Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Zeeman: "Geweldig, ik heb er geen woorden voor"

Gepost door Luijt 
Luijt 20 juli 2017 10:04
Van Wielerupdate:

Na enkele tweede plaatsen en de nodige tegenslagen heeft LottoNL-Jumbo haar gedroomde ritzege dan alsnog binnen. Primoz Roglic was in de eerste Alpenrit afgetekend de sterkste en redt daarmee de Tour voor de Nederlandse ploeg. Een emotionele Merijn Zeeman toonde zich na afloop zichtbaar aangedaan: "Het is gewoon geweldig, ik heb er geen woorden voor", sprak hij na afloop.

"Die jongen komt vorig jaar bij onze ploeg en wint nu al een bergetappe. Het is gewoon fantastisch", zei hij in gesprek met de NOS. "Hij was al een olympische sporter en wil gewoon heel graag. Hij pikt alles snel op en is gewoon een fantastische gast om mee te werken. Tijdens deze Tour is hij ook weer zo relaxed, geweldig", probeerde hij zijn emoties na de finish te verwoorden.

Die emoties zijn ook het gevolg van enkele tegenslagen in deze Tour. "We hebben met het wegvallen van Bennett en Gesink natuurlijk wel enkele tikjes op onze neus gehad." Toch is de Tour volgens ploegleider Nico Verhoeven nu geslaagd. "Als je een rit wint is de Tour sowieso geslaagd, maar om dan ook nog de etappe over de Galibier te winnen maakt het voor mij extra bijzonder", sprak Verhoeven meteen na de rit.
Bromertà 20 juli 2017 10:11
Tot op de milliseconde nauwkeurig doen wat er gezegd wordt. De perfecte topsporter.

Luijt 20 juli 2017 10:11
Ik denk dat Merijn Zeeman trots mag zijn op zijn scouting skills.
Sowieso rijdt Lotto Jumbo beter deze tour dan ik de ploeg (en haar rechtsvoorgangers) de afgelopen jaren heb zien doen. Dat men geen man in het klassement (meer) heeft gaat mij wel aan het hart, maar er wordt vrijwel iedere etappe gekoerst met een plan. Twee tweede plaatsen van Gesink en Groenewegen (meer dan ik deze heren in alle eerlijkheid vooraf had toegedicht) en nu deze zege met deze vage Sloveen.

Vandaag geloof ik er niet in voor LJ, maar alle etappes daarna hebben ze opnieuw goede kansen.

Hup Merijn, mooie naam overigens,

(vrij, naar Henk Pal; ik vind het anders een uitgesproken k..naam)
Sub Culture 20 juli 2017 10:36
Is het halen Roglic een bewijs van een goed scoutingsnetwerk of is het veeleer een toevalstreffer?
Horsie is back 20 juli 2017 10:54
Een sprong in het duister lijkt me niet handig voor een schansspringer.

Ik neem niet aan dat er niet goed naar de mogelijkheden van Roglic is gekeken.
In het vroegere DDR werd er veel specifieker naar iemand's mogelijkheden gekeken, maar sommige topsporters nemen nu eenmaal een kronkelweg.
merijntje mortirolo 20 juli 2017 10:55
-
"Geweldig, ik heb er geen woorden voor"

Nou, houd je bek dan, MAN!
(vrij naar HT)

kVintut wel een fucking kekke coureur, die Roglic, maar waarom anderen credits zouden moeten krijgen voor zijn talent snap ik niet. tIs ergens 'gewoon' een enorme flapdrol dattie ooit begonnen is met schansspringen in plaats van fietsen. Ugh.

Ik keek trouwens weer eens, min of meer (nood)gedwongen op de NPO, maar damn, hoe die twee knuppels van "Roglic is geen sterke daler" en "Om zoiets te leren moet je jarenlang fietsen" en (tien keer) "Hij zit pas een paar jaar op de fiets hè?!" uitkomen bij "Wat een sterke daler issut toch" is best knap.

Godverdomme, een standbeeld voor de man (rustdag???) die mij een GOED werkende sporzastream levert.
Carlos Danger 20 juli 2017 10:55
Beetje van beiden wat. Howel Lotto-Jumbo nu graag doet geloven, dat ze hem zelf van de skischans hebben geplukt,
had hij in drie seizoenen bij Adria-Mobil al aardige resultaten geboekt, voordat ze hem contracteerden.
Eindhovuh 20 juli 2017 10:59
Het één sluit het ander niet altijd uit.
PePe 20 juli 2017 11:02
Altijd dat gejank van Zeeman op tv als er een overwinning is.......
Luijt 20 juli 2017 11:11
Voor jou maar goed dan dat het niet zo vaak gebeurt.
Mo ab 20 juli 2017 11:14
Zeker weten deze stijl bevalt mij. Bijna iedere etappe is er een renner waar je naar uitkijkt met deze manier van koersen. Deze uitslagen onthoud je langer als groter publiek. 8e plek van meintjes vergeet je als groot publiek snel. Helemaal knap nadat gesink ( heel vroeg) en Bennett zijn uitgevallen
Luijt 20 juli 2017 11:26
Jij bent kennelijk "een groot publiek"
Vittal 20 juli 2017 11:30
Vooral knap dat Roglic ondanks Zeeman zo'n goede prestatie levert. Daar staat Zeeman ook van te kijken. Hij moest niet voor nieis weg bij Sunweb toen ze daar een professionaliseringsslag wilde maken (en hoe!).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2017 11:30 door Vittal.
Columbus SLX 20 juli 2017 11:33
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is het halen Roglic een bewijs van een goed
> scoutingsnetwerk of is het veeleer een
> toevalstreffer?

Volgens mij heeft Roglic zelf zo'n beetje alle ploegen benaderd die hij kon bedenken, en was TJL de enige ploeg die antwoordde.
Dus niet echt het resultaat van scouting.
Blueprint 20 juli 2017 11:38
Ik heb altijd het gevoel gehad dat Roglic die etappe wel even mee zou pakken. Gisteren helemaal, hij reed zo sterk en bijna autoritair dat ik geen moment heb getwijfeld.
El Chaba 20 juli 2017 11:41
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2017 11:41 door El Chaba.
Curzio 20 juli 2017 11:43
Juist wel. Dat TLJ wel op zijn aanbod inging en andere ploegen niet is juist een teken dat ze het goed hebben gezien in hem. Scouting is niet op de Kalverstraat de nieuwe Tourwinnaar eruit pikken natuurlijk.
Curzio 20 juli 2017 11:45
De eerste helft van de etappe heb ik noodgedwongen op Eurosport bekeken, en behalve het tamelijk grappige koffie-verhaal van Kroon, was het tenenkrommend om de kekke filmpjes te moeten ontwijken over allerlei nutteloze wielergadgets, en om José Been pontificaal te horen beweren dat de wind pal op kop stond (terwijl de echte Jose op precies hetzelfde stuk accuraat vaststelde dat het wind in de rug was). Maar dit terzijde.
Prikdude 20 juli 2017 11:46
Roglic' prestaties in zijn laatste jaar bij Adria zouden genoeg reden moeten zijn voor elk WT-team om hem op te pikken. LTJ staat dan normaal gesproken niet vooraan.

Adria-Mobil is echter ook de tweejaarlijkse daklozenopvang van ene Kump. Aan een dergelijke transfer kleven risico's. Gok genomen, vooralsnog betaald het niet negatief uit.
Curzio 20 juli 2017 11:47
Zeker. Kon ook genadeloos profiteren van het werk van Trek. Overigens viel me zondag ook al op dat hij goed koersinzicht heeft. Hij ging bijvoorbeeld in die groep direct achter Mollema aanrijden en zo waren er meer situaties.
Frederik D. 20 juli 2017 12:26
Gretigheid. Een renner moet gretig zijn. Zo ziet hij kansen en zo neemt hij zijn kansen. Een renner kan natuurlijk ook te gretig zijn.

Toch vermoed ik dat men bij Lotto-Jumbo te behoudend is, te weinig gretig. Enige behoudendheid is goed maar teveel behoudendheid leidt tot niets.
Andere Peter 20 juli 2017 12:33
Was ik programmeur bij Sky, dan zou ik zo'n Roglic met stip in mijn notitieboekje hebben. Klimmen, tijdrijden en coachbaarheid. Roglic is op dit moment niet veel ouder dan Froome bij zijn Vuelta-doorbraak.
Cecchini 20 juli 2017 12:34
Gesink werd slechts 4e toen Merijn Zeeman helemaal leegliep
Gebruikernaam 20 juli 2017 12:35
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Wielerupdate:
>
"Hij was al een
> olympische sporter

Ik had al vaker het verhaal langs zien komen dat hij als schansspringer mee heeft gedaan aan de spelen in Vancouver, maar dat is hooguit als niet-deelnemend reserve op het team-onderdeel geweest. Google zwijgt er in ieder geval over... Beetje opgeklopt verhaal dit dus.
Mo ab 20 juli 2017 13:22
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jij bent kennelijk "een groot publiek"


Zonder het op te zoeken weet jij dan de volledige top 10 van het klassement van de tour de afgelopen 5 jaren uit je hoofd. Dit soort overwinningen blijven langer hangen dan een 8e plek. Dat kan je niet ontkennen. Zowel voor de fanatieke volgers als het "groot publiek"
Sub Culture 20 juli 2017 14:35
Mja, toch niet min om in een land waar een redelijke wintersporttraditie al een pseudoselectie af te dwingen.
Gebruikernaam 20 juli 2017 14:39
Prikdude 20 juli 2017 14:41
Boude bewering om Mollema een betere tijdrijder te noemen dan Roglic.
Fashionisto 20 juli 2017 14:53
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> -
> "Geweldig, ik heb er geen woorden voor"
>
> Nou, houd je bek dan, MAN!
> (vrij naar HT)
>
> kVintut wel een fucking kekke coureur, die Roglic,
> maar waarom anderen credits zouden moeten
> krijgen voor zijn talent snap ik niet. tIs ergens
> 'gewoon' een enorme flapdrol dattie ooit begonnen
> is met schansspringen in plaats van fietsen. Ugh.
>
> Ik keek trouwens weer eens, min of meer
> (nood)gedwongen op de NPO, maar damn, hoe die twee
> knuppels van "Roglic is geen sterke daler" en "Om
> zoiets te leren moet je jarenlang fietsen" en
> (tien keer) "Hij zit pas een paar jaar op de fiets
> hè?!" uitkomen bij "Wat een sterke daler issut
> toch" is best knap.
>
> Godverdomme, een standbeeld voor de man
> (rustdag???) die mij een GOED werkende
> sporzastream levert.

Ik gooi er een meter aan standbeeld bij voor de leverancier.
Horsie is back 20 juli 2017 14:56
Roglic als voormalige top schansspringer is natuurlijk geen opgeklopt verhaal, maar wordt door de feiten gestaafd.
De correlatie tussen de bezigheid schansspringen en een duursport als wielrennen is echter ook verwaarloosbaar.

Wat alle topsporters echter wel gemeen hebben is een bijzonder atletisch vermogen c.q. uitzonderlijke motivatie.

Zo is momenteel een voormalige roeigrootheld met dezelfde achternaam (sort of) als de onlangs gestorven actieheld van het witte doek bezig furore te maken als een top tijdrijder (time-triallist moet ik schrijven) en wat wil het verhaal, wiggle, waggle, woggle, een gevallen voormalige tijdritheld is bezig zich in de roeiboot te hijsen om over 3 jaar zijn twintigjarig olympisch jubileum kracht bij te zetten. Maar Tokyo is nog ver.
Carlos Danger 20 juli 2017 15:42
Mo ab Schreef:
-------------------------------------------------------
> Luijt Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jij bent kennelijk "een groot publiek"
>
>
> Zonder het op te zoeken weet jij dan de volledige
> top 10 van het klassement van de tour de afgelopen
> 5 jaren uit je hoofd. Dit soort overwinningen
> blijven langer hangen dan een 8e plek. Dat kan je
> niet ontkennen. Zowel voor de fanatieke volgers
> als het "groot publiek"

Top-20, zonder dralen. Wie dan weer al die afzonderlijke etappes hebben gewonnen interesseert mij geheel niet.
Eazster 20 juli 2017 15:58
Nee maar ik zou het je wel ingeveer kunnen vertellen van de laatste 5 jaar
Kun jij alle etapewinnars opnoemen van de laatste 2 jaar en dan dus niet alleen van jou favorieten?
Nee he..het is ook een baude vergelijking.
valse trage 21 juli 2017 00:16
Precies.

"Ritzeges blijven veel langer hangen. Niemand herinnert zich zo'n suffe top 10 klassering. Weet jij wie er 2 jaar geleden 8e werd? Nee he?"

-"Nee, maar weet jij wie er 2 jaar geleden de 17e etappe won? Nee he!"

Wel weten we dat Mathias Frank met mooi aanklampen ooit top 10 in de Tour heeft gereden en dat Simon Geschke een mooie etappe met aankomst bergop won.
Curzio 21 juli 2017 10:34
Brice Feillu weet ik ook nog steeds, toch al heel wat jaartjes geleden.
Columbus SLX 21 juli 2017 13:58
1 van mijn jeugdhelden - Peter Winnen.

Podiumplaatsen - 1982, 1983

Ritzeges: 2X Alp d'Huez, 1981, 1983
1X Morzine 1982

Maar z'n top 10 klassement? Ergens eind jaren 80.
Maar preciezer dan dat, Geen idee.
Carlos Danger 21 juli 2017 21:04
Misschien wel de enige renner, die drie keer de 17e etappe in de Tour wist te winnen.
Andere Peter 22 juli 2017 01:29
Ik herinner mij dat Van Poppel eens in een Tour op alle drie de dinsdagen won. Plus Parijs maakte 4x.
lodjan 22 juli 2017 04:59
Hij was in 81, 82, 83 respectievelijk 5e, 4e en 3e. Eind jaren 80 was ie nog eens 9e. Dat staat me beter bij dan de ritzeges. Natuurlijk weet ik dat ie op de Alp won in 81.
Andere Peter 22 juli 2017 11:59
Ik denk dat de meeste mensen beiden nog wel weten. Winnens 3 ritzeges waren van bovengemiddeld kaliber. En zijn klassementen waren natuurlijk ook beter dan de standaard plaats 7 die we in toetsjes gemiddeld ongeveer gelijk stellen aan een ritzege.
Luijt 26 juli 2017 23:23
Als ik aan een vriend van mij vraag wie de tour in in 1965 won dan weet ie dat (Ik ook). Hij vraagt me.dan meestal wie er dan 9e werd in de tour 1965. Weet ie ook. Ik niet.
Ik doe dat soort spelletjes nu niet meer met hem.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen