Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De kunst van het ontsnappen

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 21 juli 2017 22:40
Thomas De Gendt dit seizoen in ontsnappingen..

Slimmerd 21 juli 2017 22:49
De kunst van het afmaken

Uitslagen in de rit:

127-76-118-44-33-128-95-1-49-146-160-30-46-90-22-92-46-58-5
Anony 21 juli 2017 22:57
Natuurlijk wel een beetje kort door de bocht om enkel de uitslagen van dit jaar te pakken. Hij staat, ongetwijfeld ook bij jou, bekend als een van de gevaarlijkste vluchters met een der mooiste erelijsten na lange ontsnappingen in dit decennium.
Slimmerd 21 juli 2017 22:59
Uiteraard kan hij een fraai palmares overleggen, veelal uit de vlucht inderdaad.
Ik word nu alleen een beetje moe van de overdreven aandacht die het veelal nutteloze vluchten van De Gendt krijgt, wat mij betreft wint hij ook niet de Superstrijdlust omdat ik andere daar beter voor in aanmerking voor zie komen.
Sub Culture 21 juli 2017 23:02
Prijzengeld dat hij in zijn eentje pakt + publiciteit voor zijn ploeg is onbetaalbaar.
Alleen al meer publiciteit gepakt in de Tour dan sommige ploegen in hun totaliteit.
Tjappie2 21 juli 2017 23:15
Ik vraag me wel echt af of elke onderneming op deze wijze in de publiciteit wil komen.
Datzelfde gevoel heb ik overigens bij het nonstop laten starten van Adam Hansen in z'n zoveelste grote ronde.

Maar goed, kennelijk werkt het voor Lotto-Soudal (misschien het kansspelelement dat bij een vroege vlucht een rol speelt?).
Neemt natuurlijk niet weg dat De Gendt een erelijst heeft waar veel renners een moord voor zouden doen.
JW 21 juli 2017 23:21
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2017 23:22 door JW.
JW 21 juli 2017 23:22
Ik kan me voorstellen dat dit in België heel veel positieve publiciteit opleverde.
Behalve mee zijn in een ontsnapping hebben de Belgen deze Tour niet zo heel veel klaar gespeeld.
Als rittenkapers waren ze in elk geval niet erg succesvol.
En zeker De Gendt niet. Tien keer mee en nergens meedoen voor de ritzege, of een hoge klassering.

Persoonlijk vond ik Naesen meer indruk maken.
Cecchini 21 juli 2017 23:43
De bedoeling van een ontsnapping lijkt me dat je op deze wijze een etappe wil winnen. De Gendt is nu alleen maar bezig bij de ontsnapping te zitten. Knap misschien, leuk voor hem, maar ik word langzamerhand er ontzettend flauw van. Het begint zelfs sneu te worden. Een coureur die bijna de Giro won, met een fantastische Stelvio solo verwordt langzamerhand tot een renner die verdwijnt in de marge



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2017 23:46 door Cecchini.
Eazster 21 juli 2017 23:44
Pauwels heeft het er goed gedaan.Vaak erg sterk maar dan was er een paar keer net eentje sterker.Gun hem die overwinning zeker.
Bij de Gendt lijkt het meer op een kunstje.Heel sterk rijden en dan ineens instortten.Gaf ook geen 5 cent voor zijn winstkansen dit jaar. Pibliciteit door in beeld te rijden?
Daar hoeft een renner met het statuur winnaar Stelvio en Mont Ventoux en een super solo in Parijs Nice het toch ook niet voor te doen.Dit neigt naar Titi Voeckler tafarelen en dat moet Thomas niet willen.
Eazster 21 juli 2017 23:46
Eens met Cechinni je was me net voor.
Gekunsteld meezitten om het meezitten maar nergens voor winst in de marge hebben meegedaan.
merijntje mortirolo 22 juli 2017 00:01
Jezus, Sub, dit is je domste bijdrage ooit.

Das best een compliment, want ik ben er zeker van and I love you and your postings.
Bromertà 22 juli 2017 00:09
Ha, kijk nou, de zinloosheid van een tweederangs wielerbestaan uitgedrukt in ontsnappingsafstanden.
Super Grover 22 juli 2017 00:27
De Gendt is in mijn ogen een van de domste renners in het peloton, die in zijn carrière ongekend veel geluk heeft gehad.

Het enige wat ik hem na moet geven is dat hij een neus heeft voor de juiste ontsnapping. Daartegenover is hij een renner die altijd de kopgroep kapot maakt door te hard over te nemen en dom en te vroeg aan te vallen, waardoor de kansen van de groep geminimaliseerd worden. Als hij dit niet deed had hij veel vaker goede resultaten kunnen rijden.
predator 22 juli 2017 00:48
Het zegt een hoop over de Tour dat dit zoveel aandacht krijgt. Was een treurige editie.
Prikdude 22 juli 2017 02:59
Of het nou 'altijd 13e worden in het AK is (zonder hem geen top 10 waardering)', 'elke grote ronde minstens en hooguit 1 rit winnen', 'het slechtste ontsnap-win ratio hebben in de koers', 'zoveel mogelijk grote ronden achter elkaar uitrijden', 'enkel kunnen winnen in de regen', 'al decennia alle Waalse klassiekers top 20 maar geen top 10 rijden' of 'elke drie jaar een keer derde worden in een monument' is, je moet een belachelijk kunstje kunnen anders mag je niet optreden in Circus Soudal.
Fcdh 22 juli 2017 08:23
Als je het over renners hebt die niet alles uit hun talent gehaald hebben moet ik altijd aan De Gendt denken.
Natuurlijk is het knap dat hij zovaak meezit het gehele jaar door maar het begint deze tour wel zielige vormen aan te nemen omdat het rendement 0,0 is.
Of het moeten die paar grijpstuivers zijn bij de tussensprints en 4e categorie klimmen.
Sub Culture 22 juli 2017 09:00
Vreemd hoor die meewarigheid over De Gendt.
Mocht het nu een renner betreffen die een patent heeft op domme ontspanningen met zelden of nooit een goeie afloop, tot daar aan toe, maar het palmares dat hij op die manier bijeen geschraapt heeft de afgelopen jaren op worldtourniveau mag er zijn.

Hopen op minder renners die er de beuk in gooien en ondoordacht ten aanval trekken in de toekomst dan maar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2017 09:02 door Sub Culture.
ton duk 22 juli 2017 09:07
Een van de betere plaatst ie dan weer net.....
gr
Heisenberg 22 juli 2017 10:11
Voor iemand die nog redelijk recent podium reed (edit: in de Giro), vind ik superstrijdlust een karige doelstelling. Vooral omdat hij alleen maar bezig lijkt met in de aanval zitten, en niet met ook een resultaat halen uit die aanval.

Al was het een renner van Fortuneo of Wanty die zo had gereden, was mijn waardering groter geweest. Lotto staat hier met een topploeg aan de start (waarom alleen Hansen en niet Valls??), dan is het resultaat tot nu toe erg karig (19e ofzo in het klassement, Greipel een paar ereplaatsen en De Gendt vaak in de aanval). Gelukkig hebben ze de enige overgebleven favoriet voor zondag.

Verder mag er best een prijs komen voor tussensprints o.i.d. Hopelijk komt er dan in wat meer ritten strijd om in de kopgroep te komen en wordt het voor de QuickSteps van deze wereld wat lastiger om te controleren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2017 10:11 door Heisenberg.
Sub Culture 22 juli 2017 10:18
Lotto is niet naar de Tour gekomen om een klassement na te jagen.
Een ploeg deels gebouwd rond Greipel en vrijbuiters.
Nu, Greipel lijkt nu echt wel over de top en moet dan nog eens opbotsen tegen een oppermachtige Kittel.

Dat podium in die Giro bleek ook een vergiftigd geschenk te zijn om hem later in zijn carrière te gaan beoordelen.
Hij is altijd een aanvaller geweest al van in zijn jeugdjaren en dat podium kwam er ook deels door aanvalswerk.
El Mik 22 juli 2017 10:32
De Gendt zat vorig jaar ook in een paar ontsnappingen, leek een keertje heel sterk te zijn in een ontsnapping met van Avermaet tot hij plotsklaps opeens moest lossen bij Greg. Toen waren er ook dit soort geluiden te horen, een week later won hij op de Ventoux.
Als je het niet blijft proberen zal het nooit lukken, De Gendt moet vooral dit blijven doen want iets anders kan hij niet. Nou vooruit, hij zou een aardige knecht kunnen zijn. Liever dit soort renners dan renners waar je écht niks aan hebt zoals de Duitsers bij LottoNL.

Verder is die Giro natuurlijk een freak resultaat dat op basis van zijn uitslagen daarvoor en daarna nergens op slaat. Er zijn renners om minder van dopinggebruik beschuldigd. Niet dat ik hem wil beschuldigen, maar het is ook zeker gaat maatstaf.

Is er ooit een renner geweest die podium in een grote ronde reed met daarvoor en daarna nog nooit, maar dan ook NOOIT enig klassement van welke noemenswaardigheid dan ook behalve een 9e plek in de Algarve? En dat was was al een hele grote positieve uitschieter. Zelfs Bram Tankink op het Giro podium zou logischer zijn geweest.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2017 10:35 door El Mik.
Koppi 22 juli 2017 11:05
En Contador? Daar staan 'we' met z'n allen voor te applaudisseren. Ach gossie, kijk die oude krijger toch eens. Wat een karakter, wat een aanvaller. Maar ik vond het een beetje potsierlijk worden, die zoveelste kansloze poging om voorop te blijven. Heroïsch? Nee, aandoenlijk, dat wel.
Eazster 22 juli 2017 12:00
Contador had toch wel een veel strijdvaardiger doel dan de Gendt. Terugkomen in de top van het klassement en heeft in tegenstelling tot de Gendt wel meegedaan voor een etappe. Nog wel een verschil me dunkt , nota bene 1x 3e geworden in een etappe.
Curzio 22 juli 2017 12:29
Ahum. Contador heeft drie keer aangevallen. De eerste keer was de putsch met Landa, waar hij duidelijk voor de etappewinst streed (vandaar ook de pogingen om Quintana/Barguil af te houden, hij loste Barguil toen nog bergop in het begin). Daar was hij erg dichtbij winst en heeft hij de koers sterk beïnvloedt.
De tweede was de ploegaanval over de Galibier. Omdat Roglic uiteindelijk veel sterker bleek lijkt deze aanval achteraf misschien kansloos, maar Contador kwam daar als derde van de vluchters boven op de laatste klim en had Atapuma binnen schootsafstand. Je weet van tevoren natuurlijk niet hoe je vorm nog gaat zijn na zo'n aanval en hoe sterk de anderen zijn. Kortom: was ook een sterke poging, finishte top-10 en was op de streep de tweede van de vluchtgroep (plus deed een zaakje in het klassement). De derde was nota bene een aanval vanuit de groep der favorieten, in reactie op Barguil. Ook daar met theoretische kans op etappe en verder gewoon om klassement te beschermen. Finisht verdienstelijk 10e als je zijn inspanningen van de dag ervoor in aanmerking neemt.

Wat De Gendt daarentegen doet is in een kansrijke kopgroep op meer dan 100 km van de finish wegrijden met één of twee mannen, waarna hij 50 km verderop wordt teruggepakt en vervolgens kansloos is. De strijdlust is bij hem doel op zich, maar dat maakt het potsierlijk.

(Denk dat het niveau van Contador toch een beetje onderschat wordt door sommigen. Zonder valpartijen is hij met deze conditie in staat om nog steeds mee te doen voor het podium in de Vuelta en de Giro.)
Cecchini 22 juli 2017 12:31
Bromertà 22 juli 2017 12:45
Mijn duim gaat richting hemel.
JW 22 juli 2017 12:48
Horsie is back 22 juli 2017 14:37
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Of het nou 'altijd 13e worden in het AK is (zonder
> hem geen top 10 waardering)', 'elke grote ronde
> minstens en hooguit 1 rit winnen', 'het slechtste
> ontsnap-win ratio hebben in de koers', 'zoveel
> mogelijk grote ronden achter elkaar uitrijden',
> 'enkel kunnen winnen in de regen', 'al decennia
> alle Waalse klassiekers top 20 maar geen top 10
> rijden' of 'elke drie jaar een keer derde worden
> in een monument' is, je moet een belachelijk
> kunstje kunnen anders mag je niet optreden in
> Circus Soudal.

Wat is jouw one-trick, pony Prikdude? smiling smiley
merijntje mortirolo 22 juli 2017 14:47
-
Dat wil je niet weten...
El Chaba 22 juli 2017 16:21
En vooral niet meemaken..
El Chaba 22 juli 2017 16:24
Wat de echte reden van dat podium was, is toch een publiek geheim??
El Chaba 22 juli 2017 16:26
El Chaba 22 juli 2017 16:38
Prikdude 22 juli 2017 16:49
Een Houdini waarbij De Gendt verbleekt, voorwaar.
El Mik 23 juli 2017 00:56
Velits won de Tour de Oman, werd 9e & 10e in Paris-Nice, 18e in de Tour. Het is ook niet heel spectaculair, maar een stuk beter dan alleen maar 9e in de Algarve en dan helemaal niets. Bij Velits noem ik een 10e plek in de Algarve en een paar keer top 15 in rondes als Suisse en Tirreno niet eens, dat zouden bij De Gendt echt hoogtepunten zijn. Zijn beste klassement in een grote ronde buiten die podiumplek was 40e in de Tour, Velits heeft vijf betere Tour klassementen gereden dan dat.
Andere Peter 23 juli 2017 01:28
Zenon Jaskula. Deed verder van zich spreken door glas te eten.

En Roger Walkowiak natúúrlijk.
El Mik 23 juli 2017 08:30
Walkowiak werd nog 2e in de Dauphiné en 3e in Paris-Nice!!! Hoezo natuurlijk. En ook nog 15e in de Vuelta.
Jaskula heeft nog 2x top 10 gereden in de Giro, werd 2e in de Tirreno, 3e in Trentino, won de Ronde van Portugal en Settimana Lombarda.

En beiden nog wel meer ereplaatsen die voor De Gendt grote uitschieters zouden zijn, maar bij deze renners niet eens noemenswaardig zijn.1
Andere Peter 23 juli 2017 12:42
De vergelijking is niet eerlijk omdat De Gendt zijn carrière nog niet klaar is. Hij is 30. Misschien wordt hij ook nog eens 5e in DL of PN. Ik zocht naar grove uitschieters. Ik vind dat de enkele ereplaatsen in DL of PN dat veranderen, maar, toegegeven, daar vroeg je inderdaad bij voorbaat al wel om. Uitschieters in TdF vind ik nog iets gekker dan een uitschieter in de Giro.

Waar wil je naartoe? Het lijkt alsof je betwist of die 3e plaats in de Giro voor De Gendt überhaupt wel heeft plaats gevonden. Is het een verkapte dopingbeschuldiging? Niemand beweert toch dat het Vacansoleil van die jaren (met bv Riccò) brandschoon was?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2017 12:43 door Andere Peter.
El Mik 24 juli 2017 09:20
Ik reageer op mensen die beweren dat De Gendt te weinig uit zijn carrière haalt en hun beeld laten beïnvloeden door die dat ene freak resultaat. Of dat nu wel of niet m.b.v. doping is behaald.
De Gendt is daarvoor en daarna nooit meer of minder geweest dan een renner die in vroege ontsnappingen soms sterk uit kan pakken. Zie ook mijn opmerking over de Tour van vorig jaar en Van Avermaet en de Ventoux. Ik vind dus i.t.t. de meesten dat De Gendt wél goed bezig is en het beste er uit haalt.
Walnoot 24 juli 2017 14:21
Was altijd wel een beetje fan van De Gendt, maar vond wat hij deze Tour deed toch wel redelijk sneu. Het was David Boucher 2.0. Je moet geen kenner van het type Walnoot zijn om te zien dat zijn kansen op een etappe een stuk hoger waren geweest als hij een paar keer een dagje zonder aanvallen had ingelast. En als hij zich wat professioneler zou gedragen, dat wil zeggen minder koppig zijn, gewoon massages doen, niet altijd een meter uit het laatste wiel hangen als hij klaar is met werken of aanvallen. (Al zal Andere Peter nu wel gaan zeggen dat het voor De Gendt misschien wel of niet mogelijk is om dat te doen vanwege zijn karakter omdat-we-alles-kapot-moeten-relativeren-zolang-we-daarmee-een-mooie-sofistendiscussie-op-kunnen-zetten.)

De echte super-combatif moet natuurlijk vechten om iets te winnen, niet alleen maar voor de show voorop gaan rijden. Hij moet doen wat De Gendt in de rest van zijn carrière wel altijd heeft gedaan.
Andere Peter 24 juli 2017 14:28
AP heeft liever niet dat je speculeert over zijn mening. Hij lult er zelf al genoeg over. Hij heeft bovendien zijn heldere zegje hierover al gedaan (zie dat topic) De Gendt heel bewust uit zijn top-3 Superstrijdlust gelaten. AP wijst er verder geheel niet-relativerend, zelfs opportunistisch, op, dat De Gendt vorig jaar de etappe op de Ventoux won.

[wielerprikbord.nl]
cyclingfreakske 25 juli 2017 02:40
de superstrijdlust ging voorheen altijd naar de renner met de meeste aanvalskilometers....
Je kan gerust stellen dat De Gendt hier gewoon geflikt is door de Franse juriy (Lemond was de versiering van dienst bij ASO).
Barguil heeft 2x wel een mooi nummer gedaan en mooi afgerond, maar het aantal km in de aanval is wel pover naast De Gendt.

De Gendt is ook een completer renner dan een Barguil, maar helaas is hij een hardrijder met enig talent voor klimwerk, doch zijn gewicht speelt hem parten tegen de lichte klimmers als een Barguil enz...

Bij de supercombatant speelt normaal de uitslag geen grote rol, wel de km's in de aanval. Rond je dat af met een zege , geeft dat meer glans..

ASO speelt dus echt de aso en heeft de jury 'ex Lemond) in hun zak. Lemond zelf was ook verbaast en die heeft er serieuze gedachten over.
Het is duidelijk dat De Gendt later in de pers weer gelijk heeft : die jury moet omgevormd worden tot een internationaal manel.

Nog eens lachen was het toen Chavanel de strijlust kreeg.......... omdat hij de aanval had ingezet vroeg in een rit en later gewoon eruit gefietst werd.
Was De Gendt die dag ook niet de mand die het hardst werkte en het langste vooruit reed?
Door het parcours was dit de minst aantrekkelijke Tour in vele jaren. Uit Froome zijn reactie te zien lijkt ook hij dat te denken, naast tal van zijn collega's.


oja...; een pluim voor Froome dat hij sportief alle boe roepers te kakken zette en zich erg gentlemen gedroeg in de tijdrit, door Bardet bewuust niet in te halen.
wellicht al kijkend naar 2018.
cyclingfreakske 25 juli 2017 02:43
..als er een rpijs was voor de Franse jury, dan wonnen ze met straten vorsprong die van de schande.
Lemond was ook zeer misnoegd over de manier waarop de Fransen in de jury beslissen (en zo ASO ko*tne***d bevredigen.)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen