Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Hartinfarct Lucien van Impe

Gepost door D. Marrage 
D. Marrage 24 juli 2017 15:13
Quote

Oud-Tourwinnaar Van Impe (70) herstelt van hartinfarct

Lucien Van Impe is vorige week getroffen door een hartinfarct. De laatste Belgische Tourwinnaar herstelt in het ziekenhuis van Aalst. Dat nieuws is aan onze redactie bevestigd.

Lucien Van Impe won de Ronde van Frankrijk in 1976 en is de laatste Belgische winnaar van de Tour. Vorig jaar werd Van Impe uitgebreid in de bloemetjes gezet voor de 40-jarige verjaardag van zijn Touroverwinning. Hij won ook 6 keer de bergtrui in de Tour.
[sporza.be]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2017 15:14 door D. Marrage.
Frederik D. 24 juli 2017 16:03
Ik wens hem een goed herstel toe.
Horsie is back 24 juli 2017 16:13
Ter lering en vermaak. Opleuken klinkt nu even zo cru.

Chris Froom heeft naar verluidt een rustpols van 29, dus lager dan zijn leeftijd. Miguel Indurain had destijds, dacht ik 28. Merckx rond de 30.
Ik had zonet 43 op de rustdag, een mooie reactie op 3 dagen effectieve training.
Ik dacht niet, dat er ooit een TDF winnaar is geweest is met een rustpols tussen de 60 en de 100, zoals de meeste dierbare prikkervrienden hier,
maar verder hoeft er niet zo heel veel waarde aan een lage rustpols te worden toegekend in relatie tot het winnen van een grote ronde.
Zo heb ik bijvoorbeeld geen idee wat de rustpols is van Tom Dumoulin.

Het is bijzonder spijtig te vernemen, dat Lucien van Impe getroffen is door een hartinfarct.
Doorgaans worden wij wielervolgers niet graag gewezen op het gegeven, dat ook oud profrenners getroffen kunnen worden door rampspoed net zoals ieder ander.

Alhoewel onomstotelijk vaststaat dat een leven lang sport bedrijven levensverlengend uitwerkt is het ook zo, dat dit effect ook snel teniet kan worden gedaan, maar ook en dat is de andere kant van de medaille, te veel sport, i.c. hardlopen of wielrennen, uiteindelijk ook tot specifieke hartproblemen aanleiding kan geven.

Zo begin ik vandaag aan het boek The Haywire Heart met de subtitel How too much exercise can kill you and what you can do protect your heart.
Als Bro mijn verjaardagsdatum zou weten kreeg ik het als verjaardagscadeau. Hoeft niet, ik heb het nu al. smiling smiley
Bromertà 24 juli 2017 16:19
Ik wens Van Impe, misschien wel de schoonste Tourwinnaar ooit, een voorspoedig en volledig herstel.
Ger 24 juli 2017 17:24
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik wens Van Impe, misschien wel de schoonste
> Tourwinnaar ooit, een voorspoedig en volledig
> herstel.


Dat klopt inderdaad. Misschien?
Luijt 25 juli 2017 09:30
Topicvervuiling
Massimo 25 juli 2017 10:06
Beter dat dan een spectaculaire midlifecrisis, of niet beste Luijt?
Sub Culture 25 juli 2017 11:14
Op basis waarvan de veronderstelling dat Van Impe 'schoon' reed?
Horsie is back 25 juli 2017 12:29
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Topicvervuiling

Dank voor je kind words. You have such pale blue eyes.
Bromertà 25 juli 2017 12:30
Z'n kapsel. Nou goed? Nee, Lucièn van Impe is nooit, maar dan ook nooit in verband gebracht met doping, en dat kan geen enkele TdF eindpodiumbetreder zeggen.
Sub Culture 25 juli 2017 13:08
Cadel Evans?
Chris Froome?
Horsie is back 25 juli 2017 13:57
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Z'n kapsel. Nou goed? Nee, Lucièn van Impe is
> nooit, maar dan ook nooit in verband gebracht met
> doping, en dat kan geen enkele TdF
> eindpodiumbetreder zeggen.

Bronvermelding, Bromertà, op jouw pale blue eyes kunnen we je niet geloven.

Maar op de dopingsite bij uitstek kon ik ook niks vinden, alhoewel er wel iets was met het in 1981 niet nakomen van een of andere verplichting (Karenz), maar wellicht kan AP hierop enig licht laten schijnen.
Walnoot 25 juli 2017 15:06
Sastre en Nibali ook niet. Bij Froome weten we intussen allemaal wel dat hij alles neemt wat niet verboden is, toch? Vind ik zelf ook niet echt in orde.
El Mik 25 juli 2017 15:08
Lucien van Impe zat aan de doping.

Zo, nu is hij wel verband met doping gebracht. Door mij.
Kortom, het gaat om concrete zaken en dan zijn er wel meer niet in verband gebracht.


Er is toch ook zo'n theorie dat Kurt vd Wouwer een Tourwinnaar is als eerste schone renner in een bepaalde editie. Hebben we niks aan. Net zoals de theoretische lijstjes die hier in de tijd van Boogerd vaak werden neergezet hoeveel klassiekers hij wel niet gewonnen had als alle zondaars a la Vino, Camenzind en Rebellin geschrapt waren. Boogerd bleek hetzelfde te doen als iedereen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2017 15:12 door El Mik.
Carlos Danger 25 juli 2017 18:04
Na Van Impe is ook Jean Luc Vandenbroucke met hartproblemen in het hospitaal beland.

[www.sporza.be]
ton duk 25 juli 2017 18:05
En nu hoor je niks van DeGendt...
gr
Sub Culture 25 juli 2017 18:28
Luijt 25 juli 2017 21:03
"Een spectaculaire midlifecrisis".
Dat lijkt me klote maximo.
Wat vooral fijn is om morgen weer met een aantal lieve mensen een aantal van die colletjes uit se Route du Sud op te fietsen. Weliswaar niet de beste voorbereiding voor de tour, zoals we allemaal weer hebben mogen vaststellen, maar toch iets om naar uit te zien.

Groeten



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2017 21:04 door Luijt.
Luijt 25 juli 2017 21:05
Lou draait zich om in zn graf. Nog meer topicvervuiling
Luijt 25 juli 2017 21:35
Van Impe was schoon. Net als Lubberding. Sommige dingen zijn nu eenmaal zo.
Ger 26 juli 2017 09:34
Zeker is dat toen ze nog in de luier lagen dat ze niet schoon waren. Als wielrenner weet ik niet, dat weten ze alleen zelf.
El Chaba 13 augustus 2017 05:56
Zeg, Spaak, word nou eindelijk eens wakker, man!

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen