Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Superstrijdlust Tour 2017

Gepost door Slimmerd 
Slimmerd 22 juli 2017 12:33
Peiling
Wie moet de Superstrijdlust winnen
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 77 stemmen ontvangen.
Thomas De Gendt 15
 
19%
Alberto Contador 14
 
18%
Serge Pauwels 1
 
1%
Bauke Mollema 5
 
6%
Lilian Calmejane 0
 
0%
Michael Matthews 5
 
6%
Tony Gallopin 1
 
1%
Warren Barguil 30
 
39%
Dan Martin 6
 
8%



Als ik Sporza kan geloven zijn deze negen renners genomineerd voor de Superstrijdlust in deze Tour.
Kom maar op met de stemmen, benieuwd wie ons het meeste heeft kunnen bekoren met zijn strijdlust in deze Tour
Pyama 22 juli 2017 12:36
Ook leuk om te vermelden wie de strijdlust heeft gewonnen in de etappes.
Studio Badmuts 22 juli 2017 12:47
'K heb Matthews gestemd, al vind ik Barguil die ook wel verdienen. Maar het zal wel De Gendt worden, want staat met lege handen en was vaak mee in de ontsnapping, vrij kansloos - een troostprijs of aanmoedigingsprijs dus
Slimmerd 22 juli 2017 13:07
2. Yoann Offedo
3. Lilian Calmejane
4. Guillaume van Keirsbulck
5. Philippe Gilbert
6. Vegard Stake Laengen
7. Dylan van Baarle
8. Lilian Calmejane
9. Warren Barguil
10. Eli Gesbert
11. Maciej Bodnar
12. Stephen Cummings
13. Alberto Contador
14. Thomas De Gendt
15. Bauke Mollema
16. Sylvain Chavanel
17. Alberto Contador
18. Jhon Darwin Atapuma
19. Jens Keukeleire
El Chaba 22 juli 2017 13:15
Barguil gestemd en zeker niet op non-renner De Gendt.
Andere Peter 22 juli 2017 13:18
1. Barguil, staat voor mij eigenlijk buiten kijf. Probleem is dat de bollentrui de laatste jaren ook al een soort aanvalsprijs is geworden.

2. Matthews, dat mag ook. Vanwege de fantasie om met de helft van de punten toch een aanval te doen op de groene trui.

3. Contador, dat zou mogen vanwege zijn hele oeuvre.
Slimmerd 22 juli 2017 13:26
1. Matthews, zonder het afstappen van Kittel was hij/Sunweb nog een paar dagen voor spektakel gaan zorgen. Waren ze al mee begonnen en daarin lag een hoop strijdlust. We hebben jarenlang Sagan juist hierom geroemd, Matthews laat nu hetzelfde zien

2. Contador, de strijdlust voor een AK en later voor een rit. Ergens in zijn achterhoofd weten dat het niet lukt, maar de overgave bij hem en zijn Trek-ploeg waren mooi om te zien
Eindhovuh 22 juli 2017 13:41
Lijkt mij duidelijk: Uran.
ton duk 22 juli 2017 14:05
Ah, We ( Ger,Luijt en ik) hebben gestemd
gr
Heisenberg 22 juli 2017 14:13
1. Barguil
2. De Gendt
Ziender Ogen 22 juli 2017 14:15
Als Tom Leezer erbij had gestaan dan had hij ook drie stemmen gehadwinking smiley
Prikdude 22 juli 2017 14:56
Contador, zorg gedragen voor de enig kijkbare etappe deze Tour.

Dehalve ook een eervolle vermelding voor Quintana, die duidelijk niet in goede doen is maar het desondanks toch een paar keer probeerde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2017 14:57 door Prikdude.
El Chaba 22 juli 2017 15:00
Een cynisch grapje neem ik aan?
Robobas 22 juli 2017 15:03
Die eervolle vermelding mag van mij ook voor Dan Martin.
Pyama 22 juli 2017 15:10
Matthews heeft in geen enkele etappe de strijdlust gewonnen dus verdiend deze prijs niet. De Gendt valt aan om het aanvallen. Dat moet nooit een doel zijn. Daarom Contador gestemd. Heeft samen met Calmejane twee dagzeges op zak.
Pyama 22 juli 2017 16:41
Nu een interview met De Gendt over dit onderwerp. Toch wel behoorlijk treurig gesprek. Rare vent die De Gendt.
Pyama 22 juli 2017 16:44
Barguil 4
De Gendt 2
Matthews 1
Heisenberg 22 juli 2017 16:44
Ik hoor de tranen in de stem bij Wuijts nu blijkt dat Barguil gewonnen heeft. Toch een beetje leedvermaak, want zoveel stelt de prijs toch niet voor?
lodjan 22 juli 2017 16:44
1 Warren
2 Thomas
3 Michael
Eindhovuh 22 juli 2017 16:44
Ja.
Respect voor zijn prestatie hoor. Maar hij heeft werkelijk 0x iets geprobeerd.
Prikdude 22 juli 2017 16:51
Kennelijk wel als er niets anders is gepresteerd in de gehele ronde.
Orakel 22 juli 2017 17:05
Hoezo is Contafor überhaupt genomineerd. Beetje vergelijkbaar met De Gendt (qua kansloosheid aanvallen), maar dan slechts half zo vaak mee.

Barguil uiteraard de verdiende winnaar, zowel geslaagde aanvallen vanuit een kopgroep als vanuit de favorietengroep.
Dan Martin heeft meermaals aangevallen voor het klassement, zelfs half kreupel opgestapt. Ook hij zou een verdiende winnaar zijn.
Sub Culture 22 juli 2017 17:47
In topics waar De Gendt een non-renner wordt genoemd ga ik mijn stem onthouden. cool smiley
El Chaba 22 juli 2017 17:57
El Chaba 22 juli 2017 17:58
El Chaba 22 juli 2017 17:59
Raar inderdaad, welke mongool schrijft nou zoiets? grinning smiley
El Chaba 22 juli 2017 18:04
Wat betreft Contador quote ik even de prachtige post van Curzio uit het 'De kunst van het ontsnappen' topic als antwoord op Koppi die een vergelijkbare mening als jij heeft:

Quote
Curzio
Ahum. Contador heeft drie keer aangevallen. De eerste keer was de putsch met Landa, waar hij duidelijk voor de etappewinst streed (vandaar ook de pogingen om Quintana/Barguil af te houden, hij loste Barguil toen nog bergop in het begin). Daar was hij erg dichtbij winst en heeft hij de koers sterk beïnvloedt.
De tweede was de ploegaanval over de Galibier. Omdat Roglic uiteindelijk veel sterker bleek lijkt deze aanval achteraf misschien kansloos, maar Contador kwam daar als derde van de vluchters boven op de laatste klim en had Atapuma binnen schootsafstand. Je weet van tevoren natuurlijk niet hoe je vorm nog gaat zijn na zo'n aanval en hoe sterk de anderen zijn. Kortom: was ook een sterke poging, finishte top-10 en was op de streep de tweede van de vluchtgroep (plus deed een zaakje in het klassement). De derde was nota bene een aanval vanuit de groep der favorieten, in reactie op Barguil. Ook daar met theoretische kans op etappe en verder gewoon om klassement te beschermen. Finisht verdienstelijk 10e als je zijn inspanningen van de dag ervoor in aanmerking neemt.

Wat De Gendt daarentegen doet is in een kansrijke kopgroep op meer dan 100 km van de finish wegrijden met één of twee mannen, waarna hij 50 km verderop wordt teruggepakt en vervolgens kansloos is. De strijdlust is bij hem doel op zich, maar dat maakt het potsierlijk.

(Denk dat het niveau van Contador toch een beetje onderschat wordt door sommigen. Zonder valpartijen is hij met deze conditie in staat om nog steeds mee te doen voor het podium in de Vuelta en de Giro.)
El Chaba 22 juli 2017 18:40
Overigens gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat Thomas De Gendt eigenlijk de prijs verdient. Ik heb helemaal niets met Thomas De Gendt maar niet omdat het Thomas De Gendt is, maar simpelweg omdat ik in het algemeen nou eenmaal helemaal niets met aanvallers heb (ik heb ook liever een massasprint dat een groepje aanvallers die om de zege strijdt). Maar als er dan toch een prijs voor de strijdlustigste is - en dat is toch echt af te meten aan het vaakst en het meest aanvallen, zie ook de dagprijzen voor de strijdlustigste renner - dan is dat deze Tour natuurlijk De Gendt. Of het nou 'dom' aanvallen is of aanvallen om het 'aanvallen' doet daarbij natuurlijk niet ter zake, je moet het maar doen én kunnen.
En als het dan ineens om de oeuvreprijs voor de hele Tour gaat, worden er kennelijk andere criteria gebruikt en dat klopt natuurlijk niet. Dan kan ik me toch - wederom - niet aan de indruk onttrekken dat de jury een Franse renner kiest om zowel de (Franse) organisatie als het (Franse) thuispubliek te plezieren..
Orakel 22 juli 2017 19:40
Aanvallen = initiatief nemen om voor je ultieme doel te gaan, in welke vorm dan ook.
Dat doel kan een trui zijn, een etappe, of tijdswinst in het klassement.

Matthews voor het groen tussensprints meepakken in de bergen, was aanvallen.
Martin die demarreerde uit de favorietengroep om tijd te winnen, was aanvallen.
Barguil die op verschillende wijzen vooraan beland en voor de rit gaat, is aanvallen.

Wat De Gendt doet: voor het peloton uit rijden, staat niet gelijk aan aanvallen.
Voor hem is 'in de ontsnapping zitten' immers het voornaamste doel, terwijl dat een middel dient te zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2017 19:40 door Orakel.
Frederik D. 22 juli 2017 19:45
Ik hou niet van het Nederlands voetbalpubliek dat een oranje lompe klomp op zijn hoofd zet, zich volgiet met naar zeepsop smakend bier en dom brult: aanvalluh !!! Aanvallend voetbal is dom voetbal. Het gaat om de verdediging. Nederland werd tweede op het WK voetbal onder Van Marwijk dankzij het strakke verdedigen. En in 1974 verloor Nederland de finale van Duitsland omdat Nederland de verdediging verwaarloosde.

Ik zou dus willen pleiten voor een klassement van de Superverdedigingslust Tour 2017. Welke renner reed het meest verdedigend?
Nomath 22 juli 2017 19:56
Jammer dat Kittel uitviel. Zijn 'aanvallen' waren toch wel het meest succesvol in deze tdf,....Orakel?
Curzio 22 juli 2017 20:19
Uran met stip. Meintjes gooit ook hoge ogen. In een andere categorie: Vermote. Dacht ook aan de engelbewaarder van Froome, maar Kwiatkowski heeft natuurlijk twee keer aangevallen (die finish waar Van Avermaet zou winnen en die zgn waaierrit).
Prikdude 22 juli 2017 21:52
Vanaf de eerste tijdrit tot vandaag was Uran de sterkste in de Tour (overal mee, geen zwakke momenten) en dan geen enkele keer aanval - van een renner die nu deze erelijst kent in grote koersen:

2e Tour
2e Giro
2e Giro
2e Olympische Spelen
2e Catalonië
3e Tirreno
3e Lombardije
3e Lombardije
3e Lombardije



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2017 21:53 door Prikdude.
Curzio 22 juli 2017 22:04
Een tweede plek in de Vuelta is wel een serieuze leemte in zijn palmares.
Hoentie 22 juli 2017 23:28
Waarom non-renner?
Hoentie 22 juli 2017 23:31
Vooral ook, waarom?
Blueprint 22 juli 2017 23:42
Volledig mee eens thumbs up
Slimmerd 22 juli 2017 23:57
Vanaf 19-8 maar beginnen om dit gat op te vullen, lekker ergens achter Froome aan weer
Koppi 23 juli 2017 00:00
Ach, ik chargeerde natuurlijk een beetje. Maar ik meen meer dan drie demarrages van Contador te hebben gezien. Valt te prijzen dat hij het probeert hoor, en het was inderdaad soms best verdienstelijk.
Andere Peter 23 juli 2017 01:04
Goed gezegd. De Gendt, dat is eigenlijk schijn-aanvallen. Leuk gedaan hoor. Maar een aaanval gericht op de eerste wedstrijdhelft telt veel minder.
opperman 23 juli 2017 15:52
Heerlijk om iedere rit weer vol spanning af te wachten of Michel en José het wel of niet eens zijn met de strijdlustprijs.
Vreemd dat er zo veel waarde aan dit ´klassement´ wordt toegekend. En volstrekt arbitrair natuurlijk; wie zegt dat degene die nét binnen de tijd aankomt niet veel meer heeft gestreden dan iemand die nog even een keer kansloos aanvalt om maar die prijs te krijgen?

In deze categorie waren er vroeger nog wel meer publieksprijzen. Tour 1983 bijvoorbeeld:
Ploegmaat nr. één: Agostinho
Super ploegmaat nr. één: Gauthier
Super fair-play: Delgado
Super vriendelijkste: Agostinho
Super strijdlust: Demierre

Dan misschien beter de rode tussensprinttrui terug; wordt De Gendt wellicht de opvolger van Solleveld en Liekens.
El Chaba 13 augustus 2017 05:57
Zeg, Spaak, word nou eindelijk eens wakker, man!

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen