Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour (slot)

Gepost door lodjan 
lodjan 23 juli 2017 12:57
Nog een sprintje op de natte keitjes en het zit er weer op.
Kuiperberg 23 juli 2017 13:04
Andere Peter 23 juli 2017 13:10
Grappig dat in deze Tour enkele dramatische net-nietjes uiteindelijk wel een rit wonnen. Denk aan Barguil, Boasson-Hagen, Bodnar. Voor mijn part Roglic (val tijdrit,al was dat natuurlijk nog geen bijna gewonnen spel).

Dat thema zou zich vandaag kunnen voortzetten.

Omgekeerd is het juist niet zo best afgelopen met de ritwinnaars van de eerste dikke week: Thomas, Kittel, Sagan, Demare, Kittel, Kittel, Kittel en Kittel zijn exit. Aru werd langzaam minder. De indrukwekkende Calmejane die Gesink klopte viel toch behoorlijk weg daarna. Een enorm verschil tussen de smaakmakers vóór Pau en na Pau. Alleen Uran bleef echt overeind en verdient aan die stabiliteit dan ook zijn 2e plaats.
Slimmerd 23 juli 2017 13:12
Als dit thema zich doorzet vandaag, een wie denk jij dan?
Andere Peter 23 juli 2017 13:28
Ik bedoelde juist dat dit voor meerderen kan gelden. Degenkolb heeft dan sterkste claim (nipt 2e achter Kittel die te laat aanzette en die dramatische val over Cavendish). Die heb ik dan ook gespeeld in PTT (en nee, ik ga hem niet meer veranderen... ;-) )

Maar door een oranje bril mag je van mij ook Groenewegen zeggen. Die werd echter 2e/3e zonder echte winstkans.
Eindhovuh 23 juli 2017 13:29
Greipel en Bouhanni winking smiley
Of Degenkolb.
Andere Peter 23 juli 2017 13:33
Yep. Laten we het zo zeggen: ervan uitgaande dat Matthews of Boasson-Hagen niet wint, dan gaat vandaag iemand een verloren Tour goed maken.
Slimmerd 23 juli 2017 13:47
Ziender Ogen 23 juli 2017 14:35
Het rijtje maar afmaken: Colbrelli en Swift
Horsie is back 23 juli 2017 15:02
Ik weet niet zo direct wat hier grappig aan is, AP. De quest voor het halen van de top is immers vaak een lange weg.
Het net-niet is (bijna) een vaststaand gegeven en voor vele topsporters een vrijwel onuitputtelijke bron om niet op te geven en hun uiteindelijke doel te halen.
Waar anders dan in het wielrennen is het zo illustratief als je bijvoorbeeld een hoopje ellende als Romain Bardet op de grond ziet zitten.
Chris Horner zat er ooit ook zo bij, waarbij ene @Malheur nog de vergelijking maakte met een of andere kobold. Déjà-vu met ja, met wie ook weer? grinning smiley

Wie zou bijvoorbeeld durven te ontkennen, dat de 242 meter, die Maciej Bodnar te kort kwam, hem gisteren niet met zijn allen stiekem vooruit hebben geblazen?

Het zogenaamd winnaars effect zal ongetwijfeld bestaan, maar waar komt het moeizamer tot stand dan in het wielrennen, als het er eerlijk aan toe gaat.
Andere Peter 23 juli 2017 15:06
Grappig vind ik dat het er zo nadrukkelijk binnen één Tour helemaal uitkomt. Misschien zou 'mooi' of 'opvallend' een betere term zijn geweest. Ik zit ook weer niet echt te schuddebuiken.
Carlos Danger 23 juli 2017 15:32
DeGendt al vertrokken?
Horsie is back 23 juli 2017 15:35
Dat snap ik, maar ik vind het grappig dat je het zo nadrukkelijk benoemt.

Nochthans, ik erger me ook altijd wel een beetje als weer eens het afdalingsdrama van Rio als voedingsbodem voor het huidige succes van Annemiek van Vlieten wordt geëtaleerd, maar aan de andere kant blijven op het puur persoonlijke vlak sommige zaken heel lang broeden.
De karavaan trekt immers altijd verder, hetgeen nu eenmaal de ultieme metafoor is voor wat het leven uiteindelijk voorstelt.
Ik heb hier nog niemand iets horen zeggen, dat in zegge en schrijven 8 dagen VIER wielrenners (zij, die op een renfiets hebben gezeten) zijn omgekomen.

En jij, AP, als de wandelende encyclopedie van dit prikbord (zo, dat is er uit), weet zich toch ook nog wel de jankende KNEET te herinneren na zijn overwinning in de AGR in de armen van ons aller mastodont MS. Nadat hij enige tijd ervoor bijna aan gruzelementen was gereden.
JW 23 juli 2017 16:24
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nog een sprintje op de natte keitjes en het zit er
> weer op.

Wat mij betreft zit deze laffe Tour er nu al op. Al heel wat dagen eerder, eigenlijk.
Dat carnaval op de slotdag waarbij, het tegenwoordig not done is om nog echt aan te vallen, is aan mij niet besteed.
Vroegguhh.., toen viel Zoetemelk in de slotrit Hinault nog aan, waarna ze samen de rondjes door Parijs afraffelden.
Pyama 23 juli 2017 16:30
Je zou in eerste instantie zeggen dat dit een nogal voor de hand liggende uitspraak is maar Peter, hoe zie jij het dan als Barguil wint?
Prikdude 23 juli 2017 16:37
Landa die Bardet van het podium gooit, de massa die daarop heel Sky dood maakt en Uran die de Tour al in het geel op het podium aan Bardet ("Kijken, kijken, niet kopen" ) probeert te verpatsen zou deze Tour nog wel aardige ontknoping geven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2017 16:38 door Prikdude.
Slimmerd 23 juli 2017 16:51
En toch maar dat dagelijks volgen en reageren op iets dat voor jou al lang over is
Orakel 23 juli 2017 17:16
Nog 91 km te gaan. Froome stayert achter de wagen. Jury grijpt niet in!
Ziender Ogen 23 juli 2017 17:54
Nog 68km. Heb te vroeg ingeschakeld, tsju.
Eddy Veen 23 juli 2017 18:03
De laatste etappe is amper verteerbaar, ben ik met JW eens. Het helpt wel om vandaag de radio voorrang te geven en er is zwemmen op de andere kant. Ik verheug mij alweer op wat komen gaat: een dagje uit naar Voorburg op 8 augustus met zoon, het WK in Bergen, de Vuelta met Oomen en Kelderman en de Tour van 2018, hoewel mijn aanvankelijke overtuiging dat daarvoor een Dumoulinwaardig parcours wordt uitgestippeld aan het afbrokkelen is. Enfin, hij lijkt mij met een goede ploeg en vorm sowieso favoriet.
JW 23 juli 2017 18:04
JW 23 juli 2017 18:08
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> En toch maar dat dagelijks volgen en reageren op
> iets dat voor jou al lang over is

Dat is te veel eer.
Ik kan me niet herinneren dat ik hier gisteren of eergisteren wat schreef.
De Tour was immers voorbij ?
Andere Peter 23 juli 2017 18:51
Ik heb nieuws voor jou. Die wint vandaag de etappe niet.

Het was ons al bekend dat de Tour meer winnaars kent dan EBH en Matthews. Jaja, als Froome of Mollema hier de etappe wint dan gaat de regel ook niet op. Scherp van je.
ton duk 23 juli 2017 19:05
Heeft TLJ,NL al iemand op kop gezet ?
gr
Prikdude 23 juli 2017 19:08
Jep, De Gendt.
Slimmerd 23 juli 2017 19:10
Roglic heeft zijn werk al gedaan.

Nu gaan we met zijn allen achter Sky aan de laatste ronde beginnen
Anony 23 juli 2017 19:18
Leuke Tour voor NL.
Jammer voor Greipel, kwam nog goed. Maar verdiend voor Dylan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2017 19:18 door Anony.
Curzio 23 juli 2017 19:20
Lekker sprintje!
Anony 23 juli 2017 19:20
1. Groenewegen
2. Greipel
3. Boasson Hagen
4. Bouhanni
5. Kristoff
Slimmerd 23 juli 2017 19:22
JW zal het wel niks vinden, maar dit is er wel eentje hoor...

Wat een complete bazensprint
rustdag 23 juli 2017 19:26
GVD wat is dit mooi man smileys with beer
Anony 23 juli 2017 19:26
Na het zien van de herhaling kan ik inderdaad concluderen dat dit een heerlijk sterke sprint van Groenewegen was. Greipel maakte vandaag ook nog eens aanspraak op winst, maar de jonge Kees was al gaan vliegen. De sprint van ver aangezet om geen snelheid te verliezen, en Kristoff en Boasson Hagen gewoon los uit het wiel geknald. Daarmee kan je naar huis. Proficiat.

In België is het voorlopig allleen maar dromen van en hunkeren naar een Dumoulin en een Groenewegen. Gelukkig hebben we nog een mooi trosje klassieke krachtpatsers en allround vechtjassen.
Curzio 23 juli 2017 19:27
Absoluut. Resoluut positie ingenomen en van kop af sprinten na de laatste bocht, dat is hier volgens mij meestal de winnende strategie als je sterk genoeg bent. Sloeg ook een mooi gat met Kristoff en ging al voor de streep zitten, heerlijk.
ton duk 23 juli 2017 19:30
ton duk 23 juli 2017 19:30
Zo zie je maar,JW...je neemt mede de koers in handen en je krijgt de verdiende overwinning
gr
Slimmerd 23 juli 2017 19:31
Eerst al een potje schouder aan schouder winnen van Kristoff voor de positie in wiel van Haller. Daarna 'geluk' dat Haller vol door blijft trekken, want geeft die direct af dan zit hij daar al voor de laatste bocht op kop.
Maar het aangaan daarna, de rest meteen een lengte extra geven en het tot slot een kleine 300 meter volhouden...Chapeau!
predator 23 juli 2017 19:31
Zo dan. Dat is een hele mooie.
Andere Peter 23 juli 2017 19:43
Ik dacht dat er bonuspunten waren voor de hoogste man in het klassement?
ton duk 23 juli 2017 19:49
ton duk 23 juli 2017 19:51
Wie was de laatste TLJ-man die zorgde dat Groenewegen ideaal (gezien de uitslag) af zette ?
gr

ps: ik heb voor 'm dan wat gemeende excuses klaar liggen...
lodjan 23 juli 2017 19:52
Twee hele mooie overwinningen.
Horsie is back 23 juli 2017 19:53
Net-niet
Net-niet
Net-niet
Net-niet
Net-niet
Net-niet
Net-niet
Net-niet
Net-niet
Net-niet

Net wel

Je verwacht het niet of zag je het nu gewoon aankomen.
Bromertà 23 juli 2017 20:04
Dat kan niet waar zijn. Groenewegen doet alles fout: oefensprintjes achter de brommer naast de A6, sterven in de laatste meters tijdens het NK, niet bij machte om uit het wiel te kunnen komen bij Kittel, veel te veel en te lange trainingskilometers door Vogezen, over de Jura, in het Centraal Massief, op de Pyreneeën en dwarsdoor de Alpen. dan, uiteindelijk zijn laatste kans, veel te vroeg op kop en dan maar op zijn Kittels als een niet te stuiten raket als eerste over de meet op de heilige grond van 't sprintersfestival ter afsluiting van de Tour. Diepe diepe buiging. Prachtig !
Frederik D. 23 juli 2017 20:06
Welke Nederlanders wonnen eerder de laatste Tour-rit in Parijs?
Curzio 23 juli 2017 20:08
Ik dacht Wagner...
Kuiperberg 23 juli 2017 20:09
Ik zei eerst Gaap, maar ben nu helemaal wakker door Dylan. Wat een baas ! Van zover sprinten, eigenlijk kansloze missie en dan toch winnen. Respect en klasse. En ook heerlijk voor het zo geplaagde Lotto Jumbo team.
Slimmerd 23 juli 2017 20:10
Wagner of Leezer, de andere zaten in ieder geval achter de groep (Roglic na het werk en Martens door lek)
JW 23 juli 2017 20:26
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> JW zal het wel niks vinden, maar dit is er wel
> eentje hoor...
>
> Wat een complete bazensprint

Beste Slimmerd,

Ik vind je een geweldige deelnemer aan dit Prikbord.
Altijd die enthousiaste posts, en dat geweldige volgen en weergeven van de koers.
Hulde daarvoor (en dat meen ik).


Maar het enige dat ik van de etappe van vandaag heb gezien waren de beelden in het journaal.
Leuk voor Dylan en zijn ploeg, maar - zacht gezegd - ik heb niet veel met zo'n afsluiting van een grote ronde.
Dan ben ik liever wat in mijn tuin bezig ofzo.
Dus je had gelijk, mij interesseert het niet echt smoking smiley
Andere Peter 23 juli 2017 20:29
Daar zat 2 jaar tussen. Hier doorgaans 2 weken. Dat is toch wel snelle revanche.
Andere Peter 23 juli 2017 20:41
5 - 6 - 6 - 3 - 2 - 1 in de achtereenvolgende sprints waar hij in de eerste groep zat deze Tour. Tuurlijk, er is een pak concurrenten uit. Maar toch een aardige evolutie.

Hoopgevend voor de toekomst is de combi. Enerzijds dat hij ook in vergelijking met de wereldtop een hoge basissnelheid bleek te kunnen vasthouden in 3 weken. Anderzijds koppelt hij daaraan dat hij betrekkelijk probleemloos door het hooggebergte is gekomen.

Eindelijk een opvolger voor Kenny van Hummel :-)
ton duk 23 juli 2017 20:43
Groenewegen bevestigt net mijn vermoeden dat het Wagner was/is....
Goed gedaan,Wagner !
gr
Andere Peter 23 juli 2017 20:45
Van Poppel was de laatste. En ik denk ook de enige. Raas had er wel eens kunnen winnen, maar was meestal reeds afgestapt. Janssen won meen ik niet die tijdrit (?). Knetemann won een paar keer in de slotdagen, maar nooit op de laatste dag. (Edit: correctie, Knetemann won in 1978 wel degelijk de laatste rit. Raas won toen de voorlaatste. Met Zoetemelk op 2 en Lubberding in het wit waren het de jaren dat we de zeges moeilijk konden tellen)

Meest beklijvende moment in mijn ogen: 1979. Hinault en Zoetemelk die rondenlang het hele peloton voorblijven. De nrs 1 en 2 van het klassement die al een kwartier voor lagen. En met 2 minuten voor sprintte Hinault voor Joop naar de ritzege. Bizar. Zie je het voor je met Froome en Uran?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2017 20:51 door Andere Peter.
ton duk 23 juli 2017 20:45
vPoppel in 1988) l en Kneteman (in 78)
We hebben natuurlijk ook nog de slottijdrit J Jansen maar da's toch ff wat anders

en Vittal zorgt voor de 5e wijziging...Karstens 1976

gr

ps: volgens mij zei men net bij de Avondetappe dat dit de 4e overwinning was in Parijs



5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2017 20:55 door ton duk.
Andere Peter 23 juli 2017 20:48
Beste generatie, beste generatie...

Gofferdorie, ik krijg dat pas uit mijn bek als er na 32 jaar weer eens de echte wereldtitel is.
Vittal 23 juli 2017 20:53
Wat een zeldzame boel onzin schrijf je hier zeg.

Quote
Andere Peter
Van Poppel was de laatste. En ik denk ook de enige. Raas had er wel eens kunnen winnen, maar was meestal reeds afgestapt. Janssen won meen ik niet die tijdrit (?). Knetemann won een paar keer in de slotdagen, maar nooit op de laatste dag

Nederlandse winnaars in Parijs op de laatste dag van Tour:
Van Poppel (1988), Kneteman (1978) en Karstens (1976).
Andere Peter 23 juli 2017 21:14
En Janssen won die tijdrit wel degelijk. Ik zal niet meer uit mijn hoofd praten over mijn peuterjaren.

Wat ik over Van Poppel en Raas zei klopt natuurlijk wel. Maar excuses aan Knetemann, Karstens en Janssen (die jij ook nog mist, want dat was geen Champs-Élysées maar telt wel als Parijs).
Fcdh 23 juli 2017 21:41
Wow zit net de etappe terug te kijken en wat een lange sprint van Groenewegen.
Greipel kwam nog dichtbij maar hij pakt hem toch en dat meteen de Champs Elysee wat een mooie overwinning.
Wel heel weinig reactie hier bij een etappezege in de tour van een Nederlander.
Walnoot 23 juli 2017 21:57
Moet ook zeggen dat deze rit me nog minder kan boeien dan vroeger sinds ze hem 's avonds rijden. Nu is het eigenlijk alleen nog maar een circus. Wat mij betreft maken ze er gewoon een echte etappe van. Of een tijdrit, godbetert (dan kijk ik in ieder geval met interesse naar de uitslag). Wel een grandioze sprint van Groenwegen, die verslaat hier toch even op het hoogste podium Greipel, Kristoff en Bouhanni. Niet slecht voor een pikkie van 24.
ton duk 23 juli 2017 22:25
Fcdh Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Wel heel weinig reactie hier bij een etappezege in
> de tour van een Nederlander.

Merendeel van de prikkers had ook liever Groenewegen zien verliezen
gr
ton duk 24 juli 2017 07:45
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> > Leuk voor Dylan en zijn ploeg

Jarenlang de bodyguard en woordvoerder zijn van die ploeg op dit prikbord (incl afzeiken Dumoulin,Sunweb en alle andere Nederlanders buiten die ploeg) en dan nu dat zeggen ??

Gaat het wel goed met je,JW ?
gr
Curzio 24 juli 2017 08:10
Welnee. Het aantal reacties op dit prikbord is gewoon geen enkele graadmeter, voor wat dan ook.
JW 24 juli 2017 09:11
"... (incl afzeiken Dumoulin,Sunweb en alle andere Nederlanders buiten die ploeg)..." Dat is je reinste kolder. En dat is zacht uitgedrukt.
Bromertà 24 juli 2017 09:33
Urenlang zat hij in de doordeweekse boemel. Half in slaap gesukkeld, maar telkens weer net voor iedere tussenstop wreef ie in z'n ogen en strekte de benen. Nee, dit werd geen zegetrein. Elk perron leek op 't vorige. Hij verbeet de pijn van de verdorven saaiheid en volhardde in z'n zucht om niets te mogen missen. Elke dag opnieuw.

Moe van drieweken zitten en boog hij zich over opstandige geraniums, maar de trein wacht op niemand.

Drie weken hield ie zich recht met 't adagium dat Parijs nog ver was. De finish werd bereikt en de boemel was spontaan in een #zegetrein getransformeerd. Hij was helaas te vroeg afgehaakt en bevond zich alleen en verlaten op een leeg perron met in z'n mond een sneu fluitje en in z'n hand een verlopen spoorboekje.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2017 09:35 door Bromertà.
JW 24 juli 2017 11:21
Ik gun iedereen zijn enthousiasme over deze overwinning, maar om ook van iedereen enthousiasme over deze overwinning te verwachten gaat wel heel ver !

Van alle etappes in de Tour is dit verreweg de minste.
In mijn herinnering - ik ga dat niet opzoeken - wordt er hier al jaren lauw op deze slotetappe gereageerd.
Om deze afsluiting bij winst van een landgenoot dan plotseling massaal te begroeten als een enorm prestigieuze zege ("wereldkampioenschap voor sprinters" etc.) lijkt me begrijpelijk van Ton Duk cs. Die zou net zo enthousiast zijn als de koers op driewielers was verreden.

De Giro-afsluiting was toch heel wat boeiender !
Bromertà 24 juli 2017 11:40
Na de kunst van het ontsnappen hebben we nu ook de kunst van het hautaine wegkijken.
Bromertà 24 juli 2017 12:03
Carlos Danger 24 juli 2017 12:07
Vandaag alsnog naar huis sturen.
Bromertà 24 juli 2017 12:13
Je mag het niet denken, maar ik doe het toch, als er een Fransoos tweede was geworden dan ...
Curzio 24 juli 2017 12:17
200 goed bestede Zwitserse franken.
Horsie is back 24 juli 2017 12:21
Je mag het wel denken, maar dan hoef je het nog niet op te schrijven, Fred.
Andere Peter 24 juli 2017 13:00
Zo kun je er altijd alle kanten mee op. Was Groenewegen Fransoos geweest dan was dit jurybesluit als ''beschermend'' uitgelegd.
JW 24 juli 2017 13:22
Alleen 200 CHF en geeneens een tijdstraf erbij confused smiley
Belachelijk.
Eindhovuh 24 juli 2017 13:35
Dan zal hij ook wel in progressieve kringen verkeren...
Luijt 25 juli 2017 09:49
Kenny, het sprintkanon uit Elden. Altijd in voor een gebbetje na de koers. Ja, we missen m.
Ziender Ogen 25 juli 2017 12:18
De term 'wereldkampioenschap voor sprinters' is natuurlijk een giller maar hij legde alle nog aanwezige sprinters er
duidelijk op. Hulde.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen