Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Geen Vuelta voor Dumoulin

Gepost door Tinuz 
Tinuz 21 juli 2017 12:17
Helaas, geen Vuelta dit jaar voor Dumoulin. Wilco Kelderman wordt bij Sunweb de kopman, Sammeke Oomen debuteert.
[nos.nl]
JW 21 juli 2017 12:25
Bevestiging van wat hij al eerder zei.
Hooddoel in naseizoen is wk tijdrijden.
Slimmerd 21 juli 2017 12:28
Met San Sebastian, Binck Bank en het Canadese tweeluik een mooie voorbereiding daarop
ton duk 21 juli 2017 12:34
Iemand dan ook enig idee van de route(s) Kelderman en Oomen naar de Vuelta ?
gr
Meneer 60% 21 juli 2017 12:52
Ben ook wel benieuwd of Sunweb voor het WK ploegentijdrit gaat. Die hebben nu op papier met Tom, Kelderman, Mathews, Preidler, Arndt... toch wel een aardige ploeg daarvoor.
Horsie is back 21 juli 2017 13:02
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Helaas, geen Vuelta dit jaar voor Dumoulin. Wilco
> Kelderman wordt bij Sunweb de kopman, Sammeke
> Oomen debuteert.
> [nos.nl]
> n-vuelta-kelderman-kopman.html

Niet alleen een mooie rijstijl, maar ook een hoofd met verstand.
Vittal 21 juli 2017 13:03
Tom zelf wilde wel naar de Vuelta maar de ploegleiding wilde dat niet. Dat bleek al uit eerdere interviews.
Cecchini 21 juli 2017 13:04
Toch jammer, mede omdat Kelderman in een interview eerder dit jaar liet weten dat Dumoulin voor hem zou gaan knechten in de Vuelta.
Ziender Ogen 21 juli 2017 13:20
Wel jammer maar verstandig. Kzie Kelderman in de Vuelta geen potten breken overigens(wel botten).
predator 21 juli 2017 14:10
Ziender Ogen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wel jammer maar verstandig. Kzie Kelderman in de
> Vuelta geen potten breken overigens(wel botten).

Ha, ha, grapjas.
Snorfietser 21 juli 2017 15:18
Verstandige keuze om zichzelf niet op te branden in nog een grote ronde. Binck Bank Tour en de Canadese koersen zouden hem ook goed moeten liggen. Zou mooi zijn als Kelderman nu eens een grote ronde zonder tegenslag kan rijden. Ben ook wel benieuwd naar het debuut. Voorzichtig proeven aan zijn eerste grote ronde, of nu al meedoen voor een plaats bij de eerste 20?
Orakel 21 juli 2017 15:27
Oomen zou de Mamykin insteek van de Vuelta 2016 kunnen kopiëren. In leuke ritten aanhaken en aanvallen in de laatste 5 kilometer en dan één lange aanval in het hooggebergte. Rij je ook nog eens tussen plek 20-25 in het klassement, dan kom je er als een betere renner uit. Ook de broertjes Yates zijn op die wijze gestart aan hun grote ronden.
Vittal 21 juli 2017 15:47
Officiële uitleg van Dumoulin op zijn Facebook:

Check my website for my raceprogram for the last part of the season. Just wanted to share this with you all!

These months I will primarily focus on the World Championships in Bergen. Especially on the individual TT, but I hope to do well on the TTT and the road race as well. And as you may have noticed at my calendar, no Vuelta!

Surprising maybe, that's why I would like to explain shortly. I'm in love with the race. I pretty much had my breakthrough Grand Tour there in 2015 and I love the tranquility of the race, yet the passionate fans at the same time.

It was also on my mind and the team's to go there to help Wilco fight for GC and to hunt for stages myself and prepare for the Worlds at the same time.
But then winning the Giro happened... Very cool, but crazy times followed and after my holiday in the beginning of July me and the team started to doubt if I physically and mentally had it in me to do a super busy program and a second Grand Tour (altitude camp, San Sebastian, Eneco, Vuelta) and to be at my best shape at the Worlds after that.

With doing the Vuelta there would be quite the chance that it would all prove to be too much for me and that I would not be good enough in the Vuelta, bad at the Worlds following and then to go into the winter with a bad feeling. What a shame that would be after such a year for me and the team!
So, we chose the 'safer' approach to the Worlds and the last part of the season by doing the Canadian one-day races. I did them in 2014 and ended up 2nd and 6th so I'm also really looking forward to those super cool races!

In topsport nothing's certain and topshape doesn't always come when you want it, so also this program unfortunately doesn't guarantee the legs of my life at the right moment, but I will do my very best to work hard and then we'll see at the Worlds!
Frederik D. 21 juli 2017 18:27
Jammer maar wellicht toch verstandig.
Eddy Veen 21 juli 2017 19:12
Ik ben er kapot vanwinking smiley
Cecchini 21 juli 2017 19:29
Door het wat rustige programma hoop ik dat hij het seizoen doortrekt naar de Ronde van Lombardije. Volgens mij is hij ook een klassieker coureur, en hoe lang is het wel niet geleden dat een Nederlander in Lombardije heeft gewonnen.
JW 21 juli 2017 22:21
Zijn eerste grote ronde confused smiley
PVW 21 juli 2017 22:48
Oomen...
Schakelt wat ongemakkelijk.
Prikdude 22 juli 2017 03:00
Wat een mietje.
Studio Badmuts 22 juli 2017 07:31
Prima strategie, prima uitleg.
Eazster 22 juli 2017 09:56
Jammer die overwaardering voor dat WK tijdrijden.Laat het hem in godsnaam dit jaar winnen zodat zijn jeuk daarvoor gekrabd is.
Cecchini 22 juli 2017 10:06
Opvallend ook, de mediastilte de periode na de Giro, die hij in acht heeft genomen. Ik kan me niet herinneren dat hij aan tafel heeft gezeten bij de DWDD, Pauw, RTL Late Night, Avondetappe, of Tour du Jour. Ik kan me zo voorstellen dat deze programma's hem er graag een keer bij hadden gehad.
Bromertà 22 juli 2017 10:15
Zeker jammer. Ik had 'm graag gezien in de Vuelta met Kelderman, die aan Oomen wel een aardige kompaan heeft, maar als ploeg moeilijk partij zal kunnen bieden.
Eddy Veen 22 juli 2017 10:26
Of hij moet zich willen scharen in het rijtje Rogers, Cancellara en Martin.
Ziender Ogen 22 juli 2017 14:05
Helaas, een verstandige beslissing van Dumoulin en Sunweb..
Walnoot 23 juli 2017 16:44
Krijgt Matthews er wel een toffe knecht bij in Canada. Zou hij daar Sagan kunnen kloppen in de sprint?
Prikdude 23 juli 2017 16:46
Hopen voor beiden dat Gesink nog niet hersteld is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2017 16:46 door Prikdude.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen