Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

LottoNL-Jumbo vol vertrouwen: "The boys are on a roll"

Gepost door Luijt 
Luijt 21 juni 2017 10:09
Van Wielerupdate.nl

George Bennett werd een half jaartje terug nog geplaagd door de ziekte van Pfeiffer, maar kan na twee top-tienklasseringen (Ronde van Abu Dhabi en Ronde van Catalonië) en de eindoverwinning in de Ronde van Californië zeggen dat hij weer helemaal terug is. Het smaakt naar meer voor de Nieuw-Zeelander van Team LottoNL-Jumbo, die met onverminderde ambities naar de Tour de France zal afreizen.

In één jaar tijd maakte Bennet in de kleuren van de Nederlandse Lotto-ploeg zijn debuut in zowel de Tour als de Olympische wegrace, behaalde hij als eerste Nieuw-Zeelander de top-tien in de Vuelta a España en werd hij dus de eindwinnaar van de Ronde van Californië. Het zorgt in aanloop naar de Tour voor veel vertrouwen bij de 27-jarige klimmer. "Het hele team gaat voor etappezeges", zegt Bennett tegen Cyclingnews over de strategie van LottoNL-Jumbo in Frankrijk.

"We hebben Dylan Groenewegen voor de sprintritten, Primoz Roglic voor de tijdritten en de ontsnapping en Robert Gesink en mijzelf voor de laatste twee weken. Er liggen dit seizoen op veel vlakken kansen in de Tour, waardoor we scherp moeten zijn op de belangrijke dagen", stelt Bennett, die vorig jaar in meerdere ontsnappingen zat in de Tour en een zevende plek noteerde in Andorra. "Dit jaar past de etappe naar Chambery (rit negen, red.) bij mij, maar zijn de ritten naar Izoard en Foix (ritten achttien en dertien, red.) ook kort en intens. Eigenlijk alle etappes in de Alpen en Pyreneeën lenen zich voor een ontsnappingskans. We moeten wel intensief en slim zijn, gezien het beperkte aantal kansen."

Aan de vorm van LottoNL-Jumbo zal het in ieder geval niet liggen. "De afgelopen maandag was geweldig voor ons team. Cali was natuurlijk super, maar verder won Jos van Emden de rijdrit in de Giro, pakten we een ritwinst in de Dauphiné (Koen Bouwman, red.) en in de Ster ZLM Toer was het bijna elke etappe raak. The boys are on a roll. Er heerst een goede vibe in het team, waarin iedereen zich goed voelt. Elke renner wil nu mee met de stroom. In Noorwegen ging het ook al goed, met het succes van Timo Roosen. Een paar jaar terug haperde onze motor nog en was er veel druk en stress. Dit jaar draait alles beter, niemand wil de slag missen."
Luijt 21 juni 2017 10:14
Ik begrijp dat ze er bij LJ vertrouwen in hebben. De resultaten zijn inderdaad veelbelovend.

Als Bennet denkt dat de rit naar Chambery iets voor hem is, dan heeft ie m niet verkend. Hij zal daar kansloos zijn.

Ik hoop vurig dat ze wel inzetten op het AK. Kijken wie van Gesink en Bennet de sterkste benen blijkt te hebben en voor diens klassering gaan. Ik sluit niet uit dat Gesink die vrijbuitersonzin de wereld in heeft geholpen om de druk wat bij zichzelf weg te halen. Hoewel, zoals zo vaak bij mij, de wens zal weer de vader van de gedachte zijn....
Sub Culture 21 juni 2017 10:15
Draaien een prima seizoen met toch één van de kleinere budgetten in de Worldtour.
Maken gestaag elk seizoen progressie.

Benieuwd tot wat Roglic in de Tour in staat is.
En Gesink gun ik een prachtige zege in een bergetappe in de Tour, al is het maar om een verzuurd deel van dit prikbord het zwijgen op te leggen.
Meneer 60% 21 juni 2017 11:24
Gesink zal geen podium kunnen rijden. Waarom alles zetten op bijvoorbeeld een zesde plek, terwijl hij dat al zo vaak heeft gepresteerd. En bovendien: vrijbuiten en top-10 kunnen rijden kan prima samengaan. Daarom is het ook helemaal niet gek dat hij zijn tijdritten traint. Hij zal zich niet op een uur laten zetten in de eerste week, maar op een minuut of 10, misschien. Dan kan hij in de tweede of derde week ruimte krijgen in een vlucht en toch ook nog mee doen voor een mooie plek in het klassement. Zo heeft een Pierre Rolland bijvoorbeeld regelmatig top-10 gereden.
Luijt 21 juni 2017 11:47
Dan hoop ik eens een keer dat Gesink dan op de streep geklopt blijkt door, pak 'm beet, Tim Wellens of een andere Belg.

Anders foeter ik helemaal in het luchtledige over dat hemeltergende gevrijbuiter/uitbuikgedrag van Gesink....
Horsie is back 21 juni 2017 12:34
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dan hoop ik eens een keer dat Gesink dan op de
> streep geklopt blijkt door, pak 'm beet, Tim
> Wellens of een andere Belg.
>
> Anders foeter ik helemaal in het luchtledige over
> dat hemeltergende gevrijbuiter/uitbuikgedrag van
> Gesink....

Say a prayer for the cowgurl
Her horse ran away
ton duk 21 juni 2017 12:48
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dan hoop ik eens een keer dat Gesink dan op de
> streep geklopt blijkt door...

We ( Ger en ik) schrappen uwes bij deze...
gr
Luijt 21 juni 2017 13:21
Eazster 21 juni 2017 14:01
Ik vond het gek dat ze met 2 van de musketeers alleen op hoogte stage zijn gegaan ipv ook nog wat koersen in de benen te krijgen voor de Tour.
Afgezien van de klassieker campagne hebben ze wel een prima Seizoen door oa Roglic,Kruiswijk,Bennet ,Campenaerts ,Van Emden en Groenewegen tot nog toe.
En eerlijk gezegd valt me dat positief heel erg mee. Vooral Bennet had ik een dikke 2 jaar terug niet zo ingeschat naar zijn resultaten kijkend. Dat hebben ze bij de ploeg goed gedaan. Ook het object ritzege boeken in de Tour is reeel en zorgt dat de druk niet al te hoog ligt.

Stiekem hoop ik dat Gesink a la Pauwels een klassement kan rijden, maar met maar een aantal minuten achterstand zal hij met zijn naam toch niet teveel voorsprong krijgen denk ik zo. Dus dan zal hij ook goed tijd moeten verliezen. Overigens moet Gesink natuurlijk niets,maar als hij hier niets laat zien,dan rijd die toch wel een zeer flets seizoen en dat vind ik voor zo'n kaliber renner (nog steeds ja) toch wel erg zonde.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2017 14:03 door Eazster.
Carlos Danger 21 juni 2017 14:33
Ach, als hij daarna de Vuelta wint en wereldkampioen wordt..............
ton duk 21 juni 2017 14:44
Eazster Schreef:
-------------------------------------------------------
> Afgezien van de klassieker campagne hebben ze wel
> een prima Seizoen door oa Roglic,Kruiswijk,Bennet
> ,Campenaerts ,Van Emden en Groenewegen tot nog
> toe.

Noem jij nu Campenaerts om die ene overwinning tijdrit Ruta del Sol ??
gr
Sub Culture 21 juni 2017 15:11
En zijn 'Karlien, daten?' moment.
Wat commercieel interessanter was dan de helft van de Lotto.NL overwinningen bijeen.
ton duk 21 juni 2017 15:33
Ok, dan is het terecht
gr
Eazster 21 juni 2017 18:39
Tja dat is er wel nog een hele overwinning meer als knecht dan mede knechten Tankink,Lammertink,Clement,Keizer ,Castelijns,Lindeman en meer van dat soort oogappeltjes.
Dus wat dat betreft doet ie het goed ,net zoals hij voor de ploeg zeker van waarde is geweest.
Luijt 21 juni 2017 18:48
Luijt 21 juni 2017 18:48
Luijt 21 juni 2017 18:52
LJ heeft in ieder geval weinig te vrezen van Sunweb. Wat is dat voor een toeristenploeg?
Maar goed, je weet nooit wat "sfeer" doet met een ploeg....(herinner me nog een Deense afvaardiging naar een EK in Zweden.....
Eazster 21 juni 2017 19:12
Ie en ij is duidelijk Campenaerts,hoe kun je dat nu niet zien?
JW 22 juni 2017 13:55
Sunweb heeft al een grote ronde gewonnen dit jaar.
En kan nog met een mooie ploeg naar de Vuelta.
dat lijkt me dan toch heel redelijk.
El Mik 22 juni 2017 14:04
Ik zie eerder Matthews een rit winnen dan Groenewegen of Gesink.
Walnoot 22 juni 2017 17:07
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2017 17:07 door Walnoot.
Curzio 22 juni 2017 17:37
Eindhovuh 22 juni 2017 17:41
Waarom denken mensen dan van Emden geel gaat kunnen pakken?
Marcos 22 juni 2017 17:48
Omdat de topfavoriet niet meedoet en het daarachter heel dichtbij elkaar zit. Maar van Emden moet dan wel zelf in goede doen zijn en daar twijfel ik aan.

(Geef Roglic wel een hele goede kans op geel, misschien al op de 1ste dag, maar andere wel later in de openingsweek)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen