Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Groenewegen

Gepost door tvm 
tvm 23 juli 2017 20:26
De grootste vis die je als sprinter kunt winnen, is voor Groenewegen binnen (samen met Milaan San Remo en een vlak WK.
Op welk niveau moeten we hem nu plaatsen?
Past hij nu al in het rijtje Cipollini, Petacchi, Abdoezjaparov, Jans Koerts?
Brieske 23 juli 2017 20:27
Haha, dankzij die laatste past hij daar wel tussen ja.

Groet
tvm 23 juli 2017 20:33
Mooi he? Mooi rijmpje ook, vind je niet?
Vittal 23 juli 2017 20:47
Nee hij past nu in het rijtje Steegsman, Nazon, Svorada en Zanini. Relatief kleine renners die wisten te winnen op de Champs...
Vittal 23 juli 2017 20:48
Petacchi, Cipollini en Koerts hebben nooit gewonnen in Parijs.
Carlos Danger 23 juli 2017 21:06
Het juiste rijtje is: Karstens, Kneteman,Van Poppel, Groenewegen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2017 21:07 door Carlos Danger.
Andere Peter 23 juli 2017 21:23
Maar geen van de voorgangers pakte zijn eerste ritzege in Parijs.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2017 21:41 door Andere Peter.
Kuiperberg 23 juli 2017 21:34
Let op Groenewegen bij de Vlaamse klassiekers en ook Parijs-Roubaix. Dat kan hij ook aan. Toppertje voor de komende 10 jaar !!
Prikdude 23 juli 2017 22:16
Net nu we dachten dat de Wielrenner van het Jaar-verkiezing wel een uitgemaakte zaak was, krijg je dit.
Dit Rit Naar Bordeaux 23 juli 2017 22:21
Svorada. Dat is een mooie vergelijking. Voor je gevoel is dat een maatje te klein voor Dylan en Cipo etc een maatje te groot. Maar als je dan ziet dat een Svorada 11 ritten wint in grote ronden is dat toch een mooie carrière.

Maar als er 1 ding duidelijk wordt uit de interviews is dat Dylan zich minder van kritiek aan moet trekken en dus ook niet dat hij een Jan Svorada wordt :-) zeker niet van mij..
predator 23 juli 2017 22:45
Niveau Cavendish denk ik niet, omdat hij te netjes is in de sprint. Maar hij kan best nog een aantal mooie sprints gaan winnen, de snelheid heeft hij in ieder geval.
Carlos Danger 24 juli 2017 00:40
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar geen van de voorgangers pakte zijn eerste
> ritzege in Parijs.


Dat is nog best een hele lijst:

Alain Meslet
Pol Verschuere
Gilbert Glaus (Wie kent hem niet)
Jeff Pierce
Eddy Seigneur
Stefano Zanini
Jean-Patrick Nazon
Dylan Groenewegen
ton duk 24 juli 2017 07:42
predator Schreef:
-------------------------------------------------------
> Niveau Cavendish denk ik niet, omdat hij te netjes
> is in de sprint.

Vandaag/ gisteren was ie daar schouder en schouder met Kristoff vrij overtuigend in...
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2017 08:07 door ton duk.
Curzio 24 juli 2017 08:07
Het ligt er ook aan wat voor kritiek. Als je alles op internetfora en twitter gaat meetellen, dan heb je altijd kritiek. Maar volgens mij was er onder volgers en de wielermedia helemaal niet zoveel kritiek. Dat moet je als sporter wel kunnen scheiden. Komt anders nogal verongelijkt over (let op, dit is kritiek, maar mild.)
ton duk 24 juli 2017 08:09
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Let op Groenewegen bij de Vlaamse klassiekers en
> ook Parijs-Roubaix. Dat kan hij ook aan. Toppertje
> voor de komende 10 jaar !!

Ik heb 'm nog geen goede Oude Kwaeremont zien rijden.....
P-R lijkt me idd een zeer goede klassieker voor 'm
gr
ton duk 24 juli 2017 08:35
Geheel andere vraag maar wel over gisteren en Groenewegen...
Weet iemand wie die juichende fotografe was gister net voor de meet ?
gr
merijntje mortirolo 24 juli 2017 09:08
Als dat een retorische vraag is, weet ik het antwoord. smoking smiley
ton duk 24 juli 2017 09:23
Nee, enkel een vraag uit nieuwsgierigheid ?
gr
Andere Peter 24 juli 2017 09:26
We hadden het over Nederlandse voorgangers. Maar okee.
merijntje mortirolo 24 juli 2017 09:35
-
Okee dan. kDacht dat je AvC gespot had.

Enniewee: een fotograaf moet, zeker vlak vóór de meet, foto's maken, niet juichen.
ton duk 24 juli 2017 10:00
AvC is nu meer in de musicalsterren hè....

Eerst foto maken en dan juichen...vond het wel leuk en opvallend
gr
merijntje mortirolo 24 juli 2017 10:04
-
Musical kent geen sterren.
Stats 24 juli 2017 10:06
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Andere Peter Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Maar geen van de voorgangers pakte zijn eerste
> > ritzege in Parijs.
>
>
> Dat is nog best een hele lijst:
>
> Alain Meslet
> Pol Verschuere
> Gilbert Glaus (Wie kent hem niet)
> Jeff Pierce
> Eddy Seigneur
> Stefano Zanini
> Jean-Patrick Nazon
> Dylan Groenewegen

+ Robbie McEwen (en nog een lijstje namen waaronder Briek Schotte tenzij je "in Parijs" in "op de Champs Elysees" verandert)
El Mik 24 juli 2017 10:09
Petacchi was en Kittel is toch ook een nettere sprinter dan Cavendish?
Bromertà 24 juli 2017 10:40
Koppi 24 juli 2017 11:15
Precies. Op Groenewegen zelf was nauwelijks kritiek, wel op het functioneren van z'n treintje. Dat liep echt niet altijd even goed, dat mag natuurlijk gezegd worden. Maar in een adem werd er vaak aan toegevoegd 'dat het er wel in zat', of iets van die strekking.
Groenwegen 'mag' nu keer iets zeggen als 'we kunnen het best wel, dat zie je nu', maar blijven doorzeuren over de kritiek klinkt inderdaad verongelijkt. Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig.
Prachtige zege was het trouwens, in huize Koppi werd volop meegesnikt.
Columbus SLX 24 juli 2017 12:38
Groenewegen had natuurlijk de mazzel dat er een boel jongens niet meer bij waren.(Sagan, Kittel, Cavendish, Demare).
Aan de andere kant ook weer een beetje zijn verdienste - zichzelf al die cols overslepen en rechtop blijven.
De entourage van zijn overwinning is fantastisch (winnen in Parijs).
Maar wie er 2, 3 en 4 zijn... dat is niet het "neusje van de zalm".

Voor mij is Groenewegen op dit moment nog 1 maatje te klein voor die echt grote mannen + toptreintjes.
Zijn 2 dingen die ik me afvraag.

Hoeveel groei potentieel heeft hij nog.
Zit hij bij TLJ op de best denkbare plek?
(ivm met lead out)
Curzio 24 juli 2017 13:01
Van de mannen die je noemt is alleen Kittel bewezen sneller, terwijl ik Sagan en Demare op een vlakke aankomst minder snel inschat dan Groenewegen. Op zich is het niet verkeerd om meervoudig etappewinnaars als Greipel, Bo Hagen en Kristoff te kloppen hier, plus Bouhanni, Matthews wat verder op de achtergrond.
Horsie is back 24 juli 2017 13:03
En vergeet niet dat hij in de eindfase van de 3 podiumrenners het langzaamste was.
Dylan Groenewegen leidt volgens mij nog een beetje aan claustrofobie, op deze boulevard hoef je niet tussen de zwembad lijnen te kunnen sprinten.
Maar het is mooi om de evolutie van zal-ik-wel, zal-ik-niet, gossie net-niet, gossie weer net-niet naar en nu zal ik het eens laten zien te aanschouwen.
Edoch zoals ook in het leven, de allereerste keer dient altijd goed te worden geëvalueerd. grinning smiley
Cecchini 24 juli 2017 13:44
Greipel, Boasson Hagen, Kristoff, Bouhanni niet het neusje van de zalm ? Hagen verloor met een fotofinish van Kittel, Kristoff heeft een fantastische erelijst (Hagen ook), en Bouhanni heeft ook al wat overwinningen in Grote rondes te pakken. Groenewegen was tijdens deze Tour steeds van de partij met de grote mannen, en was in de sprint waarin hij 2e was achter Kittel degene met de hoogste snelheid. Me dunkt hij zit er gewoon tussen, maar ja hij is jong, en zijn erelijst moet nog gestalte krijgen. Alhoewel NK, Parijs-Brussel, meerdere etappes in Pro Tour koersen zijn ook niet misselijk. Gelukkig deed hij gisteren wat hij moest doen, en dat was gewoon sprinten, en was niet meer geobsedeerd door treintjes, om bijna elke sprint in een soort van opgesloten toestand terecht te komen. Gaan met de geit was het, instinctief sprinten dat ligt hem het beste.
Eddy Veen 24 juli 2017 13:46
Gaviria is jonger en misschien wel sneller dan Groenewegen.
Walnoot 24 juli 2017 13:58
Ewan misschien ook, maar ze moeten allebei eerst nog maar eens een etappe in de Tour winnen.
Curzio 24 juli 2017 14:09
Groenewegen heeft Ewan er al meermaals opgelegd in de sprint.
ton duk 24 juli 2017 14:54
Groenewegen en Zeeman
Nelissen vroeg, namens Zeeman had ik het gevoel, gister wat de rol van Zeeman is in zijn groei naar topsprinter...
Die rol is GROOT
gr
Walnoot 24 juli 2017 15:44
Feit, word up. Volgende feit: andersom heeft Ewan Groenwegen ook meer dan eens geklopt.
Dit Rit Naar Bordeaux 24 juli 2017 17:30
Gaat Groenewegen eigenlijk nog wat sprintjes doen in Spanje? MCN erop leggen
Orakel 24 juli 2017 18:03
Sprinters verslaan elkaar geregeld. Dat is geen maatstaf. Je moet er staan op de belangrijke momenten. En wie niet aanwezig is die kan je ook niet verslaan.
Walnoot 24 juli 2017 21:31
Er zijn maar vier sprintetappes in de Vuelta, waarvan maar twee aan het begin, dus denk niet dat ze dat moeten willen moeten Groenewegen. Er zijn wel nog een paar etappes waar de beter klimmende sprinters waarschijnlijk kunnen overleven, dus wellicht dat ze Lobato uit kunnen spelen voor een handjevol top-10 plekken. Die kan eventueel nog wat betekenen voor Kruijswijk en/of Gesink in andere ritten..
Koppi 24 juli 2017 21:51
Gesink zal er zeker niet zijn: [www.wielerflits.nl]
Andere Peter 24 juli 2017 23:39
Ik geloof dat Ton Duk zit te slapen, maar in Boxmeer wordt Oranje dus indrukwekkend 1 - 2 - 3. De Belgen vernederd winking smiley #zegetrein
Carlos Danger 25 juli 2017 00:26
Eerst Parijs, nu Boxmeer. Niet meer te stuiten.
ton duk 25 juli 2017 07:38
Ton DUK geniet vooral van de overwinning Taiwan tijdens de Wereldspelen Korfbal...historie werd geschreven
gr
Luijt 25 juli 2017 09:39
Leuk portretje van de familie op de NOS gisteren....
Eddy Veen 25 juli 2017 10:19
Zo'n vriendin helpt ook wel. Zo eentje had Zoetemelk moeten hebben, dan had die veel vaker gewonnen.
Cecchini 25 juli 2017 10:40
Die is na die Tourwinst van Joop aan de fles gegaan. Is haar uiteindelijk niet goed bevallen.
Frederik D. 25 juli 2017 11:07
Wilde ik eens meedoen met een prikbordgokspelletje en wel inzake Boxmeer maar nee, ik kon niet gokken dat Groenewegen één zou worden. Is er geen prikker die eens op zo'n criterium de hele meute voorbij fietst en tegen de afspraak in wint?
Prikdude 25 juli 2017 11:14
Frederik D. 25 juli 2017 11:32
De lange neus van Neuss.
El Chaba 25 juli 2017 13:43
Hij is pas 24 en aan zijn prestaties te zien, is hij nog altijd groeiende.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen