Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sportcolumn van het jaar 2017 en de winnaar is Frank Heinen

Gepost door Cecchini 
Cecchini 20 juni 2017 12:12
Het is al weer weken geleden dat Tom Dumoulin de Giro heeft gewonnen, maar in de stille periode tot aan de Tour even aandacht voor de werkelijk fantastische column van Frank Heinen, die hij daarover heeft geschreven. Zo origineel met totale overgave aan zijn liefde voor de wielersport. Columnisten zoals Heinen verleiden mij steeds weer opnieuw tot de wielersport, zoals Tim Krabbé dat ooit decennia eerder deed.

Laat Sub-Culture of Andere Peter er maar weer inkomen, en dit stuk van Frank Heinen tot de grond toe afbranden. Maar voor mij is dit de sport column van het jaar. Nu al, en ik vind dat Frank Heinen moet worden aangewezen voor de uitreiking van de prijs voor de sportman van het jaar 2017, met de verplichting deze column voor te lezen aan al die mensen in hun belachelijke gala kostuum.

Tom Dumoulin en een dag om niets van te vergeten

Het is een kwartier geleden. Buiten wordt het langzaam heiig, binnen is alles in association with Tel Aviv-Jerusalem en Tom Dumoulin heeft de Giro gewonnen.
Hij kan nu ieder moment het podium op geroepen worden. Dan is er confetti en als prijs een vergulde afgerolde rol wc-papier en een roze trui. Dan zijn er twee getuite kusmissmondjes er honderdduizenden foto’s en even veel huilende mensen en armen vol vellenkip. En misschien geloof ik het dan.
Over sommige dingen is het moeilijk schrijven. Omdat ze je overweldigen, omdat er duizend dingen door je hoofd glijden die allemaal opgeschreven moeten worden, omdat je niks wilt vergeten, omdat alles exact even wezenlijk lijkt.
Omdat Tom Dumoulin de Giro gewonnen heeft.
Sommige mensen op internet schrijven niks, maar plaatsen alleen een roze vierkant op hun profiel. Alsof ze zeggen willen: meer heb ik er ook niet over te melden.
Ik ga het gewoon even een paar keer herhalen, ter oefening.
Tom Dumoulin heeft de Giro gewonnen.
Tom Dumoulin heeft de Giro gewonnen.
Nee. Jammer. Nog steeds niet.


Dumoulisme en niet zomaar een kroket in Kockengen



Ik moet alles noteren, ik mag niks vergeten. De poepstop, Tel Aviv-Jerusalem, die rit naar Oropa, die eerste tijdrit, hard tegen onzacht, Bobbie Traksels uitspraak van de naam ‘Jungels’ (een ongemakkelijk huwelijk tussen de woorden ‘junk’ en ‘kinkels’), Gaviria, de vinger van Kelderman, two cities one break… Ik moet Steven Kruijswijk niet vergeten, vorig jaar bezongen en nu in Bergamo in een hotel, eenzaam wachtend op een terugvlucht zonder eerbewijzen, zonder spandoeken in de aankomsthal, zonder roze Steven Kruijswijk-gebakjes en zonder opening van de Stevenstraat in de Kruijswijk in het vooruitzicht. Gewoon: een jongen met rood haar en magere armen die niemand mag vergeten.
Niet vergeten: Aike Visbeek. De Ab Klink van de koers.
Niet vergeten: Bauke Mollema en zijn Briekschottesque rijden.
Niet vergeten: De koers is het beautyshot. Door B. Traksel.
Niet vergeten: nooit meer iets aanschaffen bij bedrijven die reclametijd inkochten tijdens de slottijdrit.
Nooit vergeten: “Jongens jongens. Jongensjongensjongensjongens.”

Ook niet vergeten: de spanning. Het verheugen-met-voorbehoud. De hitte. De rug van de Dumoumeister, hoe zijn fiets over het asfalt gleed, stil en zeker, met benen als wieken in een storm, benen die de tijd fijnstampen. Even boodschappen doen. Die bochten… Mijn god, die bochten… Jezusjozefmaria, die bochten… Geef me veertig reclameblokken in ruil voor een rechte lijn naar de finish. En later, met die camera op zich. Hoe hij eruit zag in die minuten, Tom, dat moet ik onthouden. Als iemand die een paar jaar in een magnetron heeft gewoond. Dat perfecte haar van ’m in de war, en een kop als een Katusha-tenue. Hij keek naar Nibali, die hard reed. Naar Pinot, die door Franse lijm leek te fietsen. Naar Quintana, die er in zijn roze tijdritpak uitzag als een nieuw soort Jamin-snoepgoed dat jaren later giftig zal blijken te zijn. En hoe hij steeds verder naar voren boog, Tom, om het als eerste te zien, als eerste te weten. Omdat hij wist: dit is een dag om niets van te vergeten. Tom wist dat en zat op een krukje en vrat zijn handdoek op.
En ik moet het allemaal opschrijven. Ik moet opschrijven dat ik nog nooit een Nederlandse Grote Ronde-winnaar heb meegemaakt. Ik moet me blijven herinneren dat ik Tours heb meegemaakt waar ik dagelijks nauwgezet het klassement van Marc Lotz in de gaten hield om mijn chauvinisme te bevredigen.
Wacht, er komt een zin binnenzeilen.
Tom Dumoulin heeft de Giro gewonnen.
Haha. Nee joh.
Dat ik Dumoulist ben, moet ik ook niet vergeten. Dat mag ik niet vergeten, nooit, ik, nota bene stichter van het dumoulisme, een vreedzame religie die altijd en overal heilig gelooft in de kansen van Tom Dumoulin. En dat ik dacht dat het nooit, misschien wel nooit meer… Dat ik heb getwijfeld of het überhaupt wel kon, een Nederlander die…-
(Ik was -6 toen een Nederlander voor het laatst een grote ronde won, dus daar herinner ik me weinig van.)
“Hij lacht. Hij lacht! Yes!”


Bobbie Traksels stem klom een paar octaven en klonk nu als die van een achtstegroeper oog in oog met Enzo Knol. Bobbie Traksel, dezelfde Bobbie Traksel die ooit Kuurne-Brussel-Kuurne won in weer waar alle andere renners van moesten huilen, in temperaturen ver onder nul, die destijds minzaam glimlachend op het podium stond tussen een eskimo en een ijsbeer, die Bobbie Traksel snoot nu zijn neus in de Eurosport-microfoon. Ik hoorde het en dacht: dit moet ik niet vergeten.



Zeker ook niet vergeten: Jos van Emden. Die tranen, dat bijna uit elkaar barsten van vreugde. Op het moment dat het Dumoulisme overal door de straten kolkte, stond Jos van Emden in een hoekje te janken. Hij had de tijdrit gewonnen en Tom ging de Giro winnen en de zon scheen en Maarten Tjallingii nam hem in zijn armen en alles leek goed. Die uitbarsting van Van Emden, ik had het ervoor gedaan als het daarbij gebleven was. Op alle andere dagen dan deze was ik te buiten gegaan aan een analyse van alle interviews met Jos na de streep (Interviewer: “Waar kwamen die tranen vandaan?”. Jos: “Uit mijn tenen.”). Op elke andere dag had ik geschreven: mooier dan dit gaat sport niet worden. Onmogelijk. En ik had mezelf geloofd, want ik had niet beter geweten.
(Alle grapjes die ik bedacht heb = niet vergeten. Bewaren. Ook de slechte.)
Wat ik heb gegeten vandaag = niet vergeten. Dat het zonnig was, en zoel, en dat ik een kroket had in Kockengen moet ik ook niet vergeten. Je zou kunnen zeggen: het is maar een kroket.
Je kunt elke andere dag een kroket eten, en die onthouden.
Maar ja. Dit is niet elke andere dag, niet zomaar een kroket. Dit is vandaag.
“Het is zover. Het is zover. Het. Is. Zover.”
Een dag waarop vrienden die nooit iets van wielrennen moesten hebben, jongens die alleen demarreerden als er ergens gratis kroketten werden uitgedeeld, opeens opbellen om te vragen waar ze in de stad de tijdrit kunnen kijken. Een dag waarop de stem van Bobbie Traksel brak en in scherfjes de ether in ging. De eigenaar van de stem was intussen gesmolten van aandoening.
En toen ging Juan-Antonio Flecha ook nog Nederlands praten.

Van T tot N
Misschien maak ik het groter dan het is. Het is maar sport, en het is maar een jongen met wie ik niets anders deel dan een nationaliteit en een enorm charisma. Het is maar een wielerronde.
Wacht. Wat?
Tom Dumoulin heeft de Giro gewonnen.
Ja. Verdomd. Ik geloof het.
Niet vergeten. Nooit vergeten. Niets vergeten. Alles onthouden en doorvertellen zolang je kunt. Aan iedereen die er zelf ook bij was (of toch een soort-van bij was), aan iedereen die er niet bij was en aan alle mensen die er zeker bij geweest waren als ze er al waren geweest.
Nooit ofte nimmer vergeten: Tom Dumoulin. Van A tot Z, van T tot N.
Het is nu drie uur geleden.
Tom Dumoulin heeft de Giro gewonnen.
Ik zou nooit opschrijven dat de hemel even roze kleurt als het niet werkelijk zo was. En ik moet het opschrijven. Omdat ik het moet onthouden. Dit is een dag om niets van te vergeten.
MarcoV 20 juni 2017 12:25
mooi, ik weet niet of deze column nu specifiek zo excellent is, maar Frank Heinen kan in z'n algemeenheid niet genoeg geprezen worden. Hup Frank!

(PS, sausje zuur erover, ik kan me voorstellen dat een deel van zijn werk té veel wieler-insider-kwinkslagen en scherpheden bevat om een brede publieksprijs te winnen. Maar voor mij, hup Frank!)
El Chaba 20 juni 2017 12:32
Smaken verschillen.
En gelukkig maar anders zou het leven maar bar saai zijn..

En Cecchini, voor alle duidelijkheid - aangezien ik weet dat jouw belevingswereld zwart-wit gekleurd is winking smiley - daarmee brand ik deze column niet af en daarmee zeg ik ook niet dat ik het een slechte column vind, integendeel.
Ik vind het best een hele aardige column, maar jouw euforie hierover deel ik nou ook weer niet. Een plus voor zijn enthousiasme en het gevoel van gelukszaligheid die het stukje uitstraalt, alleen van zijn manier van schrijven word ik nou eenmaal niet heel erg gelukkig.
Omdat smaken verschillen..
Bromertà 20 juni 2017 13:02
Nooit nee nooit mag in een column over een kolossaal extatisch wielermoment een blaffende hond verschijnen om euforie te beschrijven. Zo jammer dit.
Brieske 20 juni 2017 13:16
Hup Frank!

Froet
Horsie is back 20 juni 2017 13:22
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nooit nee nooit mag in een column over een
> kolossaal extatisch wielermoment een blaffende
> hond verschijnen om euforie te beschrijven. Zo
> jammer dit.

Dog power haalt het niet bij horse power, uiteraard.
Prikdude 20 juni 2017 13:27
Een stukje dat om een +1-benadering vraagt:

Commercial blacklisting +2
Hysterisch herhalende stijlvorm (in combinatie met de lengte) -3
Inzage in persoonlijke korsakovnotulen +1
(Beeldende) humor eerste 3 alineas +2
Zelf (onbedoeld) reclame maken -1
Ontbreken Dumoulins schrikreactie op foute tijdsaanduiding -1
Enthousiasme +1

Ik laat het eindoordeel aan.Jacco Banaan over.
Cecchini 20 juni 2017 13:54
Smaken verschillende is het toch wel het meest saaie zaaddodende cliché aller tijden. De bal is rond, het glas is half vol half leeg. Nick Cave is niet beter dan Jan Smit omdat smaken nu éénmaal verschillen. Pffff
Arsimo 20 juni 2017 14:19
Enthousiasme en het sentiment kan ik geheel in meeleven.

Het is niet slecht geschreven maar groots is het allesbehalve. Te veel herhalingen, te vaak dezelfde truukjes. Had in helft van aantal woorden gekund en zou alleen al daardoor sterker zijn geweest.

Leuk is bijvoorbeeld de eerste keer dat hij de Tel Aviv-Jerusalem reclame op Eurosport erbij haalt - bij iedereen die de Giro rechtstreeks gevolgd heeft wekt dat dat een gevoel van herkenning op, in zekere zin een vorm van saamhorigheid, als mensen die tegelijkertijd naar dezelfde film in dezefde bios zijn wezen kijken. Maar hij verwijst er minstens drie keer naar en dat is simpelweg armoede. Het haalt zelfs de eerste keer dat het leuk is enigszins onderuit.


.
edit: typos



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/06/2017 14:21 door Arsimo.
Horsie is back 20 juni 2017 14:20
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nooit nee nooit mag in een column over een
> kolossaal extatisch wielermoment een blaffende
> hond verschijnen om euforie te beschrijven. Zo
> jammer dit.

Down the streets the dogs are barking en Fred rijdt in gelukzaligheid naar zijn trainingsdoel vandaag. 31.3 - 1015,7 - 43 - N 3
Cecchini 20 juni 2017 14:33
Nee dan deze, dan zullen deze prikkers wel opgewonden van geraken van deze Vlaming met zijn vaak gezwollen woorden, die daardoor bijna lachwekkend worden

Weelde

door Hugo Camps



Het Nederlandse cyclisme beleeft hoogtijdagen. We hebben klimmers en sprinters die resoluut voor de winst gaan. De aartsvader van de UCI, Hein Verbruggen, mag het niet meer meemaken, maar hij heeft wel een stroomstoot gegeven aan professionalisering en internationalisering. Daar hebben Nederlandse wielerploegen gretig gebruik van gemaakt.

Ook binnen het IOC gaf Hein wielrennen een olympisch cachet. Zijn opvolger Camiel Eurlings sprak daarover een klein in memoriam uit, maar zijn meel in de mond was niet te harden – blaag van het ergste soort.

Nederlandse renners kiezen al jaren voor een internationaal programma. De kermiscoureur is dood. Dat werpt zijn vruchten af. Boegbeelden komen van over de grens: Tom Dumoulin met zijn eindzege in de Giro voorop, natuurlijk. Gestroomlijnd en gecoiffeerd als Felice Gimondi en Mario Cipollini in hun tijd met ook nog een nieuwe vocabulaire ver van het verbale stoempen. De betekenis van Dumoulin voor de Nederlandse wielersport verdient een Grieks heldengedicht.

Naast Dumoulin is er ook nog Steven Kruijswijk die kans maakt om de Ronde van Zwitserland te winnen. Een etappewedstrijd met prestige die sinds jaar en dag als het voorgeborchte van de Tour wordt gezien. Kruijswijk kan bevestigen als aanvallende ronderenner. Zonder tegenslag gaat geen berg hem te hoog.

En dan zijn er nog de sprinters die alle schroom hebben afgeworpen en niet meer opzij gaan voor Greipel, Cavendish en Kittel. Van Poppel is snel en in de Ster ZLM Toer is de dominantie van sprinter Dylan Groenewegen indrukwekkend. Hij wordt al de nieuwe Jeroen Blijlevens genoemd. Twee dagen na elkaar gaf hij gevestigde sprintbommen het nakijken. In het voorjaar was al opgevallen dat Groenewegen zich als rouleur-sprinter heeft ontwikkeld. Nederland heeft een nieuwe Gerben Karstens. Hij mag in staat geacht worden een sprintetappe in de Tour op zak te steken. Al krijgt hij daar te maken met ene Peter Sagan, die in Zwitserland alle sprinters met verstomming sloeg.

Voor het eerst kunnen we weer spreken van vedetten in het Nederlandse wielrennen. Michael Boogerd, Robert Gesink, Bau en Lau werden periodiek ook aanbeden door de massa, maar hun polderluchtje raakten ze niet kwijt. Ze zijn geen Parisien zoals Tom Dumoulin.

Boegbeelden houden maar stand bij opeenvolgende resultaten. De Tour zonder één Nederlandse etappezege doet dromen instorten.

Het is de hoogste tijd dat weer eens een Nederlander geschiedenis schrijft in La Grande Boucle. De Ster ZLM Toer is leuk voor de mensen langs het parcours, maar de sportieve uitstraling is nihil. Ook daarom rijden de grote jongens zich niet te pletter. Alleen in de Tour krijgt de Nederlandse hoogconjunctuur handen en voeten voor jaren. Terwijl de Giro en de Vuelta intrinsiek mooiere rondes zijn. Waar de kermis het wint van de commercie.

Erik Breukink was in zijn tijd een formidabele renner. Mooie jongen, gebeeldhouwd op de fiets. Maar winst in een grote ronde zat er niet in, hooguit een enkele keer het podium. In tegenstelling tot Jan Janssen en Joop Zoetemelk is Breukink vergeten in de kelder naslagwerken. Hij wordt niet meer gevraagd om een podium mee op te luisteren. Door de eindzege in de Giro van Dumoulin is zijn carrière helemaal verbleekt. Het is onrechtvaardig, maar Erik leeft niet meer in de herinnering. Alleen winnaars krijgen eeuwigheidswaarde. Dylan Groenewegen heeft nog een weg te gaan om ‘Jerommeke’ Blijlevens uit de boeken te fietsen.
Luijt 20 juni 2017 16:02
Luijt: "Leuk stukje (of beter gezegd: stuk, want ik vind 'm wat lang (enige punt van kritiek, als dat mag)), maar het beste van het jaar is me wat al te gortig".

Checc: "Nou, noem dan eens een betere"

Luijt: "Uhh..."

Checc: "OK, dus het is de beste!"

Luijt: "OK, wat jij wilt"
Luijt 20 juni 2017 16:03
Niet echt, stokpaarderige zuurstok.
Carlos Danger 20 juni 2017 16:03
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nooit nee nooit mag in een column over een
> kolossaal extatisch wielermoment een blaffende
> hond verschijnen om euforie te beschrijven. Zo
> jammer dit.


Blaffende hond, sois. Huilende Traksel, bbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Cecchini 20 juni 2017 16:20
De lengte van een stuk(je) is ook al zo iets. De concentratie boog kan voor de moderne mens steeds minder gespannen staan.

"Concentratie is voor mij het allerhoogste: de druppel, de plas, het meer, de zee, de oceaan. Intensief denken aan een afgebakend onderwerp. Steeds dieper in de details doordringen. En tenslotte totaal denken aan absoluut niets. Die leegte, waar je de geconcentreerde topsporter zo vaak over hoort praten. Die geldt ook voor de schrijver; die geldt ook voor de kunstenaar. Die leegte grenst aan de vervulling waar niets alles vindt. In de opperste concentratie vind je de flow, het ongeremde denken, die aan beheerst handelen vooraf gaat.”

Freek de Jonge
Carlos Danger 20 juni 2017 16:23
#concentration1forty.
Eindhovuh 20 juni 2017 16:29
Dit is bijna cabaret.
tvm 20 juni 2017 17:02
Freek de Jonge +1
Wat een waarheden verteld die man!
Frederik D. 20 juni 2017 17:03
Cecchini 20 juni 2017 18:05
Wat is dat tegenwoordig toch die +1 en +2 in al jullie bijdrages. Cecchini begint een dagje ouder te worden, en ik durf het mijn vrienden niette vragen wat daarmee toch bedoeld wordt uit angst als een vehikel uit de oude tijd te worden beschouwd. Hier in de anonimiteit van dit wielerriool durf ik het wel. Help
Westfalen 20 juni 2017 19:33
Column gaat nergens over. Ben snel afgehaakt.
diravi 20 juni 2017 19:34
Frederik D. 20 juni 2017 19:39
1.2

Wat is dat tegenwoordig toch die +1 en +2 in al jullie bijdrages?

Wil ik ook wel eens weten.
diravi 20 juni 2017 19:41
En daarom kan ik al enkele decennia niet meer lachen om Freek.
Sub Culture 20 juni 2017 20:09
Tja, matige column, mss ligt het aan het feit dat ik die zondag ergens in Barcelona toefde ver weg van alle Giro gekte en omdat ik geen Nederlander ben en het me aan inlevingsvermogen ontbreekt.
Die van Camps is ook wel ontzettend nietszeggend.

Los daarvan, waarom ineens wekenoude columns opdissen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/06/2017 20:10 door Sub Culture.
Cecchini 20 juni 2017 20:37
Stuur jij dan eens een actuele en leuke Sub, en nee aub niet één van wollige woordenkunstenaars als Dimitry Verhulst, Alex Roeka, Guido Belcanto of nog erger Willy Verhegghe, die laatste heb ik ooit eens zien optreden tijdens een wielercafé avond. Wat een bombastische pathetiek.

Vooruit ik zal er één van zijn hand plaatsen.

RENNERS STERVEN NIET

- in memoriam Remi Van Vreckom -

Renners sterven niet,

ze verdwijnen alleen maar uit het zicht

eens zij de laatste finish hebben overschreden

en de snelheid van het leven

hen met stijve spieren achterlaat.

Want koersen blijven ze,

ook al vallen hart en wielen stil,

zij gaan in duizend hoofden door

met duwen en nooit doodgaan,

hun zweet geeft blijvend glans

aan het asfalt.

Weet dat

wanneer de aarde hen dan toch

met tegenzin bedekt,

hun naam voor altijd

als een echo tussen bergen

zal weerklinken.

© Willie Verhegghe
Luijt 20 juni 2017 21:08
Nou Nou, je serveert daar wel een aantal lieden af Checc. Lijkt me zeker in het geval van Verhulst ( een schrijver die inderdaad misschien wat meer van de concentratie vergt) geheel ten onrechte.
Koppi 20 juni 2017 21:08
Ben ik hier op het sportcolumnbeoordeelforum?
Luijt 20 juni 2017 21:22
Het is nog ff pruimentijd Faustino.
O nee Koppi
Cecchini 20 juni 2017 21:45
Ja maar dan op een onderdeel daarvan (een topic). Ik ga toch ook niet zeuren over een topic die voortdurend over wattages gaat, een jury beslissing, de lotto jumbo ploeg, hashtag zegetrein. Volgens gaat die column van Frank Heinen over de laatste Giro. De Giro, is dat niet iets dat met wielrennen ?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/06/2017 21:46 door Cecchini.
Carlos Danger 20 juni 2017 21:48
Wordt dit forum niet mogelijk gemaakt door De Giro?
Luijt 20 juni 2017 21:59
Settle down beavis
Koppi 20 juni 2017 22:39
Je (@ Cecchini) zeurt eigenlijk overal over. Vooral over mensen die het wagen het niet helemaal eens met je te zijn. Terwijl je dat op een forum toch zou kunnen verwachten.
Sub Culture 20 juni 2017 22:46
Intussen heeft hij al meer hashtags zegetrein losgelaten op het prikbord dan ik in mijn prikbordcarrière.
Cecchini 20 juni 2017 22:53
Wie zeurt er nu over wie ?
Cecchini 20 juni 2017 22:55
Bewijzen wil ik zien Sub. Ik vrees dat je vreselijk door de mand valt, maar in tijden van fake news kun je alles maar klakkeloos beweren
Ziender Ogen 20 juni 2017 23:12
Jongens toch..

Geniet nu maar lekker van een glaasje wijn in de afkoelende avond.
Bromertà 20 juni 2017 23:14
Koppi Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben ik hier op het sportcolumnbeoordeelforum?

Nee, dit is peuken vegen in de Bang Bang Bar.
Ziender Ogen 20 juni 2017 23:25
Ik dacht al zo'n asgeur te ruiken.

Wat een slecht gedicht was dat Cecc. Hulde voor vinden van dit tranendal.
Sub Culture 20 juni 2017 23:31
Door de mand vallen, waar heb je het in hemelsnaam over?

Ken er nog zo eentje die het vaak over fake news heeft, bij het minste vlug op zijn paard zit en om zich heen begint te trappen.
Eindhovuh 21 juni 2017 00:05
Hoho niet uit de bocht vliegen door lelijk te doen over Alex Roeka!
El Chaba 21 juni 2017 00:54
Precies Koppi, je haalt me de woorden uit de mond..
El Chaba 21 juni 2017 00:55
Precies wat hij zegt. Je zeurt altijd en overal vooral als mensen het wagen om het met je oneens te zijn.
Andere Peter 21 juni 2017 02:21
Andere Peter 21 juni 2017 02:24
Zo zie ik het helemaal. Leuk sentiment gevat. Ik vind het vooral iets voor de euforie van dat moment of de dag erna. Twee weken later zijn we allemaal alweer naar de bakker geweest.

Aardig stukje. Het stoort me niet. Ik zie ook niet echt meerwaarde. Ik ben als lezer niets wijzer geworden. ik ben ook niet anders gaan nadenken over iets. Weinig prikkels, misschien omdat de schrijver al zo nadrukkelijk zegt hoe ik mij moet voelen.
Andere Peter 21 juni 2017 02:30
Ik vind niet dat Camps hier zo overdreven wollig praat als hij inderdaad pleegt te doen. De eerste twee alinea's zijn veelbelovend. Was hij gaan uitweiden over Verbruggens goede dingen, dan had het prikkelend kunnen worden. Maar hij verliest zichzelf door in elke alinea een nieuw onderwerp te beginnen.

Goed getroffen vond ik verder alleen nog het beeld van de klassiek gestroomlijnde en gecoiffeerde Dumoulin.
Andere Peter 21 juni 2017 02:32
Ik las dit eerst als sportcolumnbordeel en ik zag meteen kansen voor dat concept.
Andere Peter 21 juni 2017 02:33
Dat vind ik ook. Maar dit topic is best een aardige komkommertijdzet van Cecchini.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2017 02:34 door Andere Peter.
ton duk 21 juni 2017 07:43
ton duk 21 juni 2017 07:44
lodjan 21 juni 2017 07:45
Cecchini 21 juni 2017 08:32
Goedemorgen prikkers, Andere Peter, Sub-Culture, Koppi en vooral El Chaba lekker geslapen jongens ? Ik wel, dank je. Heerlijk een topic beginnen en deze heren op je dak te krijgen. God wat kan het leven toch mooi zijn

En speciaal voor Eindhovuh deze van Alex Roeka (God weer zo'n zelfbenoemde romancier met dat eeuwige "kijk mij eens begaan zijn met het lot van de dwangarbeider van de weg" ).

Het rode vod



Ik heb nog vier minuten, daar is de boog van de vijf.
Ik heb de hele dag op kop gereden met de zon in mijn lijf.

Ik hoor ze, ik voel ze,

Ze hebben me laten gaan,

Ze dachten die knecht pakken we straks wel terug,

Die wil te veel, die gaat eraan.

Je moet eens winnen, bonkt het door mijn hoofd.
Dat ik het eens proberen moest, zei ze, winnen,
En dat ik dat toen heb beloofd.

Ik heb nog twee minuten, daar is het bord van de drie.

Ik heb mijn graf nu zo’n tien keer vanbinnen gezien, maar het is nog steeds niet fini.

Ik hoor ze, ik voel ze,
De hyena’s worden dol.

Nooit heb ik kunnen zijn die ik eigenlijk ben,

Omdat ik me schikte in mijn slavenrol.

Je moet eens winnen, bonkt het door mijn hoofd.

Dat ik het eens proberen moest, zei ze, winnen,

En dat ik dat toen heb beloofd.

Ik heb nog dertig seconden, daar hangt de rode vod.
Dit is het steilste stuk van de klim. Daarginder, daarboven woont God.

Ik zie ze, ik ruik ze,

Maar ik heb nog kans.

Daarnet had ik kramp, maar het gaat alweer beter,

Ik geloof dat ik weer dans

Je moet eens winnen, bonkt het door mijn hoofd.
Dat ik het eens proberen moest, zei ze, winnen,

En dat ik dat toen heb beloofd.

Dansen, dansen, dansen, dansen, dansen, dansen…
lodjan 21 juni 2017 08:41
Dit is geen column maar een lied. Een echte wielerliefhebber die Roeka. Ik hou er van. Vooral 'De Muur': [youtu.be]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2017 08:44 door lodjan.
Cecchini 21 juni 2017 09:13
God, is dit geen column ? Wist ik niet, dank je voor je informatie. Ik haal een lied en een column altijd door elkaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2017 09:13 door Cecchini.
Luijt 21 juni 2017 09:43
Warm hè dokter
Luijt 21 juni 2017 09:53
Eindeloze topic over een aardige column met hier en daar een gestrekt beentje van onze forumdokter.

Hoog tijd dat de tour los gaat....
Cecchini 21 juni 2017 10:08
Luijt ik mag je wel.
Bromertà 21 juni 2017 10:26
God, nee, dit is geen column, het is zelfs geen lied. Dit is een magnifieke Roeka, die 't vanuit z'n tenen zegt, zucht, kreunt en krast. Heb 't zelf gezien.
Koppi 21 juni 2017 10:31
'Goedemorgen prikkers, Andere Peter, Sub-Culture, Koppi en vooral El Chaba lekker geslapen jongens ? Ik wel, dank je. Heerlijk een topic beginnen en deze heren op je dak te krijgen. God wat kan het leven toch mooi zijn.'
Hier illustreer je perfect wat ik bedoel. Iemand is het niet met je eens en je blijft 'm dat voor eeuwig nadragen. Wrokkig, cynisch, verbitterd lijkt het. Ik heb ook wel eens een fittie gehad met bijvoorbeeld El Chaba of AP, maar het lijken me beiden best sympathieke gasten (en niet omdat ze nu toevallig ook 'tegen' jou zijn). Het is maar wielrennen, maak het je zelf niet zo moeilijk.
Bromertà 21 juni 2017 10:40
Wie niet uit een ei is gekropen kan toch als een kip zonder kop door het leven gaan.
Cecchini 21 juni 2017 10:45
Ik ben ook een graag geziene sympathieke gast hoor, veel vrienden en vriendinnen, ga vaker naar de film dan goed voor me is, bezoek nog regelmatig popconcerten, zit nog vaak op de racefiets, zaalvoetbal elke week, als de spieren tenminste nog willen, groot Netflix en rode wijn liefhebber, mateloos geinteressseerd in WO 2, links georienteerd, fervent Wilders hater, werkzaam in de sociale hulpverlening, een gevierde oudere jongere zeg maar
ton duk 21 juni 2017 10:54
Tinuz 21 juni 2017 10:55
Je klinkt als een goed mens. Ik neem aan dat je ook je CO2 uitstoot binnen acceptabele normen houdt?!?
El Chaba 21 juni 2017 11:00
Weet je, ik geloof je ook nog, echt.
Maar waarom gedraag je hier dan vaak als een of andere gefrustreerde borderliner?
Of anders gezegd, waarom geef je (weer) geen antwoord op de vraag van Koppi?
Andere Peter 21 juni 2017 11:13
Geestig hoe dit gaat. Ik moest erg glimlachen om Cecchini. En ik vond mezelf best lief voor Cecchini: "Maar dit topic is best een aardige komkommertijdzet van Cecchini".

Wat ik wel leuk vind aan hem is dat hij gewoon zijn gevoel uit en ongenegeerd leegloopt zonder dat hij ermee zit dat zijn lekker-geslapen-post precies aangeeft wat Chaba zei: Je zeurt altijd en overal vooral als mensen het wagen om het met je oneens te zijn.
Cecchini 21 juni 2017 11:20
Zo borderliner, nogal een groot woord. Het wordt je maar gezegd. Dank je voor deze kwalificatie El Chaba. Ik zal de GGZ psycholoog maar eens benaderen voor een consult. Ik zag in de laatste reactie van Koppi overigens geen enkele vraagteken staan, en ook nergens klonk het als een vraag, en lijkt het dat er ook geen vraagteken is vergeten.

Ik heb even teruggekeken naar eventueel andere vragen van de door mij zo gewaardeerde Koppi, en bijna een dag geleden stelde hij de algemene vraag (niet aan mij persoonlijk) " Ben ik hier op het sportcolumnbeoordeelforum? "

Daarop antwoordde ik fatsoenlijk als ik ben.

" Ja maar dan op een onderdeel daarvan (een topic). Ik ga toch ook niet zeuren over een topic die voortdurend over wattages gaat, een jury beslissing, de lotto jumbo ploeg, hashtag zegetrein. Volgens gaat die column van Frank Heinen over de laatste Giro. De Giro, is dat niet iets dat met wielrennen ? "

Kortom wat is er mis een column te plaatsen die over de afgelopen Giro winst van Dumoulin ging.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2017 11:21 door Cecchini.
Ziender Ogen 21 juni 2017 12:31
Borderline?

Dat is een behoorlijk ernstige afwijking die zelfdestructief kan zijn. Het is eigenlijk een persoon zonder
persoonlijkheid die in een constante jacht is naar aan- en ervaringen om die leegte op te vullen.

Bespaar je een gang naar de GGZ Checchini.
Tenzij je een nieuwe ervaring zoekt........in ieder geval gewoon blijven prikken hierwinking smiley
Carlos Danger 21 juni 2017 12:54
Prikdude 21 juni 2017 13:01
This topic was brought to you by Thomas Dekkers surrogate godfather. Waarvoor dank.
diravi 21 juni 2017 20:34
Ik had Madonna verwacht.
lodjan 21 juni 2017 21:08
Er zijn hier vele lezers en wanneer je deze tekst plaatst onder de noemer (topictitel) column, dan had je wel kunnen duiden wat voor soort tekst dit is. Je kunt niet verwachten dat iedereen dit weet. Een linkje naar YouTube was nog beter geweest. Een liedtekst moet je horen, niet (alleen) lezen.
El Chaba 21 juni 2017 21:25
Tjongejonge, lezen blijft moeilijk kennelijk.
Ik zeg niet dat je een borderliner bent maar je hier gedraagt als een borderliner. En daarmee bedoel ik zwart-wit reageren vanuit je emotie, zonder het perceptievermogen nuance te onderscheiden, zoals ook weer uit deze reactie blijkt.

En er is wat mij betreft helemaal niks mis met een column te plaatsen, maar wel alles met je reacties op de meningen daarover, te beginnen met mijn zeer genuanceerde mening daarover.

Ook typisch, op bepaalde reacties van bepaalde personen, kun je zeer gepikeerd reageren, terwijl je anderen - nota bene de meesten hier - die exact hetzelfde zeggen, ongemoeid laat. Wat Koppi zegt dus..



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2017 21:29 door El Chaba.
El Chaba 21 juni 2017 21:30
Ook jij: beter lezen. Zie mijn reactie..
ZED 21 juni 2017 21:46
Dit is vreselijk. Ook eentje van het nieuwe wielrennen( het is koers) hipster clubje. Beetje populair geworden door dat vergeten wielrenner boekje. Hoppa, zo van Wikipedia. Die columns, niet doorheen te komen. Standaard koppijn als het mij is gelukt een column van hem te lezen.
Luijt 21 juni 2017 21:48
Zij zijn een baas
Luijt 21 juni 2017 21:50
Who's Zed? Zed's dead honey, Zed's dead.
Cecchini 21 juni 2017 22:44
Jongen wat maakt het me uit, of je me wel of geen borderliner vindt, of dat je 4 lagen in een reactie legt, reacties die zich altijd kenmerken door genuanceerdheid en immer in balans zijn. Hoe voelt het eigenlijk om in perfectie te leven ?

Ik lig er niet wakker hoor van beste vriend, zo lang mijn vriendin of leidinggevende dat maar niet vinden. Trouwens al een balletje opgeworpen bij het Forum voor Democratie ? Je ziet, het maakt me allemaal niet uit maar vergeten ben ik het niet. Wat heeft dat hier allemaal mee te maken ? Niets. Wat vond jij trouwens van de tijdrit van Gesink, en moet hij daarom toch voor het klassement gaan i.p.v. ritten kappen ?
Sub Culture 21 juni 2017 22:56
Je benadrukt wel erg veel je gunstige slaappatronen.
Vertederend om zien hoe je telkens in een of andere defensieve kramp schiet.
Maar niet zo aandoenlijk als je eerdere uiteenzetting hier omtrent je hobby's eerder deze voormiddag.

Deze gevierde jonge jongere vraagt een tijdelijk visum aan voor dromenland.
Frederik D. 21 juni 2017 23:32
Zed is het voorste broertje van Leppelin. Voor jou de zusters van Zed Leppelin.

Filmpje
Andere Peter 22 juni 2017 02:05
Als Chaba zegt dat ik mij hier gedraag als een dyslectische dronken homoseksuele gorilla met een enkelband, dan zegt hij niet dat ik dat ben.
PVW 22 juni 2017 07:59
Weinig zelfkennis. De meesten hier zullen je vooral zien als een in zichzelf gekeerde repeterend mierenneukende kleefplant met slaaptekort.
Maar oo zn tijd heb je ook je goede momenten ;-)
Cecchini 22 juni 2017 08:07
Je bedoelt toch AP hoop ik PVW ? Want ik probeer al jaren in mijn vriendenkring (die altijd ademloos mijn avonturen hier op de prik volgen) uit te leggen wat ik voel bij AP. Nou je kon hem niet treffender omschrijven. Vanavond maar weer eens naar de kroeg met mijn vrienden en ze zoals altijd wanneer ze aan mijn lippen langen. " Cecch vertel eens meer over die Peter - " nee niet die, maar die Andere " - is hij nou werkelijk zo vreemd? "



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2017 10:07 door Cecchini.
Bromertà 22 juni 2017 09:52
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als Chaba zegt dat ik mij hier gedraag als een
> dyslectische dronken homoseksuele gorilla met een
> enkelband, dan zegt hij niet dat ik dat ben.

Het zal weer wat intrinsieks zijn, maar niemand, nee geen mens, is een borderliner. Wel kan iemand een (borderline) stoornis hebben, wat zich uit door afwijkend gedrag. De scheidslijn tussen het opspelden van "je gedraagt je als een gefrustreerde borderliner (jawel, gefrustreerd nog eens an toe zeg) en er een zijn is zelfs voor de psycholoog of psychiater niet te trekken.

Het zal wel weer iets intrinsieks zijn, maar dit soort gedragsoordelen horen niet thuis op een wielerforum. Misschien is El Chaba een verbeterde versie van Bram Bakker, maar dat blijkt niet uit zijn reacties.


Als je je stoort aan iemands reacties dan plak je daar geen een of ander willekeurig ziektebeeldetiket op, en ook niet op de manier zoals El Chaba dat doet. Hij ging over de schreef. Ver erover.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2017 09:52 door Bromertà.
Horsie is back 22 juni 2017 10:47
Zou Bromertà ook zo'n Lance kunnen breken voor een zeker paard? Horsie is alvast tot tranen beroerd of is het bereid?. smiling smiley

Man, man, wat lopen de tropische emoties hier weer eens op.
Een wielrenner zou onder deze omstandigheden wel eens de verkeerde afslag kunnen maken, maar op dit forum heeft iedereen toch navigatie.

De vraag waarom sommige mensen zo veel mogelijk oogcontact vermijden, zoals op dit forum, lijkt nu te zijn beantwoord met de stelling,dat
beeldvormende studies bij dezulken een overactivatie registreren in de subcorticale brein gebieden in reactie op het worden aangekeken of aangestaard. Dus pijn?!

Is hier een hersenwetenschapper aan het woord of zijn er dezulken aan boord?
diravi 22 juni 2017 16:30
merijntje mortirolo 22 juni 2017 16:56
Die gitariste zou ik wel doen ja.

Toch ging er iets mis met het gebod GIJ ZULT LED ZEPPELIN NOOIT OFTE NIMMER COVEREN, GODVERDOMME.
Ziender Ogen 23 juni 2017 00:03
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Who's Zed? Zed's dead honey, Zed's dead.


He only lost his bike i guess...
Ziender Ogen 23 juni 2017 00:17
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zou Bromertà ook zo'n Lance kunnen breken voor
> een zeker paard? in de middeleeuwen een vrij populair spelHorsie is alvast tot tranen
> beroerd of is het bereid?. smiling smileygeen van beide of beiden
>
> Man, man, wat lopen de tropische emoties=tropenkolder hier weer
> eens op.
> Een wielrenner zou onder deze omstandigheden wel
> eens de verkeerde afslag kunnen maken, maar op dit
> forum heeft iedereen toch navigatie.nee

> Is hier een hersenwetenschapper aan het woord of
> zijn er dezulken aan boord?
eerste deel kun je beter zelf antwoorden, tweede deel: als navelstaren of onderbuikgevoelens ventileren tot de hersenwetenschappen behoren smiling smiley
Horsie is back 23 juni 2017 01:09
Ziender Ogen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Zou Bromertà ook zo'n Lance kunnen breken voor een zeker paard? in de
> middeleeuwen een vrij populair spel
Horsie
> is alvast tot tranen beroerd of is het bereid?. smiling smileygeen
> van beide of beiden


Dat je deze pointe over Bromertà niet doorziet, soit, maar Bromertà zal geen moeite hebben gehad dit juist te interpreteren. smiling smiley
Je taalkundige potlood is hier een zwaktebod.

> > Man, man, wat lopen de tropische emoties=tropenkolder hier weer eens op.
Wat hier af en toe passeert zou ik toch echt niet als tropenkolder willen zien.

> > Is hier een hersenwetenschapper aan het woord of zijn er dezulken aan boord?
> eerste deel kun je beter zelf antwoorden, tweede deel: als navelstaren of onderbuikgevoelens ventileren tot de
> hersenwetenschappen behoren
smiling smiley

Dat je een als bijzonder serieus bedoelde zin (niet uit mijn koker, maar uit een gezaghebbend wetenschappelijk tijdschrift met valide wetenschap) simpel weg streept is oftewel uit slordigheid of uit pure baldadigheid. Sommigen zullen het desondanks navelstaren willen noemen, maar haal dan niet alles uit zijn verband.

Je opmerking mondt daarom volgens mij dus uit in onwetendheid om maar geen sterkere uitdrukkingen te gebruiken.

Goeddoeme, waar is Horsie gebleven? grinning smiley
Andere Peter 23 juni 2017 02:11
Whahaahaa!! Grandioos.

Ik haal de verevelendste smiley van stal: hot smiley
Andere Peter 23 juni 2017 02:13
Ook hier maak je weer de sprong van ''zullen je zien als'' naar ''is hij nu werkelijk zo". Het lijkt wederom dat je dat verschil niet ziet.
Andere Peter 23 juni 2017 02:15
Ik heb mij aan niemand gestoord.

Chaba ging niet over de schreef. Heeft niemand beledigd en heeft op niemand een ziektebeeld geplakt.

Nuance, nuance.
Andere Peter 23 juni 2017 02:21
Ik pruim deze wel.

Led Zeppelin Honoured

Rockbitches worden pas rijp als ze tegen de 60 zijn. Zusje Wilson is de aartsmoeder van de sexy gitaristes.
Studio Badmuts 23 juni 2017 08:16
Hé, die zusjes kwam ik laatst ook tegen op Youtube. Verrassend goede uitvoering, al ben ik het eens met 'merijntje mortirolo'...
merijntje mortirolo 23 juni 2017 09:14
Die kende ik al: niet geheel verkeerd, maar ik blijf bij mijn gebod. 'We' gaan het al snel mooi vinden, omdat Robert Plant gaat zitten janken, natuurlijk. Ouwe sentimentele dwaas.

Big it up voor de drummer, turrouwwuns. Net alsof die iets van Bonzo in zijn genen heeft... (Die gast speelt zowaar een bijrol in mijn (wellicht n)ooit te verschijnen schijtroman).

Dit is ook wel een aardige cover:

[www.youtube.com]

Oh, wacht.

Nu we toch bezig zijn, er is een aardig filmpje met Jack White, Jimmy Page en (argghhh) The Edge. kWeenie ofjum kent. Hier een fragment:

[www.youtube.com]
Ziender Ogen 23 juni 2017 11:47
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ziender Ogen Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Horsie is back Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Zou Bromertà ook zo'n Lance kunnen breken
> voor een zeker paard? in de
> > middeleeuwen een vrij populair
> spel
Horsie
> > is alvast tot tranen beroerd of is het bereid?.
> smiling smileygeen
> > van beide of beiden

>
> Dat je deze pointe over Bromertà niet doorziet,
> soit, maar Bromertà zal geen moeite hebben gehad
> dit juist te interpreteren. smiling smiley
> Je taalkundige potlood is hier een zwaktebod.
>
> > > Man, man, wat lopen de tropische
> emoties=tropenkolder hier
> weer eens op.
> Wat hier af en toe passeert zou ik toch echt niet
> als tropenkolder willen zien.
>
> > > Is hier een hersenwetenschapper aan het woord
> of zijn er dezulken aan boord?
> > eerste deel kun je beter zelf
> antwoorden, tweede deel: als navelstaren of
> onderbuikgevoelens ventileren tot de
> > hersenwetenschappen behoren
smiling smiley
>
> Dat je een als bijzonder serieus bedoelde zin
> (niet uit mijn koker, maar uit een gezaghebbend
> wetenschappelijk tijdschrift met valide
> wetenschap) simpel weg streept is oftewel uit
> slordigheid of uit pure baldadigheid. Sommigen
> zullen het desondanks navelstaren willen noemen,
> maar haal dan niet alles uit zijn verband.
>
> Je opmerking mondt daarom volgens mij dus uit in
> onwetendheid om maar geen sterkere uitdrukkingen
> te gebruiken.
>
> Goeddoeme, waar is Horsie gebleven? grinning smiley

Horsie kwam een spiegel tegen en had oogcontact.

Pure baldadigheid idd. Wat ons deugd doet is dat de derde persoonsvorm met de koliek de ellenlange darmen heeft verlatenthumbs up

Lance is trouwens de gedroomde voornaam van Armstrong. Lance als werkwoord = doorprikken.

Moet ik echt nog op het weggestreepte gedeelte reageren?
Horsie is back 23 juni 2017 12:40
Je hoeft niks Ziender Ogen, maar aan het etaleren van dédain heb ik een hekel.

Een lans breken betekent trouwens ook voor iemand opkomen. Zoals Bromertà dat nu eens deed. Vandaar mijn hartenkreet.
Het gebruik van het woord Lance (Armstrong) was uiteraard bedoeld om te dienen als een rode lap.
Ziender Ogen 23 juni 2017 12:58
Niet bedoeld als dedain. Excusez-moi
Andere Peter 24 juni 2017 02:42
Leuk. Ik bleef zelf nog even bij de + rockbitches.

Stevie Nicks is hier 63

En Debbie Harry op haar 69e in een studio met een hele strakke Blondie-band. Stem bijna weg maar vanwege persoonlijkheid blijft het spannend:
Meteen naar Atomic op 15:14
merijntje mortirolo 24 juni 2017 03:22
Je doet me denken aan Robert Plant. smiling smiley
Ziender Ogen 24 juni 2017 10:08
Zit zelf nog helemaal vol van het optreden van Radiohead bij Best Kept Secret 2017.

Gisteren zag ik ze op de BBC weer vlammen op Glastonbury.

Wat is die Thom Yorke toch een heerlijke autistische persoonlijkheid, de Gollem van de popmuziek.

Eind vorig heeft hij zijn vrouw verloren en nu schittert hij alweer op het podium.
Veel respect. Fan for live.
Koppi 24 juni 2017 17:28
Cecchini 24 juni 2017 18:23
Ziender Ogen 24 juni 2017 18:36
Prikdude 24 juni 2017 18:41
Gevalletje orale buttplug.

Of, zoals mijn Engelstalig opgevoedde buidelrat altijd zei: "Let's trump the thumbs of our moronic timeswamp..."
Ziender Ogen 24 juni 2017 18:59
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gevalletje orale buttplug.
>

Toch maar eens de gebruiksaanwijzing lezen Dude...
Prikdude 24 juni 2017 20:45
Het was een reactie aan u, mooi dat je vervolgens de modes operandi doorbreekt.
Acouctbup 29 augustus 2017 21:24
Prior to deciding to commit into a certain above the countertop teeth whitener, you might want to verify on line evaluations or request friends and family for his or her knowledge about it. Understanding exactly what particular kind of academic dress one is trying to find means understanding exactly what graduation gown manufacturers to find. Cold War In Basketball GroundThe controversial match between USA and USSR in the 1972 Munich Olympics resulted in the surprise defeat of USA. Under such I conditions, I learned to 'roll with the flow', adjusting mystrategies to match market conditionsChanging MarketsOne of my greatest concerns has been how to deal with a changing market insofar as thestrategies are concerned. It came back as it is," manager John Farrell WEEI. Wholesale Jerseys. Now .50, then just sit back and allow your stock to becalled away from you for some very nice profits, indeed!Now,Cheap NFL Jerseys, that was a good thing, because I had burned my bridges I HAD to make a go of it! As Ireflect on those times, I'm really thankful for my very good run of LUCK! This could haveturned out disastrously! The perspective of time (not to mention some unforgettableexperiences) has allowed me to learn that no market, good or bad lasts forever and the onlyconstant is change.Cheap Jerseys. They’ll last under duress and for that reason are more secure, resulting in lesser costs.Our darling small Infant little one hat is being a consequence sweet and then for your Little one Woman. Robust made and will tolerate a whole lot, specially prolonged Ugg sheepskin boots, zero put on.50 or more movement each day. On the other hand, the only issue is that if you might decide to buy the genuine Hewlett Packard ink cartridge, you could wind up paying much more than you actually care to.<br>Visit my site[www.cheapnfljerseys-wholesale.com]
!ENDVALUE!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen