook vaak vaag of verwarrend wat je neertiept.

Heb hiervoor dank. Vaak doe ik dingen wel bewust. Betekent soms ook dat het me niet deert. Overdreven gezegd uit lijfsbehoud.

Mag hoor en als je het leuk vindt, prima, ga je gang, maar leer er dan ook mee leven als dan af en toe meewarrig of hard afwijzend wordt gereageerd - dat hoort er dan
> ook bij

Ik doe niets anders. smiling smiley

> Plaats je nog ff die URL? Want ik zou nog graag willen oordelen of dat artikel enige merits heeft of ongeinformeerde flauwekul is. Ik hou vooralsnog
> een open blik.

Artikel zit op de website achter een code en bovendien mag het niet zomaar geplaatst worden. Maar neem van mij af, dat er geen ongeïnformeerde flauwekul in staat.
In de sportwetenschap is consensus over de stelling, dat je zelden op jonge leeftijd (15-16 jarigen of nog jonger) kunt zien of iemand ooit absolute wereldklasse wordt.
De uitzonderingen vormen uiteraard die schaarse sporters, die later tot supersporters uitgroeien.

Degene, die niks in een 17-jarige Cruijff zag, had natuurlijk geen verstand van voetbal. grinning smiley

Atletiek insiders wisten uiteraard hoe laat het was toen ze een 15-jarig meisje in augustus 1980 liefst 6,64m ver zagen springen.
Ze zou uiteindelijk in haar carrière nog bijna een meter verder springen.
Heike Daute later beter bekend geworden als Drechsler: 7,63m + 2,1m/s op hoogte, Sestrière, ook bekend uit de TDF.

Overigens deed een Frans meisje in het afgelopen indoor seizoen ongeveer hetzelfde, behalve dan Sestrière.
Maar hoe zeker is het nu, dat ze ooit tot de absolute wereldtop zal geraken. We hebben het dan niet over zeveneeenhalve meter.

Parallellen trekken met andere sporten (cross-referenties) schijnt op dit forum ook vloeken in de prikkerkerk te zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen