Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wallonie 4

Gepost door lodjan 
lodjan 25 juli 2017 14:53
Liveticker: [www.directvelo.com]

Om 15.30 op Eurosport.

Elmar Reinders mee in een kopgroep van vijf met 5 minuten voorsprong.
Sub Culture 25 juli 2017 17:01
Brieske 26 juli 2017 12:52
Mooi topic, 2 groetjes hiervoor.

Groet

Groet
lodjan 26 juli 2017 16:23
Dank je Brieske, groetjes terug!

Overigens wint Dylan Teuns Wallonie 5 en het eindklassement. De Dylans doen het goed de laatste tijd.
Sub Culture 26 juli 2017 16:37
Zijn eerste 3 profzeges en dat in 3 dagen tijd.
Knap werk.
Hopen dat hij blessurevrij kan blijven nu de komende jaren, intrinsieke topper.
Cyclad 26 juli 2017 16:48
Ik vraag me af of Teuns de inhoud heeft voor de echte grote wedstrijden. Waalse Pijl kan hij nu al prima aan, maar wedstrijden als L-B-L en Lombardije zijn nog wel iets anders.
Hij was inderdaad de beste deze wedstrijd, maar echt groots was de tegenstand niet.
Ik herinner me nog ene Danny van Poppel, die ooit 2 ritten won in Wallonië, ook na een punch heuvelop. Kortom, deze prestatie zegt me niet zo veel.
Heisenberg 26 juli 2017 17:13
Het zegt in ieder geval dat hij beter is dan de rest van het deelnemersveld. smiling smiley

Uitslag vijfde etappe (185,1 km):
1. Dylan Teuns,Bel,BMC 4.13.03
2. Bryan Coquard,Fra,Dir + 0.05
3. Tosh Van der Sande,Bel,Lot z.t.
4. Eliot Lietaer,Bel,SpV z.t.
5. Benjamin Thomas,Fra,AdT z.t.
6. Alex Kirsch,Lux,WB z.t.
7. Maxime Vantomme,Bel,WB z.t.
8. Loïc Vliegen,Bel,BMC z.t.
9. MICHEL KREDER,Aqu z.t.
10. CORNÉ VAN KESSEL,Tel z.t.

Eindklassement:
1. Dylan Teuns,Bel,BMC 21.19.34
2. Tosh Van der Sande,Bel,Lot + 0.43
3. Benjamin Thomas,Fra,AdT + 0.54
4. Jelle Vanendert,Bel,Lot + 1.02
5. MICHEL KREDER,Aqu + 1.03
6. Maxime Vantomme,Bel,WB + 1.05
Heisenberg 26 juli 2017 17:14
Opvallend dat teletekst deze uitslag al een tijdje heeft staan en dat op ProCyclingStats nog enkel de winnaar wordt genoemd.
ton duk 26 juli 2017 17:40
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Ik herinner me nog ene Danny van Poppel, die ooit
> 2 ritten won in Wallonië, ook na een punch
> heuvelop. Kortom, deze prestatie zegt me niet zo
> veel.

En ik herinner me de dagelijkse tweestrijd VanAvermaet-Joost van Leijen (2013?) waarna Joost de verkeerde keuze maakte (Lotto.Be) en VanAvermaet .......
gr
Walnoot 26 juli 2017 17:54
2011 natuurlijk, het wonderjaar van de vakantieploeg. Ben er vrij zeker van dat het grote verschil tussen de twee in de jaren erna vooral te wijten is aan het feit dat hun talenten niet meer in evenwicht werden gehouden door de hoeveelheden snoepjes die ze weg werkten.

En ja, ik beschuldig ze dus allebei van graaien in de foute pot.
Prikdude 26 juli 2017 17:57
Hij was hier twee keer niets minder dan imposant en reed afgelopen LBL in de laatste kilometer nog op kop voor GvA.

Het is geen Alaphilippe maar zal zijn koersen wel winnen. Herinner me ook geen podiumplekken van Van Poppel en Van Leijen in de Waalse Pijl.
ton duk 26 juli 2017 18:26
Ik durf 1 van de 2 te vrijwaren van gebruik van die snoepjes
VanAvermaet ken ik niet persoonlijk......
gr
Eazster 26 juli 2017 18:58
Gewoon een knappe overwinning met overmacht.Verslaat bijvoorbeeld ook Coquard die toch bewezen heeft dat hij ook wel wat heuvelwerk kan verteren.Word een goeie,die Teuns.
ton duk 26 juli 2017 19:04
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Herinner me ook geen podiumplekken van Van
> Poppel en Van Leijen in de Waalse Pijl.

Wel een schitterende aanval Van Leijen in de Enecotour op de Slingerberg
Ducrot in extase terwijl ik al wist dat ie gewoon hallo ging zeggen tegen zijn vriendin...
Hilarische tv winking smiley
lodjan 26 juli 2017 21:45
Pech verpest Tour de Wallonie

26 JUL 2017
Dat een renner in zijn loopbaan meestal vaker met tegenslag dan met voorspoed te maken krijgt is een ijzeren wet in het wielrennen. In de VOO Tour de Wallonië werd dit weer eens waarheid voor Pim Ligthart. De kopman van Roompot – Nederlandse Loterij verspeelde een korte ereplaats in het eindklassement door pech op de slotdag. Dylan Theuns toonde in de vijfdaagse door het oosten van België dat hij naam is om rekening mee te houden. Het jonge talent van BMC pakte twee ritten en schreef de etappekoers van 2.HC niveau op zijn naam.

Ploegleider Erik Breukink had met Ligthart en Jeroen Meijers vanaf de openingsetappe vanuit Stavelot twee mannen in vorm in zijn gelederen. Met een achtste en elfde plaats maakten de twee vanaf dag één duidelijk dat een mooie eindklassering tot de mogelijkheden behoorde. Na nieuwe ereplaatsen onderweg naar Houffalize (6e en 14e) begonnen Ligthart en Meijers als zevende en negende aan de slotdag. Na een eerdere val, waar ook André Looij en Berden de Vries bij betrokken waren, kwam het duo in de finale van de rit met finish op de Mur de Thuin weer op tijd aansluiten. Een gebroken ketting in de laatste kilometer verpeste het uitzicht op een mooi resultaat voor Ligthart. Meijers werd in de slotfase gehinderd door een valpartij; eindigde als 21e en sloot het klassement toch nog knap af als elfde.

De Tour de Wallonie kende niet veel echte sprintersaankomsten; Coen Vermeltfoort finishte als 16e in Seraing (winst De Buyst) en als 6e in Profondeville. Daar maakte Jempy Drücker duidelijk dat BMC de sterkte ploeg was in deze wedstrijd. Elmar Reinders slaagde er verder nog in een dag lang mee te zitten in de aanval
cyclingfreakske 26 juli 2017 23:03
dit is een van de weinige Belgische reners waar vanaf de juniors gewerkt is richting rondewerk,
omdat toen al bleek dat zijn prestaties bij meerdere dagen koersen of kort op elkaar bij de nieuwelingen, omhoog gingen. En al blijk gaf van talent voor klimwerk.
bij zijn entree als stagiar bij BMC in 2014 reed hij al een knappe Tour of Britain en vooral plaats 2 in de RV Lombardije sprong eruit.
vorig jaar ging het allemaal minder en kende behoorlijke pech, dit jaar zet hij toch weer een stap voorwaarts.
na een dag werken voor de kopman snelde hij alsnog naar plek 3 in de Waalse Pijl.
Het uitrijden van de afgelopen Gio heeft hem ook sterker gemaakt, zeker na een sterk gevuld seizoen tot op heden.
er zit muziek in..........

Walter Planckaert weet ze wel uit te kiezen bij het jeugd-scouten..
Sub Culture 27 juli 2017 04:42
Welke 2de plaats in de ronde van Lombardije?
Teuns hoefde niet de hele dag te werkene als kopman in de WP en werd vooraf al aangeduid als speerpunt dat zich gedeisd mocht houden.
Walter Planckaert is sinds jaar en dag betrokken bij Topsport Vlaanderen en heeft niks te maken met het scoutingwerks bij Jong Vlaanderen en is via Missotten bij de BMC opledingsploeg terecht gekomen.

Zucht
Eindhovuh 27 juli 2017 20:28
Hij bedoelt de Piccolo Giro di Lombardia, bijna gelijk deelnemersveld......
cyclingfreakske 03 augustus 2017 00:54
dat heb je verkeerd.

Topsport Vlaanderen doet ook aan scouting en opleiding bij de juniors. (notabene Jong Vlaanderen )
Uiteindelijk komt alles bij W. Planckaert op tafel voor de doorstroming naar Topsport Vlaanderen.
cyclingfreakske 03 augustus 2017 01:02
idd..U23 in 2014.
Voor scouts word hier toch ook gekeken naar het potentieel van de renners op deze U23 Lombardije editie.
ik had het er even moeten bijzetten, sorry.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen