Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

NK Wielrennen

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 24 juni 2017 21:40
Groenewegen op herhaling?



Parcours: De elite-coureurs werken in totaal veertien rondes van 16,6 kilometer af, waardoor zij net iets meer dan 232,4 kilometer afleggen. De start is om 11.30, de finish zo’n vijf uur later.

Slimmerd 24 juni 2017 21:46
Toch wel ruim 5 uur later, 5 uur is 46 km/h
Heisenberg 24 juni 2017 21:49
Wielerflits heeft eem hoge dunk van de Nederlandse wielrenners smiling smiley
Slimmerd 24 juni 2017 21:59
Mooi, mooi, dan ga ik uit van een finish omstreeks 17.12 uur
Jacco Banaan 24 juni 2017 23:55
Kijken of Boom nog gemotiveerd is om.de koers uit te rijden
Carlos Danger 25 juni 2017 01:04
Eerst maar es op tijd opstaan. Babysteps.
Blueprint 25 juni 2017 02:24
Met zo'n parcours kunnen ze de koers ook wel 100 km inkorten.
rustdag 25 juni 2017 07:42
Dan kan helemaal ïedereen"winnen. Ik hoop toch wel dat het rood wit blauw de Tour rijdt, dat heeft toch wel wat.
ton duk 25 juni 2017 07:55
Ik niet
HUP CASTELIJNS
gr
ton duk 25 juni 2017 07:57
Dank je Ton! Het is minder zwaar is als Ootmarsum, wel wat hoogteverschil maar in peloton te makkelijk. Hopelijk gaat de afstand wat doorwegen bij ons...aldus een kanshebbende deelnemer vanmiddag

gr
rustdag 25 juni 2017 08:04
tssssss



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2017 08:04 door rustdag.
Cyclad 25 juni 2017 10:15
Ik denk dat die kanshebbende deelnemer halverwege de koers afstapt winking smiley
ton duk 25 juni 2017 11:14
Nou, deze stapt zelden of nooit af, Cyclad , en ziet het als goede training voor een Frans Rondje in juli...
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2017 11:51 door ton duk.
ton duk 25 juni 2017 11:15
Voor de liefhebbers...op deze site kan je de 5 renners DELTACYCLING live volgen...zeggen ze
gr

[live.roadpower.io]
lodjan 25 juni 2017 12:15
Grote kopgroep met oa deze mannen. Er steken er nog over, nog geen grote voorsprong.
Albert Timmer, Roy Eefting, Berden de Vries, Tim Ariesen en Martijn Budding, Robert Gesink, Koen Bouwman, Lars van der Haar, Peter Koning, Ike Groen, Joey van Rhee, Maarten de Jonge, René Hooghiemster
De informant van Ton is dus ook mee. Edit: niet dus.

Lindeman en Boy van Poppel zijn wel mee.
+ De Greef, Hamelink, Bol en Godrie.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2017 13:16 door lodjan.
Bob 25 juni 2017 12:24
5 minuten voorsprong voor de koplopers op 2de keer Peeskesebult
ton duk 25 juni 2017 12:31
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> De informant van Ton is dus ook mee.

Nee, vroege ontsnappingen is voor losers
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2017 12:32 door ton duk.
Slimmerd 25 juni 2017 12:33
Prima dat Gesink mee is dan, training voor de rittenkaper
lodjan 25 juni 2017 12:42
Ik dacht eerst Boom of Vermeltfoort, toen Timmer. Nu weet ik dat het Maurits Lammertink is.
lodjan 25 juni 2017 13:03
Roompot, met drie man vooraan vertegenwoordigd, gaat nu rijden in het peloton.
ton duk 25 juni 2017 13:42
smileys with beer

HUP MAURITS ...toch het R-W-B in de TdF dan maar
gr
Eddy Veen 25 juni 2017 14:00
Met deze samenstelling maakt de kopgroep een grote kans. Wie gaat hier achteraan rijden?
ton duk 25 juni 2017 14:14
Sunweb heeft met Timmer nu niet de gedoodverfde winnaar voorin zitten.............
Roompot zal ook het gevoel hebben met deze 3 de duimen te moeten leggen tegen de 3 TLJ.NL....
gr
lodjan 25 juni 2017 14:32
Daarom rijdt Roompot in het peloton. Ze komen nog niet echt dichterbij, maar de drie vooraan kunnen zich koest houden.
Jens Mouris is overigens, na een paar ronden op kop gereden te hebben, afgestapt. Einde carriere, na een half jaar teveel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2017 14:33 door lodjan.
Eddy Veen 25 juni 2017 14:33
Dus gaan ze Groenewegen naar voren rijden.
Jacco Banaan 25 juni 2017 14:43
Mouris heeft de afgelopen 2 jaar werkelijk geen koers uitgereden. Diep schaamte dat hij dit jaar een duur plekje bij Roompot heeft kunnen bemachtigen. Liever zijn plek aan een jong talent. Met pek en veren afvoeren die Mouris
MarcoV 25 juni 2017 14:58
inderdaad wel vreemd wat vriend Zijlaard voor vriend Mouris bij Roompot heeft geregeld. 14 minuten op de winnaar verliezen op het NK tijdrijden, een boel hobbyisten met een full-time baan kunnen veel beter.
Lijkt me ook niet echt motiverend als iemand dan vervolgens direct je ploegleider wordt. Maar misschien is 'ie echt zo jolig dat het het waard is.
Horsie is back 25 juni 2017 14:58
Imagine

Je zit op een bank of een lamme tak met een laptop op je schoot en je ziet gewoon aan de hand van de laptopgegevens, hoe een renner zijn energie aanspreekt en indirect gemeten, wat er nog in de tank moet zitten. Je ziet dan meteen hoe fit den Gees aan zijn kaap poging kan beginnen.
Dus wattage in context.

Toekomstmuziek? Nou ja, vandaag is er een Team Delta Cycling Showcase, live te volgen op roadpower.io, link via de NOS website.
Nee. niet voor Gesink dus, die houdt zijn kruit nog droog, wacht op een teken van zijn Prikdude. De eerste kaap is nakende.
Horsie is back 25 juni 2017 15:02
Je kunt natuurlijk ook zeggen Let the mystery be (Byrne en Natalie zingen het op verzoek zelfs voor je) en je kijkt onderwijl geïnspireerd naar wat er zich voor je ogen afspeelt.
Slimmerd 25 juni 2017 15:36
Eindhovuh 25 juni 2017 15:57
Wel mooi dat Ducrot net zit te doen of het peloton totaal geen controle heeft. Ik vrees dat hij het echt geloofd. spinning smiley sticking its tongue out
Slimmerd 25 juni 2017 16:08
Pyama 25 juni 2017 16:28
Ojee wielrennen op de NOS. Wat een treurig commentaar.
Slimmerd 25 juni 2017 16:36
Lotto lijkt de boel prima onder controle te hebben, het is straks aan Groenewegen
Eindhovuh 25 juni 2017 16:37
Totale controle LottoNLJumbo op dit moment.
Daar zitten mensen zich gewoon te sparen.
Eindhovuh 25 juni 2017 16:43
En toch nog spektakel.
predator 25 juni 2017 16:50
Slimmerd 25 juni 2017 16:50
1. Wippert of Sinkeldam

3. Groenewegen
Andere Peter 25 juni 2017 16:50
predator 25 juni 2017 16:51
Slimmerd 25 juni 2017 16:51
1. Sinkeldam
2. Wippert
Fcdh 25 juni 2017 16:51
Wat een kneus die Boom zeg heel de sprint ontregeld en een andere ploeg gaat ermee vandoor.

1. Sinkeldam
Eindhovuh 25 juni 2017 16:52
Boom verkloot het hier behoorlijk toch? Door hem kan Groenewegen niet gebracht worden.
Anony 25 juni 2017 16:53
Knappe sprint van Sinkeldam.
Slimmerd 25 juni 2017 16:54
Mijn idee, rijdt weg uit de trein op 1200 meter voor eigen kans, daardoor te weinig mannen over. Groenewegen zelf ook niet heel sterk.

Van Baarle behoorden wel bij de sterkste in koers, maar een te slap parkoers voor hem.
predator 25 juni 2017 16:54
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Boom verkloot het hier behoorlijk toch? Door hem
> kan Groenewegen niet gebracht worden.

Ze kunnen ook Boom laten rijden
Prikdude 25 juni 2017 16:56
Onbegrijpelijke reacties. Groenewegen had deze sprint nooit gewonnen, dat viel al drie ronden voor het einde van zijn gezicht af te lezen. En het is dus sterker: de olifantjes rammen weer eens door hun eigen porseleinkast heen met het aangaan van de sprint terwijl Boom een gat heeft.
Andere Peter 25 juni 2017 16:59
Volgens mij wordt Groenewegen op waarde geklopt. Door 2 man.

Ik vond het juist prima dat ze meerdere opties uitspeelden. Als ze alleen maar rijden voor Groenwegen dan is de kritiek hier helemaal immens. De aanval van Boom kwam op het moment dat er altijd wel een aanval is,. dan kan het er maar beter eentje van jouw ploeg zijn.

Twijfelachtig (maar ik denk niet beslissend) was dat ze van Lotto Boom niet lieten rijden, maar ook op kop van het peloton denderden.

Boom is altijd een makkelijk slachtoffer, maar juist als ongeleid projectiel ga ik hem wel missen in de Tour.
Andere Peter 25 juni 2017 16:59
Dat dacht ik dus ook ja.
ton duk 25 juni 2017 17:00
Groenewegen zit 200 meter lang in wiel van Sinkeldam...veel idealer kon toch niet ...
gr
ton duk 25 juni 2017 17:04
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Van Baarle behoorden wel bij de sterkste in koers,
> maar een te slap parkoers voor hem.

Ik nomineer Oomen
gr
El Mik 25 juni 2017 17:05
Miquel1983 25 juni 2017 17:07
Mooie ontknoping. Toch het bewijs dat je met deze afstand, een glooiend parcours en een finish vals plat omhoog een pure sprinter voldoende kan slopen om een renner met minder topsnelheid maar meer inhoud te laten winnen. Boom ontregelt de sprint helemaal niet. Groenewegen zat perfect maar kwam gewoon te kort. Eerder dom dat Leezer het gat naar Boom dichtrijdt.

Bovendien vond ik het een tactische dwaling dat Boom niet mee mocht rijden met van Baarle en Dumoulin. Dan had je alleen nog Roompot om te achtervolgen en had Boom misschien wel meer winstkans gehad dan Groenewegen nu. Daarom mooi dat het zo afloopt. Dat zet de gele brigade hopelijk aan het denken. 3 man in de kopgroep is natuurlijk prima, maar dan moet je het in de finale ook afmaken.

Tactisch dom vond ik trouwens ook Hofland. Die paar keer demarreren lijken hem uiteindelijk zijn sprint te kosten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2017 17:12 door Miquel1983.
Slimmerd 25 juni 2017 17:19
Zag er zeker ook goed uit.

p.s. trouwens wel knap van je om zelfs nu 0* te scoren met de VSS smileys with beer
Eindhovuh 25 juni 2017 17:21
Een makkelijk slachtoffer?
ton duk 25 juni 2017 17:22
Hihi, tis een gave (nr 2 ook niet)
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2017 17:23 door ton duk.
lodjan 25 juni 2017 17:23
Cecchini 25 juni 2017 17:24
Ik vond het een leuk kampioenschap, met een sterke Gesink, Dumoulin, Ligthart en van Emden gezien. Dumoulin zit nu al weer in de herstelmodus, en respect dat hij zich hier zo laat zien. Ik ben niet bepaald een Boom fan, maar dat zijn zijn eigen ploegmaten kennelijk ook niet meer.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2017 17:31 door Cecchini.
ton duk 25 juni 2017 17:26
Miquel1983 Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Bovendien vond ik het een tactische dwaling dat
> Boom niet mee mocht rijden met van Baarle en
> Dumoulin.

Volgens mij schudde Dumoulin al eerder zijn hoofd dat ie niet verder zou door rijden met deze samenstelling...
Dumoulin had later ook nog een keer de Terpstra-rol richting Boom door een ander gat dicht te rijden naar 'm
gr
ton duk 25 juni 2017 17:27
Een web-cam in de rennersbus zou nu leuke tv opleveren smiling smiley
gr
Cyclad 25 juni 2017 17:38
Lotto en Boom krijgen nu van sommigen behoorlijk wat kritiek, maar een woord van lof aan Sunweb, die het meesterlijk zwaar maakte in de finale door Teunissen, Oomen (wat was hij sterk!) en Dumoulin constant druk te laten zetten. Weening en Ligthart (ook zeer goed!) deden daar ook volop aan mee, en dat nekte Groenwegen en zijn sprinttrein. Boom had dat denk ik door en probeerde het alleen.
Sinkeldam is klassiek geschoold, sterker dan Groenewegen op dit soort parkoersen en hij maakte het perfect af.

Hoon aan Lotto-Jumbo is niet op zijn plaats. Groenewegen valt weinig te verwijten, Leezer en Boom ook niet, al leek het niet handig dat Leezer Boom terughaalde. Ik denk echter dat Boom het sowieso niet gered had.
Sunweb had de betere renners in de finale en wint terecht met Sinkeldam.
Deze nederlaag van Groenewegen zegt m.i niets over de eventuele kansen van hem in de Tour.
Andere Peter 25 juni 2017 17:44
Als in: hoeft maar weinig te doen om veel kritiek te krijgen.
bakfiets 25 juni 2017 17:55
robbert de greef laat die de topcompetitie maar winnen, is een aanwinst voor roompot



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2017 18:09 door bakfiets.
ton duk 25 juni 2017 18:08
Klopt, de winnaar Topcompetitie krijgt een contract bij Roompot...
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2017 18:40 door ton duk.
Slimmerd 25 juni 2017 18:11
AD: Groenewegen over Boom

Oftewel geen geleuter van wat prikkers, maar gewoon de ego Boom die zijn aan zichzelf denkt een de rest kan er in stikken.
ton duk 25 juni 2017 18:14
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
>Oomen (wat was hij sterk!)
Ik denk echter dat Boom het
> sowieso niet gered had.

Bij de op een na laatste keer Peeske was dit in een beeld duidelijk
Ik meen dat Dumoulin , Ligthart naar v Emden reden...Boom zat in het wiel maar werd gewoon gelost...kijk achterom in gezicht Oomen die overnam en ook met veel moeite wel het gat dicht reed...
Toen kwam er ff een elitegroep (oa met Lammertink) maar die groep (volgens mij man of 4 Sunweb) was een zeer kort leven beschoren

gr
Frederik D. 25 juni 2017 18:29
Boom liet zich wel mooi van voren zien. Dat verdient zeker een beetje hulde,
ton duk 25 juni 2017 18:39
2-7-11 en 14 voor Cannondale-renners
Jammer dat we de laatste kilometer niet volledig uit de lucht hebben gezien...
gr
Bromertà 25 juni 2017 19:23
Waardeloze sprint van Groenewegen; viel helemaal stil de laatste meters, verzuurd tot achter z'n oren. Dat belooft niet veel goeds voor de Tour.
Eindhovuh 25 juni 2017 20:06
Boom ging tegen de afspraken in voor eigen succes aldus Groenewegen en Jan Boven. Of dat de reden is of Groenewegen het wel of niet redt is niet te zeggen.
Andere Peter 25 juni 2017 20:50
Ik heb op NOS Groenewegen zelf horen praten over Boom en ik vond de toonzetting een stuk anders dan het AD ervan maakt. Overigens stelde Groenewegen zich prima op.

Ik zie geen enkele invloed van de sprong van Boom op de nederlaag van Groenewegen.
Andere Peter 25 juni 2017 20:54
Ik vind dat dat wel te zeggen is. Naar mijn mening is er geen houdbare theorie te maken waarbij zonder de sprong van Boom plots Groenewegen wel Sinkeldam en Wippert zou hebben geklopt. Het is ook niet zo dat ze alles op Boom zetten. De sprintvoorbereiding met Leezer gaat gewoon door. Omdat Sunweb Boom baat halen is er zelfs iets voor te zeggen dat de sprong van Boom de sprinterskansen in de kaart speelt. Pas nadat Sunweb het gat klein houdt is duidelijk dat Boom het niet zal halen en komt er even de situatie met Boom op kop en Leezer die de sprint aantrekt.
Luijt 25 juni 2017 22:20
Prikkers leuteren Niet, althans niet allemaal.

Boom was sterk. Dat doet deugd. Ik snap best dat ie het probeerde. Zou zijn seizoen aardig hebben opgefleurd.

En de reactie van Groenewegen was zeer oké.
Luijt 25 juni 2017 22:25
Was fijn vandaag. Eerst in de regen de Posbank van alle denkbare kanten, de Italiaanse weg etc .
En daarna lekker met die achterhoekers langs de Muur van Zeddam (nou ja, muur) geklooid. Leuke lui.
Carlos Danger 25 juni 2017 22:52
Vanuit de lucht is toch te zien, dat Boom uitloopt tot 600 meter voor de meet als twee van zijn ploegmaats over
de renner van Sunweb gaan en het gat vrij snel dichten. Conclusie: LTJ ziet Boom liever niet kampioen worden.
Andere Peter 26 juni 2017 01:06
Bullshit. Het sprintende peloton wint altijd meters in de laatste 500 meter tov een eenling. Het gat voor Boom is te klein door het werk rond de 1 km van Sunweb.
Columbus SLX 26 juni 2017 07:43
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> 2-7-11 en 14 voor Cannondale-renners
> Jammer dat we de laatste kilometer niet volledig
> uit de lucht hebben gezien...
> gr

Ik had erg te doen met Wouter Wippert. Heb een zwak voor die vent - een renner "against all odds". Tegen de verwachting in onder dak bij een Protour team en dit jaar komt het er nog niet echt uit. Doet op het NK alles goed - eindeloos wachten, krachten sparen, gokken, goed positioneren en alles eruit gooien. En dan n.e.t. niet... Voor mij prachtig... (niet voor hem persoonlijk, maar dat sport zo in elkaar steekt). Ik hoop dat hij 2e deel van het seizoen nog wat kan laten zien.
Miquel1983 26 juni 2017 08:44
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waardeloze sprint van Groenewegen; viel helemaal
> stil de laatste meters, verzuurd tot achter z'n
> oren. Dat belooft niet veel goeds voor de Tour.

Die conclusie zou ik niet trekken. In een heuvelachtige finale, meer geschikt voor klassieker-renners (als Degenkolb, Kristoff, Matthews en Sagan) is Groenewegen inderdaad kansloos. Maar in etappes tot 200 km en op vlakke wegen zie ik Groenewegen wel meedoen om de knikkers.
ton duk 26 juni 2017 09:00
Een hele goede Boom zou gewonnen hebben....maar de Boom van gister had natuurlijk ook al 2 goede laatste ronden gereden waarbij hij altijd mee was in welk groepje ook . Ook counterde hij 2,5 km voor het eind vBaarle zeer overtuigend....Toen ze werden terug gepakt (door Dumoulin) had Boom natuurlijk vol de kaart Groenewegen moeten meespelen maar waarschijnlijk reden zijn ploeggenoten te langzaam op kop waarbij hij de neiging kreeg; IK GA en WIN...

Eigenlijk vind ik dit/dat wel LACHEN smileys with beer
gr
Curzio 26 juni 2017 09:10
Grootste fout zat denk ik bij Leezer, zowel t.o.v. Boom als t.o.v. Groenewegen. Want niet alleen was het beter geweest om het gat te laten bestaan en kijken wat er gebeurde, op deze manier zette hij de sprintvoorbereiding te vroeg in gang en werd Groenewegen niet door hem gelanceerd maar moest die in het wiel bij Sinkeldam gaan zitten. Als Groenwegen goed genoeg was geweest, zou dat overigens alsnog een prima uitgaanssituatie zijn geweest (maar niet volledig optimaal, wat je eigenlijk zou verwachten op 2 km voor de streep met het treintje van vier Lotto Jumbo's.
Luijt 26 juni 2017 09:32
Bromertà 26 juni 2017 09:42
Een van de mooiste elementen in de sport is de onvoorspelbaarheid. Niks, volgens het boekje een vooropgezet plan tot in de kleinste details uitwerken, maar wachten op een moment dat zich altijd voordoet en er dan in knallen. Kansen krijg je niet, die grijp je. of iets van god zegene de greep en zien waar het schip strandt. Gisteren was het in de finale vooral Sunweb dat met deze instelling al zijn renners in de strijd gooide. Wat een team, wat een teamgeest. Schitterend. #creatememories.

Ramon Sinkeldam reed de sprint van zijn leven en vierde een welverdiende overwinning. Al was 't zeer nipt op die laatste centimeters. Mooier kon niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2017 09:45 door Bromertà.
ton duk 26 juni 2017 10:36
Eigenlijk is dit )ook) een goede analyse
half vol -half leeg glas ...

Schitterende koers Sunweb !
gr
Wanny 26 juni 2017 11:02
Als Leezer zijn benen een beetje stil houdt, had Boom wellicht net genoeg voorsprong gehad om dat knikje te nemen en had TLJ de trui gepakt. Wellicht is Groenewegen ook niet helemaal duidelijk geweest naar zijn teamgenoten over de staat van zijn benen in de slotfase.
Eindhovuh 26 juni 2017 11:17
Door de actie van Boom was er geen ideale sprintvoorbereiding. tegen de afspraken in. De sprintvoorbereiding ging dus niet "gewoon"door.
Als Boom gewoon voor Leezer had gereden was Groenewegen beter afgezet, nu moest hij zelf naar het wiel van Sinkeldam springen. Het was nu een chaotisch geheel.
Mogelijk was hij dan ook te kort gekomen maar dat weten we niet.

Punt blijft dat de ploeg zelf(op Boom na natuurlijk) aangeeft dat Boom door de afspraken heen reed en dat daar nog over gesproken gaat worden. Normaal is aP altijd een groot voorstander van de mening van de renners zelf, maar als het niet in zijn straatje past niet.
Cecchini 26 juni 2017 12:03
Ach ook jij bent eindelijk AP moe geworden. Doe een tukkie en voel hoe lekker dat voelt.
Horsie is back 26 juni 2017 14:09
Daarom werd LA ook zo gehaat uiteraard, want hij had de toevalsgenerator in zijn bezit waarmee hij alles steeds weer net rechttrok.
Rossi en Nadal hebben ook zoiets met de 10. Verstappen doet nog tantrum steps. Foutje kwam bij me op tijdens de training. Scherpt de geest, nietwaar? smiling smiley

Moeten we niet af van de methode om de finish op een vooraf exact bepaalde plaats te houden.
Gewoon stellen, dat de finish binnen een 100m grens valt en dat de toevalsgenerator van Fred at random de exacte finishplaats ergo winnaar bepaalt.
Is dit een goed voorstel? Mijn goede vriend Aeolus zegt, dat zij dit al sinds mensenheugenis zo met het chaotische weer doen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2017 20:18 door Horsie is back.
Ziender Ogen 26 juni 2017 18:30
Als Aeolus je vriend is heb je geen doping nodig.

De wind voel je dan altijd in de rug.
Horsie is back 26 juni 2017 19:58
Ziender Ogen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als Aeolus je vriend is heb je geen doping nodig.
>
>
> De wind voel je dan altijd in de rug.

Deze hoeder is vaak ook erg nukkig en/of slaperig. Vandaag sliep de gast mij toch te veel op z'n zij.

In de buitenlucht is WIND nog steeds de allerbelangrijkste factor van betekenis. Aerodynamica, temperatuur (nou ja bij 49 graden Celsius recent in Phoenix alwaar de vliegtuigen soms niet mochten opstijgen vanwege een te geringe luchtweerstand weet ik het niet) ten spijt. Daarbij niet te vergeten de indoorwielerbaan van Aguascalientes (1900m).

Maar, ik heb het verhaal al zo vaak verteld, maar Ziender Ogen is hier tamelijk nieuw, dus vooruit.

Op 25 januari 1990 reed ik in een overigens stormachtige winter bergop (bij de start 3%, later tussen de 2% en 3% schat ik) het nog steeds geldende wereldrecord over 200m met maar 1,09s inspanning. Op een fixie? Dat dan weer niet, ik had toen en heb ook geen Evel Knievel aspiraties.

200m tijd in 10,8 seconden (1,09s + 9,71s freewheelen).

De aandachtige lezer valt meteen iets op. Maar 1,09s sprintuithoudingsvermogen? Neeuh, dat niet, maar het vooruitzicht om over een nauwelijks 1 meter breed brugfietspad te moeten rijden was niet erg aanlokkelijk.
.
Koppi 26 juni 2017 20:09
'Leuke lui.' Achterhoekers in zijn algemeenheid? Dank jewinking smiley Ik stond (een paar rondes) net over de top van die 'muur', jammer dat ik niet wat meer richting dorp stond.
Later ging ik bij de finish kijken. Sinkeldam lag drie centimeter voor de streep nog duidelijk voor:





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2017 20:10 door Koppi.
Andere Peter 26 juni 2017 21:24
Ik verdedig de keuzes van renners zelf. Hier is dat:
1) de actie van Boom
2) de woorden van Groenewegen

Je kunt er van alles van vinden, maar het is hartstikke consistent. Ik heb natuurlijk nooit gezegd dat ik het altijd met elke renners mening eens ben. Dat kan namelijk niet.
Horsie is back 26 juni 2017 21:56
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik verdedig de keuzes van renners zelf. Hier is
> dat:
> 1) de actie van Boom
> 2) de woorden van Groenewegen
>
> Je kunt er van alles van vinden, maar het is
> hartstikke consistent. Ik heb natuurlijk nooit
> gezegd dat ik het altijd met elke renners mening
> eens ben. Dat kan namelijk niet.

Dit doet me hier aan denken.

Half of the people can be part right all of the time
Some of the people can be all right part of the time
But all of the people can't be all right all of the time
I think Abraham Lincoln said that
I'll let you be in my dreams if I can be in yours
I said that
Ziender Ogen 26 juni 2017 22:14
Mijn vader van 70 jaar heeft de fiets weer uit de schuur gehaald! Dit na een inactieve periode van 30 jaar en een hersenbloedinkje verder.
Hoop dat Aeolus hem een steuntje wil geven zodat hij een rechte lijn kan fietsen.

Tis wachten op het telefoontjeconfused smiley
Horsie is back 26 juni 2017 23:43
Volgend jaar hoop ik hetzelfde te doen, maar dan na een actieve periode van veel meer dan een halve eeuw sport, voor het wielrennen dan ietsjes minder.
Ik kreeg namelijk pas laat voor mijn verjaardag een renfiets. Van tevoren had ik de fiets, die ik van mijn vader had gekregen, trouwens behoorlijk afgejakkerd.

Bij een E-bike heeft je vader overigens weinig ondersteuning van Aeolus nodig.

Je laatste zin riep bij onmiddellijk vraagtekens op, maar misschien is dit bij jou emotioneel bepaald.
Ziender Ogen 27 juni 2017 00:20
Ja die laatste zin roept idd vragen op en die emoticon maakt het ook niet duidelijker, het was een vorm van emotionele incontinentie.

Aan de ene kant is het prachtig dat hij weer gaat fietsen maar aan de andere kant hoop ik dat zijn zelfoverschatting hem de das niet om doet.
Carlos Danger 27 juni 2017 00:26
No worries. Zeventig is de/het (wat is het?) vijftig. Voel me ook nog piep.
Ziender Ogen 27 juni 2017 00:46
Ben rond de vijftig maar na 3 dagen een muziekfestival heb ik 6 dagen spierpijn!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/06/2017 00:47 door Ziender Ogen.
Horsie is back 27 juni 2017 01:00
Voor rustig fietsen is in wezen weinig nodig zo lang je daar ook zelf vertrouwen in hebt. Dus hoop er het beste van.
Gewoon fietsen is naast wandelen toch één van de gezondste activiteiten.

Daarom toch een waar gebeurd anekdotisch verhaal uit mijn wielerleven. Zonder Aeolus.

Op een van de eerste mooie lentedagen van dit jaar trainde ik op verschillende gedeelten van een 500m helling, die auto's soms als een sluiproute gebruiken.
Op een gegeven moment stond er dus een auto langs de weg geparkeerd en had ik al gezien, dat anderen met de bestuurder in gesprek waren.
Toen die weg waren en de man bleef zitten vroeg ik me toch af of er niets was. De vraag krijg ik zelf trouwens ook vaak, omdat anderen niet meteen door hebben, dat daar iemand tamelijk onorthodox aan het trainen is.

Raakte enthousiast in gesprek want de man was ooit ook een fervente wielrenner geweest. Hij was 85 jaar en vertelde nog maar zelden met de auto weg te gaan en dan zo veel mogelijk B-wegen te gebruiken, want op de snelweg moest er op hem gewacht worden.
Hij zat daar (mankeerde ook wel het een en ander, maar mocht kennelijk nog wel autorijden), maar op de man afgevraagd had ik hem natuurlijk geadviseerd zich niet meer in het moderne verkeer te begeven. De reden namelijk waarom hij daar zat te chillen (zo leek het), was namelijk, dat hij de plotseling toegenomen lentewarmte en dat in een auto toch niet zo gemakkelijk meer kon verdragen. En wat stelde die warmte dan toch voor.......

Hij noemde een getal voor de snelheid waarvan hij dacht, dat ik op dat stuk helling kon halen.
Na het afscheid bleef hij nog even rustig op de bumper van zijn auto zitten en ik wilde na dit aangename oponthoud toch niet langer wachten met de voortzetting van de training. Ik reed zo ongeveer tweëeneenhalve keer zo snel als de 85-jarige grijsaard had voorspeld, maar ik geneerde me uiteraard wel.

Ik zie tijdens de trainingen in de bebouwde kom veel kleine kinderen en mijn ervaring, is, dat die het beste renderen als hun begeleiders ze zo veel mogelijk vertrouwen geven. Het is snel duidelijk of iets verantwoord is.
Horsie is back 27 juni 2017 01:02
Dat is DOMS, Bromertà legt het je wel uit.
Luijt 27 juni 2017 01:08
Ja in het algemeen. Een enkele uitzondering daargelaten...
Ziender Ogen 27 juni 2017 01:14
Mijn vader is iemand die ongetraind in je wiel was gesprongen en zijn hele lichaam aan stukken had getrokken.

O ja gisteren heeft hij fel oranje wieldoppen op zijn verder volledig witte autootje laten zettenwinking smiley
Ziender Ogen 27 juni 2017 01:16
Maar goed, heb wel nieuwe onderdelen op zijn oude fiets laten zetten en een helm gekocht.
veluweracer 27 juni 2017 17:20
Boom haalt op 2K Van Baarle nog netjes terug. Neemt nog wel een keer over om vervolgens met Van Baarle door het peloton weer teruggehaald te worden. Door wat niet-LTJ renners. Op dat moment was de trein van LTJ verstoord maar ze hebben de controle kunnen terug herwinnen. En waarom Boom toen koos voor een aanval zal voor zijn ploegmaten een raadsel zijn geweest. De controle was nu helemaal weg. Groenewegen had als hij vanuit de trein als eerste was aangegaan kunnen winnen. Nu moest hij eerst nog langs Sinkeldam zien te komen en dat dan ook nog op een te zwaar verzet. Dat was zijn eigen fout. Maar Boom maakt er eerst een.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen