Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Etappeschema Critérium du Dauphiné 2015 gepresenteerd

Gepost door El Chaba 
El Chaba 02 april 2015 22:07
Het etappeschema van het Critérium du Dauphiné 2015 is vandaag gepresenteerd. Meest opvallende is wel dat er geen enkele kilometer individueel tegen de klok wordt gereden. Er moet wel heel veel geklommen worden, al zit er geen enkele écht zware beklimming bij.

Etappe 1: Ugine - Albertville (132 km)


Etappe 2: Le Bourget-du-Lac - Villars-les-Dombe (173 km)
Nog geen profiel beschikbaar.

Etappe 3: Roanne - Montagny TTT (24,5 km)


Etappe 4: Anneyron - Sisteron (228 km)
Nog geen profiel beschikbaar.

Etappe 5: Digne-les-Bains - Pra-Loup (161 km)


Etappe 6: Saint-Bonnet-en-Champsaur / Villard-de-Lans - Vercors (183 km)


Etappe 7: Montmélian - Saint-Gervais Mont Blanc (155 km)


Etappe 8: Saint-Gervais Mont Blanc - Modane Valfréjus (156,5 km)
Blueprint 02 april 2015 23:21
Altijd jammer, zo'n ploegentijdrit in een kleine ronde. Was het een individuele tijdrit geweest, dan was deze Dauphiné m.i. veel beter in balans geweest.
Walnoot 02 april 2015 23:21
Etappe zeven toch vrij pittig, met die twee klims achter elkaar. Wel vreemd dat er geen tijdrit is inderdaad. Zouden er nog toppers zijn die dan toch maar voor Zwitserland zullen opteren?
Blueprint 02 april 2015 23:25
Ik dacht dat Quintana in Zwitserland wil starten. Froome en Nibali zullen de Dauphiné wel rijden, Contador zal ongetwijfeld rust nemen na de Giro.
El Mik 02 april 2015 23:29
Etappe 5 komt dus op luttele kilometers van de crashsite van dat Duitse vliegtuig aan.
Linkebal 02 april 2015 23:43
Etappe 8 gaat over de Lacets des Montvernier, waar ik ook ooit naar boven ben gefietst. Wat is je punt?
El Mik 03 april 2015 00:38
Geen punt, vond het gewoon een noemenswaardig feitje.

Sorry.
Linkebal 03 april 2015 00:46
Af en toe heb ik de onweerstaanbare neiging zo'n pedante opmerking te maken, zo zijn er meerdere op dit prikbord smiling smiley

Dus de excuses komen geheel van mijn kant. Tijd om de luiken te sluiten voor vandaag...
Slimmerd 03 april 2015 01:04
Etappe 5 is ook geen misselijke etappe natuurlijk, maar een t.t.t. ipv i.t.t. is wel matig
SJ 03 april 2015 09:09
Opvallend vind ik toch ook wel dat de meeste etappes vrij kort zijn, op etappe 4 na.
zumsteg 03 april 2015 10:04
Inderdaad! Etappe 7 is zeer lastig, de Forclaz en Croix Fry zijn serieuze klimmen met steile stukken. De Amerands is gewoon een dubbele steile klim uit de Ardennen, 3 minuten rust en bam weer 7 km aan bijna 8%!
GillesEmanuel 03 april 2015 14:00
TTT gaat zeer bepalend worden met die stijgende lijn vermoed ik, lijkt mij een hele zware en lastige kluif voor veel teams.
Leon 03 april 2015 17:17
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Etappe 5 komt dus op luttele kilometers van de
> crashsite van dat Duitse vliegtuig aan.

Ik weet niet hoe luttel je 15 kilometer hemelsbreed vindt... en verder zijn ze halverwege de klim van de Allos nog dichterbij (5 km, en aan de rand van de afgeschermde zone), en komen ze na afloop op weg naar het hotel in Gap zelfs nog op 10 kilometer afstand er langs. Tismewa.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/04/2015 17:22 door Leon.
Leon 03 april 2015 17:18
GillesEmanuel Schreef:
-------------------------------------------------------
> TTT gaat zeer bepalend worden met die stijgende
> lijn vermoed ik, lijkt mij een hele zware en
> lastige kluif voor veel teams.

De laatste 10 km gaan gemiddeld 2% omhoog, da's toch niet meer dan vals plat?
El Chaba 03 april 2015 17:27
Er zit een stukje in van zo'n drie km à bijna 4% maar veel is het niet, nee.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen