Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gevolgen valpartij ten Dam toch ernstiger

Gepost door Cecchini 
Cecchini 29 maart 2015 21:25
Vier gebroken ribben voor Ten Dam

Laurens ten Dam heeft vier gebroken ribben opgelopen door zijn val in de Ronde van Cataloniƫ. Dat heeft zijn ploeg LottoNL-Jumbo bekendgemaakt.

29 maart 2015, 20:58 Bron: ANP

Aanvankelijk werden er zaterdag in het ziekenhuis in Reus geen breuken bij de Nederlandse renner vastgesteld, maar bij een onderzoek in Amersfoort werd een andere diagnose gesteld. Ten Dam moet drie tot vier weken aan de kant blijven.

De klimmer ging zaterdag in de zesde rit naar Port Aventura onderuit en werd in de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Hij kon het hospitaal in de avond weer verlaten.
Prikdude 29 maart 2015 21:32
Lekker nog een paar maandjes shaslickjes draaien op de bbq voor zijn sleurvinex en dan in de Tour weer shinen met kwijlende bekken en een kloeke 12e stek in het eindklassement.
Blue 29 maart 2015 22:35
Beter gebroken dan gekneusd. Tsja... Ten Dam is niet de grote renner die we allemaal denken dat hij is, wordt totaal overschat.... Wat heeft ie gewonnen? 3 weken in de Tour ergens rond plek 10 harken....Was die onzichtbare Levi Leipheimer in zijn Rabobank tijdperk nog opvallender.
Fashionisto 29 maart 2015 22:51
Leipheimer werd dan ook gehaald als absolute kopman, Ten Dam heeft zich afgelopen jaren kunnen ontplooien en rijdt daarnaast ook bepaalde koersen in een dienende rol.
Bovendien is zijn waarde vast ook te danken aan zijn status als cultheld en het feit dat hij toch de grootste Strava-fanbase heeft.
malheur 29 maart 2015 23:38
Prima renner, leuke gast, vet populair.
Hollo Retenstein 30 maart 2015 00:09
Niets ten nadelen van ten Dam. Of Spanje. Maar dan Catalunya. Eerst al die waardeloze uitzendingen en dan dit.

Hoe mis je nou 4 (vier) gebroken ribben.

Wat een kutland.
Verder.
Blueprint 30 maart 2015 08:34
Gelukkig presteert Ten Dam alleen in juli, dus heeft hij er, afgezien van de fysieke malheur, sportief gezien niet zo veel last van.
Lucho Herrera 30 maart 2015 09:36
Alleen fysiek? En wat denk je van het mentale aspect? Je moet in je hoofd wel heel sterk zijn, om iedere keer de knop om te zetten en weer opnieuw te beginnen. Als je bij de eerste10 in de Tour wilt rijden moet je daar echt heel veel voor doen en laten. Er wordt in dit topic gedaan alsof ten Dam een robot is die alleen in juli even zijn best doet en daar dan simpel 10e wordt. Topsport is zoveel complexer.
Blue 30 maart 2015 10:20
In de Tour zijn er maar een stuk of 8 die echt voor het klassement gaan. De andere gokken liever op een etappe overwinning. Dan blijven er de halve gare over die harkend de restjes mogen pakken. Over 10 jaar weet echt niemand meer hoor dat Ten Dam 9e is geworden. Van Michael Boogerd zijn we dat ook allang vergeten, terwijl zijn etappe overwinningen nog wel allemaal weten.
JW 30 maart 2015 11:06
In de Tour zijn er maar een stuk of 8 die echt voor het klassement gaan. confused smiley

Nee, er gaan er wel 30 (of meer) van start met die ambitie.
In de afvalrace naar de bergen wordt dit aantal al uitgedund.
Maar ook daarna vallen renners uit de race door slechte dagen, pech etc. Daardoor wordt die groep steeds kleiner.

Maar tot de laatste Tourdag gaat die race door. Zeker voor een plaats in de toptien (alleen al voor de punten), maar ook voor de titel "beste Belg of Fransman", enz.

De Bau-en-Lau-hype gemist ?
Of de frustratie in de jaren dat Nederland geen plek in de toptien behaalde ?
Arsimo 30 maart 2015 11:38
Tja, iedereen kijkt daar op zijn manier tegenaan.

Dat je aanhaalt dat Boogerd de top 10 heeft gehaald is tegenstrijdig met je stelling dat we dit allang vergeten zouden zijn. Het zal zo zijn dat er mensen zijn die zijn twee etappezeges meer waarderen, maar ik hoor daar niet bij. Zijn eerste was heel leuk, maar in La Plagne heb ik nooit de triomf gezien - goed gefietst natuurlijk maar het bleef een half kado. Boogerd's 5de en 10de plaats in het eindklassement sla ik veel hoger aan.

Wel denk ik ook dat na de top 10 een eindklassering er niet zo veel meer doet - behalve voor debutanten wellicht. Maar voordat het zover is zijn er 20 a 35 renners voor die top 10 aan het knokken geweest.
Lucho Herrera 30 maart 2015 11:49
Helemaal met je eens, op 1 ding na: La Plagne een cadeautje? Daar dachten Botero, Merckx, Mayo, Jalabert, Bruseghin en vele anderen heel anders over. Boogerd heeft lang moeten knokken om weg te komen. Er waren vele kapers op de kust die dag. Maar van hen was Boogerd verreweg de sterkste. Dat de favorieten voor de eindzege hem een beetje ruimte gaven was niet meer dan logisch. Boogerd was immers geen bedreiging in het klassement. Maar een cadeautje zou ik dat zeer zeker niet willen noemen.
Eindhovuh 30 maart 2015 12:27
thumbs up
Precies als je als profrenner al een cadeau wil kunnen uitpakken moet je wel zorgen dat je vooraan rijdt....
Het komt nooit voor dat alle renners in een peloton iemand de overwinning cadeau willen doen.
Arsimo 30 maart 2015 13:10
Ik snap je punt. Ik sprak ook over half kado.
Sehnsucht 30 maart 2015 17:21
Daan Olivier die in etappe vier van de Ronde van Cataloniƫ is uitgevallen na een val klaagde nadien over een pijnlijke hand. Sindsdien geen update over zijn medische toestand meer tegengekomen. Kent iemand de ernst van zijn blessure?
Quarantanove 30 maart 2015 18:46
Natuurlijk geen kado want dat zou betekenen dat Boogerd c.q. Rabo niets aan de door jou genoemde coureurs zou hebben hoeven te betalen.
En geloof maar dat dat niet het geval is geweest.
El Chaba 30 maart 2015 19:35
Open een topic, zou ik zeggen, hier gaat het over Ten Dam.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen