Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Prestaties Barguil - Dumoulin

Gepost door Orakel 
Orakel 20 juli 2017 21:23
Logischerwijs komt Barguil door zijn (onverwachte) topprestaties in de Tour onder een vergrootglas op vele wielersites.

Barguil is 25 en heeft een redelijk groot palmares voor zijn leeftijd.
1e L'Avenir, dé topkoers in de jeugdcategorie
1e Vuelta etappe (2x) op zijn 21e (!)
8e Vuelta eindklassement op zijn 22e
3e eindklassement Zwitserland
14e in de Tour na een val op zijn 23e
Top 10 noteringen in Monumenten op zijn 23e - 24e

Op basis van bovenstaande mag je verwachten dit dit geen gevalletje Schumacher is en dat Barguil de stap naar de absolute top gemaakt heeft.

Zijn we hier getuige van een definitieve doorbraak van een podiumkandidaat in komende jaren?
Hoe gaat Sunweb de rollen verdelen tussen Barguil en Dumoulin?
Kan Matthews zijn rol blijven spelen, of dient Sunweb a la Sky VOL voor het klassement te gaan in 2018?
Brieske 20 juli 2017 22:25
Gewoon een Hinault-Lemondje volgend jaar.

Groet
Carlos Danger 20 juli 2017 22:32
Hansa Market is platgelegd. Zal wel snel minder rap gaan.
Wanny 20 juli 2017 22:51
Goed moment voor Barguil om te cashen en voor Sunweb om afscheid van hem te nemen. Win-win.
Andere Peter 20 juli 2017 23:10
Ik denk dat alle Franse ploegen Barguil willen hebben.

Mocht hij blijven dan is er niets aan de hand. Als rittenkaper zal hij het nooit meer beter doen dan deze Tour. Hij kan zich in de Giro gaan ontdekken als ronderenner. En in de Tour als laatste man voor Dumoulin.
Marcos 21 juli 2017 00:24
Heeft "gewoon" nog een contract bij Sunweb voor volgend seizoen.
Slimmerd 21 juli 2017 02:03
Barguil, tsja lijkt me prima als laatste locomotief voor Dumoulin, zie er zelf geen AK-renner in (als in meedoen om top-5). Vond het altijd een leuke aanvallende renner, deze Tour voor mij met toch een bijsmaak. Zijn aanvallende stijl ok, maar het was me net te veel en te veel met succes.
Robobas 21 juli 2017 09:12
Is er een aanvaller die succes heeft, is het weer niet goed. Ik gun het hem wel, hij had zelfs bijna 3 etappes gewonnen en op geen van zijn prestaties valt iets af te dingen. Tien keer liever Barguil dan zo'n Uran die al 3 weken niets anders doet dan volgen.
Vittal 21 juli 2017 09:15
Barguil gaat volgend jaar naar Astana volgens Cyclingweekly. Probleem opgelost.

Los daarvan is het winnen van de bergtrui vanuit een achterstand 15 minuten in het AK natuurlijk niet te vergelijken met het winnen van een grote ronde. Dumoulin is echt nog een klasse beter.

[www.cyclingweekly.com]
ton duk 21 juli 2017 09:17
Meneer 60% 21 juli 2017 09:32
Als je de huizenhoge favoriet in je ploeg hebt, moet je die onbetwist kopman maken. Maar van het kaliber 'serieuze kanshebber op het podium' mag je er gerust twee hebben die je dan gelijkwaardig kopman maakt. Zoals Aru/Fuglsang of Valverde/Quintana. Als vind ik in dit geval Dumoulin wel een streepje voor hebben.

Verder vind ik de prestaties van Barguil heel erg goed, maar zeker niet per se verdacht. Zoals gezegd: altijd al een groot talent. We moeten ook niet doen alsof hij, als Rasmussen, vanuit het niets ineens het hele peloton op een hoop rijdt. Hij is niet voor het klassement gegaan en heeft gepiekt in de laatste week. Nu hoort hij bij de beste klimmers en door zijn aanvalsdrang wint hij twee etappes. Ik heb heel veel gekkere dingen gezien.
Eindhovuh 21 juli 2017 09:58
Is er buiten zijn goede rijden nog iets anders dat hem verdacht maakt? Want als dat niet zo is vind ik het wat gezeur. Talentvolle renner die al vaker mooie dingen heeft laten zien, begint fit aan de tour en is in de laatste week in vorm. Kan profiteren van zijn achterstand in het klassement en doet dat fantastisch. Allemaal niet zo heel gek.
Cecchini 21 juli 2017 10:13
Nou als hij inderdaad naar Astana zou vertrekken maakt de verdachtmaking wel iets geloofwaaridgers. Dat hij ook nog eens een Virenque als idool heeft maakt hem ook niet bepaald sympathiek.
Sub Culture 21 juli 2017 10:24
Ja, heb een Virenque gevoel bij Barguil.
Maar dan los van alle doping enz..
Nieuwe chouchou (vreselijk woord) van het Franse publiek, aanvalslustig, gratuite emoties etc..
Curzio 21 juli 2017 10:32
Begint met weinig koersritme aan de tour en rijdt iedereen op een hoop in de tweede én derde week, inclusief ontsnappingen uit de groep favorieten (waarbij Wuyts eind tweede week bij nog een aanval van Barguil al opmerkte: waar hij het vandaan haalt weet God alleen). Zet twee reuzenstappen ten opzichte van al z'n eerdere prestaties, want van een groot talent bij de beloften die ook een razende start maakte bij de profs bestond toch de indruk dat hij de laatste twee seizoenen wat bleef hangen (deels te verklaren door blessures misschien).
El Mik 21 juli 2017 11:18
Ricco was ook altijd een groot talent en Rasmussen kwam helemaal niet uit het niets opeens het peloton op een hoop rijden. Ritzege en top 10 in de Vuelta en Tour + 2 bolletjestruien..
Orakel 21 juli 2017 11:19
Sunweb heeft nog zo'n toptalent die al jaren stil staat in ontwikkeling.
Over 6 weken zien we of Kelderman óók die laatste stap kan zetten.
Frederik D. 21 juli 2017 12:16
Dumoulin start niet in de Vuelta. Kelderman wordt kopman.

Bron



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2017 12:17 door Frederik D..
Nomath 21 juli 2017 12:45
Wel grappig om te zien hoe chauvinisme en cynisme elkaar kunnen verdringen. Tijdens de Giro stonden er elke dag in l'Equipe wel enkele reacties van lezers over hoe ongeloofwaardig de prestaties van Dumoulin in de bergen waren, gezien zijn postuur en gewicht. De mooiste vond ik "il tourne pas a l'eau clair, ce dumoulin". Natuurlijk was voor de Fransen Pinot de pineut van dat 'cyclisme a deux vitesses'.
Op dit prikbord is Barguil nu de ongeloofwaardige renner, waarschijnlijk omdat iedereen voelt dat hij bij Sunweb Dumoulin in de weg zit. Je kunt moeilijk aannemen dat een explosieve renner als Barguil netjes bij Dumoulin blijft als die op constant wattage omhoog rijdt.
ton duk 21 juli 2017 13:55
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sunweb heeft nog zo'n toptalent die al jaren stil
> staat in ontwikkeling.
> Over 6 weken zien we of Kelderman óók die
> laatste stap kan zetten.

Nou, inmiddels is ie al wat meer stapjes achteruit gegaan dan na zijn goede Giro...
Samen met Oomen rond de 15e plek en dan ben ik tevreden over zijn stap vooruit
gr
Prikdude 21 juli 2017 15:56
Beiden ook een typisch Franse rotkop.
Curzio 21 juli 2017 16:42
Vooralsnog is nergens gebleken dat Barguil Dumoulin in de weg zit (volgend jaar zou Barguil bijvoorbeeld kopman kunnen zijn in de Giro, Kelderman knecht in de Tour en kopman Vuelta en Dumoulin kopman Tour). Dus dat hier nu al sprake is van chauvinisme bij de weging van de prestaties van Barguil dat lijkt me wat stug.

Verder zie ik, maar misschien is dat chauvinisme, niet goed wat er zo ongeloofwaardig is aan de prestaties van Dumoulin. Kan als tijdrijder hoge wattages trappen en heeft dat vermogen grotendeels behouden in z'n klimstijl. Type Wiggens, Indurain. Hij rijdt dan ook op een heel andere manier een klim dan een klimmer. Is er meermaals afgereden door hen (oogde dus menselijk). Net zoals dat hij in de Vuelta 2015 gewoon kraakte.
Nomath 21 juli 2017 17:17
Vooralsnog niet, maar volgend jaar? Je gelooft toch niet dat Barguil zijn thuiskoers zal laten liggen? Jouw verdeling van de rollen is eigenlijk al een bevestiging van het probleem bij Sunweb.

Tot voor twee weken vond ik ook niets ongeloofwaardigs aan de prestaties van Dumoulin (chauvinisme?), maar nu Barguil en Matthews zo fantastisch rijden wankelt mijn goedgelovigheid.
Blueprint 21 juli 2017 20:37
Ik zie het probleem niet zo. Bij andere ploegen (Sky, Movistar, Astana) gaat het ook goed met een kopman voor de Tour en sterke klimmers die hem ondersteunen en/of zich op de Giro richten. Tenzij Barguil nu een enorm opgeblazen ego krijgt en denkt dat hij zelf favoriet is voor het Tourpodium, zou hij zich best eens kunnen schikken in de rol van Giro-kopman en/of meesterknecht van Dumoulin, die ook op aanvallende wijze die rol kan invullen.
JW 21 juli 2017 22:52
Voor de taakverdeling van volgend jaar zal veel afhangen van de parkoersen.
Vooralsnog heeft Dumoulin een sterk bezette en lastige Giro gewonnen.

Mede door het uitvallen van enkele favorieten was deze Tour vrij matig bezet.
Bovendien, als Barguil al niet zo ver achter stond hadden ze hem niet zo gemakkelijk weg laten rijden.
Maar dan nog: een ronde winnen is toch different cake.
Ziender Ogen 22 juli 2017 14:11
Een aanvallende klimmer en een aanklampende kopman in dezelfde ploeg lijkt me een ideale mix voor een grote ronde.

Maar ik zie Barguil niet als knecht. In zo'n keurslijf rendeert hij niet.
El Chaba 22 juli 2017 16:01
Het lijkt mij hoogstonwaarschijnlijk dat een renner van die leeftijd in de Giro top 10 zal kunnen rijden om vervolgens in de Tour nog goed genoeg te zijn om meesterknecht van Dumoulin te kunnen spelen.
El Chaba 22 juli 2017 16:02
Ik denk dat Slimmerd iets anders bedoelt..
El Chaba 22 juli 2017 16:05
Aan de prestaties van Astana is dit jaar niets verdachts, toch?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen