Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gesink niet naar Baskenland en klassiekers

Gepost door lodjan 
lodjan 02 april 2015 07:37
Gesink mist klassiekers

Van onze Telesportredactie
GENT -
Robert Gesink zal niet op tijd fit geraken voor de klassiekers. De kopman van Lotto-Jumbo werkt nu aan een rentree in de Ronde van Romandië. Na de ziekte van zijn pasgeboren zoontje en een knieblessure was de Varsevelder ook nog eens zes dagen van de fiets door griep.
Ploegleider Nico Verhoeven. „Stel dat Gesink daar op 90 procent van zijn kunnen aan de start kan staan, dan is hij nog kansloos om te wedijveren met al die mannen die optimaal naar de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik hebben toegewerkt.”
Arsimo 02 april 2015 08:45
Gesink, wie was dat ook al weer?

(hij is straks wel uitgerust voor de Tour. Die win je toch in bed?)
Eindhovuh 02 april 2015 08:46
Ik vrees echt dat we over een jaar een bericht krijgen, Gesink zoekt nieuwe uitdaging, is dankbaar voor alles wat de wielersport hem gebracht heeft, etc etc.
rustdag 02 april 2015 08:53
Ik snap er niet veel van. Je kan toch beter die klassiekers rijden als training/knechten dan alleen wat kilometers weg te trappen. Hij is éen van de kopmannen. Dan doe je er toch alles aan, om hem weer in vorm te krijgen. Of is er iets anders aan de hand?
malheur 02 april 2015 08:58
Laten we hopen dat de ploegleiding eerlijk communiceert en er geen sprake is van buiten-competitiestelling hangende een of ander iets. Ik kan me zo voorstellen dat deze gedachte hier en daar opspeelt onderhand.
Sticky Bottle 02 april 2015 09:35
Dit lijkt me eerlijke communicatie toch? Misschien vertellen ze niet alles maar moet een ploeg dat altijd doen?
Misschien wordt Gesink zijn knie wel behandeld met cortisone wat volgens mij niet verboden is, echter mag je dan niet in competitie zijn en nog wat regels. Zie niet in waarom een ploeg ook zulke zaken naar buiten zou moeten communiceren (mocht dit het geval zijn)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/04/2015 09:42 door Sticky Bottle.
Slimmerd 02 april 2015 09:42
Op naar het bericht van 25 april, waarin de rentree wederom wordt uitgesteld.
Blueprint 02 april 2015 10:03
Zes dagen van de fiets, vier weken later terug in koers. Deze logica ontgaat mij een beetje.
Arsimo 02 april 2015 10:17
Inderdaad. En LBL is nog goed drie weken weg. Zelfs al zou Gesink maar op 80, 90% kunnen komen dan is-ie beter in die koers dan minstens de helft in de ploegselectie die nu zal starten.
Blue 02 april 2015 10:21
[Spaak: nog één zo'n nuttige bijdrage en er volgt een ban]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/04/2015 15:08 door Spaak.
Dennis 02 april 2015 10:37
Het enige rare aan het hele verhaal vind ik dat hij zonder koersritme dus wel topvorm zou hebben in de ronde van romandie....
Er zitten nog best wel wat koersen tussen nu en de start van romandie. Eens met blueprint
Sticky Bottle 02 april 2015 10:53
Maakt mijn theorie wel aannemelijker
Walnoot 02 april 2015 10:59
Maar goed, een nieuwe vinden is misschien niet zo gemakkelijk als je de looks en het charisma van Gesink hebt...
Robert Koopman 02 april 2015 11:25
Toch is dit wel erg slecht voor zijn carrière....
Zonde eigenlijk.
El Mik 02 april 2015 11:26
Romandie is een goede voorbereiding op California, wat weer een mooie voorbereiding is op Quebec en Montreal.
Bromertà 02 april 2015 11:38
Quote
Blue
[...]


Quote
Walnoot
Maar goed, een nieuwe vinden is misschien niet zo gemakkelijk als je de looks en het charisma van Gesink hebt...

De mensheid loopt ondertussen zo'n kleine 150.000 jaar op deze godverdomse planeet, maar hier treft men twee uitgesproken momentopnamen van de jammerlijke toestand waarin de empathische vermogens van onze soort kan verkeren.


"Wir setzen uns mit tränen nieder."



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/04/2015 15:09 door Spaak.
Walnoot 02 april 2015 11:42
Relax jong. Gesink las al jaren niet meer mee op de oude pagina. Hij vind ons niet lief. Als hij mijn mattie was geweest, had ik hem natuurlijk best verteld dat het allemaal wel goed gaat komen.

Citeer je nou trouwens serieus de M-Passion?
Adrie2 02 april 2015 11:44
Was Erik Dekker ook niet een keer een jaar uit competitie wegens "knie gestoten"ja ja.

Maar ik denk overigens dat gesink gewoon schoon is (of hoop ik dat?)
Velodroom 02 april 2015 12:53
Arsimo 02 april 2015 13:21
Om mezelf te herhalen: Gesink's leven is een reality show zonder camera.

Er lopen echt mensen rond op de wereld die pech lijken aan te trekken, wat ze ook doen. Gesink lijkt er ook zo een te zijn. Wat zonde.

Moeten we hem misschien Ge-s-hink of zoiets onderhand gaan noemen? Het lot daarmee uitdagen en dat het dan bij hem een keer omslaat? Rationeel onzin natuurlijk, maar wat hem steeds overkomt is ook niet rationeel verklaarbaar meer langzamerhand.

Ik vraag me serieus af waar Gesink toe nog in staat zou zijn als hij twee seizoenen achterelkaar (meer vraag ik niet) zonder gedoe zou kunnen trainen en koersen. Het lijkt er alleen niet van te willen (mogen?) komen.
Walnoot 02 april 2015 13:35
Dat ik geen fan ben moge duidelijk zijn, maar dat betekent niet dat ik blij ben met zijn problemen. Gezondheidsproblemen bij een pasgeboren kind is zo'n beetje het ergste dat een jonge ouder kan overkomen.

Dat gezegd hebbende, de afwezigheid van Gesink in de klassiekers kan mij al lang niet meer verbazen. Als alles intussen in orde is met zijn kind, heeft hij verder niets dan smoesjes om niet te starten in de wedstrijden die hem qua parcours goed zouden moeten liggen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/04/2015 13:36 door Walnoot.
JW 02 april 2015 13:36
Interessant, die speculaties over wat er misschien achter de schermen aan de hand zou kunnen zijn.
Ik wil niemand beledigen, maar het geeft m.i. inderdaad soms blijk van schrijnend gemis aan empatisch vermogen.

Of het allemaal nog goed komt ?
Zo lang Gesink zelf daarin gelooft doe ik dat ook.
shake 02 april 2015 13:47
Gesink op Twitter en Instagram:

"1 week of pain-free training doesn't make you ready for some of the toughest races of the season, [Pays Vasco and the classics. Thanks to the team for acknowledging that and helping me prepare for new goals! #TeamLottoNLJumbo]"
Walnoot 02 april 2015 13:52
Tja, de enige die zich in de kaarten laat kijken ben jij natuurlijk. Er wordt iets over Gesink geroepen op pesterige toon, en jij schiet meteen in de kramp. Het verhaal is van het team laat aan duidelijkheid te wensen over. Dat een aantal mensen dan opperen dat er iets anders aan de hand zou kunnen zijn, is niet meer dan logisch.

Verder zal ik me maar buiten de discussie houden, ik heb helemaal geen tijd voor een 300+ topic op het moment.
Blue 02 april 2015 14:08
Jarenlang gelogen over de mindere prestaties van Gesink door Gesink zelf, toen bleken het ineens hartklachten te zijn, moeten we hem zeker nu wel op zijn blauwe ogen geloven
Carlos Danger 02 april 2015 14:15
Spijtige figuranten.......sad smiley
Velodroom 02 april 2015 14:22
Walnoot, look, Ik laat gewoon even zien dat er bij Gesink altijd hoop is, want vallen en opstaan. Het verhaal van het team lijkt me duidelijk.

Een redelijke periode van nagenoeg totale inactiviteit is voor een ronderenner funest als het erom zou gaan onmiddellijk maximaal te moeten koersen.
Dat men tegenwoordig na blessure's en/of ander ongemak wat voorzichtiger (zie Vos/Gesink), wellicht te voorzichtig met zijn renners/rensters omgaat kan ook als een positieve ontwikkeling uitgelegd worden. De tijd, dat de hogedrukspuit- c.q. hogedrukpanmethode gehanteerd werd, ligt niet zo ver achter ons.

Dat een aantal mensen iets opperen is van alle tijden. Het brein moet zijn beeld nu eenmaal altijd ingevuld krijgen, anders krijt het brein het zelf wel bij.
In die zin is het logisch, maar verder...
Cecchini 02 april 2015 14:26
Bemoei je er dan niet mee.
Walnoot 02 april 2015 14:29
Of ik dat doe laat ik niet van jou en je intrieste reactie afhangen.

Wedstrijdje trollen ga je trouwens van me verliezen, just saying.
JW 02 april 2015 14:46
Nu draai je de zaken om.
Ik schiet niet in de kramp, ik verwijt de mensen die "het normaal vinden te opperen dat er meer aan de hand zou kunnen zijn" zelfs niets.
Ik geef alleen als mening dat dat soort prikkers m.i. over erg weinig empatisch vermogen lijkt te beschikken.

Op zich is dat best een veel voorkomende eigenschap bij (teleurgestelde) "sportfans".
Daar zijn duizenden voorbeelden van te noemen, maar daar heb ik nu even geen tijd voor winking smiley
Linkebal 02 april 2015 15:10
Ik kan me nu al verheugen op die ene dag dat alles samenvalt en Gesink een klassieker of touretappe wint. Iedere tegenslag maakt een overwinning mooier, dus mooi zal ie zeker zijn. Dan kan het topic van "mooiste koers ooit" weer bovengehaald worden )
El Chaba 02 april 2015 15:25
malheur 02 april 2015 15:41
Ik vind de oppering van redenen waarom het steeds uitgesteld wordt en de wat pesterige opmerkingen hier en daar volkomen logisch. Dit is geen normale zaak meer en mij begint het gevoel te bekruipen dat er meer aan de hand is.
PVW 02 april 2015 16:23
Eens :-(
Maar blijft een van mijn favoriete nl renners en ik blijf hopen op top prestaties van hem.
Fashionisto 02 april 2015 16:28
Dit is toch gewoon een rechttoe rechtaan persbericht. Mensen die behoefte hebben aan schimmige oorzaken en schokkende onthullingen moeten zich maar storten op de Story en Privé.
Sticky Bottle 02 april 2015 16:35
thumbs up

Fashionisto Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit is toch gewoon een rechttoe rechtaan
> persbericht. Mensen die behoefte hebben aan
> schimmige oorzaken en schokkende onthullingen
> moeten zich maar storten op de Story en Privé.
Rudy t. 02 april 2015 16:50
Gesink is de beroerdste niet en zet alles wat die doet op internet. Halverwege maart heeft hij een week niet gefietst. Deze week is hij goed aan het trainen, vorige week ongeveer 450 km. Verder vanaf eerste week februari zo tussen de 300 en 600 km per week. Niet heel veel gedaan uiteindelijk wellicht vanwege die knie blessure.

Wellicht wel voldoende om mee te rijden in Baskenland en onvoldoende om mee te strijden voor de prijzen. Ik kan me de afweging wel voorstellen dan, al kun je natuurlijk ook gewoon wel lekker gaan. Ik zou er niet veel achter zoeken iig.
lodjan 02 april 2015 16:52
Blue 02 april 2015 17:49
[Spaak: dááág]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/04/2015 18:05 door Spaak.
Cecchini 02 april 2015 17:51
Er zijn er hier een paar rijp voor opname in een inrichting. Laten we hopen dat dit allemaal als een (totaal mislukte) grap is bedoeld.
rustdag 02 april 2015 18:06
JIJ bent echt ziek in je hoofd.
Pyama 02 april 2015 18:27
Als Gesink een Spanjaard was geweest had dit topic vol met andere berichten gestaan.
Ervaringen met dergelijke verhalen uit het verleden maken het zo dat ik niet verrast ben mocht er straks ander nieuws naar buiten komen (genoeg linkjes met Menchov en Boogerd). Voorlopig lijkt het allemaal nogal onschuldig dus geen nood aan veroordelingen.
Cecchini 02 april 2015 18:49
Vertel eens. Die prikkers met hun rare complottheorien (vermoedelijk dezelfde lui die denken dat Marianne Vaatstra nog steeds door een asielzoeker is vermoord) hebben wat uit te leggen. Niet ik.
Tinuz 02 april 2015 18:53
Tja, de carriere van Gesink is zo wel een aaneenschakeling van tegenslag geworden.
Lijkt me dat hij zich nu moet richten op de Tour.
Slimmerd 02 april 2015 19:44
Hij reageert op Blue, Cecchini
Slimmerd 02 april 2015 19:45
De Tour? Laat hem eerst maar eens een maand vol koersen, nu al praten over een drieweekse koers waarvoor ze in de persoon van Kelderman een veel betere coureur hebben, lijkt me erg vroeg
Massimo 02 april 2015 19:51
Vind het sneu voor Gesink, denk dat die jongen behoorlijk met zichzelf in de knoop zit.
Goozzer 02 april 2015 20:07
Clavan 02 april 2015 20:16
Waarom kan bv een Gerrans wel zonder ambitie starten in een koers na een blessure en een Gesink niet?
Tinuz 02 april 2015 21:46
Gesink is kopman. Voorbereiden op de Tour lijkt me nu zijn voornaamste objectief te worden. Dat is nog een paar maandjes ver.
Michael B. 02 april 2015 23:41
Gesink kan zich beter op de Vuelta richten, hoe het nu gaat gaat het niet goed
Slimmerd 03 april 2015 01:59
Zonder enig voorjaar zie ik Gesink, in een ploeg met ook Kelderman, zeker niet als een kopman voor de Tour.
Gewoon Baskenland rijden als training is al teveel voor hem, dan zeker geen Tour als kopman. Daar hij in een eerdere Tour al heeft bewezen matig te knechten, hup lekker koersen daar waar je mag en leef je zelf maar uit in je Canadese koersen
Tinuz 03 april 2015 02:06
Als Gesink in Romandie herbegint kan hij best een gedegen voorbereiding op de Tour afleggen.
Kelderman een veel betere coureur? Denk het niet.
Slimmerd 03 april 2015 02:09
Kelderman een betere kopman, dat is wat ik zeg.
Sehnsucht 03 april 2015 07:35
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> „Stel dat Gesink
> daar op 90 procent van zijn kunnen aan de start
> kan staan, dan is hij nog kansloos om te
> wedijveren met al die mannen die optimaal naar de
> Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik hebben
> toegewerkt.”

Die kansloosheid geldt ook als hij 100 procent is hoor.
Chuparuedas 04 april 2015 17:41
Niet iedere ploeg, maar wel een die pretendeert 'open en transparant' te zijn.
Chuparuedas 04 april 2015 17:45
Er is natuurlijk van alles aan de hand. Met name dat als Gesink nog vijf jaar zo doorgaat als de laatste drie jaar hij amper nog koerst en je je kunt afvragen of hij wel een wielrenner is geweest. Natuurlijk, lang niet allemaal Gesink te verwijten, maar wat doet ertoe bij de slotrekening?

En als het gaat om geloven: ik ga natuurlijk geen enkel van de ploeg afkomstig verhaal geloven. Gesink en de ploeg hebben een jaar of drie gelogen over zijn hartritmestoornissen. Prima, te begrijpen, maar het schept geen vertrouwensband, zal ik maar zeggen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/04/2015 17:48 door Chuparuedas.
Chuparuedas 04 april 2015 17:51
Dit maakt een blessurevrije Gesink juist een prima kopman. Iedere kopman houdt na LBL een periode rust om op te bouwen naar de Tour. Dat traject is vrij standaard. Daarin instromen kan prima, en is wellicht zelfs beter omdat hij minder koersdagen heeft gehad en echt kan opbouwen naar de Tour.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen