Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Transfernieuws augustus

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 01 augustus 2017 10:14
Transferoverzicht tot en met 4 augustus
Tony Gallopin (Fra) --- Lotto-Soudal --> AG2R
Clément Venturini (Fra) --- Cofidis --> AG2R
Omar Fraile (Spa) --- Dimension Data --> Astana
Gorka Izagirre (Spa) --- Movistar --> Bahrein-Merida
Alberto Bettiol (Ita) --- Cannondale --> BMC
Jürgen Roelandts (Bel) --- Lotto-Soudal --> BMC
Daniel Oss (Ita) --- BMC --> Bora-Hansgrohe
Peter Kennaugh (GBr) --- Sky --> Bora-Hansgrohe
Georg Preidler (Oos) --- Sunweb --> FDJ
Ramon Sinkeldam (Ned) --- Sunweb --> FDJ
Amaël Moinard (Fra) --- BMC --> Fortuneo
Warren Barguil (Fra) --- Sunweb --> Fortuneo
Jens Keukeleire (Bel) --- Orica-Scott --> Lotto-Soudal
Jaime Roson (Spa) --- Caja Rural --> Movistar
Eduardo Sepulveda (Arg) --- Fortuneo --> Movistar
Mikel Nieve (Spa) --- Team Sky --> Orica-Scott
Martijn Tusveld (Ned) --- Roompot --> Sunweb
Alexander Kristoff (Noo) --- Katjoesja --> UAE

Meer transfernieuws
Pascal Eenkhoorn naar LottoNL-Jumbo
Wielerflits schrijft dat deze Nederlander overkomt van de opleidingsploeg van BMC. Een overstap lijkt mij wat vroeg voor deze renner van 20 jaar. In de wat beter bezette (jeugd)koersen komt hij er nog niet aan te pas (zie uitslagen PCS).



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/08/2017 14:07 door Heisenberg.
D. Marrage 01 augustus 2017 10:30
Quote
Heisenberg
Een overstap lijkt mij wat vroeg voor deze renner van 20 jaar
Ja, maar BMC opleidingsploeg stopt er mee. Buitenkansje dus.
Eddy Veen 01 augustus 2017 10:34
Het lijkt mij handiger om een nieuwe discussie 'transfernieuws' te starten, want de berichten zullen vandaag wel binnenstromen.
Sub Culture 01 augustus 2017 11:23
Yep en sticky.
Oss naar Bora en ook Kennaugh maakt dezelfde stap.
Walnoot 01 augustus 2017 11:55
Sepúlveda naar Movistar.

[twitter.com]
Cecchini 01 augustus 2017 12:01
Op Eurosport werd gisteren verteld dat Pozzovivo naar Astana zou verhuizen. Waarom verbaast mij dat niet ?
Ziender Ogen 01 augustus 2017 12:16
Tsja er moet bij Astana nog een Italiaan (of 2), met een goed klassement in de benen, worden vervangen.(RIP Scarponi)

En Aru is volgens mij ook geen zekerheidje voor Astana.
Slimmerd 01 augustus 2017 12:19
Sagan heeft zijn meesterknecht voor het voorjaar binnen, mooie transfer!
Ziender Ogen 01 augustus 2017 12:23
TJ Slagter heeft zich ook laten zien in Polen. Hij kan ook wel een nieuw ploegje gebruiken.

Weet niet waarom maar AG2R lijkt me wel wat voor hem. Die franse eendagswedstrijden zijn hem op het lijf geschreven.
Anony 01 augustus 2017 12:26
Venturini van Cofidis naar Ag2r.
Normaal wordt Roelandts naar BMC ook snel bekendgemaakt. En met Devenyns wordt nog onderhandeld.
ton duk 01 augustus 2017 12:37
Zou best fijn zijn als we ons hier beperken tot feiten en niet met herhaling van geruchten ?
gr
Slimmerd 01 augustus 2017 12:42
Ziender Ogen 01 augustus 2017 12:44
Het gerucht gaat dat Ton Duk een wielerploeg wil oprichten met alleen maar HOL en POL rennerswinking smiley
ton duk 01 augustus 2017 13:00
is geen gerucht , al jaren een virtueel feit
gr
Cyclad 01 augustus 2017 13:54
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor al uw transfernieuws en -geruchten.
>
> Pascal Eenkhoorn naar LottoNL-Jumbo
> [url=http://www.wielerflits.nl/nieuws/284575/pasca
> l-eenkhoorn-heeft-mondeling-akkoord-met-lottonl-ju
> mbo.html]Wielerflits[/url] schrijft dat deze
> Nederlander overkomt van de opleidingsploeg van
> BMC. Een overstap lijkt mij wat vroeg voor deze
> renner van 20 jaar. In de wat beter bezette
> (jeugd)koersen komt hij er nog niet aan te pas
> ([url=http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=
> 185581]zie uitslagen PCS[/url]).
>
> [b]Bora[/b]
> Oss komt van BMC en Kennaugh van Sky.


Het is wat vroeg, maar de uitslagen waar jij aan refereert zeggen natuurlijk lang niet alles. Pascal Eenkhoorn reed afgelopen week een heel goede en aanvallende Tour d'Alsace.
JW 01 augustus 2017 13:58
Sinkeldam van Sunweb naar FdJ.
Had ik ook niet verwacht.
Slimmerd 01 augustus 2017 14:01
Was tijdens de Tour al een hardnekkig gerucht, zo verrassend is het niet. Wel goed nieuws mbt zijn kampioensoutfit.
Ziender Ogen 01 augustus 2017 14:32
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sinkeldam van Sunweb naar FdJ.
> Had ik ook niet verwacht.


Mag Demare gaan helpen, denk ik. Maar staat in de sprintpikorde nu wel hoger dan bij sunweb.
Walnoot 01 augustus 2017 15:00
Zou het? Denk dat Cimolai sneller is. Maar ik verwacht wel dat Sinkeldam in het voorjaar hier en daar voor eigen kans mag gaan. In dat geval is wel te hopen voor hem dat Demare geen auto vindt om hem de Vlaamse heuveltjes op te takelen, anders gaat de vlieger niet op natuurlijk.
merijntje mortirolo 01 augustus 2017 15:30
Volgens tuttobiciweb gaat ook Preidler van Sunweb naar FDJ.
thja 01 augustus 2017 15:48
Pascal zou bij BMC nog een contract hebben voor 3 jaar. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat soort overeenkomsten wordt afgehandeld. De bedoeling was dit bericht onder het bericht over Pascal Eenkhoorn te plaatsen, maar dat is jammerlijk mislukt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/08/2017 15:49 door thja.
Ziender Ogen 01 augustus 2017 16:22
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zou het? Denk dat Cimolai sneller is. Maar ik
> verwacht wel dat Sinkeldam in het voorjaar hier en
> daar voor eigen kans mag gaan. In dat geval is wel
> te hopen voor hem dat Demare geen auto vindt om
> hem de Vlaamse heuveltjes op te takelen, anders
> gaat de vlieger niet op natuurlijk.

Idd Cimolai is snel. Verder is er niet veel. Bij Sunweb heb je naast Mathews: Arndt, Bauhaus(Demare geklopt in Dauphine) en Walscheid.
Eddy Veen 01 augustus 2017 16:39
Dat is slecht nieuws voor Dumoulin.
ton duk 01 augustus 2017 16:55
want die heeft aan Ten Dam, Kelderman , Oomen, Geschke en Matthews niet genoeg knechten om 'n heen in de TdF ?
gr

ps: het is wel jammer, Preidler heeft zijn nut dit seizoen goed bewezen
Cecchini 01 augustus 2017 17:02
Ach Sunweb zal ook wel niet stilzitten.
JW 01 augustus 2017 17:19
"Sunweb is toch wel veranderd de afgelopen tijd qua sprinter en sprinttrein", zegt Sinkeldam maandag tegen RTV Noord-Holland. "FDJ heeft een kopman (Démare, red.) waar ik altijd voor kan rijden. Zowel in de klassiekers als in de massasprints. Ook is het een mooie uitdaging."

[nu/nl]

Preidler maakt ook de overstap naar FdJ
Clavan 01 augustus 2017 17:19
BMC opleidingsploeg gaat stoppen, toch? Dus contracten vervallen?
Eddy Veen 01 augustus 2017 17:36
Zou Barguil daar dan ook heengaan? Naar FDJ?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/08/2017 17:37 door Eddy Veen.
Carlos Danger 01 augustus 2017 18:16
Als hulpje van Pinot?
veluweracer 01 augustus 2017 20:11
Ik hoop dat ze bij LTJ vriendelijk bedanken voor de diensten van Tankink. Laat die man plaatsmaken voor ander talent dat staat te springen om in een WT ploeg te mogen rijden.
'Ploegkapitein' is niet echt een functie.
Sub Culture 01 augustus 2017 21:08
Ja, maar hij doet zo lollig op sociale media en in interviews
Slimmerd 01 augustus 2017 22:24
Lekker alles op de jeugd, zullen we ze daarna allemaal net zo snel opbranden als met de jeugdige Kelderman?

Een paar ervaren rotten heb je gewoon nodig
avhhsc 01 augustus 2017 22:46
als je 28ste wordt in parijs nice en 26ste wordt in milaan sanremo dan ben je nog niet te oud
veluweracer 02 augustus 2017 00:54
Bij Bram aan het handje in het peloton. ,,Hup, nu naar voren!" en ,,Pas op, nu wordt het smal!" Daar hebben jonge renners geen Brammetjes voor nodig.
En met dat lollige imago is hij een karikatuur van zichzelf geworden.
Ik hoop toch niet dat LTJ hem als 'sfeermaker' nog een jaar aanhoudt. Daarvoor wordt je toch geen wielrenner.
.
Slimmerd 02 augustus 2017 01:19
Dus LtD is volgens jou ijk precies nutteloos bij Sunweb?
Quinziato ook maar uit koers halen en wat doet Kreuziger eigenlijk bij Orica?
Pyama 02 augustus 2017 09:07
Tankink is in niets te vergelijken met mannen als Ten Dam, Quinziato en Kreuziger.
thja 02 augustus 2017 10:03
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> BMC opleidingsploeg gaat stoppen, toch? Dus
> contracten vervallen?


Wat ik me afvraag is als zo'n ploeg stopt of je dan inderdaad zo maar contracten kunt laten vervallen. Zijn toch arbeidscontracten voor bepaalde tijd. Die dien je hier in NL gewoon volledig door te betalen als werkgever. Vraag me af hoe dat in dit soort gevallen werkt.
Arriere de la course 02 augustus 2017 10:18
Mocht BMC niet met de opleidingsploeg zijn gestopt, dan had Eenkhoorn ondanks zijn contract ook deze stap kunnen maken. Een stap naar een hoger niveau CT -> WT in dit geval kan niet tegen gehouden worden. Dit is ook 1 van de redenen welke BMC opgeeft waarom ze stoppen met de ploeg, ze leiden talenten op maar deze gaan vervolgens elders als prof aan de slag. BMC ziet hier niets voor terug.
Bromertà 02 augustus 2017 10:58
Eddy Veen 02 augustus 2017 11:15
Gezien het vraagteken een gerucht en dat was het al.
ton duk 02 augustus 2017 11:40
Was het gisteren qua transfernieuws nu rustig of is dat elk jaar zo ??
En wacht men mbt Nederlandse en Belgische renners op de BB-Tour en voor anderen op de Vuelta ?
gr
ton duk 02 augustus 2017 11:43
Naast Barguil heeft Fortuneo-Oscaro ook Amaël Moinard binnegehaald. Na zeven jaar in dienst van BMC keert ook hij terug naar Frankrijk.
Barguil heeft voor 3 jaar getekend....
gr
Blueprint 02 augustus 2017 11:49
Bevestigd door de ploeg:
[www.team-fortuneo-oscaro.fr]

Ik snap best dat Barguil graag kopman wil spelen, maar hoop dat hij zich realiseert dat Franse b-ploegen qua begeleiding aanzienlijk minder professioneel zullen zijn dan Sunweb en dat de druk veel hoger is. Ik verwacht dus niet dat hij zijn niveau van de afgelopen Tour de komende drie jaar nog gaat benaderen.
Slimmerd 02 augustus 2017 12:04
Eerste wildcard voor de ASO WT-koersen is dus alvast vergeven



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/08/2017 13:20 door Slimmerd.
Slimmerd 02 augustus 2017 12:07
Steven Lammertink geeft zelf al aan LottoNL te verlaten, lees contract (logischerwijs) niet verlengd. Hij gaat weer een trapje lager koersen, ploeg nog niet bekend, maar Roompot lijkt mij voor de hand te liggen
Fcdh 02 augustus 2017 12:12
Wat ik me dan vooral afvraag is of Sunweb dan een afkoopsom ontvangt voor Barguil? Zoniet dan zijn al die contracten natuurlijk helemaal niets waard. Zoja dan ben ik benieuwd waar je aan moet denken kwa bedrag?
Eddy Veen 02 augustus 2017 12:14
Dat kan zomaar richting een half miljard gaanwinking smiley
Blueprint 02 augustus 2017 12:16
Veel ploegen maken er tegenwoordig een soort media-stunt van om nieuwe renners aan te kondigen. Alles op 1 augustus naar buiten brengen zal wel niet voldoende aandacht opleveren.
ton duk 02 augustus 2017 12:20
TUSVELD naar Sunweb
gr

zie site Roompot
Cyclad 02 augustus 2017 12:58
Joris Nieuwenhuis gaat vanaf 2019 voor het PT team van Sunweb rijden.
In 2018 rijdt hij nog voor het Sunweb Development team.
El Mik 02 augustus 2017 13:11
Ik denk dat Qatar zijn contract afkoopt, zodat de Franse ploeg hem "transfervrij" kan overnemen.

Oops, was dit niet het voetbalforum?
Pyama 02 augustus 2017 13:17
Jij hebt nogal een hoge pet op van Sunweb? De verhalen van Kittel en Degenkolb vergeten? (en L'Hotellerie, Hivert, Kemna etc). Misschien wil Warren ook gewoon eens mensen om hem heen die zijn taal spreken?
Blueprint 02 augustus 2017 13:35
Ze zullen ongetwijfeld geen toprelatie hebben met al hun (ex-)medewerkers, maar in de professionele begeleiding richting topprestaties zijn ze toch wel sterk. Kittel is er uitgegroeid tot de beste sprinter ter wereld, Degenkolb won er monumenten, Dumoulin pakte de Giro...
Het zou voor Barguil dus zomaar kunnen tegenvallen in een Franse ploeg, aangezien Franse ploegen nogal de reputatie hebben om ouderwets te zijn en renners onvoldoende te begeleiden. De prestaties van Fortuneo zijn wat dat betreft ook niet echt hoopgevend.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/08/2017 13:37 door Blueprint.
Sub Culture 02 augustus 2017 13:37
Na Jungels tekent nu ook Alaphilippe bij bij Quickstep.
Slimmerd 02 augustus 2017 13:50
Gilbert, Jungels en Alaphilippe als speerpunten nu bijgetekend toch? Nog geen duidelijkheid mbt de sprinters (Gaviria en/of Kittel)?
Sub Culture 02 augustus 2017 14:13
Als ze bij Quickstep kunnen kiezen dan gaan ze voor Gaviria.
Maar bedoeling is om ze beiden te houden.
Cyclad 02 augustus 2017 14:58
Er circuleren geluiden dat Niki Terpstra begeerd wordt door Lotto-Jumbo. Just a rumour, of is het waar?
In het verleden was de combi Terpstra-Rabo/Belkin etc ondenkbaar, maar iets zegt me dat het nu wel eens zou kunnen slagen.
Slimmerd 02 augustus 2017 15:00
Ik las iets in de trant van LottoNL zoekt contact met manager Terpstra. Sowieso nog geen contract bij QS, zou één mooie optie zijn wat mij betreft, geen idee af het ook in het salarishuis past.
ton duk 02 augustus 2017 15:02
Wat is dan jouw iets,Cyclad....want Terpstra en Rabo-Belkin-etc is eigenlijk ondenkbaar in het kwadraat ?
gr
El Mik 02 augustus 2017 15:06
Waarom was/is het eigenlijk ondenkbaar?
Cyclad 02 augustus 2017 15:08
Terpstra is einde contract bij QS en hij zal best kunnen verlengen, maar bij Lotto-Jumbo wordt hij sowieso (enige) kopman in zijn klassiekers.
Terpstra heeft vroeger ooit eens gezegd nooit voor Rabobank te willen fietsen, maar nu is het ongeveer 10 jaar later, 3 of 4 naamswijzigingen later en is Terpstra op een punt in zijn carrière en zijn leven aangeland dat oud zeer maar eens moet rusten.
Nu kan Terpstra volgens mij naar meerdere ploegen, maar Lotto-Jumbo zou hem op dit moment prima passen.
Sub Culture 02 augustus 2017 15:08
Kristoff vertrekt bij Katusha.
(Duitse) co-sponsor Alpecin nu allicht vrijgekomen geld investeren in Kittel.
Cyclad 02 augustus 2017 15:08
Het was ondenkbaar omdat Terpstra het zelf jaren terug uitsloot.
Zie verder mijn reactie op de post van Don Tuk.
El Mik 02 augustus 2017 15:32
Ja, maar wat is dat oud zeer dan precies? Dat ze hem niet wilden bij de opleidingsploeg?


edit.

[www.wielerupdate.nl]
Quote

Niki Terpstra heeft zijn verbazing uitgesproken over het feit dat Rabobank nooit interesse in hem heeft getoond. De Nederlands kampioen is daar een tikkeltje teleurgesteld over.

"Als junior zagen ze me niet staan en als belofte ook niet. Als ik eerlijk ben steekt dat best wel een beetje. Het ergste is nog: ik begrijp het gewoon niet", laat de renner van Omega Pharma-Quick Step in een interview met Wielerland Magazine weten.

Terpstra verwijst het verhaal dat hij nooit voor de bankiersformatie zou willen koersen naar het rijk der fabelen. "Op een of andere manier is nu het idee ontstaan dat ik nooit voor Rabobank zou willen rijden. Maar dat is niet waar. Ik vind het een superploeg. Niet dat ik het altijd met hun manier van koersen eens ben, maar het is wel een topteam.”



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/08/2017 15:36 door El Mik.
ton duk 02 augustus 2017 15:51
omdat Terpstra de vertaling is/was van de "haat/afgunst"die heerst in het "amateurpeloton" tov het management, de ploegleiders door de jaren heen en ook renners van Rabo-Belkin etc .......

Ik zou deze transfer best kunnen waarderen
gr
Sub Culture 02 augustus 2017 16:37
Ik ook als Quickstepsupporter.
Cyclad 02 augustus 2017 16:54
Ze vonden hem niet goed genoeg naar het schijnt, maar waarschijnlijk vond Rabobank hem vooral te lastig. Enfin, goed dat Terpstra zelf zegt dat dat geen rol meer speelt. Weg ligt open dus.
Halve Belg 02 augustus 2017 17:27
Terpstra zal normaal gesproken kiezen voor de Financieel aantrekkelijkste aanbieding. En hij heeft nog maar gelijk.....
Carlos Danger 02 augustus 2017 17:31
Moinard gaat knechten voor Barenque bij F.O.
Heisenberg 02 augustus 2017 19:35
Gallopin naar AG2R. Leuke renner bij leuke ploeg.
bakfiets 03 augustus 2017 09:02
Persoonlijk vond ik dat fortuneo deze tour helemaal zo slecht niet, feillu was best ok. Perichon is een goed renner. Die hardy ook een leuke renner. En dat jonge mannetje wat elke keer mee zat in de ontsnapping was voor mij de verrassing.
Slimmerd 03 augustus 2017 11:12
Nieve naar Orica nu definitief bevestigd.

Voor mij verrassend dat Fraile naar Astana gaat, wel sterke ondersteuning in de bergen erbij.
Pyama 03 augustus 2017 19:10
Als er twee schapen (Bilbao, Fraile) over de dam zijn volgen er meer (Landa?). Als Aru binnenkort vertrekt naar Emirates heeft de ploeg behoefte aan een nieuwe kopman. Ideaal voor Landa die met Sánchez, Chernetskii, Caraldo, Hirt, Fuglsang, Cort, Valgren, Grivko en Kangert prima knechten op zijn pad vind.
Tjappie2 04 augustus 2017 11:32
Kan dit geen sticky worden?
Heisenberg 04 augustus 2017 14:03
Roelandts naar BMC
Na Ion ook Gorka Izagirre bij Bahrein
Sub Culture 04 augustus 2017 15:21
Gaviria en Richeze verlengen bij Quickstep.
Carlos Danger 04 augustus 2017 17:09
Hein Tammeree naar Direct Energie.
Dennis 04 augustus 2017 19:08
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen