Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Riis en Tinkoff per direct uit elkaar

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 29 maart 2015 19:27
Dat heeft de ploeg net laten weten..

Quote

Er is een einde gekomen aan het woelige huwelijk tussen Bjarne Riis en Tinkoff. Beide partijen gaan "in onderling overleg" uit elkaar. Riis was sinds 2001 ploegleider bij CSC, dat in 2009 opging in Saxo Bank en in 2012 werd overgenomen door de Russische miljardair Oleg Tinkov.

Het boterde al een tijdje niet meer tussen Bjarne Riis en de excentrieke en wispelturige eigenaar Oleg Tinkov. Tinkov verweet Riis een gebrek aan resultaten.

Tinkov investeerde de laatste jaren zwaar, met onder meer de dure vogels Alberto Contador en Peter Sagan. Na Milaan-Sanremo was voor Tinkov de maat vol. Riis werd eerst op non-actief gezet en nu is ook zijn ontslag geregeld.

"Het ontslag is in onderling gebeurd. Over de voorwaarden zal Tinkoff-Saxo niet communiceren. Begin volgende week zal het team zijn nieuwe structuur bekendmaken."



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/03/2015 19:29 door Sub Culture.
Olano 29 maart 2015 19:30
En dus zullen we Sagan weer snel zien winnen. Die heeft een smak geld gekregen van Tinkov om de benen op belangrijke momenten stil te houden, zodat de prestaties uitbleven en Tinkov reden genoeg had om Riis eruit te werken.
pirke 29 maart 2015 19:44
creatieve gedachte. hoe kom je erbij?
Fashionisto 29 maart 2015 19:50
Olano 29 maart 2015 20:30
Ach, af en toe schieten er van die complottheorien door m'n hoofd, zeker als er een Rus in het spel is. Dus dan denk ik dat Tinkov best bereid is om Sagan een flinke zak met geld te geven om z'n benen stil te houden als het echt om de knikkers gaat in de koers.
Tinuz 29 maart 2015 20:51
Sagan is al ruim een jaar op zijn retour. Die zal zijn vette contract uitdienen en vervolgens in de anonimiteit geraken, naar ik vermoed.
Blueprint 30 maart 2015 08:42
Verstandige zet van Tinkov. Riis lijkt niet meer in staat om het beste uit zijn renners te halen en de cohesie in het team is ver te zoeken.
Lucho Herrera 30 maart 2015 09:50
Tinkov heeft toch weloverwogen zijn volledige ploeg voor 2015 samengesteld? Dan is het een brevet van onvermogen dat je binnen 3 maanden al twijfelt aan je eigen keuzes. Door halsoverkop Riis te slachtofferen zaait hij alleen maar paniek. Hij straalt uit: ik doe wat ik wil en ik doe dat met veel machtsvertoon. Denk niet dat Contador en Sagan meer zelfvertrouwen krijgen van zo'n teambaas. En de sfeer zal er ook niet beter door worden in de ploeg.
JW 30 maart 2015 10:06
Verstandig confused smiley
Een verwend kind dat dreint omdat het niet het het spelletje mag winnen ?

Ik begrijp niet wat dit met verstand te maken heeft.
Dit is m.i. de snelste route naar Astana.
Levensgevaarlijk !
Blueprint 30 maart 2015 12:45
Levensgevaarlijk? Astana-taferelen? Volgens mij zijn er geen objectieve criteria om vast te stellen dat hier mensenlevens mee in gevaar worden gebracht of dat het ontslaan van Riis, met een stevig dopingverleden, van de ploeg een dopinginstituut zal maken.

Daarnaast kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat Riis zijn beste tijd gehad heeft. M.u.v. Majka en Valgren maken de renners weinig progressie of lijken ze zelfs achteruit te gaan in hun ontwikkeling, de samenwerking tussen bijvoorbeeld Breschel en Sagan was verre van optimaal tot nu toe en ik kan me ook nog herinneren dat Majka not amused was toen hij plots naar de Tour moest vorig jaar. Dat pakte uiteindelijk wel goed uit, maar kan wel de harmonie verstoren tussen de teambaas en de kopman van de toekomst. Tel daarbij nog het artikel in Cyclingnews op, dat rept over een depressieve, weinig communicatieve Riis, die zich veel te weinig met de renners bezighoudt.

Is Tinkov dan een verwend kind dat paniek zaait of een werkgever die een matig functionerende manager aan de kant zet? Wie het weet, mag het zeggen...
Robert Koopman 30 maart 2015 14:19
Het is een Rus dus bij velen op voorhand al verdacht.
Als Riis zijn werk niet goed doet, en de grote baas heeft die mening blijkbaar, dan is ontslag toch logisch?
Goozzer 30 maart 2015 15:52
Dat heeft natuurlijk vooral met zijn eigen stereotype opstelling te maken. Dat gezegd hebbende is hij, hoewel inderdaad volslagen idioot, natuurlijk geen domme idioot. Dat betekent dat hij vast wel een, in zijn ogen goede, reden zal hebben gehad om de tegendraadse Riis (iets wat hij, zij het al met verschillende horten en stoten, heeft bewonderd) uiteindelijk te lozen. In sportief opzicht lijkt het me niet meteen een goede zet te zijn, alsmede co-sponsor Saxo die erg op Riis waren gesteld (en wiens bijdrage Tinkov echt niet kan missen als het zo slecht blijft gaan in Rusland) en ook de stortvloed aan beledigingen richting (dit keer) voornamelijk Deense fans zijn ook niet meteen slim. Loyaliteit interesseert hem duidelijk geen drol en het zou me niet verbazen, mocht hij (net als de vorige keer dat hij van leer trok) een volgende zet aan het voorbereiden zijn...
Bromertà 30 maart 2015 16:31
Uhh, de tegenstrijdigheid, waarmee hoewel aantoonbaar, desalniettemin uitvergroot en pertinent aanwezig, daarentegen niet bewerend dat een domme idioot geen slimme zet verricht of zou kunnen verrichten maar evenzogoed achter een aaneenrijgende woordenbrij daartussen verbergend, kan er van alles gaan gebeuren, maar laten we dat vooralsnog eerst maar afwachten tot de allerlaatste druppel uit de bodem is weggelekt. Dit teruglezend mag het niet ontbreken aan het uitgesprokene. Zodoende. Toch blijft het raarrrrrrrrr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen