Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De Weert en Bennett naar Lotto Jumbo

Gepost door lodjan 
lodjan 08 oktober 2014 07:02
Aldus de telegraaf, om te knechten voor Gesink en Kelderman
Massimo 08 oktober 2014 07:04
Welke Bennett?

Edit: George dus. Prima aanwinst, jong, klimmertje, en kan zelf ook wel wat leuks laten zien in koersen als Parijs-Nice of zo.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/10/2014 07:09 door Massimo.
lodjan 08 oktober 2014 07:10
George.
Je verwacht toch geen sprinter in dienst van de klassement mannen?
lodjan 08 oktober 2014 07:27
De Weert moet Gesink helpen

Van onze speciale verslaggever
De Lotto.nl-Jumbo wielerformatie heeft deze week twee buitenlanders weten te contracteren voor komend seizoen.
Kevin de Weert is een Belgische routinier van 32 jaar die zijn eerste twee seizoenen voor Rabobank uitkwam. De Weert is een ideale meesterknecht voor de ronderenners, die zelf in 2010 en 2011 als respectievelijk zestiende en twaalfde de Tour de France afsloot. De laatste zes jaar reed hij voor de ploeg van Patrick Lefevere.
Naast De Weert is ook de 24-jarige George Bennett, afkomstig van de Cannondale-formatie, door de huidige Belkin-ploeg aangetrokken. De Nieuw-Zeelander kan een goed klassement rijden in een kleinere ronde.
Robert Gesink en Wilco Kelderman zijn volgend seizoen de kopmannen in de grote rondes voor de opvolger van de Belkin-ploeg.
Heisenberg 08 oktober 2014 07:40
Bennett de enige renner die geen Nederlands spreekt, of geldt dat ook voor Wagner?
Goede zaak dat er renners gecontracteerd worden die redelijk kunnen klimmen.
Hopelijk gaan Gesink en/of Kelderman volgend jaar voor de heuvelklassiekers in plaats van koersen in de VS.
Dennis 08 oktober 2014 09:06
Volgens mij zitten ze dan op 24 renners. Klopt het dat het een Pro tourploeg 25 renner moet hebben
JW 08 oktober 2014 09:17
Volgens mij wel.

Mede door Roompot is de Nederlandse markt al aardig afgeschuimd.
Dan zijn dit m.i. prima aankopen.
Ruudje2209 08 oktober 2014 11:12
Verrassende namen. George Bennett wel een leuk talentje, lijkt me een nuttig knecht voor bergop. Maar wat ze nog in Kevin De Weert zien is mij een raadsel. Wegkapiteinen genoeg bij LottoNL en kan me de laatste keer niet meer herinneren dat De Weert nog lang meeging bergop.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/10/2014 11:13 door Ruudje2209.
Quarantanove 08 oktober 2014 11:44
Ruudje2209 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Verrassende namen. George Bennett wel een leuk
> talentje, lijkt me een nuttig knecht voor bergop.
> Maar wat ze nog in Kevin De Weert zien is mij een
> raadsel. Wegkapiteinen genoeg bij LottoNL en kan
> me de laatste keer niet meer herinneren dat De
> Weert nog lang meeging bergop.


Iedere Belg die ergens een plekje krijgt is winst.
Zorro 08 oktober 2014 13:17
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bennett de enige renner die geen Nederlands
> spreekt, of geldt dat ook voor Wagner?

Robert Wagner spreekt vloeiend Nederlands.
Blueprint 08 oktober 2014 13:22
Bennett en kleine rondjes is vooralsnog geen doorslaand succes. Slechts tweemaal top-10 (Utah & Colorado) in drie seizoenen als prof...
Jeanneman 08 oktober 2014 14:15
Moet een renner altijd goede uitslagen gereden hebben om door de wielerprikballotage te komen? Denk dat de ploegen over het algemeen vrij klein worden wanneer alle niet-winnaars worden weggestreept. Al blijft OPQ dan wel de grootste ploeg van het peloton.
Blueprint 08 oktober 2014 14:19
Nee, Bennett lijkt me een aardige knecht voor het bergachtige werk. Maar in het door lodjan aangehaalde artikel wordt melding gemaakt van kwaliteiten die Bennett overduidelijk niet heeft.
koos1 08 oktober 2014 14:46
vooral De Weert als die weer op zn oude nivo komt toch een sterke knecht die lang mee bergop kan.
Bennett een opvallende naam, is te hopen dat die snel nederlands leert anders komt die wel heel eenzaam in de ploeg te zitten.
ton duk 08 oktober 2014 15:49
Tja,soms rollen de ballen de verkeerde kant op....De Weert pfffff
gr Ton DUK
Eazster 08 oktober 2014 17:04
Kwalitatief gezien is het niet het allerhoogste ,maar de Weert in zijn doen van pakweg 4 jaar geleden kan heel erg nuttig zijn. Is wel ook zo'n ervaren renner die zich voor een kopman helemaal kan wegcijferen .
Bennet tja af en toe wel aardige uitslagen in klimmen in kleinere ronden ,maar toch ook niet denderend. Zit wel groeimarge in. Ach ja van de renners die weggaan hebben Hivert en Bobridge toch ook bar weinig laten (Kunnen ) zien. Tanner en vooral Nordhaug hebben nog wel wat van waarde gehad maar ook niet je van het..
Toch denk ik dat als Lotto NL ook volwaardig mee wil doen op alle fronten er nog een topper bij moet komen . Zeker als Gesink en Kelderman met Ten Dam als superknecht de Tour doen. Dan zou Kruiswijk als kopman de Honeurs moeten waar nemen in de Giro en\of Vuelta.
Met Boom weg is de omkadering in de voorjaarsklassiekers toch ook een pak minder al zal van Asbroeck misschien wel kunnen verassen.

Ok met een derde budget minder is het natuurlijk moeilijk om kwaliteit zomaar binnen te hengelen ,maar een ploeg die in de breedte wat meer wedstrijden kan\moet rijden lijken me nog 2 versterkingen wel nodig. dan kom je op 26 tov van 30 vorig jaar.
Eigenlijk raar dat de UCI de ploegen wil inkorten ,maar de programma's erg lang en zwaar zijn . Je zag toch ook dat Belkin nu al moeite had door omstandigheden om in de laatste maand nog een fris en sterk team aan bepaalde wedstrijden in te passen.
Carlos Danger 08 oktober 2014 17:48
Dat wordt dan knechten in de Ronde van Oostenrijk. Voorlopig nog geen World Tour licentie voor LottoNL, in tegenstelling tot
de Vinokourov-bende.
Cyclad 08 oktober 2014 18:36
Prima renners, Kevin de Weert is de renner die prachtig kan knechten voor Kelderman en Gesink. Aan hem gaat Lotto-NL veel plezier hebben.
George Bennett is beslist geen verkeerd renner, maar nog niet toe aan het echt grotere rondewerk
Massimo 08 oktober 2014 19:15
Heeft 'ie zeker wel, dit seizoen reed hij echt goed in de TDU en Parijs-Nice. Vervelende valpartijen gooiden roet in het eten.
Linkebal 08 oktober 2014 19:22
Toch vraag ik me af wanneer De Weert of Bennett nou op kop moet rijden voor Kelderman of Gesink. Het zijn kopmannen van de tweede rij, die de koers niet in handen hoeven nemen. De Weert en Bennett zullen bergop altijd eerder moeten lossen dan Kelderman of Gesink, dus de kopman terug rijden naar de voorste groep als ze eventueel lossen zit er ook niet in. Het enige dat ze kunnen doen is water halen en helpen bij een lekke band.
Rudy t. 08 oktober 2014 20:24
De weert heeft een beetje last van het Andy Schleck syndroom. Bennett vind ik wel een goeie....
Quarantanove 08 oktober 2014 21:13
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toch vraag ik me af wanneer De Weert of Bennett
> nou op kop moet rijden voor Kelderman of Gesink.
> Het zijn kopmannen van de tweede rij, die de koers
> niet in handen hoeven nemen. De Weert en Bennett
> zullen bergop altijd eerder moeten lossen dan
> Kelderman of Gesink, dus de kopman terug rijden
> naar de voorste groep als ze eventueel lossen zit
> er ook niet in. Het enige dat ze kunnen doen is
> water halen en helpen bij een lekke band.

Kopmannen van de tweede rij = kleurloze aanklampende volgers die dan uiteindelijk ergens tussen plek 6 en 20 in het CG van een grote ronde eindigen wat publicitair veel minder rendeert dan bijvoorbeeld een etappezege. De strijdlustprijs levert bijna nog evenveel publiciteit op.
Sehnsucht 09 oktober 2014 08:41
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bennett de enige renner die geen Nederlands
> spreekt, of geldt dat ook voor Wagner?
> Goede zaak dat er renners gecontracteerd worden
> die redelijk kunnen klimmen.
> Hopelijk gaan Gesink en/of Kelderman volgend jaar
> voor de heuvelklassiekers in plaats van koersen in
> de VS.

Kelderman gaat de klassiekers alvast wel rijden. Ik verwacht dat hij daarin wel redelijk kan scoren omdat hij naar eigen zeggen behoorlijk explosief is en omdat hij ondanks een zwaar seizoen toch nog 17de werd in Lombardije. Daarnaast heb ik het idee dat Kelderman zich goed kan positioneren, ook niet onbelangrijk.

Trouwens, Heisenberg was toch die omstreden natuurkundige want tijdens de WO2 betrokken bij de (mislukte) ontwikkeling van een atoombom voor de nazi's? Prikkelende keuze hoor.
El Mik 09 oktober 2014 09:05
Sehnsucht Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heisenberg Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bennett de enige renner die geen Nederlands
> > spreekt, of geldt dat ook voor Wagner?
> > Goede zaak dat er renners gecontracteerd worden
> > die redelijk kunnen klimmen.
> > Hopelijk gaan Gesink en/of Kelderman volgend
> jaar
> > voor de heuvelklassiekers in plaats van koersen
> in
> > de VS.
>
> Kelderman gaat de klassiekers alvast wel rijden.
> Ik verwacht dat hij daarin wel redelijk kan scoren
> omdat hij naar eigen zeggen behoorlijk explosief
> is en omdat hij ondanks een zwaar seizoen toch nog
> 17de werd in Lombardije. Daarnaast heb ik het idee
> dat Kelderman zich goed kan positioneren, ook niet
> onbelangrijk.
>
> Trouwens, Heisenberg was toch die omstreden
> natuurkundige want tijdens de WO2 betrokken bij de
> (mislukte) ontwikkeling van een atoombom voor de
> nazi's? Prikkelende keuze hoor.

Ja, maar ik denk dat prikker Heisenberg het vooral heeft van het karakter uit de serie Breaking Bad (die zijn pseudoniem wel weer op die Heisenberg van jou gebaseerd heeft en ook niet bepaald een lieverdje is grinning smiley )
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen