Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Meesterknecht van Dumoulin vertrekt

Gepost door Poupoe 
Poupoe 02 augustus 2017 12:17
De kogel is door de kerk. Warren Barguil heeft zijn doorlopende contract met Sunweb verbroken en koerst met ingang van 1 januari 2018 voor Fortuneo-Oscaro
Slimmerd 02 augustus 2017 12:31
Haha, die kop van dit topic
predator 02 augustus 2017 12:59
De dag die je wist dat ging komen.
Eindhovuh 02 augustus 2017 13:18
Hoe werkt zoiets nu? Wordt dit afgekocht?
MarcoV 02 augustus 2017 13:28
Hi hi, dacht even dat het over Geschke of Preidler ging.
Dumoulin heeft z'n succes vooral behaald in koersen waarin Barguil niet meedeed, ofwel in tijdritten waarin ze solo moesten rijden.
Carlos Danger 02 augustus 2017 14:40
Met Tusveld is vervanging al geregeld.
Inigo 02 augustus 2017 14:58
Mooi om zo als ploeg en renner elkaar het beste gunnen. Als hij was gebleven had het sowieso heisa opgeleverd.
Cyclad 02 augustus 2017 15:01
Ik begrijp Barguil echt helemaal. Bij Sunweb gaan toch alle ballen op Dumoulin en is hij hooguit 2e keus. Natuurlijk kunnen ze een ander programma rijden, maar dan heb je ook nog Kelderman en wie weet straks ook Oomen.
Bovendien heeft Barguil wellicht grote behoefte aan Franse ondersteuning. dat zou ik me tenminste levendig kunnen voorstellen.
Sunweb heeft hem tot de renner gemaakt die hij nu is, alleszins redelijk en normaal om zijn carrière nu in Franse dienst voort te zetten.
Bij Fortuneo is hij zonder meer kopman én hij kan het gewenste programma rijden.
Wanny 02 augustus 2017 15:23
Zouden ze hem bij Sunweb ook niet een beetje knijpen na zijn demonstratie in de Tour? Zijn wellicht blij dat ie vertrekt.
Walnoot 02 augustus 2017 15:43
Refereer je nu aan dope? Zouden ze hem in dat geval niet ook een beetje knijpen voor Matthews en Dumoulin?
Wanny 02 augustus 2017 15:52
Jazeker. Vond de prestaties van Barguil nog wel wat opvallender dan van de andere 2. Zeker gezien zijn gebrekkige voorbereiding.
Als het een Kazach was geweest waren de speculaties niet van de lucht geweest.
Eindhovuh 02 augustus 2017 15:58
Nee want Dumoulin is een Nederlander, en iedereen weet dat die zoiets niet doen.
Walnoot 02 augustus 2017 16:08
Dan raad ik je aan om de carrière van de man nog eens goed te bestuderen. En hij reed overigens een redelijke Dauphine, zijn blessure was te lang van tevoren om zijn voorbereiding op de Tour grondig te verstoren.
Eddy Veen 02 augustus 2017 19:24
Ik steek niet voor alle Nederlanders mijn hand in het vuur, voor Dumoulin wel. Het zou mij althans zeer verbazen als hij ooit positief bevonden wordt.
JW 02 augustus 2017 19:28
Nooit gehoord van het Van Gennip-effect ?

M.i. een mooie transfer met het oog op de volgende Tour.
Zeker als Dumoulin volgend jaar voor de Tour kiest.

Hoe meer lastige uitdagers voor Froome hoe liever.
Curzio 02 augustus 2017 20:09
2014: 0 overwinningen (wel 8e in de Vuelta op bijna 12 minuten).
2015: 0 overwinningen (geen aansprekende uitslagen)
2016: 0 overwinningen (wel 3e in Ronde van Zwitserland, net voor Pantano en Talansky. Verder 6e in LBL)
Eindhovuh 02 augustus 2017 21:44
Op basis waarvan?
Vlijm 02 augustus 2017 21:53
Oh ja je bent nog twee etappe overwinningen in de Vuelta van 2013 vergeten.
Vlijm 02 augustus 2017 22:00
Waarschijnlijk ben je de twee etappe overwinningen in de Vuelta van vier jaar terug vergeten.
cyclingfreakske 03 augustus 2017 00:26
je zou je heel misschien toch kunnen verbranden.

doping kan diverse oorzaken hebben :
- onbewuust / ondoordachte positief gerelateerde medicatie bij het behandelen van een ziekte bv...
zo zijn er genoeg onschuldige middeltjes voor de doorsnee man, maar bij een topsporter kan de test weleens erg fout gaan enzelf geen schuld treffen.

vooral bij oudere renners geldt hetvolgende :
vanaf +29 jaar vergroot het risico op dopering. het hangt wat af van de renner en zijn omgeving, maar als je een bepaald statuut gewoon bent met de nodige topprestaties en het lukt niet zo goed meer, worden ze makkelijker beinvloedbaar voor andere zaakjes.

we gaan ervan uit dat het verstand blijft primeren, maar je weet nooit of er door bewuuste keuzes of ongelukkig toeval een positief plasje / bloedstaal komt.


weet dat de UCI en WADA beoordelen dat een atleet exact moet weten wat hij krijgt en de samenstelling moet kennen bij twijfel.
nu zeg nu zelf : de renner moet, tegelijk ook chemicus en apotheker zijn naast topsporter en hele geneeskundige werken vanbuiten kennen.
als je dat letterlijk neemt.
onzin natuurlijk, want een atleet let wel op maar kan onmogelijk al die zaken weten.
cyclingfreakske 03 augustus 2017 00:34
je vergeet dat Barguil door de tijdachterstand de ruimte kreeg.
en men weet dat zijn beste week altijd week 3 is.
het feit dat hij niet het vereiste parcours kon doen dit jaar, maakte ook dat hij toch meer reserves had en op het juiste moment de bloedvorm vond.
een Barguil met weinig tijdachterstand, had geen 2 zeges gehaald.

Bovendien kan je vooral de zwakte van de anderen naar voor brengen, ook Froome haalde weer niet zijn ultiem vorm voor het verschil te maken.
Valverde en Porte vielen weg, en vooral de factor Valverde in deze Tour met dit parcours had een grote impact gehad.
Als je het hele parcours bekijkt, was dit misschien wel zijn grootste kans ooit om richting eindzege te kijken.
En dan zou Valverde het team sterk houden, na het verval van Quintana (en nooit fris aan de start verscheen na een erg zwaarbevochten Giro).
Helaas liep het vanaf dag 1 anders.
Andere Peter 03 augustus 2017 02:45
Barguils marktwaarde voor een Franse ploeg is veel hoger dan zijn waarde voor een niet-Franse ploeg.
ton duk 03 augustus 2017 07:28
Geheel eens
Zie ook de euforie die Roglic los maakte in Nederland voor TLJ.NL (bijna nihil)
gr
Curzio 03 augustus 2017 09:42
Meen je dat nou? En zo ja, hoe meet je dat dan?

De Nederlandse televisie besteedde in elk geval veel positieve aandacht aan Roglic (en persoonlijk vond ik die zege mooier dan die van Mollema, deels misschien door het landschap, maar dat kan aan mij liggen).
Bromertà 03 augustus 2017 10:00
Van Gennip, Kloosterboer, andere tijden, andere sport, andere inspanning, vijftienhonderdmeterkuchje, enzoverder ... Jaja ( ken je die nog ? ) eerder het geniep effect, ook wel een Virenquurtje genoemd.
Bromertà 03 augustus 2017 10:02
Ja, dat ligt dus aan jou.
Curzio 03 augustus 2017 10:09
Oke, dan is dat in elk geval vastgesteld.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen