Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Voorjaar Cancellara voorbij

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 27 maart 2015 15:58
Net bevestigd door Wuyts.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2015 15:58 door Sub Culture.
Slimmerd 27 maart 2015 16:01
Het ging volgens mij om twee breukjes in de onderrug, vergelijk met blessure Meersman vorig jaar in Paris-Nice
Lucho Herrera 27 maart 2015 16:14
Een aderlating. Na 2012 opnieuw een streep door de rekening voor Fabian.
Eindhovuh 27 maart 2015 19:27
Nou dit geeft wel kansen voor anderen. Wel klote voor Fabian.
Tom en Fabian zouden zeker top 5 rijden in Rvv en/of Pr dus er komen plekken bij.
ton duk 27 maart 2015 19:51
Enig blessurenieuws over Langeveld en Boom ??
gr Ton DUK
Lucho Herrera 27 maart 2015 20:23
Langeveld heeft veel last van zijn knie. Maar er is nog geen uitsluitsel. Morgen een nieuwe MRI scan. Daaruit concludeer ik in ieder geval dat er niks is gebroken. Maar knieblessure blijft wel erg lastig natuurlijk. Als Langeveld niet in Gent - Wevelgem kan starten lijkt me zijn voorjaar voorbij. Erg jammer, want hij peddelde in SanRemo en in Dwars door Vlaanderen erg soepel. Had zeker meegedaan voor enkele mooie top 10 plaatsen en misschien meer. Had voor hem dit jaar op een Nick Nuyens scenario 2011 gehoopt. Niet starten in Omloop en daarna uitpakken in Dwars door Vlaanderen en de Ronde met sterke tactische races.
Carlos Danger 27 maart 2015 22:35
Die Langeveld peddelt al tien jaar 'soepel 'mee, maar rijdt geen platte prijs.
Lucho Herrera 27 maart 2015 22:43
Maar wel een serie mooie prestaties op Vlaamse wegen.

Omloop: 1e
Kuurne 2e en 10e
E3: 5e 6e en 9e
Ronde van Vlaanderen 5e 10e en 10e
Parijs Roubaix 7e en 8e

Alleen Terpstra kan van de Nederlande renners een betere serie voorleggen.

Dat mag jij allemaal plaatsen onder de categorie "geen platte prijs", maar dat zal mij werkelijk worst wezen.
Ik hou nu eenmaal van underdogs die een beetje in de luwte rijden en bij momenten hele mooie dingen laten zien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2015 22:44 door Lucho Herrera.
malheur 27 maart 2015 23:11
Precies zo. Ik vind Langeveld echt een 'meepeddelaar' in klassieke koersen die je vaak pas in de uitslag terugziet. Wel een aardige gozer maar doe mij dan maar een eikel die wat brengt in de koers.
Prikdude 27 maart 2015 23:49
Precies, een Vandenbergh of zo.
Lucho Herrera 27 maart 2015 23:57
Vandenbergh is een keiharde werker, maar die komt alleen bovendrijven in een ploeg met sterkere kopmannen. Type oersterk, maar beetje dom. Geen killer, geen sluwheid.
Lucho Herrera 28 maart 2015 00:07
Ik ben al sinds zijn vertrek bij Rabo in 2008 op zoek naar een type Leon van Bon. Misschien wel de meest talentvolle Nederlandse renner van zijn lichting. Die renner had alles wat ik in een renner zoek: Grillig, koersinstinct, mooie stijl, sympathiek, snel in een klein groepje, fan van Parijs - Roubaix en ieder jaar goed voor een paar overwinningen. Langeveld heeft bij momenten wel iets van hem weg, maar bij lange na niet zo succesvol.
Linkebal 28 maart 2015 00:23
Van Baarle kan zo'n type worden
Prikdude 28 maart 2015 00:25
De sluwheid van Vandenbergh wordt ernstig onderschat. Hij werd de afgelopen twee jaar 2e en 4e in de Omloop, 5e in Kuurne, 4e in de E3, 4e in de Ronde van Vlaanderen en daar waren nog twee top 10 noteringen in Parijs-Roubaix bij gekomen als hij geen pech had gehad. Zijn top 5 posities haalde hij bijna allemaal door een zeer ontwikkelde neus voor het juiste moment. Eerder slim dan dom. Hij is echter niet explosief en wat hij over zou kunnen hebben is er al lang uitgesloofd voor de finale begint.

Na zijn tweede plek in de Omloop van 2013 heeft Lefevere hem als potentiële winnaar kapot gemaakt voordat hij die rol kon gaan ontdekken door na de koers duidelijk te maken dat Vandenbergh enkel was ingezet om niet te verliezen (van Lotto) i.p.v. mogelijk te winnen. Daar is de groot kampioen in spé Stijn Vandenbergh in de kiem gesmoord.
Prikdude 28 maart 2015 00:29
Linkebal, niet teveel verwachtingen scheppen bij je medelanders!

(is die mogelijke rol voor Van Baarle nu niet heel prematuur met slechts een toevallig finale in een semi-semi-kasseiklassieker waarin hij bovendien werd afgedroogd door twee Topspasten?)
Lucho Herrera 28 maart 2015 00:35
Toevallige finale? Vorig jaar was van Baarle er ook al. En ondanks knechtenwerk als 21 jarig broekie reed hij alle keienklassiekers uit en met niet al te grote achterstand. Dat doen niet veel 21 jarige renners hem na. Dit jaar was het duidelijk dat hij samen met Langeveld naar het voorjaar heeft toegeleefd en daar echt een hoofddoel van heeft gemaakt. Voor mij dan ook alles behalve toevallig.
Lucho Herrera 28 maart 2015 00:37
Ik vind hem vooral groot en sterk. In een collectief sterke ploeg komt hij uitstekend tot zijn recht. Maar het is geen leider of geboren kopman. Dat instinct heeft hij niet. En volgens mij moet je hem ook niet in die rol dwingen. Dit past perfect bij hem.
Brieske 28 maart 2015 00:46
Stijn, de eerste renner die komt aansluiten als de favorieten oorlog hebben gemaakt op een heuvel.
Altijd en te nimmer.
Vanaf dan aan de kop, waakzaam of met tempo.
Werken.
Blijven zitten, werken, aanvallen, werken, water halen, luisteren naar ploegorders waar hij niks van begrijpt, dan toch maar weer terug naar de kop.
Werken.
Zelf de schifting maken, onbedoeld, hij durft mensen geen pijn te doen.
Werken.
Kilometers lang, beter dan hijzelf weet, kopmannen sterven als hij weer eens 3 km overneemt op halve kracht.
Werken, geen flauw benul van eigen kunnen, geheel instinctief proberen te gaan met een versnelling die nergens op lijkt maar andere mannen dwingt tot hun laatste adem.
Daarna nog fris, werken waar die andere mannen sterven.
10 kleine negertjes en een grote die onbedoeld iedere wedstrijd mee regisseert.
Zonder touwtjes in handen, dan snapt hij niet.
Werken, stoempen, spotten met wielerlogica en teamcollectief, verstand op maximale kunnen, verstand dus op 0.
Werken.
Werken brengt hem ver, vraag hem niks meer, want dat kan hij niet, minder lukt hem zeker niet.
Werken zet hem helemaal bovenaan de voedselketen, alleen hij is de leeuw die de kleinste botjes mag afkluiven.

Groet



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/03/2015 00:48 door Brieske.
Lucho Herrera 28 maart 2015 00:56
Voor Ton Duk: Boom rijdt niet in Gent Wevelgem, maar wel in de Panne!!!
Arsimo 28 maart 2015 07:33
Serieus?

Wellicht nog niet eens zo'n slecht idee. Even twee, drie dagen rust na die valpartijen en dan drie dagen goed warm draaien voor RVV en PR.

Bovendien als het koersverloop een beetje meezit is Boom een favoriet voor de eindzege met die tijdrit. De driedaagse van de Panne is geen topkoers maar wel leuk om te winnen.

Er zijn RVV-winnaars geweest die in hetzelfde jaar de Panne wonnen: 2007 Ballan, 1999 van Petegem. En als je in dat soort zaken gelooft: 8 jaar geleden en daarvoor ook 8 jaar geleden, het wordt dus weer tijd dit jaar.
malheur 28 maart 2015 08:11
Volgend jaar zou het dus de beste tactiek zijn.

Heb je ook een statistiek van GW winnaars vs de ronde 1 week later?
ton duk 28 maart 2015 08:37
Dank je,Lucho...
Wel jammer voor morgen...waaiers,slecht weer,kleine groep naar de finish...daar had ik Lars graag bijgezien

gr Ton DUK
Lucho Herrera 28 maart 2015 09:38
Ik denk dat Boom zelf er ook graag bij had willen zijn. Maar samen met de ploeg kiest hij nu voor rust. Hij heeft toch 2 flinke smakken gemaakt. En dan als alternatief kilometers maken in de Panne.
JW 28 maart 2015 10:02
Al de keienkoersen in de aanloop naar de RVV hebben zo langzamerhand dezelfde uitwerking als een lange vlakke aanloop in de Tour: Het aantal favorieten/kanshebbers wordt nogal uitgedund (terwijl er van echt slecht weer nog weinig sprake was !).

Het Tourparkoers is jaarlijks een kwestie van keuze, voor de keienkoersen geldt dat niet.
Maar door wat meer van dit soort koersen te laten lopen vergroot je (statistisch) wel de kans dat je tot de ronde heel blijft.
Ik ben benieuwd of dat besef ook tot de ploegen zelf doordringt
Sub Culture 28 maart 2015 10:58
Te veel liefhebbers in het peloton van deze koersen, vallen kan je overal doen.
Lekker koersen en niet nadenken over gevolgen.

Het zijn nog geen mietjes.
Arsimo 28 maart 2015 11:08
malheur Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgend jaar zou het dus de beste tactiek zijn.

Huh?

(2015-2007=8, 2007-1999=8)

> Heb je ook een statistiek van GW winnaars vs de
> ronde 1 week later?

Ja hoor, zelfs uit mijn hoofd: een keer pas zelfde winnaar, Boonen in 2012. Toegegeven het is pas sinds 2010 dat GW voor RVV wordt gereden.
JW 28 maart 2015 11:49
Veel smalle wegen, met slecht wegdek, zijn de belangrijkste uitdagingen en attracties van deze koersen.
Daarbij zijn valpartijen inderdaad onvermijdelijk.
Als je dat zou kunnen verminderen door het peloton behoorlijk te verkleinen, zou dat dan aantrekkelijk zijn ?
Arsimo 28 maart 2015 12:32
Simpelste oplossing hiervoor is WT-status van E3-Harelbeke afnemen en deze terug naar zaterdag als ultieme RVV-voorbereiding. Het stenenpeloton verdeelt zich dan in het weekend voor flink deel over E3H en GW, en de druk in met name in E3H zal minder zijn. De risico's dus kleiner.

En de WT-status kan dan mooi meteen naar Strade Bianche worden doorgeschoven. Ik gun best de mensen achter E3H het beste met hun koers - en het is op zich ook een leuke koers - maar het is in feite een mini-RVV, meer niet.
Ron Meijers 28 maart 2015 12:56
RVV
*****
Vanmarcke
****
Stybar, Van Avermaet
***
Thoams, Sagan, Kristoff
**
Terpstra, Degenkolb, Stannard, Vandenbergh
*
Roelandts, Van Baarle, Pozzato, Haussler, Boom

P-R
*****
Vanmarcke
****
Degenkolb, Stybar
***
Kristoff, Wiggins, Thomas
**
Terpstra, Sagan, Stannard, Van Avermaet
*
Boom, Roelandts, Vandenbergh, Breschel, Demare
JW 28 maart 2015 13:37
thumbs up
Ik stem vóór
JW 28 maart 2015 13:47
Prematuur
Van Avermaet start niet in Rvv, Thoams heeft geen licentie, Sagan wordt niet meer opgesteld door Tinkov wegens te weinig eerste plaatsen, Boom niet van start wegens intrekken ploeglicentie, Stannard oververmoeid , Vanmarcke, Degenkolb, Stybar, Kristoff en Terpstra niet van start in P-R als gevolg van blessure in RVV....
Sub Culture 28 maart 2015 14:27
Neen, dat zou het deelnemersveld van de E3 mss minder aantrekkelijk maken en het is leuker om de beste renners voor dit werk op dat terrein aan het werk te zien.

Een Worldtourlicentie voor de Strade zou wel evident zijn. Maar ik zie niet in waarom dit ten nadele van een andere koers zou moeten zijn.

Wat gaan we nu zeuren over risico's, omdat er eens een paar van jullie favorietjes bij liggen? Renners vielen 50 jaar geleden al, vallen nu en zullen dat binnen 50 jaar nog altijd doen.

Deelnemers in het peloton reduceren, schuiven met kalenders of godbetert, worldtourstatussen gaat daar niks aan veranderen.
Lucho Herrera 28 maart 2015 17:33
Het aantal renners reduceren helpt niks? In tijdritten wordt er anders een stuk minder gevallen. Natuurlijk helpt het als het peloton kleiner wordt. Als je met 50 man naar de oude Kwaremont vlamt is er veel minder gewring en neem je minder risico's dan wanneer je daar met 140 man koerst. In een kleinere groep hoef je immers niet constant van voren te zitten. Nadenken lijkt me soms toch niet zo moeilijk Sub.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/03/2015 17:34 door Lucho Herrera.
malheur 28 maart 2015 17:35
Ik ben eigenlijk best wel een fan van die droeve, slungelachtige mijnwerker van een Vandenbergh en wanneer die loonslaaf nog eens moet winnen zal het Paris Roubaix zijn.
malheur 28 maart 2015 17:40
Totaal eens met de hoogste onderscheiding van de strade. E3 / GW gewoon ALLEBEI een stapje terug en maak er inderdaad een double-bill a la Omloop/KBK van. Als je punten wil rij je ze allebei, ben je gericht pak je de best liggende.
malheur 28 maart 2015 17:43
Tja, oneens hoor. Je ziet enorm veel klappen die eerder te maken hebben met te hard willen/domme fout/onvoorkomelijk malheur dan dat het altijd met de grootte van het peloton te maken moet hebben.

Het zal wel wat verschil maken maar niet zoveel als dat iedereen roept en al helemaal niet in het Vlaemsche, daar zijn andere mogelijkheden tot vallen.
malheur 28 maart 2015 17:44
Jaja, die lekkere, collectieve Jumbo-zevenklapper trilt nog even na in huize JW...
Lucho Herrera 28 maart 2015 17:56
Vlaamse wegen zijn echt niet gevaarlijk. Als wij daar met z'n tweeën lekker een stukje gaan fietsen is dat prima te doen. Maar met 200 man in een profpeloton is andere kost. De belangen zijn groot, de renners aan elkaar gewaagd en de snelheid ligt erg hoog. Dat is toch wel een verschil met 25 jaar terug. Zoek de beelden van jaren 80 erbij en zie het verschil met nu. Veel meer verbrokkeling , veel minder kanshebbers en veel minder sterke knechten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen