Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

"Andy Schleck stopt met fietsen"

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 08 oktober 2014 19:44
Andy Schleck stopt met wielrennen. Volgens het Luxemburgse medium L'Essentiel maakt de Tour de France-winnaar van 2010 donderdag zelf zijn pensioen bekend op een persconferentie.

Dinsdag belegde Trek Factory Racing, de huidige ploeg van Schleck, al een speciale persbijeenkomst met Schleck voor donderdagmorgen.

Wegens slechte resultaten verlengt Trek het contract van de 29-jarige Luxemburger niet. De laatste keer dat Andy Schleck een toptienklassering behaalde, was in de Tour van 2011, die hij als tweede beëindigde.

Zijn broer Fränk mag wel blijven bij Trek. Hij werd in de Tour van 2014 nog twaalfde.

[nos.nl]
Rudy t. 08 oktober 2014 19:51
29 jaar, treurig.....
Brieske 08 oktober 2014 19:53
Vind het juist mooi!
Een beetje net zoals Veneberg, stoppen rond je hoogtepunt...

Groet
Sub Culture 08 oktober 2014 19:56
Stoppen 3 jaar na je hoogtepunt, that is.
Linkebal 08 oktober 2014 19:59
Mentaal is ie al drie jaar gestopt. Daarna nog even op zijn gemakje zijn royale contract uitdienen en lekker cashen. Nu hoeft ie zich nergens meer zorgen om te maken en kan de rest van zijn leven gaan vissen.

Ik heb echt niks met Andy Schleck gehad, die man had echt niks wat het wielrennen zo mooi maakt. Alles op talent, nooit écht afzien. Vooral toen ie Contadors gele trui aan zou vallen op de Tourmalet. Heeft ie 1x gedemarreerd en vervolgens een vlak tempo naar boven gereden met Contador lachend in het wiel. En nog hard juichen op de streep ook.
koos1 08 oktober 2014 20:32
ik vrees een beetje dat dat de mededeling zal zijn.
zonde dat hij het nooit heeft kunnen opbrengen als een topsporter te leven en de laatste jaren door de blessures nooit meer z'n nivo gehaald.

Hij heeft (achteraf) de tour gewonnen dus zal voor eeuwig in de boeken staan, maar verder wad het altijd toch vooral DNF, zonde
Lucho Herrera 08 oktober 2014 20:45
Ik heb altijd wel een zwak voor Andy gehad. De giro van 2007 waarin hij als broekie 2e werd achter di Luca. De manier waarop hij Gilbert uit het wiel reed op de Valkenrots 2009 tijdens Luik-Bastenaken-Luik. En de schitterende ritzege op de Galibier na een prachtige aanval in de Tour van 2011. Daarna ging het kaarsje bij Andy helaas door diverse omstandigheden uit. Einde carriere van een voormalig wonderkind.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/10/2014 20:57 door Lucho Herrera.
malheur 08 oktober 2014 21:03
Geweldige wielrenner en een geweldige gast. Had eigenlijk gewoon na één kutseizoen lachend de fiets aan de wilgen moeten hangen in plaats van nog 2 jaar extra marginaal aan te kloten om zich zo hoon en aanmatige toon van allerhande betweters te besparen.
SJ 08 oktober 2014 21:05
Ik heb altijd een nare smaak bij Andy gehad. De topper die hij ooit was en waarvan hij de laatste jaren nooit meer van in de schaduw van heeft kunnen staan, geven mij alleen maar een gevoel van 'niet meer de juiste preparatie' te hebben. Enkel blessures en mentale zwakheid kunnen mijns inziens nooit zó'n groot niveauverschil teweeg brengen. Ergens hoop ik dat dat wel zo is, maar ik krijg die vieze smaak niet uit mijn mond...
lodjan 08 oktober 2014 21:11
Laatste top 10 plek in 2011? Hij stond een paar maanden geleden nog op het podium op het NK!
Quarantanove 08 oktober 2014 21:26
SJ Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb altijd een nare smaak bij Andy gehad. De
> topper die hij ooit was en waarvan hij de laatste
> jaren nooit meer van in de schaduw van heeft
> kunnen staan, geven mij alleen maar een gevoel van
> 'niet meer de juiste preparatie' te hebben. Enkel
> blessures en mentale zwakheid kunnen mijns inziens
> nooit zó'n groot niveauverschil teweeg brengen.
> Ergens hoop ik dat dat wel zo is, maar ik krijg
> die vieze smaak niet uit mijn mond...

Waarom zou je daar een nare smaak van hebben. Wielrennen is prepareren. List en bedrog is juist wat het saaie wielrennen nog enigszins boeiend maakt.
Dat blijft altijd zo. Misschien gaat het momenteel even wat marginaler maar weer wel veel meer geavanceerd.
Velodroom 08 oktober 2014 22:01
Weer wel veel meer weer morgen bij Andy.
Eazster 08 oktober 2014 22:14
Daar was ie ineens in de Giro van 2007 .De nieuwe engel van het hooggebergte fladderend naar de toppen van de hoogste italiaanse cols in het maagdelijke witte tricot van de beste jongere (21 was ie!) en gewoon 2e overall tussen die Italiaanse (ook gewoon geprepareerde) beesten.
Dit zou de nieuwe Charly Ghaul worden.Helaas brandde de kaars een aantal jaren fel maar veel te kort.
Deze jongen had misschien wel teveel talent een goede stiel.
Een trainingsbeest zal het nooit geweest zijn maar om te zeggen dat een wielrenner niet kan afzien dat gaat mij te ver dat zal ook hij tijdens zn goede periode genoeg hebben gedaan.Wat is er zi veranderd na die val in de Dauphine van 2012.
Blijf het jammer vinden .
malheur 08 oktober 2014 22:28
Noem mij eens een renner die je een uiterst lekkere smaak in je mond geeft?
Walnoot 08 oktober 2014 22:33
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb altijd wel een zwak voor Andy gehad. De
> giro van 2007 waarin hij als broekie 2e werd
> achter di Luca. De manier waarop hij Gilbert uit
> het wiel reed op de Valkenrots 2009 tijdens
> Luik-Bastenaken-Luik. En de schitterende ritzege
> op de Galibier na een prachtige aanval in de Tour
> van 2011. Daarna ging het kaarsje bij Andy helaas
> door diverse omstandigheden uit. Einde carriere
> van een voormalig wonderkind.

Ja, dat waren schitterende momenten. Jammer dat het de enige drie van de heer A.S. waren die de moeite van onthouden waard zijn. Zal hem niet missen. Type halve zachte waar Gesink nog plaatsvervangende schaamte voor zou kunnen krijgen.

Dan nog 'winnaar van de Tour'.

Sorry, ga even overgeven. Had minder moeten drinken.
Leon 08 oktober 2014 22:39
Ted King. Of Ben.
Walnoot 08 oktober 2014 22:39
Antonio Parrinello. Zeg het maar eens drie keer achter elkaar. Rolt zo van je tong.
Eindhovuh 09 oktober 2014 08:55
Heb nooit iets met Schleck gehad. Hij hangt lekker de sympathieke playboy uit in de pers maar in het peloton is het een vervelende agressieve egotripper, zonder enig respect voor andere renners.
Daarnaast natuurlijk dat Leopard debacle, zelf miljoenen cashen, monteurs e.d. overtuigen over te stappen en als de zeepbel dan klapt je telefoon een maandje niet opnemen omdat je liever geen verantwoordelijkheid hebt.
Nee dank je.
opperman 09 oktober 2014 10:35
scheelt in ieder geval weer een Wuyts-epitheton "onzen Andy (schijnt nóg beter te zijn)"
Bromertà 09 oktober 2014 11:16
Quote

"Het is niet een beslissing die ik heb genomen, maar mijn knie", doelde een geëmotioneerde Schleck op zijn fysieke problemen. "De pijn kwam steeds maar weer terug."

Nooit geweten dat er stembanden in knieën kunnen zitten, die dan ook nog eens beslissingen nemen. Wat een aansteller, zeg. Contador stapt met een gebroken poot gewoon nog effe op de fiets en wint een paar weken later de Vuelta. Nee, Andy kunnen we straks pontificaal uitlachen in het programma "Meer Voor Mannen."
Arsimo 09 oktober 2014 11:30
Te veel renpaard, te weinig werkpaard voor een lange succesvolle carriere als wegwielrenner. Jammer.
malheur 09 oktober 2014 12:27
Je hebt helemaal geen hersens nodig om te weten dat Contador A: Zijn poot helemaal niet gebroken had maar na die glibbervalpartijen gewoon wist dat het niet meer voor plek 1 zou zijn en B: Dat de beste meneer sowieso altijd een loopje met de waarheid neemt uit tactisch oogpunt waar nodig.

Of Andy's stoppen (mede) door de knie bepaald is? Twijfelachtig, want hij was er sowieso gewoon klaar mee denk ik. Desalniettemin is je obligate bashverhaaltje evident tang-op-varken-meppend.
Walnoot 09 oktober 2014 13:14
Niet nodig joh, Andy verdedigen. We zijn er hier al veel te lang van overtuigd dat het een poesie is.
Bromertà 09 oktober 2014 13:49
Je betweterige toontje strandt bij het opdreunen van het alfabet al bij de B. De tranentrekkerij van de fanschare van Andy is schaamteloos. Nota bene hebben we hier te maken met een renner die nog stijver van de dope stond dan onze bloedeigen Thomas, maar wel een Thomas die zich heel moedig en openhartig door de periode van verraders heen sloeg. Daarentegen begon het psychische en fysieke verval van Andy al toen men drie keer per dag een plasje van hem eiste. Nee, de wielersport kan dit slappe gajes beter kwijt dan rijk zijn. Het wachten is op zijn memoires onder de titel: Bloedbroeders zoeken gynaecologische bijstand.
DeRosa 09 oktober 2014 13:59
Vergelijking met T. Dekker slaan helemaal nergens op.......de pathetische leugenaar!
tvm 09 oktober 2014 14:22
Andy Schleck, de eeuwige belofte.
Heeft deze belofte echter nooit kunnen inlossen.

Riis zei niet voor niets over hem: "Andy heeft het talent, maar zijn zwakte is dat het voor hem misschien wat te makkelijk komt. Daarom zou het kunnen dat hij nooit de Tour de France wint. Maar hij is nog jong."

Hij heeft altijd iets speels, nonchalants in zich gehad.
Prachtige strijd geleverd in zijn topjaren.
Blueprint 09 oktober 2014 15:26
Hij heeft Luik-Bastenaken-Luik en de Tour de France gewonnen. Zo wil ik ook wel mijn belofte niet inlossen.
Walnoot 09 oktober 2014 15:40
Volgens de gangbare definitie heeft 'winnen' anders weinig te maken met hetgeen Schleck in die Tour deed.
El Mik 09 oktober 2014 16:58
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens de gangbare definitie heeft 'winnen'
> anders weinig te maken met hetgeen Schleck in die
> Tour deed.

Ach, ik kan me ook slechtere ingeloste beloftes herinneren dan alleen LBL en wat Tour etappes winnen.
malheur 09 oktober 2014 18:46
merijntje mortirolo 09 oktober 2014 21:59
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Antonio Parrinello. Zeg het maar eens drie keer
> achter elkaar. Rolt zo van je tong.

Hij heet Antonino. Rolt nog lekkerder van je tong
Keuteberg 10 oktober 2014 18:57
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen